ברצוני להתקין קיט שכזה בסמוראי שלי .
שאלתי היא אם משהו נסע עם קיט שכזה (או דומה)
ויכל להממליץ עליו ?
כרגע אני עם צמיגים 31 ואני אוהב לטפס על סלעים ולא מרבה לטייל בכביש!
תודה.
Printable View
ברצוני להתקין קיט שכזה בסמוראי שלי .
שאלתי היא אם משהו נסע עם קיט שכזה (או דומה)
ויכל להממליץ עליו ?
כרגע אני עם צמיגים 31 ואני אוהב לטפס על סלעים ולא מרבה לטייל בכביש!
תודה.
אריק, היה על זה דיון די מזמן, אתה יכול למצוא אותו כאן:
http://jeepolog.com/jp_forum/viewtop...ight=%F1%F7%F8
אין לך סיבה ללכת על ה1:6.4. זה לא שהוא איטי מדי, אני לא מאמין בביטוי הזה כשמדובר בשינוי רק בLOW ; תמיד יש עוד הילוך למעלה. הסיבה שלא הייתי הולך עליו היא המחיר (והעומסים המופעלים גם, אבל הכל אפשר לחזק או להחליף).
1:5.14 או 1:4.16 יהיו הרבה יותר הגיוניים. אני בחרתי ב1:5.14 ואני לא מצטער לרגע, אם כי אין לי ספק שגם ה 4.16 היה מספיק מעל ומעבר. תפנים רגע שעם 4.16 אתה עולה קיר אנכי על טורים כמעט סרק (שזה יוצא כמעט חצי מהמהירות הנוכחית שלך בסרק) ותבין למה זה אופציה מספקת בהחלט. העניין הוא שכל החסרונות של ה4.16 יתקיימו גם ב 5.14 (רוורס איטי מדי לבוץ), אז למה לא ללכת עד הסוף (בשביל כולה עוד 100$)?
אם היית הולך על רכב שרק זוחל סלעים, עם צמיגי 35 ומעלה הייתי בהחלט בעד ה6.14 (35 כי מ33 אתה כבר ממילא עובר לסרנים אחרים עם יחס העברה נמוך יותר), אבל על סמוראי סטנדרטי זה מיותר (כן, 31 זה הסטנדרט החדש כאן. כולם ליישר קו ומהר!).
תקרא את הדיון ההוא.
נקסוס שאלה לי אלייך ..
אני עכשיו עם טרנספר 1000 ו31 והlow שלי מהיר מידי לטיפוס איטי שגם אפילו בחצי מהירות ממה שיש לי עכשיו( 4.16) אני לא יצליח בחיים לטפס מעלה 80 מעלות בסל"ד סרק בלי שיתכבה המנוע? לא נשמע הגיוני
אל תשכח שצמיגים 31 רחבים בהרבה משלך וכבדים בהתאם ותוסיף לזה ג'אנטים ברזל של סיקס (שגם לאריאל יש כאלה) ... ועוד מומנט פיתול שהולך לאיבוד עם הרחבת הסרן (ספייסרים)
אני ממליץ 5.14 (שתוכל לשייט ב100 בכיף)
או 6 ומעלה (לשייט 85-90 ) במידה ואתה בונה באגי לסלעים
קיר אנכי, כפיר, לא עליה. לקראת סופו המנוע יגמגם, אבל יעלה. בעליה אתה צריך כמעט סרק, נגיעה קטנטנה ממש. לא נשמע לך הגיוני? גש לעמרם וקח סיבוב. 31, 1600 וארוך סגור (300 ק"ג יותר משלך). ביליתי איתו בתל יצחק בשביל הכתבה של הגה בשטח, שם הגעתי למסקנה ש4.16 לא מספיק לי. זה לא שהוא התקשה לנסוע על סרק איפה שרציתי, זה שהוא היה מהיר מדי... :lol:
בהרבה? אתה בטוח? אינץ' אחד...ציטוט:
אל תשכח שצמיגים 31 רחבים בהרבה משלך וכבדים בהתאם ותוסיף לזה ג'אנטים ברזל של סיקס
במהירות שיוט על כביש בעליה של 5 מעלות (עליה חדה יחסית לכביש) הג'אנט מעניין אותך, לא בהילוך ראשון עם יחס העברה של 1:60. כנ"ל ההתנגדות לגלגול מתוספת רוחב של אינץ' אחד.
איבדתי אותך כאן. איך המומנט משתנה עם הארכת הציר המקביל? הציריה אותו אורך, היא לא מתפתלת יותר (גם אם היא כן הייתה זה לא היה משנה, רק לתנועה הראשונית).ציטוט:
ועוד מומנט פיתול שהולך לאיבוד עם הרחבת הסרן
כשאתה אומר ללכת עד הסוף אז למה 5.14:1 לפי מה שאני יודע הסוף נמצא ב 8:1 :twisted:ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
אין סוף. תעשה חיפוש בגוגל על V CLONE...
עדיין יש יותר משקל לסובב בסל"ד סרק נטול מומנטציטוט:
בהרבה? אתה בטוח? אינץ' אחד...
במהירות שיוט על כביש בעליה של 5 מעלות (עליה חדה יחסית לכביש) הג'אנט מעניין אותך, לא בהילוך ראשון עם יחס העברה של 1:60. כנ"ל ההתנגדות לגלגול מתוספת רוחב של אינץ' אחד.
קח לדוגמא הארכת דריישאפט.. מוריד מומנט? אותו דבר עם הרחבת הסרןציטוט:
איבדתי אותך כאן. איך המומנט משתנה עם הארכת הציר המקביל? הציריה אותו אורך, היא לא מתפתלת יותר (גם אם היא כן הייתה זה לא היה משנה, רק לתנועה הראשונית).
(אני בולט לצדדים בערך 20 ס"מ לכל צד מהמקורי) הארכתי זרוע אז יש התנגדות גדולה יותר לגילגול
אני בעיקרון כנראה הולך על 4.16 אבל בשיטת ההצלבה של טרנספר 1000 ו1300
אם היו מזומנים הייתי מרכיב אפילו יותר נמוך ועושה הכנה כבר לסרני טויוטה עם 37" :twisted:
כפיר, תבדוק אותי לגבי נסיעה בסל"ד סרק עם 4.16. ההגיון שלך ברור ונכון מאוד, תיאורטית אתה צודק לגמרי, אבל מעשית ההפרש פשוט זניח לגמרי. תיסע על רכב כזה (שוב - בקש מעמרם, זה גם עוד 300 ק"ג לאוטו, יתן לך פרופורציה לגבי ההפרש).
לגבי הדרייבשאפט זו דוגמא גרועה, כי הוא לא ממשיך את ציר היציאה. הוא לא ציר מקביל, ברור שככל שתאריך אותו תגדיל את המומנט - יש מפתח זוייתי מסויים, אתה מאריך את היתר והניצב (שהוא אורך הזרוע בחישוב המומנט) מתארך גם הוא.
בפניה זה נכון במידה מסויימת גם לסרן קדמי, אבל אנחנו לא מדברים על פניות.
אני מתייחס עכשיו לציריות של הרכב בתור עוד 2 דריישאפטים שמקבלים כוח מדריישאפט אחד
ככל שה2 דריישאפטים האלה יהיו יותר ארוכים ככה יידרש יותר כוח להניע אותם ..ולזה אני מתכוון
אני בהזדמנות יפגש עם עמרם ונראה איך מגיב 4.16
רק למען ההבנה - לא כל הציריה רלוונטית, אלא רק החלק שאיננו בקו ישר עם הסרן, שזה אומר רק מהפעמון ורק כשההגה איננו ישר. אם היית מרחיב את הסרן עצמו, את החלק של הציריה שהוא קו ישר עד לפעמון, זה לא היה משנה כלום. מאחר וההגה ישר בדוגמא המדוברת, זה לא רלוונטי.
תמסור לו ד"ש חמה.
ציטוט:
ועוד מומנט פיתול שהולך לאיבוד עם הרחבת הסרן
ציטוט:
קח לדוגמא הארכת דריישאפט.. מוריד מומנט? אותו דבר עם הרחבת הסרן
שלילי מוחלט, לא נכון, בכלל. תשכחו מזה, ותמשיכו את הדיון.ציטוט:
אני מתייחס עכשיו לציריות של הרכב בתור עוד 2 דריישאפטים שמקבלים כוח מדריישאפט אחד
ככל שה2 דריישאפטים האלה יהיו יותר ארוכים ככה יידרש יותר כוח להניע אותם ..ולזה אני מתכוון
כפיר
שינוי קטן אצלי בקרב' נותן לאוטו לטפס קירות מטורפים :twisted:
הבעייה היא שבשילוב 2 נעילות ו4:16 האוטו מטפס ומטפס עד שהוא מתהפך אחורה :P וגם אז הוא לא כל כך נכבה :twisted:
אם אנחנו עוסקים בדיון רציני אז תיקון יחסי העברה בסרנים בעקבות שינוי צמיגים יהיה שלב 1
השלב הבא יהיה טרנספר ואז אפילו ה4:16 לעיתים קצר מדיי
היום את מרבית המכשולים אני נוסע ב2-3 lo ללא תיקון יחסים בסרן
ההמלצה שלי : תקן בסרן וגם בטרנספר ככה אתה מחלק את העומס על מספר מכללים ולא מרכז אותו בנקודה אחת
נקודתית יותר יקר
לטווח ארוך (אמינות) יותר זול ופחות סכנת שבר
אלון /כפיר
שהשם ישמור אותי מפניכם :twisted:
נהיה לי כאב ראש רק מלקרוא את ה............................ שכתבתם :P
כפיר - אתה מכסח סדרתי - גם ציריות של מק לא יעזרו לך
אלון - תפסיק לכתוב וצא לשטח - שם מנסים את ה5:14
:twisted:
אהה
אופס
יש בוץ שלא תתלכלכו :twisted: :P :wink:
נמרוד אתה טוען שלסובב דרייבשאפט של 5 מטר עם גלגל בקצה ייתן אותו מומנט כמו דריישאפט של חצי מטר?
סוזי בוא למרכז איזה יום שישי נעשה טיול שבירות עם עוד 5 סמוראים משופצצים
ונראה איך הספונסר שלך יגיב שתגיד לו שטחנת קורונה ,פיצצת דרייבשאפט, והמנוע קצת דופק
כי זה מה שיקרה אם תיסע פעם אחת איתי :twisted:
את זה אפילו אני אמרתי לך, דיזה. אני התחלתי לטעות כשנתת למוט עוד זווית (נניח דרייבשאפט עם קרדן כפול), אז קפצתי לפקולטה לפיסיקה היום וקיבלתי שיעור 101 על מומנטים. הוא צודק.
כן. אין קשר לאורך של הציר. יותר מזה אני לא אכתוב כאן כי זה כמו לנסות להוכיח שאין לי אחות.ציטוט:
נכתב במקור על ידי dizza man
יש לי רעיון יותר טוב - בוא תרשם לליגת קרוס קאונטרי, לפחות למסע אחד - הקרוב הוא ב11 בפברואר - ותן לסוזי בראש בתנאים קשים באמת. לא בבור בתל-אביב - שם גם אני עולה עם טויוטה (קורולה).ציטוט:
סוזי בוא למרכז איזה יום שישי נעשה טיול שבירות עם עוד 5 סמוראים משופצצים
ונראה איך הספונסר שלך יגיב שתגיד לו שטחנת קורונה ,פיצצת דרייבשאפט, והמנוע קצת דופק
כי זה מה שיקרה אם תיסע פעם אחת איתי
שלום
אני מקווה שאני מבין נכון ולכן אני מסכים עם נמרוד ובנוסף, לדעתי, במקרה של דריישאפט עדיף קצר ככל שניתן, מבחינת המומנט, כיוון שבקוטר נתון הקשיחות לפיתול יורדת ככל שהמוט ארוך. לדעתי אם לא רוצים שדריישאפט יתנהג כמו מוט פיתול, אם הוא מתארך גם הקוטר שלו צריך לגדול.
תודה רבה
עודד
)
כפיר
אני 10 שנים נוסע אם כאלו שאמרו לי נראה אותך נוסע אחריי :twisted:
רשימת הקניות החלקית שלהם הייתה : ציריות , קורונה פיניון , בולג'וינטים , מוטות שפור/ רדיוס , קפיצים , אלטרנטורים , מנועים (בעקבות נעילה הידרוסטטית), צמיגים , שמשות, כננות, כבלי כננות
אהה כן זו רק הרשימה החלקית :twisted:
רובם החליפו מאז 3-4 פעמים את המכוניות שלהם
רובם גם הפסיקו לנסוע אחריי
אני כבר מזמן הפסקתי לנסות להוכיח של מי יותר גדול ולכן האוטו שלי סטנדרטי למדיי ועדיין כוחו במותניו
ככשלך יתקרב ל400000 ק"מ עם סרנים גיר מקוריים (למעט הצינור הקדמי ) ו350000 עם מנוע מקורי וטרנספר מקורי תוכל להתחרות בי :twisted:
לפי כמות השבירות שלך אפשר לחשוב שאתה נוסע בלנדרובר (שומו שמיים :twisted: )
אם תשדבור פחות יהיה לך יותר כסף כדי להרשם לליגה :twisted:
ועכשיו לדיון הרציני
4:16 הייתה הבחירה שלי גם היום - בעיקר היום
ואם היה משהו יותר קרוב ל1:3 כמו בל"ר או סיקס אז היה עדיף
מפני שמרביתנו משתמשים ברכב במגוון תנאים היום חול מחר בוץ ומחרתיים זחילת סלעים
ומכיוון שצריך אוטו שייתן ממוצע עבירות טוב בכל הנ"ל צריך גם טרנספר שיהיה איזה ממוצע בין המקור לשיפור
תזכרו דבר בסיסי שישמש אותכם גם בחיים - קיצוניות לא טובה בשום תחום גם לא בג'יפים