התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
ג'ימני 2009 105,000 ק"מ.
איכשהו התפספס לי הנושא, כנראה כי המוסכניק שאני מטפל אצלו טען שאין בזה צורך ואף אחד לא מסתבך עם זה.
אז כנראה שבג'ימני הזה לא הוחלף מעולם נוזל בלמים.
האם נגרם נזק?
מה כדאי לי לעשות עכשיו?
להמשיך לנסוע ככה?
אם להחליף, היכן כדאי?
הכי קרוב לי זה מוסך היבואן בפ"ת.
יש מקום אחר שעדיף?
יש משהו נוסף שכדאי / צריך לעשות?
תודה.
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
אין שום תובנה לאף אחד? :confused:
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tamir128
אין שום תובנה לאף אחד? :confused:
נזק לא נראה לי שנגרם,פשוט השמן ממה שהבנתי סופח לחות ויעילות העבודה נפגעת.נדמה לי שזוזוקי טוענים להחלפה כל 10 שנים או 100 אלף קמ בתנאי שזה נוזל שלהם מקורי... תחליף שמן וזהו. באופן אישי אני מחליף שמנים אפילו במרווחים יותר קצרים ,זה רק יכול להיות טוב. שמן זה הדם של מערכות נעות. גם גריז. במיוחד אם אתה מאלו שמתכוונים להחזיק ברכב שנים רבות ולא להחליף כל כמה שנים. בעגה של הגפאים זה חלק ממה שנקרא ''ישור קו''.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
תיקון קטנטן,
נוזל בלמים אינו שמן.
זה נוזל שלמיטב זכרוני מופק מצומח ואיננו דחיס.
הוא אמור להיות צלול... אם הוא עכור תחליף אותו.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
נוזל בלמים בכל רכב יש להחליף פעם בשנתיים ובחלק פעם בשלוש שנים.
נוזל בלמים הינו נוזל היגרוסקופי (סופח לחות) ויעילותו פוחתת עם הזמן. נוזל שמכיל כמות גדולה של מים מוריד משמעותית את טמפרטורת הרתיחה שלו, ובעת עבודת בלימה קשה וממושכת גזים מנסים לברוח וכתוצאה מכך מרגישים דעיכה בבלמים עד חוסר ביכולת בלימה בכלל.
מוסכים לא אוהבים לנקז אוויר מפטמות הניקוז בגלגלים ונוטים להחליף רק את הנוזל בכוסית שבתא המנוע. פעולה זו משולה לקליפת השום.
יש להקפיד על החלפה מלאה הכוללת את החלפת הנוזל בכוסית שבתא המנוע וניקוז הצנרת של כל גלגל עד להופעת נוזל טרי ונקי בפיטמת הניקוז.
1 קבצים מצורפים
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
כמה באמת מחליפים כל 3 שנים נוזל? אחוז קטן מאוד... משול לכאלה שמחלפים מיוזמתם נוזל קירור כל שנתיים ולא "בעזרת" תקלה.
(לא שאני מעודד התנהגות שכזו).
בגלל זה המיעוט בתגובות.
זאת לחלוטין פעולה שהייתי נותן למוסך מסודר. זה לא משהו קשה ויש שמבצעים בבית.
קובץ מצורף 118788
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
נוזל בלמים חובה להחליף כל כ שנתיים
בארץ שאחוזי הלחות גבוהים יש להקפיד על ההחלפה
את ההחלפה יש לעשות על ידי משאבה ששואבת מכל ניפל ניקוז אויר
עד שמתקבל נוזל צלול ונקי.
אין לנקז אויר על ידי פימפום / ניפוח דוושת הבלם ( פעולה זאת גורמת נזק כבד למשאבה )
החלפת הנוזל שנמצא במיכל המשאבה היא החלפה חלקית
ולא לשכוח להחליף את נוזל משאבת המצמד ( למי שיש )
איציק
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
ועוד משהו בנוגע לשמנים ונוזלים ברכב,באופן אישי אני משתמש או לפחות משתדל לשים את הכי טובים שיש.לא תחליפי ולא דומה. חלקים אפשר אולי תחליפי,נוזלים לא. נוזלים משובחים ואפילו לפני הזמן( יש שטוענים שחברות הרכב מנסות להאריך זמנים כמה שניתן גם בגלל התחרות וגם בגלל איכות הסביבה..) .זה המתכון לאורך חיי המכלולים ברכב . מצד שני יש להזהר כי אתה אף פעם לא תדע מה באמת יש במיכל שקנית... נוזלים זה פתח לרמאות הכי קל שיש. כמובן שעדיף כמה שיותר טרי. כלומר להחליף במוסך ותיק ,מוסמך וע"י בעלי מקצוע מורשים. זה למדתי מנסיון אישי מר. החיסכון הרגעי מתבטא באמינות ירודה ועוגמת נפש ברגעים הכי לא מתאימים .
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
אגב תיקון טעות ,בדקתי ,בגימני יש להחליף נוזל בלמים כל שנתיים או 45 אלף קמ ,מה שבא קודם.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
בןבן אני לא מסכים שצריך לשים רק נוזלים מקוריים, בהחלט ניתן לשים נוזלים תחליפיים אבל יש להקפיד שהם מגיעים מחברה מוכרת ובעיקר עומדים בתקן ובצמיגות שקבע יצרן הרכב.
הנוזלים היחידים שאני חושב שמומלץ להשתמש בנוזל המקורי הם נוזלי הקירור והגיר, וגם כאן יש יוצאים מין הכלל.
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק - 4X6ZH
ולא לשכוח להחליף את נוזל משאבת המצמד ( למי שיש )
איציק
מזה? איך אני יודע אם יש כזה ברכב?
Suzuki XL-7 2002
תודה
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הכוכב הכחול
מזה? איך אני יודע אם יש כזה ברכב?
Suzuki XL-7 2002
תודה
קלאצ' ברכב ידני יכול להיות מופעל על ידי נוזל הידראולי או על ידי כבל.
ברוב הרכבים בהם יש קלאצ' הידראולי מיכל נוזל הבלם משותף גם למשאבת הקלאצ' ולכן מומלץ לנקז ולהחליף גם את הנוזל המפעיל את משאבת הקלאצ' היושבת על תיבת ההילוכים.
ברכב אוטומטי אין מערכת כזו ולכן אם ה XL7 שלך אוטומטי אז זה לא רלוונטי לגביך.
התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Mushu
ברוב הרכבים בהם יש קלאצ' הידראולי מיכל נוזל הבלם משותף גם למשאבת הקלאצ'.
סגור על זה?
מכיר אחרת.
זו משאבה אחרת לגמרי ומעגל תפעול שונה שלכל אחד יש ספיקה נדרשת בכל רגע.
נראה לי מאד בעייתי לשלב את שני המעגלים מבחינת מיכל המקור שלהם.
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
סגור על זה?
מכיר אחרת.
זו משאבה אחרת לגמרי ומעגל תפעול שונה שלכל אחד יש ספיקה נדרשת בכל רגע.
נראה לי מאד בעייתי לשלב את שני המעגלים מבחינת מיכל המקור שלהם.
סגור על זה מאוד. ברוב המכוניות מיכל הנוזל לבלמים ולמצמד הוא משותף.
כאשר המיכל הוא משותף, יש הפרדה בגובה מסוים בתוך המיכל, וכך במקרה של נזילה ממערכת המצמד, לא תגיע לאבדן כזה שיסכן את תפקוד הבלמים.
לגבי החלפת הנוזל, השיטה הטובה ביותר היא באמצעות מכשיר יונק את הנוזל דרך שסתומי הניקוז. ישנו המכשיר השוויצרי המקורי מתוצרת VACULA שעולה מעל 1000 שקלים, ויש מכשירים דומים גם במחירים של 250. אלו מוגדרים לרוב לניקוז נוזל בלמים באופנוע.
כל מה שצריך זה לחץ אוויר זמין.
לפותח השרשור, יש לי מכשיר ואתה יכול להיעזר בו.
צור קשר בטלפון 054-4381386
אורן
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
בכל המכוניות שלי זה היה נפרד.
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
גם אני לא מכיר דבר כזה.
מצד שני כבר מזמן לא הצצתי לתא מנוע של רכב ידני מודרני.
1 קבצים מצורפים
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
קובץ מצורף 118803
זו דיאגרמה של מיכל נוזל בלם משותף למערכת הבלימה ולקלאצ'.
יש רכבים עם מיכל נפרד רק לקלאצ'.
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
אין בדיאגרמה שלך חיבור לבלמים..
תגובה: התייעצות על החלפת נוזל בלמים בג'ימני
כי זה שרטוט של מערכת הקלאצ', משאבת הבלם המרכזית לא מופיעה בו. חלק מס' 1 למעשה יושב על משאבת הבלם המרכזית והוא מיכל משותף המזין הן את משאבת הבלם והן את משאבת הקלאצ'.