-
אל מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
בקרוב התנעת מנוע הבעירה הפנימית שלכם תיראה לשכינכם כמו עישון בחדר נקי של אינטל.
מוזמנים להתחיל.
כאן אין "אחרי מות קדושים אמור" אז תרגישו חופשי, להלל, להכפיש.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
כנראה פיספסתי שעור.
למה אתה חושב שהוא ימות בקרוב?
בפעם האחרונה ששמעתי בעית הטווח והתדלוק החשמלי עוד לא ממש נפתרו ( שמעתי על הטענה מהירה אבל זה עוד לא זה).
בקיצור, אתה לא קצת נחפז ?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
שימו לב לניסוח "יאסר יבוא של רכבי בנזין וסולר". מה עם גז?
בקצב ההתפתחות הטכנולוגית ולפי חוקים דומים בארצות אחרות, זה יקרה.
טוב? רע?
שאלו יהיו הצרות שלנו, האם בכלל בעוד עשור או שניים ישאר איפה לטייל., האם יהיה מותר ?
כנראה שיהיה הרבה פחות איפה לטייל ויהיה הרבה פחות איפה לטייל ברכב.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
עד 2030 יהיו כאן כמה קווים של רכבת תחתית, באיחור אפנתי אחרי אירופה. סין הכריזה שב 2030 תיאסר מכירת רכב ICE, עם כמה שהם רציניים הם לא יעמדו בזמנים, זה תחום שאני עוקב אחריו מקרוב לצרכי השקעה והם לא מתקדמים בקצב שהם מצהירים עליו.
הרבה מגדלים בונים כאן על הגז המקומי, מייצאים לירדן ומצריים, האינטרס של בעלי הזכיונות להיפגש עם הכסף כמה שיותר מהר, עד 2030 כבר לא ישאר מזה כלום, נחזור לזהם ולשלם ביוקר. אבל אחלה, מנוע חשמלי זה מצויין, הפתרון הלוגיסטי שהציע אגסי גם בא בחשבון אם הטכנולוגיה לא תפתור את בעיית הטווח והטעינה, ניתן להקליט פס קול של V8 ולחבר למצערת ולרמקולים או לאזניות ביטס אלחוטיות.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
שטייניץ היה ונשאר חרטטן..
הטכנולוגיה מתקדמת יפה אבל יש עוד דרך ארוכה כדי שהיישום יוכל להוות החלפה מלאה של מנועי הבעירה הפנימית, בעיקר מבחינת טווחי נסיעה.
בנוסף יש את הכלכלה העולמית שעדיין נשענת על ייצור והפצת נפט - לא יוותרו על זה כל כך מהר - דרך אגב גם הכנסות המדינה נשענות חזק על מסי הדלק..
בקיצור אין לו ולא תהיה לו שום שליטה על הענין, מה גם שהוא בטח כבר לא יהיה בסביבה עד 2030, ומי יזכור שהוא אמר את זה.. גימיק שנראה טוב בתור הצהרת כוונות כללית והצטרפות לכיוון העולמי ותו לא.
זאת דעתי בלבד כמובן ויכול להיות שאני טועה.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
wonderd
שטייניץ היה ונשאר חרטטן..
הטכנולוגיה מתקדמת יפה אבל יש עוד דרך ארוכה כדי שהיישום יוכל להוות החלפה מלאה של מנועי הבעירה הפנימית, בעיקר מבחינת טווחי נסיעה.
בנוסף יש את הכלכלה העולמית שעדיין נשענת על ייצור והפצת נפט - לא יוותרו על זה כל כך מהר - דרך אגב גם הכנסות המדינה נשענות חזק על מסי הדלק..
בקיצור אין לו ולא תהיה לו שום שליטה על הענין, מה גם שהוא בטח כבר לא יהיה בסביבה עד 2030, ומי יזכור שהוא אמר את זה.. גימיק שנראה טוב בתור הצהרת כוונות כללית והצטרפות לכיוון העולמי ותו לא.
זאת דעתי בלבד כמובן ויכול להיות שאני טועה.
שטייניץ אכן חרטטן וכולי תקווה שבעוד 12 שנים מה שיישאר ממנו ומחבר מרעיו ממפלגת האספסוף זה רק ספק של בדל-סרחון קלוש בפח הזבל של ההיסטוריה...
אבל עזוב פוליטיקה. דבר אחד הוא עובדה - הטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק.
שים לב - איסורים. רגולציות. כפייה. מנועי השריפה הפנימית הולכים למות רק כי יהרגו אותם בכוונה. באמצעות הרגולציות. לא כי הציבור ינהר לטכנולוגיה החלופית מרצונו ומבחירה.
מכוניות חשמליות הן עדיין מוצר לא אפוי עד הסוף. נכון שהטווחים הולכים וגדלים - אבל נשארת בעיית זמינות ופריסת עמדות הטעינה ובעיקר זמני הטעינה הבעייתיים בעליל. אני לא רק מאמין אלא גם יודע שאלה דברים שייפתרו לחלוטין בשנים הקרובות ואם לא ייפתרו - הפוליטיקאים פשוט יכפו אותם על הציבור ונורווגיה היא הדוגמה המצויינת, הקדימון למה שהולך לקרות - אחרי שסתם הקלות במיסוי על רכב חשמלי לא הניבו את התוצאה המצופה (כי רוב הציבור לא בוחר מרצונו ברכב מוגבל ומגביל) - הם פשוט מגבילים את החופש להשתמש במנועי השריפה הפנימית. מדללים את מספר תחנות הדלק וכו'. הכל בכפייה. באמצעות חוקים.
וכאן הבעיה שמבחינתי חמורה יותר מכל זיהום אוויר - וזו הפגיעה בחופש הבחירה, בחופש הקניין, בחופש בכלל.
כפיית חוקים דעה ורצונות אישיים על כלל הציבור, פגיעה בחופש ומהר מאוד גם ביטולו - אלה מרכיבי החלום הרטוב של כל פוליטיקאי ו/או פקיד שלטון מתחיל. ולכן אני משוכנע שביחד עם ההתקדמות הטכנולוגית שלא רק מביאה לנו אפשרויות תחבורתיות כאילו נקיות אלא בעיקר מעצימה את יכולות האכיפה והחדירה לפרטיות, נהיה עדים לדברים שאותי אישית הרבה יותר מדאיגים מאשר סתם טכנולוגיה שתצא משליטה - עוד ועוד רגולציות, כפייה ואיסורי שימוש למיניהם. פגיעה בחופש.
אנחנו מאמינים שאנחנו חיים בצד החופשי של העולם, אבל ה''חופש'' עאלק הזה, הוא בערבון שהולך והופך ליותר ויותר מוגבל.
אין מה לומר. פשוט עולם חדש ומופלא. יום אחד נתעורר לתוך ההכרה שאנחנו רוצים בעצם לחיות במקום שבו הטינופות האלה לא מתערבים לנו בחיים.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
לדעתי הרבה לפני שהפוליטיקאים יכפו עלינו, יעלמו מנועי הבעירה הפנימית.
הסיבה היא שיצרני הרכב משקיעים סכומים עצומים בפיתוח מנועים חשמליים וסוללות. אחרי שהמוצרים יהיו בשלים(לדעתי עניינים של כמה שנים) הם יתחילו למכור ואנשים ייקנו, כי יש רק יתרונות לרכבים חשמליים על מנועי בעירה פנימית.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יובל48
הכל טמון בפסקה הזאת:
בכיר אחר בענף אמר "זה נחמד לפידבקים בפייסבוק אבל נראה לי שהשר קופץ רחוק מדי וגבוה מדי. מ-0% חשמל ל-100% חשמל ב-12 שנים נראה לי יומרני מדי וצריך לזכור כי כרגע סך מכירות מכוניות חשמליות בעולם הן שוות ערך לפחות מ-1% נתח שוק. תכליתית, יש עוד המון עבודה כמו תשתית רשתות הטענה, מחירי הסוללות ויכולות יצרניות הרכב להרוויח מכונית חשמלית לעומת המצב כיום בו היא תלויה בסבסוד ממשלתי. כל זה מבלי להזכיר את התלות המוחלטת של מדינת ישראל במיסים מייבוא של מכוניות בנזין ודיזל".
ובעיקר במשפט האחרון.
אל תדאגו, זה לא יבוא כל כך מהר אלא אם ימצא מקור אחר לכסף.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
השר השקיע מחשבה מאיפה הוא מביא את החשמל לטעינת כל המכוניות האלו?
הוא התחיל לתכנן את מערכת החשמל וכוח הארצית כדי שתוכל לעמוד בעומסים הצפויים?
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
השר השקיע מחשבה מאיפה הוא מביא את החשמל לטעינת כל המכוניות האלו?
הוא התחיל לתכנן את מערכת החשמל וכוח הארצית כדי שתוכל לעמוד בעומסים הצפויים?
ואגב חשמל, מישהו חשב על הזיהום שמתקבל מייצור כל החשמל הזה ?
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
לפני עשר שנים מכונית היברידית היתה חדשה בארץ, ונחשבה "חצי אפויה" ומי יודע מתי תתפוס (אני יכול לחפש ציטוטים ספציפיים של דרור ברלי בפורום הזה).
היום? מאד יכול להיות שיונדאי איוניק קאיה נירו ההיבירידיות יהיו מקום 1-2 במסירות לשנת 2018. בינתיים הן מובילות את טבלת המסירות לינואר.
אז להגיד שבעוד עשר שנים, המכוניות הנמכרות ביותר בישראל יהיו חשמליות? זה לא ניחוש מלומד. זה הימור שמרני. זה כנראה יקרה לפני.
כל טכנולוגיה שנראית לנו טבעית, נולדה מתוך טכנולוגיות קודמות, שהיא הרגה, ואנחנו אפילו לא זוכרים. מנוע השריפה הפנימית בכלי תחבורה יבשתיים, שלט בעולם 120 שנה. עשה את שלו. המעבר למנוע חשמלי בתחבורה היבשתית לא כזה דרמטי מבחינה טכנולוגית, הוא אפילו מגיע באיחור.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
ואגב חשמל, מישהו חשב על הזיהום שמתקבל מייצור כל החשמל הזה ?
בוודאי. טענה דמגוגית טפשית.
קודם כל -
יעילות של הפקת אנרגיה מדלק פוסילי (פחם/גז/נפט) בתחנת כוח גבוהה משמעותית מהיצור שלו באלפי מנועים קטנים. אל תתפוס אותי, אבל זה הבדל של 50 אחוז לפחות.
שנית - המזהמים מטופלים ונפלטים מארובות גבוהות במקומות מסוימים, ולא בגובה הרחוב בכל עיר ובכל כפר.
שלישית - חשמל לא מופק כולו משריפת דלק. אפילו בישראל יש כבר כמה אחוזים של תפוקה ממקורות מתחדשים, ובהרבה מדינות בעולם מקורות נקיים, מתחדשים, הידרו, או גרעיניים, זה עשרות אחוזים מתפוקת החשמל העולמית.
מאד סביר להניח שבתוך, נניח, חמישים שנה, רוב האנרגיה בעולם תופק ממקורות לא מזהמים.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
לא טענה דמאגוגית ... שאלה ...
ואם כבר אתה מצוי בתחום.
למה לא משתמשים בהמצאה ישאלית של הפקת חשמל מגלי הים ? זה נראה לי הכי ירוק שאפשר ואפילו לא מפריע לציפורים כמו טענות שיש נגד הטורבינות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
בקרוב התנעת מנוע הבעירה הפנימית שלכם תיראה לשכינכם כמו עישון בחדר נקי של אינטל.
מוזמנים להתחיל.
כאן אין "אחרי מות קדושים אמור" אז תרגישו חופשי, להלל, להכפיש.
בקצב של המדינה, זה לא יקרה לפני 2040 ואולי יותר.
מישהו זוכר את נתב"ג 2000? ועוד הרבה פרוייקטים במדינתנו..
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
במחילה מכבוד השר, הסיפור של גז להנעת מנועי בעירה פנימית הוא קשקוש, זמני או מוחלט. במוקדם או במאוחר ישראל תצטרף לשאר המדינות שמכריזות חדשות לבקרים שעד 2030 פלוס מינוס הן לא ירשו מכירת מכוניות עם מנוע בעירה פנימית. גם היצרנים מצהירים כבר על תאריכים מוקדמים יותר שבהם כל ליין הרכבים שלהם יהיה חשמלי, אז גם אם מישהו נורא ירצה בישראל לשלם על שאריות מאובנים, כנראה שלא יהיה לו רכב חדש זמין בשביל לעשות את זה.
לגבי הטווח, התשובה האבסולוטית לעניין זה, גם עבור אנשים כמוני שטוחנים את הרכב, היא מימן. בצפון אירופה כבר נמכרו אלפים כאלה והתשתיות מתפתחות בהתאם בד בבד עם התרבות הרכבים.
ברמת הביניים, של אנשים עם מסלול יומי פחות או יותר קבוע ונורמלי באורכו, כבר יש רכבים עממים שמספקים אותו, כמו הKONA עם 450 ק"מ תיאורטיים. עניין הטעינה בבית עדיין לא קל, ואני כותב את זה כמי שהסתובב שלושה ימים בכבישי ישראל עם איוניק חשמלית ולא הגיע אף פעם למצבר מלא, אבל הפתרונות קיימים והדבר היחיד שצריך לעשות הוא לעשות להם SCALING ברמה התשתיתית. זה יקרה.
חשבתי שהדיון יתפתח לכיוון אחר, כי לא העליתי בדעתי שבכלל יש מי שעדיין יתדיין על עצם הפטירה או שעתה המדויקת.
מה עם מנועי הבעירה?
טוב שהגיעו לעולם, כי על כתפיהם התפתחה במהירות טכנולוגיה אחרת?
רע? סתם זיהמו והלכו?
ברמה האישית, האם עדיין יש לי טעם לטפח את ההיילקס והאקסאר600 מתוך הנחה שבעתיד יהיה מה לעשות אתם? פעם חשבתי שאני והבנות נהנה מהם גם בעוד עשרות שנים. כרגע זה נראה שכמו טרקטורי הקיטור של איציק, אולי יהיה ניתן להתניע אותם בתערוכה כזו או אחרת מחוברים למסנני גזים, אבל כנראה שלא יהיה אפשרי לנסוע בהם.
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
עד שלא נראה סוללות חדשניות או פתרונות טעינה מהירים אני לא מספיד מנוע בעירה פנימית.
לא התרגשתי מההצהרות של אגסי והסובבים אותו וגם לא מתרגש עכשיו.
יש למכוניות חשמליות פרופיל שימושי מסויים אבל לא השתכנעתי שהכול בשל כולל האוטונומית שעד 2030 כבר אמורה להיות בשימוש נרחב לכאורה.
לי זה מזכיר את הדיון על הרכבת לאילת עד 2019
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
מציע להתנתק מהחשיבה על היישום בישראל. אנחנו לא מייצרים רכבים. לא קובעים מדיניות עולמית, ויקרה אצלנו במוקדם או במוקדם מה שיקרה בשאר העולם.
-
אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
על אחת כמה וכמה...
בעולם הרחב המרחקים הרבה יותר גדולים.
אני מתקשה לראות בנתונים הנוכחיים מכונית שמכסה מרחקים במונחים של גרמניה או צרפת או בארהב.
משהו בטכנולוגיה הזו עוד צריך להשתפר בשביל לנפץ את תקרת הזכוכית.
בפרופיל עירוני יש בהחלט על מה לדבר
אגב, אם מדברים על זיהום אז לא דיברנו על זיהום הסוללות ומה המשאבים ליצורם.
האם אלו סוללות עופרת או ליתיום?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
-
תגובה: אלא מלא רחמים... שרשור הספדים על חייהם הקצרים ומותם של מנועי הבעירה הפנימית והחיצונית
אגד מפעיל, כבר כמה חודשים טובים, מספר אוטובוסים חשמליים באזור הקריות. אני לא ממש בקיא בטכנולוגיה בתפעול ובתקלות אבל אני רואה את האוטובוסים האלה, מידי יום, בשעות קבועות - כך שמתקבל הרושם שזה עובד די מסודר.
מצד שני, מי שרואה את בערך 1/3 האוטובוס הנוסף המותקן על הגג מבין שגם אם זה עובד, הדרך ארוכה עד לפתרון יעיל של בעיית הסוללות.
בנוסף, יש פרוייקט רכב להשכרה, מכוניות בחניית רחוב שניתן לקחת ולהחזיר, על בסיס איזה דגם חשמלי לגמרי של רנו.
יש השקעה פרטית לא קטנה במיזמים האלה