אני צריך לבנות מחדש את כל מנגנון המצמד (כתבתי בשירשור אחר).
האם יש קיט למצמד הידראולי לקנייה בארץ?
האם שווה בכלל להתקין כזה מצמד? הםא יש השלכות שאולי אני לא מודע אליהם?
תודה
מיכה
Printable View
אני צריך לבנות מחדש את כל מנגנון המצמד (כתבתי בשירשור אחר).
האם יש קיט למצמד הידראולי לקנייה בארץ?
האם שווה בכלל להתקין כזה מצמד? הםא יש השלכות שאולי אני לא מודע אליהם?
תודה
מיכה
אפשר קצת הקדמה? מה הבעיה שאתה מנסה לפתור? האם ה CJ אצלך משמש כרכב ראשון?ציטוט:
האם שווה בכלל להתקין כזה מצמד?
אביגדור
הCJ הוא לא רכב ראשון.
הבעיה היא שמערכת המצמד שלי גמורה, אז אם אני כבר משפץ אותה אז, במידה וזה לא יעלה יקר מידי, אני אחליף למשהו אמין וטוב יותר. נאמר לי שמערכת הידראולית, שמורכבת בג'יפים יוצאי ארה"ב, היא כזו.
אני עדיין מתלבט ולא יודע אם כדאי להכנס לזה. אשמח לתגובות לכאן ולכאן.
אפשר. היו CJ עם מצמדים הידראוליים, אם אני לא טועה מדובר בדגמי 4 צילינדר אמריקאים. נכון ללפני שנתיים-שלוש ינוביץ' החזיק את החלקים הדרושים - משאבה תחתונה היא הרכיב העיקרי שצריך להתאים למה שקיים אצלך. תתחיל מלברר אצלהם מה יש ומה צריך ומה בכלל מומלץ, אתה לא הראשון שמבצע או מתעניין בהסבה כזאת. עלות למיטב זכרוני של כל החלקים משהו בסביבות 1000~ . כמו כן חפש שרשורים קודמים בנושא מלפני שנתיים +.
לצערי זה יקר לי מידי כרגע.
מה גם שהשאיפה היא שכשיהיה כסף מיותר להשקיע אז אני אלך על ה TH700.
בנתיים נסתדר כמו כל העולם עם גיר ידני :wink: (למרות שהמחסור בהילוך חמישי פשוט מעצבן)
למה מעצבן?
כי אני מפונק שרגיל לנסוע על גירים 5 הילוכים או אוטומט...בעיקר בגלל זה :)
בסביבות ה80-90 המנוע מתחיל לילל שחסר לו עוד הילוך.
אמנם בדר"כ אני נוסע על 60-70, בנסיעות ארוכות (כבר היו לי כמה כאלה) יש הרגשה שההילוך הרביעי לא מספיק.
בכל מקרה, זה לא קריטי כל כך. גיר 5 הילוכים ידני אני לא אתקין. הסיבה העיקרית לTH700 זה בגלל שהוא אוטומט עם הילוך ראשון נמוך מאוד ונחשב לשיפור מאוד שווה.
מי יודע אולי בעתיד...
אתה יכול לשים גיר של סופה ואז היה לך גיר 5 הילוכים.
אדיר 8)
כמו שכתבתי, אני לא אחליף לגיר ידני 5 הילוכים. מה גם שלפי מה שהסבירו לי ההילוך הרביעי בגיר סיקס שווה להילוך חמישי בגיר סופה, אבל אני לא בטוח בזה כלל.
בכל מקרה, אני כנראה שם עכשיו איזה 1400 שקל על הגיר, לא יהיה שווה לי להחליף אותו אחר כך כי הוא יהיה משופץ כיאות.
מיכה
הסבירו לך לא נכון. ההילוך הרביעי בשניהם הוא 1:1 וההילוך החמישי בסופה הוא משהו כמו 1.25:1ציטוט:
ההילוך הרביעי בגיר סיקס שווה להילוך חמישי בגיר סופה, אבל אני לא בטוח בזה כלל.
על מה אתה הולך לשים 1400 ש"ח ?
א. מה שאמרו לך לגבי הגיר של CJ וסופה פשוט לאנכון. ההילוך הרביעי בשניהם זהה עם יחס העברה של 1:1 החמשי בסופה הוא עם יחס העברה הפוך של 1:0.8 (אל תתפס ל-0.8 זה לא מדוייק אבל זה האיזור)
לגביי גיר ב-1,400 ש"ח אני מבין שאתה מחליף את כולו בערך (כולל גלגלי שיניים)
בזמנו 4 סינכרונים + מיסבים + רוליקים עלו בערך 800 ש"ח.
עירא
הרביעי בגיר של הסיקס הוא הילוך ישיר - יחס 1:1. זה נכון כמעט בכל גיר 4 הילוכים, וזה נכון כמעט בכל גיר שלוש הילוכים עבור ההילוך השלישי. ההילוך החמישי הוא הילוך יתר - ביחס של פחות מ1:1, נדמה לי שבסופה זה 1:0.85, ברוב הגירים זה משהו בין 0.75 ל0.85.ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
* אגב מיכה, אני לא מבין למה אתה מוצא צורך לחזור על כל מיני דברים "שהסבירו לך" במיוחד כשאתה "לא בטוח בהם כלל". זה לא מוסיף רצינות לדברים שאתה כותב - להיפך... תתמקד במציאות העכשווית שלך, לפי מה שאני קורא מהשרשורים האחרונים שלך נראה שחנן "הוריד אותך מהכביש" - יש לך מספיק מה לעשות :wink:
אני אנסח את מה שנמרוד כתב בצורה קצת שונה:
כמו שאומרים על תינוק שהוא צריך ללמוד ללכת לפני שהוא מתחיל לרוץ, כנ"ל המצב אצלך. קודם כל תיישר את הרכב שיגיע למצב של סיקס, מקורי, ותקין. עד אז עצור את הסוסים, אתה חושב יותר מדי קדימה, וזה מפריע לך לראות את מה שאתה מוכרח לעשות כרגע.
לאחר שתגיע למצב הזה, ויש לך עוד דרך ארוכה לפניך כדי להגיע לשם, תתחיל לחשוב על שיפורים, שינויים ושדרוגים.
במקרים נדירים שבהם עלות התיקון ועלות השדרוג היא זהה, אז שווה אולי לחשוב על שדרוג, אבל זה לא המצב בדוגמא הנוכחית. לשפץ את מנגנון הפעלת המצמד ( למעט המזלג שאותו תצטרך להחליף/לתקן בכל מקרה) יעלה לך 0 ש"ח בלי לחשב עבודה. אז מה הטעם לחשוב עכשיו על שינוי למנגנון הידראולי, שיעלה לך לפחות 1000 ש"ח? וזה בזמן שאין לך כסף לשפץ מנוע או גיר?
אגב, משהו שרציתי לומר לך, והשיחה עם ניר הסיחה את דעתי: הצינור מחיישן הטמפ' אצלך מחווט בצורה מזעזעת , כמו מבית היוצר של מתקין סוג ז' . כל שליחת ידיים אל הצד הימני של המנוע תקרע את הצינור במוקדם או במאוחר, או אולי אפילו זעזועי הנסיעה יעשו את זה. אתה חייב להעביר אותו בצמוד למקומות נייחים, סולידיים, שלא יאפשרו למשוך בטעות את הצינור ושהויברציות לא ינדנדו את את קטעיו השונים בצורה שתשבור אותו. כמובן גם לקבע את הצינור אל המקומות שאליהם הוא צמוד.
כתבתי שהחלפה למנגנון הידראולי לא משתלמת לי. אם זה היה עולה פחות אז אולי.
בקשר ל1400 (יוצא יותר עם מע"מ):
סינכרון - 100 כמות 4
מנעולים - 38 כמות 2
מיסבים 150 - כמות 2
סט שיפוץ 140 - כמות 1
אטמים 42 - כמות 1
הרוורס 420 - כמות 1
כמו שכתבתי בשירשור הרלוונטי, לצערי זה לא מתאפשר כרגע.
נמרוד אתה צודק, יותר לא אכתוב שX אמר ליY ואני בכלל לא בטוח בזה. זה לא מביא כבוד לאף אחד.
יהיה בסדר.
בתקווה ביום חמישי-שישי הרכב חוזר לנסוע ולי יהיה איך להגיע לתחרות
:wink:
ראיתי את הזעזוע שלך :). זה יטופל כשאקבע את הרדיאטור
סינכרונים מחליפים כדבר שבשיגרה. מיסבים ע"פ הצורך, כמו גם מנעולים.ציטוט:
סינכרון - 100 כמות 4
מנעולים - 38 כמות 2
מיסבים 150 - כמות 2
סט שיפוץ 140 - כמות 1
אטמים 42 - כמות 1
הרוורס 420 - כמות 1
מה זה סט שיפוץ? אם הכוונה לאטמים, אז למה זה מופיע בסעיף נפרד?
מה זה "הרוורס" ?
עד כמה שהבנתי מדובר על הרוליקים.
בכל מקרה זה יקר לי כרגע ואני מעדיף לא לגעת בכלל מאשר לעשות חצי עבודה.
בתקווה בקרוב יכנס מספיק כסף בשביל לשפץ את כל הרכב.
אין לי מושג למה הכוונה ברוורס, שאלתי את בן מה צריך בשביל לשפץ גיר מהתחלה ועד הסוף, זו הרשימה שהוא נתן לי.
OK .ציטוט:
עד כמה שהבנתי מדובר על הרוליקים.
אני לא מדבר על חצי עבודה, אלא על עבודה נכונה, ללא החלפה של חלקים שלא צריך להחליף אותם.ציטוט:
ואני מעדיף לא לגעת בכלל מאשר לעשות חצי עבודה
להחליף את הרוורס סתם כך? למה מה?
ולמה בכלל אתה מדבר על שיפוץ גיר בלי שיש לך ולו אינדיקציה בודדת לכך שהוא לא תקין :?: :shock: