אהלן
חבר ואני רוצים להתקין מדף אחורי בתא מטען של לנדקרוזר 120, ככה שיחלק את החלל ללמעלה ולמטה (בלי מגירות וכו- פשוט שני חללים)
האם יש לאן לקבע מדף כזה בצידי הרכב או שצריך לייצר אותו עם רגליים?
אם רגליים- אז לאן מקבעים אותן ואיך?
Printable View
אהלן
חבר ואני רוצים להתקין מדף אחורי בתא מטען של לנדקרוזר 120, ככה שיחלק את החלל ללמעלה ולמטה (בלי מגירות וכו- פשוט שני חללים)
האם יש לאן לקבע מדף כזה בצידי הרכב או שצריך לייצר אותו עם רגליים?
אם רגליים- אז לאן מקבעים אותן ואיך?
לדעתי, ואיך שאני הייתי עושה את זה, הכי פשוט עם רגליים, ואז אתה יכול להוציא את כל המבנה החוצה אם צריך חלל גבוה.
בויטארה עשיתי מדף כזה מפלטת עץ מלא (אורן), 2 קורות אנכיות לאורך ועוד אחת שחיברה ביניהן בצד שקרוב למשענת האחורית היו הרגליים, וכל העסק פשוט מונח בבגאז׳.
השיפוע של משענת הספסל עזר לשמור את זה במקום.
קורות האורך היוו גם חציצה במפלס התחתון, תכנן את המיקום שלהן לפי ציוד הקבע שיאוחסן שם.
כל העסק עלה לי כמאה ש"ח במחסן העצים הקרוב לביתי...
עם רגליים, או יותר נכון זוג קירות אנכיים לכל האורך שיחלקו את החלל התחתון לשלושה חללים. חלל מרכזי ושני חללים צדדיים בעלי צורה לא מוגדרת שנוח לדחוף לתוכם כל מיני ציוד חירום. את השולחן הזה אתה מרצ'ט חזק לנקודות עיגון קיימות. את הראצ'ט אפשר להסתיר במגוון דרכים או להשתמש בצורות חיבור יותר מתקדמות, אבל ראצ'ט זה הכי פשוט.
תודה:
לאן בל"ק אפשר לרצ'ט? הכוונה לעטוף את המבנה עם רצועה לטבעות שאליהן מתחברים המושבים הנפתחים ברצפה?
http://www.jeepolog.com/forums/showt...A4%D7%95%D7%99
זו תוצאה אחת, היו עוד בחיפוש באתר.
אני הלכתי על הכי פשוט. מדדתי את הגובה של מה שאמור להיות מתחת למדף (צידנית וג'ריקן) ובניתי שולחן מדיקט סנדביץ' עבה, עם רגליים מחנות פרזול (או כל חנות אספקה טכנית). כולל מפזרי לחץ לרגל.
השולחן מקובע לרצפה באמצעות רשת המטען המרצ'טתת את הציוד כולו.
את הקאנטים חיזקתי עם סרגלי אלומיניום שנשארו מהחלנות בבית, אבל זה ממש לא הכרחי. בנוסף הוספתי טבעות קשירה בחלק העליון, וטבעות לעיגון השולחן בחלק התחתון (כאמור, לא משתמש בהן כי השולחן מרותק במילא).
היתרון הגדול הוא שניתן להשתמש בו כשולחן נמוך במחנה (אחרי שכל הציוד נפרק). אם אני רוצה אני פשוט מוציא אותו. בלי פירוקים ובלי בלאגן.
קובץ מצורף 119673
קובץ מצורף 119674
ממשיך את עניין השולחן ומציע לסגור אותו מלמטה ומאחורה... קופסה פתוחה כלפי אחורי הרכב. מחוברת לנקודות עיגון בארגז עם ברגים או רצועה.
כך היה אצלי הן בסופה והן בדיפנדר ותכלס כל הבגאז'ים אותו דבר.
אסף.
אם לא רוצים חלוקה לתאים (מחיצות) אין טעם בבנית קופסא. שולחן יותר פשוט, יותר קל, ויותר ורסטילי.
אצלי גם משהו דומה (פלטה, שלוש רגלי אורך, ביניהן חיזוקי רוחב נקודתיים).
לפלטה חיברתי 4 נעלי כבל מתברגות (מעין חצי עיגול עם הברגות משני צידיו) ואני מעגן אותה לרצפת הרכב עם 4 מותחני כבל מתברגים (כמו בוונטות של סירות או ציליות). פריק מאוד בקלות (אם כי דורש קצת אקרובטיקה כדי לשלוף, חתוך בדיוק בצורת הארגז) ומעוגן היטב.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
1. מה הן בעצם נקודות העיגון הרלונטיות בתא מטעם של ל"ק 120? טבעות העגינה של הכיסאות האחוריים נמצאים במרכז ולא ב"מסגרת" כך שלא מתאימות עיגון "רגלי שולחן".
2. אסף- סגרת גם אתהדפנות עם פלטות או שהשארת רגלים שמחברות רצפה למכסה ב4 פינות?
2. אופצית קופסא הפתוחה לכיוון הדלת מוצאת חן בעיניי כין שיש רצפה אז אפשר לעגן מהמרכז, את המדף העליון אני יכול לחבר עם צירים ולהרים כדי לקבל גישה לחלק האחורי. חיסרון? לא נשלף בקלות כמו שולחן, איבוד נפח איחסון על חשבון עובי הדפנות והרצפה.. יש לי נגר במשפחה שיכול לבנות עבורי לפי מידה
סגרתי את הדפנות. קופסה.
את הרצפה אפשר לעגן לכל בורג חזק. אחד או שניים מספיק. החגורות או המושבים זה הכי טוב.
אסף.
במקום שולחן מלבני מציע להכין שבלונה מקרטון למתווה הדפנות מימין ומשמאל ולחתוך את פלטת הסנדויץ בדיוק בצורה. להציב על שני לוחות קורה כבסיס וחוצצים. זה גם יקבע את השולחן למקומו וגם ימנע מחפצים ליפול בין קצה הפלטה לדופן.
אפשר לנסר חריצים בקורות האורך כדי לקבע לטבעות העיגון עם מותחנים
לא יודע איך נראית הרצפה של הלנדקרוזר, אבל מניח שיש שם נקודות עיגון של הכסאות, אפשר להתחבר עם פלח 3 סמ עם חורים במיקומים המתאימים וממנו לעלות עם רגליים, או כמו אצלי בטרופר עם פרופיל 1.5.
אני יצרתי משם מסגרת למגירות (הכל עם פרופיל 1.5 מגולוון כשהחיפוי הוא סנדביץ' רגיל) עם רצפה משנית מלאה מעל המגירות בצורה של הרכב ומדפים מעל, ככה יש לי יחסית הרבה מקום לאיחסון למרות המגירות והמקרר.
המדף האמצעי תפוס עם שלוש רגליים קדמיות ומאחורה למדף העליון והעליון תפוס משני הצדדים במיקום של ידיות האחיזה.
באופן אישי לא ממש אוהב שהאחורה נראה כמו ארון במחסן ולכן העדפתי רשתות ברזל צבועות שחור למדפים..
הנה כמה תמונות מעכשיו (סליחה על הבלגן והלכלוך.. :))
קובץ מצורף 119676
קובץ מצורף 119677
קובץ מצורף 119678
- - - Updated - - -
אין בעיה להתגבר על זה עם פלח שיעבור בין שתי נקודות עיגון לפחות, לא חייב שהעיגון יהיה בקצוות..
הנה רעיון דומה מורכב על טויוטה, נקודות עיגון קצת שונות אבל עדיין יעיל.
בכל מקרה תוצאה יפה של מדף לטעמי בלי קשר לנקודות העיגון..
קובץ מצורף 119679
קובץ מצורף 119680
הסיבה לרשת היא שכשיש תאונה/התהפכות, כל מה שלא מקובע כמו שצריך טס קדימה. ארגז אוכל או גזיה גדולה לא ירגישו בכלל שהם פיצחו גולגולת בדרך אל השמשה הקדמית.
אישית פחות אכפת לי שכולם יראו את המחשבות שלי מרוחות על השמשה,
אבל כשיש איתך ילדים באוטו אתה פתאום מקבל פרופורציות.
אגב,
הרשת מגן הזאת גם יכולה לעזור קצת במקרה שמחלצים ורצועה נקרעת.
אני עובד בשיטה קצת אחרת.
על כל הציוד יושבים המזרוני שינה (ספוג אמיתי), והם מרוצ'טים עם רשת מרצועות (תפירה עצמית) לטבעות על הרצפה (בדיסקו יש בארבע פינות. ברכבים אחרים ניתן ליצור כאלו בלי בעיה). כך כל מה שמעל המדף מהודק, ומה שמתחתיו (כל מה שצריך להיות זמין במהלך היום, וגם דברים כבדים) חופשי יחסית אבל לכוד.
איזה יופי של הסברים למה עדיף... טנדר [emoji1]