-
7 קבצים מצורפים
בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
שלום
אני כרגע בשלבי שיפוץ של סמוראי, אעלה מספר תמונות של המצב כרגע.
הבודי מופשט לגמרי ומופרד מהשילדה.
פנים הבודי נצבע בבצע אפוקסי שכלל שלושה שלבים שונים, כרגע גם השלדה בצביעה בתהליך זהה.
התכנון היה לצבוע גם את תחתית הבודי באותם צבעים אבל הגיע אליי השבוע בחור שמייבא חומרים של חברה גרמנית שיש לה ציפויים ספציפיים לרכב כולל בדליינר.
לא מצאתי מספיק מידע על החומרים שלהם מלבד הבדליינר שהוא כבר מוכר לנו.
את הבדליינר אני מתלבט אם לצבוע בפנים הבודי על הצבע האפוקסי או להשאיר את האפוקסי כמו שהו (לבן בתמונה) שבסה"כ נראה לא רע בכלל, היתרון שלא שתמיד אני יכול ללטש ולצבוע גם אם החלטתי באיזה שהוא שלב לרתך משהו או כל שינוי שלא היה.
הקישור לבדליינר של החברה:
http://www.chamaeleon-produktion.de/...brushable.html
ולתחתית הבודי ובתי הכנף הוא הציעה לי חומר שהוא סוג של ביטומן (אני מניח שזה איזה שהיא זפת)
מצרף קישור:
http://www.chamaeleon-produktion.de/...brushable.html
אני חושש מחומרים כגון זפת, עבדתי מאוד קשה כדי להסיר כל מיני שכבות מהסוג הזה שיושמו על ידי בעלים קודמים.
מעדיף צבעים שתמיד ניתן ללטש ולצבוע שוב גם אם זה תיקון נקודתי
אשמח להכוונה , המלצות או כל מידע כזה או אחר.
אני לא ממהר עם הפרויקט וחשוב לי לעשות את זה כמו שצריך בטח כאשר אני נמצא בשלב כזה של פירוק
תודה
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
לא יודע לעזור לגבי השאלות ששאלת, אבל חייב לפרגן על העבודה! מדהים!
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
לא פחות ממדהים :)
סחטיין על היסודיות, בהצלחה :)
נראה שאתה עושה עבודה הרבה יותר יסודית ממני, גם במחקר וגם בביצוע, כל הכבוד !
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
עבודה באמת מרשימה !
תוכל לפרט את ההתרשמות שלך מהחומרים בהם השתמשת ?
וגם קצת על המחירים אם אפשר.
תודה
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
ערב טוב .
עבודה יסודית ונכונה .
אני שיפצתי את הסיקס שלי גם כן - פירוק לרמת הבורג , שיפוץ הבודי שכלל החלפת כל הדפנות והתחת , ובנייה מחדש .
את השלדה ניקיתי ( עם דיסקיות של 3M - סקוץ' שחור ) ולאחר מכן שלוש שכבות של יסוד אפוקסי ( HB55 של נירלט ) ועל זה שתי שכבות צבע עליון ( נירלט אוניקריל ) .
גם את פנים הבודי והתחתית צבעתי עם אותו יסוד ומעליו - בדליינר - ROAD WARRIOR ( מיובא ע"י חברה במודיעין בשם M.B.M. ) .
ההתרשמות שלי מהחומר - יותר מידי קשיח לרכבים הללו , יש לי הרגשה שממש בקרוב ( השיפוץ לקראת סיום - מעל שנה עבודה ) אתחיל לגלות סדקים בציפוי ( הג'יפים האלו עובדים בשטח ) , מאוד מקווה שאתבדה .
על תחתית המרכב ועל הבד ליינר ריססתי עם בקבוקי זפת ( שנמכרים בתנויות צבעי רכב ומיושמים בהתזה באמצעות אקדח התזה ייעודי ) , החומר הרבה יותר גמיש ומגן יותר טוב - ואפילו יותר זול משמעותית .
על כל תהליך השיפוץ שלי תוכל לקרוא באתר ה- CJCLUB תחת סיפורי ג'יפים ( מצטער אני לא טכנולוג ולא יודע לצרף קישור ) .
נ.ב. אם אתה זקוק לחלקים לסמוראי - יש לי לא מעט ( יש לי גם טנדר סמוראי ) .
אילן
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
אהלן
אני עובד לפי מפרט צבע שאותו אני מבצע בפרויקט בניה שנמצא כ 150 מטר מהים והוא מתאים לסביבה קורוזובית.
במקרה זה אלו צבעים של טמבור.
היסוד הוא אקופוקסי 80
מעליו שיכבה של אקופוקסי 80 מיו (שזאת הגנה נוספת ושונה מהאקופוקסי הארשון)
ועליון שהוא טמגלס PE (שהוא עמיד לשחיקה)
שאני ביררתי על החומרים הבנתי שיש להם גמישות מסוימת, מה גם שבמשך כל הפרוייקט של הבניה שכלל המון מסגרות לא היו לי בעיות גם בחלקים גמישים בהרבה מהשילדה, וגם בחלקם הגעתי לשכבה סופית מאוד עבה.
ברצפה באמת נתתי לא מעט שכבות והגעתי שם לעובי מטורף, לדעתי באזור ה 1000 מיקרון אם לא יותר, לא בטוח שזה היה נכון.
בשלדה החלטתי לתת רק את שלוש השכבות ולא עבות.
את הרצפה של הבודי אני תכננתי כך שאני שוטף את הרכב מבפנים בדיוק כמו את החוץ.
ואם זאת שתמיד אני יכול לבצע תיקונים ולכן גם תא המנוע יקבל צבע זהה.
אילן
לגבי תחתית הבודי (אולי בעצם גם על השילדה) גם לי עברה מחשבה אחרי היסוד האפוקסי בשכבה עדינה פשוט לרסס זפת מפחיות (גם פה נראה שיש כל מיני מוצרים וחברות, ה TEROSON נראה לא רע) וכך לקבל את ההגנה של היסוד על המתכת ואת הגמישות של הזפת על האפוקסי, מה גם שהמדלל של האפוקסי מפרק יופי את הזפת הזאת ולא פוגע האפוקסי כך שתמיד אני יכול לבצע תיקונים בעתיד.
אם זאת הקישור לחומר שצירפתי נראה כאילו מותאם בדיוק למטרה זאת.
עם הבדליינר אני פחות ממהר, אוכל ליישם זאת גם בעתיד.
הוא לא חייב להיכנס מתחת לדשבורד.
האמת שלא תכננתי כל כך להיכנס לפרויקט כזה, האוטו אצלי בקושי חודש לפני שזה התחיל.
אבל שמתחילים מבינים שאין ברירה, אי אפשר לעשות חצי עבודה ויש דברים ואם כבר הגעתי עד לפה אז למה לא לעשות אותם.
השיפוץ כלל עוד הרבה דברים כמו קשת/כלוב, בניה והתאמה של מושבים, המון תלאים בפח (לא יודע אם רואים זאת בתמונות)
בכל מקרה אמשיך לבדוק את עניין החומרים, לא ממהר.
תודה על כל המידע, שמח לשמוע דעות/המלצות
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונימוג אדום
ההתרשמות שלי מהחומר - יותר מידי קשיח לרכבים הללו , יש לי הרגשה שממש בקרוב ( השיפוץ לקראת סיום - מעל שנה עבודה ) אתחיל לגלות סדקים בציפוי ( הג'יפים האלו עובדים בשטח )
אילן
אחרי כמה שנים עם החומר הזה בארגז הטנדר, הוא מחזיק מעמד מצויין.
מעט פיצוצים וקילופים נוצרו בשפת הארגז העליונה, היכן שציוד קשה נתן מכות למתכת, וגם שם, רק בכיפוף עצמו ולא במשטח.
ארגז טנדר זה משטח שעובד כל הזמן, ובטח בשטח.
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
אחד היתרונות הגדולים של בדליינר זה העמידות בUV. דבר שלא רלוונטי לשלדה ולתחתית המרכב. חומרים ייעודים כמו הזפת שתיאר אילן מתאימים יותר לבודד מחום ורעש - 2 דברים שאינם חלק מהייעוד של הבד ליינר שמיועד לעמוד בשמש\שחיקה\מכות\מניעת החלקה וכו'...
כל הכבוד על העבודה, נראה יסודי ומקצועי.
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
זה לא שיפוץ זה בניה מחדש
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
אני לא מוצא מספיק מידע, ולא מקבל תשובות מספקות
אשמח אם מישהו יכול להבין מה ההבדל בין המוצרים ומה עדיף מבניהם לתחתית הבודי?
זה אחד:
https://eshop.wurth.co.uk/Underbody-...sku/en/GB/GBP/
וזה עוד אחד:
https://eshop.wuerth.in/is-bin/INTER...but=%255B%255D
או לסיכום, מה החומר הנכון ביותר מבין מגוון המוצרים של החברה עבור תחתית הבודי, במצבו כרגע שהוא מופשט לגמרי.
https://eshop.wurth.co.uk/Product-ca...gid/en/GB/GBP/
המון תודה
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
ממליץ בחום להתייעץ עם בני נועם, aka dr bug.
יש לו ניסיון רב בשיפוץ מרכבים של חיפושיות, ספציפית עם החומרים של wurth.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
תאווה לעיניים. שמח שאני מקבל עדכונים שוטפים ושמח שסוף סוף כולם רואים. תצליח אלוף
Sent from my SM-N9500 using Tapatalk
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
שלום לכולם
לא הייתי בטוח עם לפתוח שירשור נוסף.
כרגע הבודי מופשט לגמרי, אני ממש לפני צבע לתחתית הרכב, הכל כבר אחרי ניקיון ומוכן לצבע.
המטרה היא לצבוע גם את קיר האש וכל תא המנוע לפני הרכבת הבודי על השילדה עם המנוע.
מחפש המלצה לפחח, אשמח אפילו למשהו שיבוא לעשות את זה אצלי, אחד שפרש מהמקצוע או אחד שמעוניין לבוא אחרי שעות העבודה.
לא מחפש חיסכון בכסף אלה כדי להיות שותף לעניין.
יש לי את כל הכלים .
אבל משהו באמת מקצוען, לא מעוניין לראות את הפאקים/גלים אחרי הצבע, לא מפריעה לי לצבוע לבד אצלי במקום, בכל זאת זה רכב שהולך לטייל ולא להיות מאוחסן באיזה מוזיאון.
הבודי כבר אחרי תיקוני תלאים ואין כלל התעסקות בחלודה, פחחות נטו.
האופציה השניה היא לבצע לבד, לא בטוח לגבי הנושא הקוסמטי אבל בטוח שעל התהליך אני לא אתפשר
אשמח לכל המלצה
חג שמח
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
דיברת עם עירן?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
7 קבצים מצורפים
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
זה כבר מתחיל להיות שירשור שיפוץ.
בכל מקרה התחתית קיבלה צבע יסוד אפוקסי וכנראה השלב הבא היה חומר לתחתית הבודי של חברת וירט, עדיין לא הבנתי לגמרי את הנושא אבל אני די סומך על המוצרים של החברה, כנראה שגם בעתיד היה ניתן להשיג אותם ומה גם שהחומר מגיע גם בספריי (אני את הצביע כולה עושה אם מיכלים של ליטר ואקדח צבע) כך שהיה מאוד קל לתקן בעתיד.
את תא המנוע אני צובע ביסוד וצבע הרכב, על הדרך שהכל כבר פנוי בניתי גם תושבת למשאבת הגה כוח, גם ההתאמות של הפולי קראנק ומשאבת מים דרש מעט התעסקות.
השלב הבאה אחרי סיום הצבע בתחתית וקיר האש הוא להרכיב את הבודי ללא החזית ולצבוע בבדליינר את התחתית, להתחיל להתקין מה שאפשר ובמקביל להתחיל פחחות.
-
8 קבצים מצורפים
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
חג שמח לכולם
יש לי שאלה אבל התחיל קצת בעדכונים.
התחתית נצבע בצבע הגנה יעודי של וירט ועליו בהפרש זמן מוגדר צבע עליון אפוקסי, התוצאה נראת עמידה וטובה.
הצבע העליון הפך את הציפוי לכזה שהוא רחיץ ואינו נתפס עליו אבק, היתרון הנוסף שהאפוקסי העליון עמיד לכימיכלים כך שספרי קרבורטור ונוזל בלמים לדוגמא, לא פוגע בוא במידי.
הבודי כבר הותקן בחלקו על השילדה לאחר החלפה של תושבות הבודי כמובן, צביעה של קיר האש וכו'
היו עוד המון דברים קטנים שאני אפילו לא זוכר, התאמות של מיכל נוזל הגה, התאמת המסגרת שימשה מהגיע מהודו (הגה ימני) לצד שלנו, פגוש קידמי, רשת צל מעל הקשת, עספת פליטה חדשה והתאמה לאגזוז ועוד ועוד.
התחלתי פחחות, בהתחלה עבדתי בשיטה שהיא לא נכון לרכב שהקווים שלו כבר עקומים ואין נקודות יחוס, לאחר כמה סרטונים ועזרה משכן שעבר את זה עברתי לשיטה הנכונה כנראה שזה עם ידני עם סרגלים ארוכים ושבלונות לכל כיפוף נראה שאני מתקדם לא רע וזה יספק אותי מבחינת איכות העבודה והקוסמטיקה.
בהתחלה התחלתי את כל האוטו פחחות אבל בגלל שאני לא עובד על האוטו רצוף יצא שעד שאני מסיים חלק ועובר לשני החלק הקודם כבר מתחיל לקבל סימני חלודה.
ישרתי את כל הקווים של לדלתות כנפיים וכו' והתחלתי חלק חלק, מסיים חלק וישר באותו יום צבוע יסוד.
אצרף קצת תמונות.
מספר שאלות:
האם יש בעיה לעבוד עם ברגים מנירוסטה בבודי ואפילו במנוע (סעפת פליטה לדוגמא) אני שואל מבחינת קורוזיה, חוזק ,הפרשי טמפרטורה וכו'?
אני מחליף את כל הברגים , לא מחזיר ברגים ישנים וחשבתי באותה הזדמנות כבר להשתמש בנירוסטה.
תודה
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
מדהים, כל הכבוד!
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
פנומנלי!
לגבי הברגים... יש לי עשרות ברגים שירדו מסמוראי ובאלנו לאורך 9 שנים ששמרתי .. רובם במצב מעולה, כולם ירדו מרכבי סוזוקי.. מוזמן לבוא לפשפש אולי תמצא ברגים שאתה צריך.
נ.ב אתה לא עושה צדק עם העבודה .. תעלה כמה תמונות של השמשה מקופלת .. של הקשת עם קווי הבודי... של הקשת משתלבת בדשבורד... זה באמת מדהים!
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: בחירת חומרים להגנת השילדה והבודי בשלבי שיפוץ כללי, סמוראי
אכן מדהים
ברגי נירוסטה חלשים משמעותית מברגי פלדה אז במקומות שנושאים עומס הייתי נשאר עם ברגי פלדה וצובע עליהם איפה שאפשר.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk