לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
לאור כמה שרשורי חשמל שצצו לאחרונה נראה לי ששווה לשתף קצת באיזה ציוד אתם משתמשים לטובת עבודה תקינה ועמידה.
לי אישית חסר לוחץ סופיות למצבר וכו ואשמח אם מישהו מכיר ויכול לשתף (מעדיף אי ביי)
לגבי הציוד שאני מכיר ומשתמש:
מלחם לטובת עבודות הלחמה מאסביות - שיפוץ אלטרנטור וכו.
https://www.ebay.com/itm/100W-150W-2...cMkEEADgA2yHJA
שרינק מתכווץ: אמנם יש לי גישה לDR25 אבל ברכב היה זרוק לי אחד כזה ויש לי נסיון טוב איתו
https://www.ebay.com/itm/150-Pcs-Red...oAAOSwvp5ZhXaa
שקעי אנדרסון
https://www.ebay.com/itm/10x-Car-And...cAAOSwMPxbmNoc
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
מחברים -
גם אני התחלתי עם מחברי אנדרסון, אבל לאחר זמן עברתי ל EC5 . הם גם יותר קטנים ופחות מסורבלים, וגם יותר זולים.
בסופו של יום, אין לנו צרכנים של 50-30A. יש או כננת, שזה מקרה מיוחד, או שאנחנו מתחת ל 10A.
https://www.ebay.com/itm/10-Pairs-EC...item41da6a9a85
יש לי בסביבות 15! מחברים כאלו ברכב ובציוד (פנס, חיבור למטען, מקרר.....) ולא הייתה לי אפילו תקלה אחת עם המחברים האלו.
לגבי לוחץ סופיות, וסופיות מצבר במיוחד -
סופיות נחושת רגילות, אני מסתדר עם ג'פקה \ או פלייר רגיל, ואני תמיד מלחים אחרי \ בנוסף ללחיצה.
לגבי מצבר באופן ספציפי, לא נראה לי להשקיע בכלי כזה יקר בשביל שימוש פעם ב......
או שקופצים לחשמלאי רכב, ומבקשים טובה, או שתחפש ביוטיוב, יש סרטונים איך שמים את הנעל (עם הכבל) בתוך פרופיל זוית, "ולוחצים" עם איזמל ופטיש.
שרוול מתכווץ זה ציוד חובה, ואני השקעתי גם בכלי יעודי לחימום, שווה כל גרוש.
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
כדאי לרכוש סט כזה, הוא בדר"כ די שימושי ועולה גרושים: https://www.ebay.com/itm/280pcs-Asso...wAAOSwBdNa-U0d
אני אוהב את המחברים האלו לצרכנים לא כבדים: https://www.ebay.com/itm/10-Kit-2-Pi...kAAOSwux5YTJ21
צינור שרשורי להגנה על חיווט, יש כמה קטרים, דוגמה: https://he.aliexpress.com/item/10mm-...ceBeautifyAB=0
וגם אני אשמח ללוחץ באיכות טובה, יש לי אחד והוא די דרעק.
לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
חוטים רגילים עם פלאייר לחיצה.
כבלים גדולים אני לוחץ במלחציים.
לחיצה באלכסון משני כיוונים, כך שזה נועל את הכבל בתוכו למשיכה בנוסף לקיפול הרגיל.
מלחים פנימה בדיל ברווח שנשאר.
שרינקים מהחנות חשמל הקרובה, 2שקל למטר.
ליפוף קצר של איזולירבנד אדום ליד חיבורי + לטובת זיהוי.
הגנה חיצונית:
כבלים בעלי פוטנציאל לנזק, כמו אלו שעוברים אחורה לאורך הרכב, מושחלים בשרשורי משוריין של בניין, הם הרבה יותר עמידים מהשרשורי החתוך באמצע שחשמלאי רכב אוהבים.
חוטים בתא המנוע ופנים הרכב עם אפשרות לחיכוך וקצר:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F253259038150
מחברים:
אנדרסן לחיבורים הגדולים- יש לי 3 שקעים חיצוניים ברכב:
אחד בארגז קבוע למקרר.
אחד לכל מצבר.
אנדרסן רגיל כי אני מחבר אליי את המדחס אויר, שבעומס מגיע גם ל45אמפר (ומופעל כשהמנוע עובד).
״מיני-אנדרסן״ יחליף כשיגיע את החיבורים הנתיקים הקטנים לפאנלים, תאורת מחנה וכו.
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
מהנסיון שלי ושלי בלבד:
*אני לא סובל ולא משתמש יותר בקונקטורים של הלחיצה - אלה שמתחברים לדוגמא למפסקי תאורה וכו כי הם פשוט נופלים ברעידות. אני אישית מלחים אליו.
*גם אני השתמשתי במחברים שצחי שם עד שיום אחד רכיב הפסיק לעבוד וגיליתי שכל המחבר מלא קורוזיה מבפנים - משמע שאטום למים זה לא כל כך. אז הוספתי סיליקון בחלק האחורי איפה שהחוטים יוצאים.
* השרוול החצוי מעולה, כל הרכב שלי היה עם זה (טיפ - להוסיף מדבקות לאורך השרוול כדי לדעת לאן כל דבר הולך). קיים כמעט אצל כל חשמלאי במחיר שלא שווה להזמין מחול אלא אם אתה גר במקום מבודד.
*zivo הקונקטור שלך הוא למעשה xt60 ? או שזה משהו אחר?
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
אמנם לוחץ הסופיות שלי כבר אספנות, אבל קחו משהו
כזה:
או כזה.
מסוג הדברים שטוב שיש בבית.
1 קבצים מצורפים
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
אני אישית מחפש לוחץ לסופיות שכאלה. לטרמינלים של מצבר. לדוגמא עבור מפסק טרקטור וכו.
קובץ מצורף 121198
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
המלצה לרב מודד איכותי?
תודה
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
אני לא אמליץ ספציפית כי את הרב מודד שלי קניתי בארץ לפני 10 שנים. אבל... בכל מה שקשור לרכב ממליץ על אחד עם תאורת מסך שאפשר להדליק יזום (להבדיל מאחת שדולקת קבוע = מחסל סוללה). כמו כן יש רבי מודד יעודיים לרכב (מניח שבעיקר בנזין) כמו זה (שאין לי נסיון איתו):
https://www.ebay.com/itm/Digital-Aut...wAAOSwNxlbTMmP
כמו כן עדיף לדעתי לחובב הלא מנוסה מכשיר שבורר לבד את טווחי המדידה להצגה להבדיל מחוגה שיש לכוון (לדוגמא)
https://www.ebay.com/itm/UNI-T-UT107...sAAOSwBLlVSxVb
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
כמה האנדרסון יכול לסחוב?
התנעה של קטנוע מכבלים חיצוניים(בניתי אופציה להתנעה של קטנוע מכבלים חיצוניים כשהמצבר נגמר, השתמשתי ב EC5 אבל אני חושש שהוא לא מספיק עמיד גם אם זה לפיק.)
הפיוז של המתנע הוא 30A והמצבר הוא 10AH
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
לפי המפרט שלו: כמה כבר פיק לוקח הסטרטר הזה?
Capable of more than 120A continuous current with 10-awg wire
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
אני משתמש ב- XT-90 להתנעה של מנועים הרבה יותר גדולים בלי שום בעייה (אבל עם חוטים עבים והלחמות טובות כמובן).
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
כמה זה חוט עבה?
אני יכול להכניס מקסימום עובי 10AWG למחבר הזה.
לפי הנתונים של המצבר- CCA @ -18°C 175A
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
המצבר נותן כמה שנותן. השאלה כמה הסטרטר הזה לוקח בפיק
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
לא מצאתי בשום מקום.
נגיד שזה 175.
זה 175 בפיק?
https://www.dronetrest.com/t/wires-c...e-builder/1342
לידע כללי.
חבל שלא הלכתי על EC8 מההתחלה.
אולי עכשיו זה זמן טוב גם להחליף לחוטים איכותיים ולא כאלו מאיביי.
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ModChiP
זה 175 בפיק?
כן.
סטרטר של משפחתית רגילה צורך 100 אמפר אחרי הפיק.
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
הקטנוע המדובר הוא דאון טאון 300.
לא רשום בספר רכב שום דבר לגבי פיק של מתח, אז אין לי מושג מה הולך שם.
האורך הוא בערך 3 מטר (עם 2 מחברי EC5 באמצע) ועוד תנינים שגם מולחמים כמו שצריך.
הכול מולחם כמו שצריך ומחובר חזק.
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
לוחץ לכבלים מצבר יש שני סוגים מומלצים לחשמלאי החובב.
הראשון קומפקטי שמתפעלים עם פטיש.... אפשר גם במלחציים.
הסוג השני הוא הידראולי, סיני - לא צריך להשקיע יותר מדי בלוחץ הידראולי.
אני אצטרף קישורים יותר מאוחר.
הטרמינלים עצמם, רצוי מהסוג האטום. הם בלי חור ביקורת בקצה, וזה"שרוול" הוא עם מדרגה ככה שהוא מתלבש גם על הבידוד של הכבל.
על החפיפה הזו שמים חתיכה קטנה של בידוד עם דבק ולא תראו קורוזיה בחיים.
הבעיה היא שלא קל להשיג אותם.
לאטום - עם דבק חם, יותר מתאים מסיליקון. זה גם בגדול הדבק שיש בשרינקים הדביקים.
אסף.
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
.
*zivo הקונקטור שלך הוא למעשה xt60 ? או שזה משהו אחר?
לא XT60, זה EC5 ולדעתי הוא טוב יותר (מלחימים את הפינים בחוץ, אז אין חשש לפגיעה בפלסטיק, והפינים עבים יותר == יותר שטח מגע).
לגבי מודד,
מבלי להכנס לדגמים (סינים שמשתנים כל הזמן), יש היום מודדים זולים שמודדים זרם DC עם צבת (לא צריך לנתק ולהתחבר בתוך המעגל עצמו), זו יכולת שימושית מאוד עבור הצרכים שלנו.
תגובה: לוחץ סופיות ושאר כלים מומלצים לחשמלאי הרכב החובב
אני לא אוהב אותם כי אני לא חושב שהמדידת צבת מדוייקת/רגישה מספיק לגלות זליגות של עשרות/מאות מילי. אני טועה? קשה לי להבין מהמפרטים (הסיניים).
Sent from my Mi A1 using Tapatalk