תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
רק אוסיף ואציין שאני כן מעוניין בהילוך כח - עברתי על כמה אתרים בהמלצת אחד הכותבים וראיתי שרוב השבילים בארץ (המעניינים) כן דורשים הילוך כח. זו הסיבה.
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
לצרכים שתיארת והתקציב, הייתי שוקל ניסן טרנו ארוך.
אבל, תצטרך (וזה נכון לכל רכב שטח בתקציב זה) להשקיע זמן רב בחיפוש מקצועי אחר רכב ראוי, כי לא קשה ליפול על מפלצת מוצצת, וגם רכב ראוי ידרוש יישור קו ואחזקה.
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
כל הרכבים האלו ידרשו אחזקה דקדקנית כי כולם יהיו ישנים, אחרי מאות קילומטרים ולכן הכי חשוב לחפש רכב שטופל בצורה טובה ולהשאיר כסף בצד for a rainy day.
אם בנזין הולך אז ג׳ימי יכול להיות אופציה מעניינת בעיקר לאור הביקוש הנמוך שלו כרכב שטח
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
ראיתי שיש ויטרה ארוכה 94 כרגע למכירה פה בלוח. לא מכיר את הרכב, אבל יכול להיות אופציה מעניינת.
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
רכב מעל 20 שנה זה שני טסטים...
דיסקו1 מתקרב לשם גם כן
אולי יש מצב לטרופר, הטרנו גם כן אחלה אבל הולכים ומתמעטים בשוק...
ואני שואל - טנדר בא בחשבון ? אם בא בחשבון, יש מצב למצוא משהו אידאלי יותר בתקציב הזה.
בכל מקרה, אין מתנות חינם - זול יהיה יקר.
לא ציינת אם אתה מטפל לבד, אפילו חלקית. אם יש ידע טכני או שאתה מסתמך על מוסכים ובדיקות, כי אז המחיר רק יעלה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
תודה לעונים.
אין לי ידע טכני במכונאות ג׳יפים אבל יש לי ראש טכני וחוש טכני. אין לי ארגז כיפ מדופלם, אבל יכול להיות לי יחסית בקלות.
לא רוצה להיות צעיר אבל תקשיבו, הלנדרוברים למיניהם עושים לי את זה כמו קצינה בצבא. יש ביד2 עכשיו איזה ריינג׳ רובר מבאר שבע, שנת 1997 ב-26,000₪. נראה מצוין מבפנים, וגם מבחוץ. יש משהו בלתי מתפשר בכלים האלה, ואני מקווה שהנסיעה בהם נעימה, לא טוחנת את האמא של הארנק ומהנה כמו שהיא נראית.
טנדר פחות בא בחשבון, בעיקר בגלל העיצוב. למרות שאני לא פוסל על הסף בכלל. המלצות?
כסף ליום גשום אשמור, אבל בכמה כסף מדובר? כמה עולה יישור קו טיפוסי? במקרה הטוב ובמקרה הגרוע? על איזה קילו ארז אנחנו מדברים שבו הדברים מתחילים ללכת פייפן? 150,000? 250,000? או רק בגבוהים יותר של 300 או 400?
בהמשך לכך, אם אחליט לקחת לבדיקה, הבנתי שמכוני הבדיקה לא שווים מדי. אעשה חיפוש על מוסכים מומלצים לבדיקה אבל אם יש למישהו רעיון בזק למוסך לנדרובר אשמח לשמוע.
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
אם ויטארה (דור ראשון) ארוכה מספיק גדולה עבורך, היא תענה הכי טוב על יתר הקריטריונים שלך, בעיקר עלויות שוטפות - דלק ותחזוקה, וגם תשאיר לך תקציב בצד ליישור קו.
מודל 94 גם עובר טסט בקלות רבה יותר ממודל 95 ומעלה כי אינו מחוייב בממיר קטליטי ובדיקת 4 גזים. לא מכיר אישית את הרכב שמפורסם למכירה אבל יש לי אחת בדיוק מהמודל הזה שמסיימת עכשיו שיקום מאסיבי.
אם זה הכיוון, חפש כאן באתר הכוונה לדברים שאפשר לבדוק לבד לפני שמשלמים על בדיקה...
בהצלחה ☺
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
תודה רבה.
הג׳יפ שכרגע מסיים שיפוץ, הוא ריינג׳ רובר? תוכל לחלוק איתי עלויות שונות?
ק
הג׳יפ המדובר עם 250,000 קילומטר, אחרי גיר חדש ומשאבת ABS ועוד כל מני שיפוצים קוסמטיים.
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
נדב מדבר על גראנד ויטארה.
לגבי הריינג'רובר. רכב מגניב שעלול לגרום להתאהבות קשה, אבל התחזוקה שלו לא זולה למי שלא מכיר ומקפיד.
בגיל הזה, תקלות עלולות לתקוף אותך בצרורות.
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
תודה.
האם החשיפה היא עניין בעיקר של קילומטר או של גיל? ברור לי שגם וגם. הכל טוב. אבל יש ככל הנראה גורם מכריע.
נדב, תוכל בבקשה לחלוק עלויות כוללות של השיקום של הויטארה?
בנוסף, מה החשיפה? האם סכום של 5,000₪ הוא סכום סביר פלוס לריפוי הרבה תקלות או שאנחנו מדברים פה על קריסת מערכות שעלולה לעלות 20,000? מה העלות הסבירה של יישור קו? אני חייב להבין מה מרחב הטעות שלי.
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
כל מה שלא תקנה ב 30k, יעלה לך עוד 10 עד 15 כל שנה.
יישור קו, תיקונים, בלאי טבעי, שיפורים... לא משנה איך תקרא לזה.
קנה מה שנדלקת עליו, אבל תכין כסף בצד כל שנה.
זה לא תחביב זול.
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
זה מלא כסף. וזה הרבה מעבר למה שאני מתכנן להוציא על רכב טיולים. מאיזה תקציב אנחנו נרגעים עם ההוצאות השנתיות בסכומים כאלה (ומגיעים לטסט ביטוח פלוס טיפול קבוע של 2000₪ בשנה)?
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
זה תחביב יקר.
אני מחזיק טרופר בנזין 96.
קניתי ב14.
הוצאתי בשנה הראשון סכום דומה ואף יותר על יישור קו והכנה לשטח.
מאז אני משלם רק טסטים, ביטוחים ודלק.
הרכב נוסע רק לטיולים אז כמעט ואין הוצאות על טיפולים.
בכל מקרה אני לא מוציא סכומים כמו שציין בועז על טיפולים
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ploomb
זה מלא כסף. וזה הרבה מעבר למה שאני מתכנן להוציא על רכב טיולים. מאיזה תקציב אנחנו נרגעים עם ההוצאות השנתיות בסכומים כאלה (ומגיעים לטסט ביטוח פלוס טיפול קבוע של 2000₪ בשנה)?
ברכב חדש
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
אם זה היה כזה פשוט, לכולם היה...
תארגן עוד קצת כסף לרכישה ראשונית ותרוויח רכב צעיר יותר אם מה שתיארנו לך פה הבהיל אותך.
שני טסטים בשנה זה רע למי שלא מורגל לזה. אתה לא מורגל לזה...
ממיר קטליטי זה שטויות בהשוואה לבחינה כל חצי שנה של רכב שתסע עליו פעם בחודש ותתבאס מהטיפול בו.
אתה גם מחפש רכב עם מראה ולא רק כישורים טכניים... וכאן טעם וריח נכנסים לשיקול ועלולים להוות מכשול נוסף, אבל זה כבר סיפור אחר.
בתכלס, דיסקו1 משנתון צעיר ככל האפשר יהיה אידאלי מבחינת הסיכון מול ההנאה. בנזין קצת זולל אבל יותר זול מליפול על משאבת סולר תקולה... יש ים מידע ושוק חלפים מצוין וקהילה נהדרת.
הטרנו גם כן אחלה.
מוסו - אני לא מכיר, אולי אחרים ידעו להמליץ. הקורנדו נפלא אבל ביקשת רכב עם 4 דלתות.
רקסטון עולה פה מידי פעם כמומלץ גם כן.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
אתם שוכחים את ההוצאה הגדולה ביותר בסופו של דבר ... דלק.
אם תקציב אחזקה הוא שיקול משמעותי, צריך לשקלל אותו עם צריכת הדלק וקילומטראז׳ צפוי...
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
אתם שוכחים את ההוצאה הגדולה ביותר בסופו של דבר ... דלק.
אם תקציב אחזקה הוא שיקול משמעותי, צריך לשקלל אותו עם צריכת הדלק וקילומטראז׳ צפוי...
מסכים - ממש לא בא לי להוסיף 600 ש״ח לכל פעם שאני יוצא לטיול - רוב הטיולים, לפחות בהתחלה, לא יהיו עם שטח אגריסיבי ולכן רק טיולי שבילים או ״סתם״ נסיעה בכביש לאיזה חניון לילה לכמה ימים. צריך אמנם אוטו יחסית גדול, אבל באמת חסכוני.
ולכן פתאום אני מוצא את עצמי מסתכל על הפורסטר, גרנד ויטרה (לא 3 דלתות) או קיה ספורטז׳ 2008.
מחשבות?
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
אין אוטו שהוא גם גדול, גם שטח, גם חסכוני וגם חף מהפתעות
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
תגובה: רכב שטח קל - זול בעיקר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ploomb
ולכן פתאום אני מוצא את עצמי מסתכל על הפורסטר, גרנד ויטרה (לא 3 דלתות) או קיה ספורטז׳ 2008.
מחשבות?
וכל זה ב- 30 אלף ש"ח ...