פתיחת אום עקשנית באופניים
היי,
מדובר במכלול של אופניים (bottom bracket).
מנסה לפתוח את האום המשונן שבתמונה. יש לי בוקסה של שימנו ייעודית אבל נראה שהוא תפוס חזק מאד וגם עם ידית ארוכה אני לא מצליח, כל שכן מדובר בשיניים קצרות.
יש למישהו רעיונות? אין סנטימנטים מבחינתי אם הוא לא ישאר שמיש לאחר מכן. רק שהשלדה לא תפגע.
חשבתי לקדוח את הדופן שלו עד כמעט המגע עם ההברגה... אפשרויות נוספות? אין אפשרות לריתוכים ואין לי גם היכולת.
ברכות,
א. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...48cfade049.jpg
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
לא הולך עם הבוקסה המיוחדת? לא זז בכלל או שמחליקה?
אם לא זז, חימום וידית יותר ארוכה...
אם תישבר הבוקסה, פטיש ואיזמל לסיבוב האום דרך שן נבחרת עד שיקרה אחד מהשניים - האום תסתובב או האיזמל יחרוץ אותה.
אסף.
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
לא זז בכלל. כולל בדיקה של הברגה הפוכה, אגב.
חימום יעוות את האיזור הזה של השלדה לדעתי ואני חושש מזה.
לא מדובר במכלול ישן או מטונף, נהפוכו, חדש מהחנות...
לגבי מכות איזמל, זו אכן אפשרות שאני שוקל.
עוד רעיונות?
תודה אסף על התגובה הזריזה
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
1 קבצים מצורפים
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
הוא היתעוות או שזה אשליה של התמונה?
באיזה אופניים מדובר? איזה חומר שילדה?
קובץ מצורף 120090
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
בועז, תודה.
א. אין הוראות... גם לא באתר של שימנו. יש כמה סרטוני חובבים ביוטיוב אבל אצל כולם זה קל יותר. למעט אדם אחד שאשכרה הדגים כיצד נלחם עם זה על גבי שולחן עם מלחציים. סרטון שגובל בסטיה...
ב. אני חושד שמסתתר איזשהו פין בטיחות שאני מפספס...
ג. ניסיתי גם עם אימפקט שיש לי אבל לדעתי היא חלשה מידי, רק 10.8 ולא 18 ומעלה...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
הוא היתעוות או שזה אשליה של התמונה?
באיזה אופניים מדובר? איזה חומר שילדה?
קובץ מצורף 120090
שלדת אלומיניום. יש פציעה שם אבל של השלדה עצמה כתוצאה מכוח שהופעל על מנת לחלץ את המנופים של הדוושות. זה לא עיוות את הצינור עצמו. התמונה אכן קצת לא ברורה בנקודה הזו.
יש גם אום בצד השני שאני צריך להתמודד עימו עם אותן בעיות
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
אין פין ביטחון, יש לוקטייט לפעמים.
אם זה ציר "סגור" אז צד שני ניפתח ויצא כל הציר.
יש כאלה שהסוגר הוא פלסטיק ואז קשה לחלץ אותו, לא בילתי אפשרי, הטכניקה היא עם ידית כוח והפעלת מומנט מתון תוך כדי לחץ כלפי הציר כדי שהמפתח לא יחליק כשהאופניים על גלגלים על הריצפה.
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
אם ניסית חימום לפתיחה במכות בכיוון הנכון (צד שמאל זה הברגה הפוכה לדעתי), אז הייתי ממליץ ללכת למכנופן טוב, פשוט הסיכון לפגיעה בשילדה גבוה אם תהיה ממש אלים..
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
מה אתה מנסה לפתוח, את האום כיוון בתוך המיסב או את האום שמאבטח את המיסב בתוך צינור השלדה?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
ד"א אין מניעה לנסות לשחרר את הצד השני קודם ואז את הסוגר, אחד מהם חייב להיפתח ואז השני יצא בקלות יותר.
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
למה נראה שלא פירקת את הקראנק כמתואר בהוראות?
לפי הסרטונים אם עובדים בצד המניע כיוון הפתיחה הוא הפוך - עם כיוון השעון ( לרוב מציננים שיש חץ).
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
למה נראה שלא פירקת את הקראנק כמתואר בהוראות?
לפי הסרטונים אם עובדים בצד המניע כיוון הפתיחה הוא הפוך - עם כיוון השעון ( לרוב מציננים שיש חץ).
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
לפי התמונה הציר "מרובע" ולא חלול.
ד"א שתי הצדדים ניפתחים לכיוון הנסיעה.
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
למה נראה שלא פירקת את הקראנק כמתואר בהוראות?
לפי הסרטונים אם עובדים בצד המניע כיוון הפתיחה הוא הפוך - עם כיוון השעון ( לרוב מציננים שיש חץ).
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
מדובר בקראנק אטום. כך שיש לפרק את האום המשונן ואז הקראנק יוצא כיחידה אחת. אם יש לך סרטון שמראה אחרת, אשמח לראות.
אני לא יכול כרגע ללכת למכנופן מפאת גודל האופניים (פאט בייק לארג ומכונית גולף צפופה ללא מתקן או גגון), גם ללא הגלגלים, אם לא תהיה ברירה, אאלתר... מעדיף לנסות לבד קודם. מה גם שיש לי סלידה מההתנהגות של כמה מכנופנים שנתקלתי... התנגדות לסייע ואו לייעץ, גם בתשלום. ועוד כל מיני, אבל זה לא נושא השרשור.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
מה אתה מנסה לפתוח, את האום כיוון בתוך המיסב או את האום שמאבטח את המיסב בתוך צינור השלדה?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
אומי האבטחה. אחד בכל צד.
במטרה לשלוף החוצה את המנגנון ולהשאיר צינור ריק. לתוכו יוכנס ציר אחר שאינו תלוי בהברגה הקיימת.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
הקראנק לא יצא.
אתה חייב לחלוץ אותו, ואז בצד של הגלגל"ש יש גם אותה הברגה כמו בצד שמאל של הפדל, רק ככה הציר יוצא.
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
הקראנק לא יצא.
אתה חייב לחלוץ אותו, ואז בצד של הגלגל"ש יש גם אותה הברגה כמו בצד שמאל של הפדל, רק ככה הציר יוצא.
קודם כל פותחים את ההברגה הארורה הזו...
לחלוץ את הקראנק נחלוץ, גם אם זה יצריך פטיש. אם כי לפי סרטונים אין בעיה כזו.
אני ככל הנראה פונה לקידוח האום בשתי נקודות...
רעיונות נוספים לפני שאני עושה משהו שיצטרף לשרשור הדברים המטופשים שעשיתי?
שאלת אגב, האם בדקטלון יש כלי עבודה לאופניים? כי בחנויות אופניים אין כלום למעט רב-כלי משאבות ופה ושם מברגי טי.
למעט הזמנה באינטרנט, אין חנות שאני מכיר שמוכרת כלים לטיפול משמעותי... תל אביב רבתי ומודיעין רבתי.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
אז אתה תגלה שלחלוץ את הקראנק צריך יותר מפטיש אם אתה לא רוצה לגרום לו נזק, צריך חולץ יעודי.
https://youtu.be/in0eWKepZ2c
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
גם הוא לא מעניין אותי. רק לא להזיק לאופניים עצמם...
אבל אין לי בעיה להשקיע בחולץ כמובן. גם לפעולה אחת בשנים רבות.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תגובה: פתיחת אום עקשן באופניים
אגב בסרטון שהעלית, הכל נשלף בקלות וללא כלים מיוחדים. למעט הבוקסה שכאמור יש לי.
במקרה שלי 20 שיניים ולא 36 אבל זה בגלל גודל האום ונכנסת בול.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk