מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
שלום לכולם.
אני כרגע בעלים של סמוראי 98 קצר פתוח באזור ה4 שנים.
הבעיה שלי כיום זה:
1: שהרכב חלש מאוד בנסיעה בכביש 80-90 ועליות ומאמץ חצי מת. עכשיו אני גר באזור חדרה שכל שטח רציני ומעניין בארץ יחסית רחוק שעה+ נסיעה ולצאת שבת בבוקר ולחזור באותו יום זה סיוט בגלל המרחק בכביש.
2: הרכב מאוד מוגבל באפשרויות של שיפורים\חלפים ובנוסף יש את ההרגשה שאם אני ישקיע בו כמו שאני רוצה עוד כמה שנים שיהיה ילדים ומשפחה אצטרך לימכור וכמו היום שאני מנסה יעשו ממני צחוק וירצו לשלם מחיר של 20 בקושי..
3: העלויות כרגע של הרכב יחסית גבוהות ביטוח אזור ה3-3וחצי ושני טסטים בשנה ללא קומבינות עולים ליחסית הרבה על הבדיקות וכל זה בלי לדבר על פעם בכמה זמן שפוסלים אותך על שטויות וצריך לתקן ולחזור שוב...
4:הרכב יושב הרבה בבית עם הסמוראי יצא לי ב4 שנים לעשות פחות מ15 טיולים סה"כ. בוא נגיד אם לא הייתי עושה טיולים של 3-4 ימים למדבר פעמיים ולצפון פעם 1 הרכב לא היה עובר את ה3-4 אלף ק"מ..
אני מחפש רכב דבר ראשון שיהיה אספנות או קרוב לאספנות.
השאיפה זה רכב עם הרבה מקום ארוך אבל שיהיה לו עבירות טובה(החלום זה כל סופש לצאת למסלול אחר שישי שבת ולבסוף לחבר את כולם ולעשות חוצה ישראל בשטח מהצפון לדרום.)
אשמח לרכב שיש לו מעל 4 מקומות ישיבה רכב שאפשר להשיג חלקים ושיפורים כמו צמיגים גדולים הגבהות ובקיצור שיהיה בגדר החוק כי בקטע הזה אני לא רוצה לשחק..
אני מאמין ברגע שאמכור את הסמו התקציב יהיה 30-40 אלף
עכשיו חקרתי את כל הפוסטים שמדברים בנושא סופה VS סיג'יי אבל רובם מדברים על ההבדלים בנוחות וכאלה פחות על רכב למסעות.
בגדול אני חושב שהאופציות שלי בת'כלס זה סופה או CJ אשמח לדעת שאני טועה ראיתי פה בפורום לאחרונה סיג'יי שהפכו אותה לרכב מסעות נראה מדהים! אשמח להמלצות שלכם איזה דגם יהיה הכי טוב לצרכים והשימושים שלי
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
אם אתה לא מתעקש על פתוח - נשמע לי שהיילקס ישן יכול להתאים לך.
עם נעילה אחורית מקורית וצמיגי 31" והגבהה חוקית - יענה לך על כל צרכי העבירות.
הבעיה זה נושא האספנות :/
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
אם זאת הכמות ק"מ אתה מצליח למצוא בלייזר ישן
אתה תהנה ממנו מאוד ויש חלקים בלי סוף
בנוסף רינג רובר נכנס השנה לאספנות ואם יש לך ידיים טובות התחזוקה שלו מאוד פשוטה ויש חלקים ומידע בלי סוף ברשת
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
סופות והיילקסים רחוקים עדיין מספר שנים מאספנות (שנת יצור ראשונה של סופה 92, ושל היילקס 94). גם כל הכלים היפאנים שיותר גדולים מסמוראי או ויטארה הם מ93 וצפונה.
סיקס ארוך אספנות זה משהו שניתן לדעתי למצוא בסכומים שאתה מדבר עליהם, במצב סביר עד טוב, משופר פחות או יותר. זה אחלה רכב מכל בחינה, מלבד זה שהנסיעה המנהלתית לטיולים לא תהיה שיפור משמעותי לעומת הסמוראי.
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
סופות והיילקסים רחוקים עדיין מספר שנים מאספנות (שנת יצור ראשונה של סופה 92, ושל היילקס 94). גם כל הכלים היפאנים שיותר גדולים מסמוראי או ויטארה הם מ93 וצפונה.
סיקס ארוך אספנות זה משהו שניתן לדעתי למצוא בסכומים שאתה מדבר עליהם, במצב סביר עד טוב, משופר פחות או יותר. זה אחלה רכב מכל בחינה, מלבד זה שהנסיעה המנהלתית לטיולים לא תהיה שיפור משמעותי לעומת הסמוראי.
השאלה מאיזה כוונה שלא יהיה שיפור מהסמוראי?
מהבחינתי הבעיה העיקרית בסמוראי זה העליות בכבישים כמו העליות שיש בצפון די הרבה שהוא עושה לי על 30 קמ"ש בלחץ אם הוא יכול לשמור על מהירות בעליות זה מאוד ישפר את החוויה
דווקא אני מאוד אשמח לרכב פתוח שאפשר לסגור חלקית עם פייבר כמו סופה או סיג'יי..
וסתם לידע כללי למה הסיקסים לא יכולים להגיע למהירות כמו סופה של 100-110? כי אני יודע שבדרך כלל יש להם מנועים גם יחסית גדולים 4000 וכו...
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
30 קמ"ש בכביש? נשמע שיש בעיה ספציפית שצריך לפתור ולא סיבה להחליף את הרכב...
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
סיקס, אין ברירה.
קח בחשבון שקשה למצוא רכב טוב כי מי שיש לו כזה פשוט לא מוכר. נושא הטסטים עולה בזמן האחרון... קשה להעביר את האוטו טסט, חוקי או לא.
בנוסף, ראיתי לא מזמן בלוחות צ'ירוקי שנת 87 שיכול להתאים לך בול... שווה לחפש.
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
אם אתה רוצה שרכב שיהיה סביר גם בנסיעות כביש, לאו דווקא מבחינת מהירות, לדעתי, cj הוא לא התשובה.
אתה יכול למצוא צ'ירוקי מיבוא אישי (התחילו עם מנוע 4 בשנת 86)
גראנד צ'ירוקי החל משנת 93.
שניהם ידרשו שיפורים לא מעטים על מנת להכניס גלגל 31 ולהיות מתאימים למסעות
אם שנת 93/94/95 לא מפחידה אותך, אני הייתי מחפש suv מהשנים הנ"ל.
לדעתי, הרכב שעונה להגדרה הכי טוב הוא לנדרובר דיסקברי.
גם כסטנדרטי עביר מאוד, נוח מאוד - גם ביחס לאינדיאנים, מניסיון אישי.
רכב פשוט ו"טיפש" למדי , כמו רכבים של פעם.
ניתן לתקן לבד, עלויות חלקים סבירות ביותר.
חסרונות:
תא נוסעים מעט פריך - פלסטיקים שבירים של שנות ה 80.
דיזל אוטומטי - מודדים תאוצה עם לוח שנה
דיזל ידני - אין הרבה, אם תמצא, עולם אחר.
בנזין אוטומטי: שותה דלק כמו 3 סמוראים ( 1 ל 4 לא נדיר, כמו האינדיאנים מהשנים האלו או כמו כל suv בנזין בשנים האלו)
בנזין ידני: מגיע יחד עם חד קרן , לא מכיר מישהו שמוכר כזה :)
האמינות שלהם מפוקפקת, מצד שני, הם הגיעו למעל 300000 קמ...
אם תרצה פרטים נוספים על הז'אנר, שאל.
(שלי לא למכירה)
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
אני מכיר דיסקברי מתחילת שנות ה90 שלפני 5 שנים היה עם 1,200,000ק"מ !!! על גיר ומנוע מקוריים (מניח שעשו שיפוץ מתישהו בדרך, אבל, בכז).
דיסקברי 1 הוא בהחלט רכב טיפש ופשוט. ויחסית לגילו, גם אמין מאוד (למרות הסטיגמה). כל מחלות הילדות או הבעיות שלא מצופות מרכב בן שנתיים שלוש כבר חלפו או תוקנו מזמן.
אבל, זה עדיין לא אספנות. יש גם כמה מציאות בדמות ריינג'רובר מתחילת התשעים שמסתובבות בחוץ, כולל לא מעט ידניים דיזל (הכל יחסי). יצא לי לראות לא מעט כאלו שנראו שמורים ומטופלים היטב, והמחירים שלהם נמוכים בהרבה מסיקס באותו מצב.
אם תחליט להכנס לרכבים האלו, הקדש זמן למידה בפורום לנדרובר, כדי לדעת ממה להזהר.
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
זה נכון שזה לא אספנות, מצד שני, סיקס מושך אש בטסטים ועל הכביש בין אם הוא אספנות או לא.
דיסקו שנראה סטנדרטי לחלוטין לא ימשוך אש בטסטים ויעבור בקלות רבה יותר אם יתוחזק נכון.
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Saar
אם אתה רוצה שרכב שיהיה סביר גם בנסיעות כביש, לאו דווקא מבחינת מהירות, לדעתי, cj הוא לא התשובה.
אתה יכול למצוא צ'ירוקי מיבוא אישי (התחילו עם מנוע 4 בשנת 86)
גראנד צ'ירוקי החל משנת 93.
שניהם ידרשו שיפורים לא מעטים על מנת להכניס גלגל 31 ולהיות מתאימים למסעות
אם שנת 93/94/95 לא מפחידה אותך, אני הייתי מחפש suv מהשנים הנ"ל.
לדעתי, הרכב שעונה להגדרה הכי טוב הוא לנדרובר דיסקברי.
גם כסטנדרטי עביר מאוד, נוח מאוד - גם ביחס לאינדיאנים, מניסיון אישי.
רכב פשוט ו"טיפש" למדי , כמו רכבים של פעם.
ניתן לתקן לבד, עלויות חלקים סבירות ביותר.
חסרונות:
תא נוסעים מעט פריך - פלסטיקים שבירים של שנות ה 80.
דיזל אוטומטי - מודדים תאוצה עם לוח שנה
דיזל ידני - אין הרבה, אם תמצא, עולם אחר.
בנזין אוטומטי: שותה דלק כמו 3 סמוראים ( 1 ל 4 לא נדיר, כמו האינדיאנים מהשנים האלו או כמו כל suv בנזין בשנים האלו)
בנזין ידני: מגיע יחד עם חד קרן , לא מכיר מישהו שמוכר כזה :)
האמינות שלהם מפוקפקת, מצד שני, הם הגיעו למעל 300000 קמ...
אם תרצה פרטים נוספים על הז'אנר, שאל.
(שלי לא למכירה)
+1.
דיסקו 1 ללא ספק.
אוטו טיפש, במילה אחרת- טרקטור.
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
סבבה אתחיל לחקור קצת את נושא הדיסקו..
בכל אופן איפה אפשר לקבל הסבר למה הCJ גם לא עובר את ה80-90..? זה לא קשור לגודל המנוע? חשבתי שסמוראי קשה לו במהירויות האלה בגלל מנוע קטן..
אבל הCJ ראיתי מלא עם מנועים 4200 וכו מנועים מפלצתיים מאיזה סיבה הרכב לא מגיע למהירות נרמאלית..
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
מהירות השיוט הנמוכה יחסית של הסיקסים נובעת מיחסי ההעברה, מנוע שיחסית אוהב סלד נמוך וגיר 4 הילוכים.
רבים החליפו לגיר 5 הילוכים והמהירות הסופית עלתה כמו גם התאוצה שהשתפרה.
מצד שני, סיקס זה לא הרכב האידיאלי למהירויות גבוהות גם עקב ההיגוי והיציבות.
סופה עדיפה עליו בכל היבט דינמי ועדיין, לא אידיאלית בעיניי כרכב לטיולים /מסעות משפחתיים
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
סיקס/סופה הם לא רכב למסעות.
הם כן רכבי טיולים מצויינים, אפשרויות השיפורים לא מוגבלות, יש להם המון כוח ומכלולים חסונים, הם מהנים מאוד לנהיגה, וככל שהשטח יותר אקראי וטכני ומעניין, כך הם מרגישים יותר בבית. עבור זה הם נולדו.
אבל "מסע" ארוך בהם הוא עניין מעייף. הם לא נוחים ולא מפנקים. חום ,קור, חדירת רעש/רוח/אבק/גשם, אבזור נילווה כמו חימום, מיזוג, מגבים וכו' - מאוד בסיסי. מנועי הבנזין הגדולים צורכים הרבה דלק וזה גם משפיע על קצב הנסיעה בהם בכביש. טכנית, אין להם שום בעייה לשייט במהירות תלת ספרתית, אבל התנהגות הכביש הגבולית וצריכת הדלק הגבוהה יגרמו לך לרדת מרצונך למחוזות ה-80-90, כמו בסמוראי....
אמינות - אלה כלים פשוטים שקל לתחזק אותם לגמרי לבד בזיל הזול. אבל הם ישנים עם כל מה שמשתמע: מכלולים עייפים, מערכות חשמל מתפוררות וכו'. נדרש ידע טכני וידיים ימניות שלא מפחדות להתלכלך, צריך להשקיע בכלי עבודה ולהקדיש לג'יפ הרבה תשומת לב באופן קבוע ולא מעט זמן בעבודה עצמית. אם תפנה למוסך על כל שטות, תפשוט רגל.
טסטים - בעיה גדולה. לא משנה אם הכלי סטנדרטי וחוקי או משופר מהתחת, תקין ככל שיהיה, הם לא עוברים טסט. צריך להיעזר במכונאי מקושר או במאכער.
צריך לאהוב מאוד את הז'אנר כדי לבחור בהם. התנאי לסיקס/סופה הוא לא אם הם מתאימים לך, אלא אם אתה מתאים להם.
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
לא יודע על מה אתם מדברים אני משייט על 110 בניחותא עם אצבע על ההגה ואם אני לוחץ יש לו עוד לתת... זה לא מטוס ברור אבל בוא נגיד שבכביש שש אני מוצא את עצמי בשמאלי מדי פעם... גם מול הג'ימני של אישתי חד משמעית מאיץ טוב יותר ובדרל כלל גם משייט במהירות גבוהה יותר.
גם בעניין ההתנהגות, חבר עם דיסקו 2 נסע איתי ברכב במפגש ג'יפולוג.. הוא בעצמו הודה שהוא מפחד לקחת פניות עם הדיסקו במהירות שאני לוקח, ושהרכב מרגיש יציב על הכביש.
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
סיקס/סופה הם לא רכב למסעות.
הם כן רכבי טיולים מצויינים, אפשרויות השיפורים לא מוגבלות, יש להם המון כוח ומכלולים חסונים, הם מהנים מאוד לנהיגה, וככל שהשטח יותר אקראי וטכני ומעניין, כך הם מרגישים יותר בבית. עבור זה הם נולדו.
אבל "מסע" ארוך בהם הוא עניין מעייף. הם לא נוחים ולא מפנקים. חום ,קור, חדירת רעש/רוח/אבק/גשם, אבזור נילווה כמו חימום, מיזוג, מגבים וכו' - מאוד בסיסי. מנועי הבנזין הגדולים צורכים הרבה דלק וזה גם משפיע על קצב הנסיעה בהם בכביש. טכנית, אין להם שום בעייה לשייט במהירות תלת ספרתית, אבל התנהגות הכביש הגבולית וצריכת הדלק הגבוהה יגרמו לך לרדת מרצונך למחוזות ה-80-90, כמו בסמוראי....
אמינות - אלה כלים פשוטים שקל לתחזק אותם לגמרי לבד בזיל הזול. אבל הם ישנים עם כל מה שמשתמע: מכלולים עייפים, מערכות חשמל מתפוררות וכו'. נדרש ידע טכני וידיים ימניות שלא מפחדות להתלכלך, צריך להשקיע בכלי עבודה ולהקדיש לג'יפ הרבה תשומת לב באופן קבוע ולא מעט זמן בעבודה עצמית. אם תפנה למוסך על כל שטות, תפשוט רגל.
טסטים - בעיה גדולה. לא משנה אם הכלי סטנדרטי וחוקי או משופר מהתחת, תקין ככל שיהיה, הם לא עוברים טסט. צריך להיעזר במכונאי מקושר או במאכער.
צריך לאהוב מאוד את הז'אנר כדי לבחור בהם. התנאי לסיקס/סופה הוא לא אם הם מתאימים לך, אלא אם אתה מתאים להם.
אז זהו שחלק מהסיבות שרשמת פה זה בדיוק הסיבה שאני מגיל קטן חולם על רכב במראה של הסופה\סיקס..
בת'כלס הסמוראי שאצלי נהנתי יותר לתקן ולשפר מאשר לסוע בו בגלל זה הוא בקושי נוסע ובגלל זה קניתי סמוראי כדי ללמוד לעבוד על הרכב לבד..
פשוט הגעתי למצב שאני צריך לחסוך קצת וחשבתי למכור את הסמו לבנתיים עד שיהיה לי מקום להחנות רכב יותר גדול ולצערי הצחוק שהקונים עושים ממך הוריד לי כל חשק לשפר את הסמו כי אני יודע שברגע שהמשפחה תגדל הוא לא יהיה רלוונטי ואצטרך לעבור אז אני מעדיף מעכשיו להשקיע ברכב שישאר שנים וגם לא יהיה כואב בכיס במידה והוא יושב איזה כמה חודשים בחניה ללא נסיעה.
כמו שאמרתי בהתחלה אין לי בעיה עם נסיעה במהירויות 80-90 אפשר לשרוד אבל שיהיה לו את הכח להישאר במהירויות כאלה גם בעליות קשות כמו שיש בצפון הארץ בדרך לטיולים..
לצערי הטיול האחרון שהייתי בצפון עם הסמו באזור חד נס לקח לי לחזור לאזור פרדס חנה באזור השעתיים וחצי על גבול ה3 עם עצירת תדלוק אחת זריזה כל העליות בדרך הרכב לא הצליח לעבור את הילוך 2 ב3 כבר לא היה לו כח לעליות על גבול הלהכבות...(כרגע אני מנסה לאתר את הבעיה בדרך להחליף משאבה ופילטר דלק) ואחזור קצת לטפל ולסוע בסמו כי גם ככה יש טסט ונחכה שיגיע הקונה הנכון :) אבל ברגע שהסמו עף אני אתחיל בחיפושים אחרי הרכב האולטימטיבי לשטח ומסעות
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
אני מצטער אבל אתה תוקף את הבעיה מהכיוון הלא נכון.
האוטו שלך לא תקין. בתור אחד שהיה לו סמוראי וגם גימני. וגם ניבה.
וגם היילקס. כולם עם מנוע חלש.
אף אחד מהם לא נסע כמו שאתה מתאר.
לך לבדוק למה אין לך מנוע ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
הוא תוקף את הבעיה בסדר גמור... הוא לא רוצה להשקיע ברכב שהוא יצטרך למכור בזמן הקרוב גם ככה.
השוק היום של הקונים ואתה לא היחיד שמתקשה להיפטר מסמוראי.. בסוף הוא ימכר.
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
יש לו בעיה ברכב. יש על זה שרשור נפרד.
צריך לטפל בה, אחרת גם המכירה לא תצליח במיוחד
מה גם שזה עושה עוול לרכב.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
תגובה: מחפש רכב טיולים "אולטימטיבי" ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoni_0000
הוא תוקף את הבעיה בסדר גמור... הוא לא רוצה להשקיע ברכב שהוא יצטרך למכור בזמן הקרוב גם ככה.
השוק היום של הקונים ואתה לא היחיד שמתקשה להיפטר מסמוראי.. בסוף הוא ימכר.
הוא כתב שהוא לא נוסע עם האוטו רק מתקן כל הזמן ובכל זאת האוטו לא נוסע.
לא אני.
Sent from my iPhone using Tapatalk