חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
אהלן,
למישהו יצא להחליף את החיישן הזה בג'ימני? זה משהו שידוע שהולך? "מחלה" ידועה?
יש לי קוד תקלה 0121 שחוזר באופן לא סדיר (בדר"כ רק בנסיעות בין עירוניות, בחום).
תקלה מתבטאת לפעמים בהילוך רביעי (אוט') שלא נכנס, בעיות מוזרות בגיר, דטונציה (צלצולים).
מוסך רנדומלי שנתקעתי לידו המליץ להחליף את החיישן. הבעיה שאפשר להשיג אותו אצל בסוזוקי במחיר נחמד של 1300 ש"ח..
במקביל הרכב קצת משתגע עם ריח דלק חריף, רכב מתכת ממש מציק כל פעם בתחילה נסיעה (מיסב כלשהו?) וכו'.
הקיצר כיף :)
חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asypeer
כן. את המק"ט היה לי.. אבל נקודה מעניינת -
13420-65D00 - מתאים לויטרה ועוד כמה רכבים, ועולה ממש כמה גרושים.
13420-65D01 - מתאים לגימני ועד כמה רכבים ומשום מה עולה כמו זהב - למשל - https://www.buycarparts.co.uk/oen/1342065d01
וראיתי בעוד כמה מקומות ש ה 65D00 - כמו שאתה שלחת - מתאים גם לגימני, אבל הדעות על זה חלוקות. ייתכן שיש התאמה פיזית אבל ייתכן שטכנית הוא לא מתאים. לא הצלחתי למצוא הוכחה חותכת לכאן או לכאן (והעובדה שרשום ב EBAY שיש תאימות היא לבטח לא יכולה להיות גושפנקא).
אגב, אתה יודע איך עושים את הפירוק של החיישן בפועל? ניסיתי אתמול ולא הצלחתי לשחרר אותו.
חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
לדעתי יתאים, ה00 הוא discontinued.
מקסימום הלכו 80₪..
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
חיישן לחץ אויר, לך לנעים צמיגים ,יסדר את זה בעלות מצחיקה. יש קומבינה, מחליפים את הבטריה הקטנה משאירים את החיישן בג'נט ושמים שסתום חדש. לגבי הדטונציה לדעתי תחליף את השסתום ששולט על השסתומים נראה שזה תקול. ריח דלק? יש מצב שצריך להחליף חיישני חמצן ,אלו נגמרים סביבות ה80 עד 100 אלף קמ. לא צריך לחסוך כאן. חוץ מכל האמור לעיל מוסך רציני זאת ההעדפה שלי.... עם חאפרים בסוף אתה משלם יותר ויוצא ניזוק.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
מה קשור חיישן לחץ אויר לחיישן מצב מצערת?
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
כנראה הדמיון בין TPS ל TPMS.....
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
בןבן
חיישן לחץ אויר, לך לנעים צמיגים .....קומבינה.... משאירים את החיישן בג'נט ושמים שסתום חדש... עם חאפרים בסוף אתה משלם יותר ויוצא ניזוק.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
אהה...
(למרות שזה לא נושא הדיון.... בכל זאת... המלצה על נעים שמדביק חיישנים באיזולירבנד בתוך החישוק יחד עם אזהרה מחאפרים... )
אסף.
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אהה...
(למרות שזה לא נושא הדיון.... בכל זאת... המלצה על נעים שמדביק חיישנים באיזולירבנד בתוך החישוק יחד עם אזהרה מחאפרים... )
אסף.
נשמה... אין דרך אחרת לחסוך 1300 שח... אולי להדביק עם דבק אפוקסי. זאת הדרך היחידה. להצמיד את החיישן לגאנט ולשים שסתום חדש בעלות מצחיקה. בנתיים כנראה זה עובד. בכל העולם.
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
כפרה, אתה לא קורא לפני שאתה מגיב? מה קשור צמיגים למצב מצערת?
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
לענייננו,
המשך הסיפור + חידת חמיצר למתקדמים:
חיישן TPS הוחלף.
מיד עם ההחלפה, חזרה הדטונציה (הצלצולים) במלוא עוזם.
למרות זאת, שמתי פעמיי חזרה לי"ם. העלייה חזרה התחילה באופן מבטיח, כשלפתע שוב נדלקה נורת המנוע עם אותו קוד תקלה.
עם הדלקת הנורה, נעלמה הדטונציה, אבל המאפיינים של הבעיה - חזרו (כאמור בתחילת השרשור - אין "קיק" בלחיצה על הדוושה או לחילופין המנוע לא עובר להילוך רביעי, תלוי במצב הרוח שלו).
הכל חייב להיות קשור איכשהו, אבל אני (וכמה מוסכים שכבר פניתי אליהם) לא מצליחים להבין איך ומדוע.
פתרון? כיוון? מישהו?
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
כיוונת את החיישן לפי מחשב?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
אני מכיר את זה מרכבים אחרים ומחיישנים אחרים (MAF). כשהמחשב מזהה תקלה בחיישן, במקרים מסוימים הוא מבצע "מעקף" ומתעלם ממנו, תוך הדלקת נורת תקלה ומעבר לעבודה עפ פרמטרים מוגדרים מראש. יש לזה תופעות לוואי. הדלקות נורה אבל שיפור בעבודת המנוע יכול להיות סימפטום, כך גם תגובת המצערת.
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
התשובה במרוכז לשלוש התגובות -
התקנתי (ואני מטפל באופן קבוע) אצל אחד המומחים הידועים. לא אנקוב בשמו כי לא נעים לי שכרגע אנחנו לא מוצאים פתרון.
הוא לא חיבר למחשב אחרי ההחלפה.
ומדובר בחיישן משומש שפורק לנגד עיני ממנוע אחר, זהה. לדבריו תקין בוודאות .
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
חיישן Throttle Position Sensor הוא בד"כ סתם נגד משתנה, לא צריכה להיות בעייה לקרוא את הערך שלו דרך OBD, גם תוך כדי נסיעה. אפשר גם להשוות לרכבים דומים אחרים, וגם לראות בעמידה עם מנוע כבוי וסוויץ׳ פתוח שהוא מגיב ברציפות בלי קפיצות למצב המצערת.
יכול להיות שזו בכלל בעיית מגעים או בקונקטור של צמת החיישן, או בצד של המחשב.
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
חיישן Throttle Position Sensor הוא בד"כ סתם נגד משתנה, לא צריכה להיות בעייה לקרוא את הערך שלו דרך OBD, גם תוך כדי נסיעה. אפשר גם להשוות לרכבים דומים אחרים, וגם לראות בעמידה עם מנוע כבוי וסוויץ׳ פתוח שהוא מגיב ברציפות בלי קפיצות למצב המצערת.
יכול להיות שזו בכלל בעיית מגעים או בקונקטור של צמת החיישן, או בצד של המחשב.
"ברציפות בלי קפיצות" - ז"א האחוזים אמורים לעלות בצורה רציפה ולא "ליפול" ואז לחזור? זאת הכוונה?
אתה יודע במקרה מספרים מדוייקים של מה שאני אמור לראות? באחוזים או בערכים אחרים?
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
HAMM_V
"ברציפות בלי קפיצות" - ז"א האחוזים אמורים לעלות בצורה רציפה ולא "ליפול" ואז לחזור? זאת הכוונה?
בדיוק.
לכל דגם רכב ערכים משלו, לא מכיר את הערכים אצלך.
תגובה: חיישן TPS ובעיות נחמדות אחרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
בדיוק.
לכל דגם רכב ערכים משלו, לא מכיר את הערכים אצלך.
חיברתי למחשב. לחצתי בעדינות על הדוושה, עלה לאט, במתינות ובלי קפיצות או נפילות.
שללתי. הלאה.