מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
אחרי שקראתי כמה וכמה שירשורים (ארוכים) בנושא ועוד ברשת הוחלט על הסט אפ של מצבר כפול.
הרכב רנגלר JK שנת 2010 עם מצבר רגיל של 65 אמפר שכנראה בסוף חייו- כבר פרק למצב חוסר יכולת התנעה מספר פעמים (אחרי לילה עם מקרר עובד ותאורת מחנה).
הצרכנים- מקרר, תאורת מחנה, משאבת מים, קומפרסור, כננת, מגברי סטריאו אימתניים ומכשיר קשר
נרכש מצבר 90 אמפר פריקה עמוקה לצרכנים שימותקן בתא המיטען ויחובר למצבר הראשי עם כבלי רתכת בריאים ועם איזולטור. יוחלף המצבר הראשי בחדש וגיבור יותר ( בתקווה שאצליח להכניס שם 90 אמפר).
השאלה שנשארה לי פתוחה - האם צריך להחליף אלטרנטור? הנוכחי הסטנדרטי יעמוד במשימה להטעין שני מצברים עם אמפרז' גבוה יותר מהמקורי?
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
האלטרנטור המקורי הינו 140 אמפר להבנתי. לדעתי אין טעם להחליפו.
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
אני עם אלטרנטור בעל הספק נמוך בהרבה לדעתי ואין שום בעיה.
תזכור שהראשי לא ישמש אותך יותר בחנייה, ואמור להיות מלא לגמרי בבוקר.
כלומר, האלטרנטור יעבוד בפועל מול מצבר אחד שרק חלק ממנו התרוקן בלילה+מה שלקחת מההנעה הראשונה.
בהפעלת כננת המנוע אמור לעבוד, אז לא הייתי לוקח אותה בחשבון העבודה, וסביר שלא תפעיל באותה סיטואציה את הסטריאו ואורות מחנה..
אלא אם מנוע הכננת משמש גם לסבסוב איטי של הבשר על המנגל.
Slowly..
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
תודה על התשובות.
אחלה רעיון לשימוש בכננת....;)
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אני עם אלטרנטור בעל הספק נמוך בהרבה לדעתי ואין שום בעיה.
תזכור שהראשי לא ישמש אותך יותר בחנייה, ואמור להיות מלא לגמרי בבוקר.
כלומר, האלטרנטור יעבוד בפועל מול מצבר אחד שרק חלק ממנו התרוקן בלילה+מה שלקחת מההנעה הראשונה.
בהפעלת כננת המנוע אמור לעבוד, אז לא הייתי לוקח אותה בחשבון העבודה, וסביר שלא תפעיל באותה סיטואציה את הסטריאו ואורות מחנה..
אלא אם מנוע הכננת משמש גם לסבסוב איטי של הבשר על המנגל.
Slowly..
דורון,
אני חושב שכבר אמרתי את זה באחד השירשורים הרלוונטים, אבל אני אחזור גם פה.
בשיקולים של האלטרנטור, זו לא רק השאלה של מה יקרה ביום יום, אלא גם מקרי קצה.
ויום אחד, אחרי לילה בשטח, שהמקרר, והסטראו רוקנו את המצבר צרכנים, יגיע גם יומו של המצבר התנעה, וגם הוא יהיה ריק \ תקול.
אם הוא לא יניע בכלל, זה סיפור אחד, ונגיד ויש לך איזה פרוצדורה.
אבל אם הוא רק מתקרב לסופו, הוא יניע, אבל שניה אחרי זה, שני מצברים ריקים מחוברים לאלטרנטור.
השאלה, כמה זרם יצרכו הצמד הזה (ברגע הזה)??? האם אתה בטוח שמקרה כזה לא גורם נזק לאלטרנטור?
אני לא אומר שבהכרח יש בעיה, אני רק אומר שההסבר שנתנת פה, אולי נכון, אבל לא מספק.
אני לא יודע את התשובה, אבל לא זוכר שמישהו נתן פה אי פעם הסבר משכנע למקרה הזה.
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
באם לצטט את הפרלמנטhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...52c7d1c743.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
זיו.. אלטרנטור יכול לתת כמה שהוא יכול לתת.
גם אם תיקח יותר - הוא לא ייתן.
אז פעם ב... הוא יעבוד בהספק מקסימלי לכמה דקות ואולי יעלה לו קצת החום.... נו.
אני לא מתרגש מזה.
אסף.
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
הרגת אותי..
Slowly..
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
זיו,
איפה המפתחות של הצוללת הזו?
ואם בכלל יבוא גנב בלילה ולגנוב את המצבר הראשי ויגדיל ויעשה דווקא ויכוון את המקרר של שלמה למינוס 20 כדי שיעבוד רצוף עד הבוקר, ויגמור לו את המצבר וגם יקפיא את האנטריקוט ואז לא יהיה לשלמה לא מצבר ראשי ולא איך להניע כדי לטעון שום דבר ולא בשר ראוי לאכול..
סטטיסטית, אם חונים ברמת-בקע ליד המאהל עם המצלמות אבטחה (אמיתי לגמרי, מעניין למה צריך מצלמות סביב אוהל..), אז נראה לי שההסתברות לאירוע שהרגע המצאתי, היא לא פחות מהתרחיש שלך.
Slowly..
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
זיו.. אלטרנטור יכול לתת כמה שהוא יכול לתת.
גם אם תיקח יותר - הוא לא ייתן.
אז פעם ב... הוא יעבוד בהספק מקסימלי לכמה דקות ואולי יעלה לו קצת החום.... נו.
אני לא מתרגש מזה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...d6c330409b.jpg
1 קבצים מצורפים
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
אני שם לב עלייה משמעותית לשימוש במימים מצידך
קובץ מצורף 124669
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
זיו.. אלטרנטור יכול לתת כמה שהוא יכול לתת.
גם אם תיקח יותר - הוא לא ייתן.
אז פעם ב... הוא יעבוד בהספק מקסימלי לכמה דקות ואולי יעלה לו קצת החום.... נו.
אני לא מתרגש מזה.
אסף.
אסף,
מה קורה לאלטרנטור אם מקצרים לו את היציאות?
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
עומס יתר קיצוני - קצר או באמת נסיון לטעון הרבה הספק להרבה זמן - יגרום מנסיוני לקריסה של המיישר ומכאן צריך לשפץ את האלטרנטור.
אבל.
עומס יתר קל או לזמן קצר - וזה המקרה שאנחנו מדברים עליו להבנתי - הווסת יוריד את המתח וינסה לשמור על זרם קבוע, זה גם לא טוב אבל זה לא נזק.
אגב... אלטרנטור עם ווסת 'חכם' מוגן לחלוטין במצבים כאלו. אם כבר הייתי משקיע כסף במערכת טעינה זה היה בווסת.
ושוב - אנחנו לא מדברים על טעינת מצברי ענק של אוניה ריקים ל 9 וולט, אלא על מצבר אחד רגיל שנפרק ל 11.5 וולט במקרה הממש רע שהשארת מקרר עובד כל הלילה.
אז גם אם מדברים על לעבוד קרוב למקסימום זה יהיה לזמן קצר. ומזה כאמור אני לא מתרגש.
אסף.
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
זה האיזולטור שהוזמן:
https://www.ebay.com/itm/113729189848
זה המפצל שהוזמן:
https://www.amazon.com/gp/product/B0...?ie=UTF8&psc=1
דרך מפצל זה יחוברו הצרכנים למצבר הצרכנים.
חבר הציע לי במקום המפצל לקנות לוח מיתוג שכולל גם פיוזים "קופצים" - כך שאם "נשרף" פיוז אז פשוט מפעילים מחדש ולא צריך להחליף פיןז- משהו כזה:
https://www.amazon.com/VETOMILE-Wate...el%2Caps%2C302
אני לא צריך את כל המיתוג הזה - זה אומנם "נייס טו הב" השאלה מה לדעתכם עדיף המפצל או לוח המיתוג?
מה דעתכם גם על האיזולטור שהוזמן? יעשה את העבודה?
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
אסף,
ההבדל בין בוגרי מדעי הרוח לבוגרי הנדסה, שהראשונים מתעסקים עם תחושות, בעוד בוגרי הנדסה אמורים להתעסק עם עובדות ומספרים.
מכל המתלהמים פה, אין בן אדם אחד! שיודע להגיד -
1- מה הזרם המכסימלי שהאלטרנטור (שמיועד למצבר 65AH) של שלמה מסוגל להחזיק (אחרי שיסכמנו שקצר "כנראה" מזיק)?
2- מה הזרם טעינה של מצבר הפריקה עמוקה (90AH)?
3-מה הזרם טעינה של מצבר התנעה (90AH) בסוף ימיו \ או סתם כי שכחו אורות בלילה?
אני בסה"כ העלתי חשש, שלוקחים אלטרנטור של שמיועד למצבר 65AH, ומחברים לו, במקביל, שני מצברים של 90AH אז ביום יום כנראה לא תהיה בעיה, אבל אם יווצר מצב ששני המצברים ריקים, ו \ או אחד תקול, זה עלול לאתגר את האלטרנטור.
בניגוד לכל הציניות של דורון (על הסיכוי שזה יקרה), אני אומר משהו פשוט - בפעם הבאה שימות המצבר התנעה, רוב הסיכויים, שהוא יגלה את זה בבוקר, ואם זה יהיה בטיול, אז שני המצברים יהיו ריקים (אסף שים לב, אתה מדבר על מצבר אחד, אני מדבר על מקרה ששני המצברים ריקים).
לדעתי, זה מקרה ששווה לתת עליו את הדעת.
אחרי שכולם שללו ולגלגו (בלי לדעת מספר אחד רלוונטי) , גם אתה בסוף הדברים, מעלה חשש ומציע לשפר את הווסת.
אני מציע (הצעתי בעבר ונמנעתי לפתוח את זה פה עד עכשיו), החטא הוא בכלל ברעיון של לחבר מצבר פריקה עמוקה במקביל למצבר רגיל.
הצורה הנכונה היא לחבר את המצבר פריקה עמוקה דרך מטען (DC2DC).
ואז,
לא צריך לדאוג לאלטרנטור (המטען יגביל את זרם הטעינה).
ולא צריך לגעת בווסת הקיים ולהסתבך עם המחשב של האוטו.
והאורך חיים של המצבר פריקה עמוקה יהיה טוב יותר.
ולדעתי גם התכולה שלו תהיה טובה יותר.
וכמעט בטוח ששני הסעיפים האחרונים נכונים \ חליפיים לגבי המצבר הראשי.
לפי כל היצרנים, חיבור של שני מצברים מסוג שונה זו שגיאה.
ועוד ההערה אחת - אם במקום להתלהם, אנשים היו חושבים, אז בעצם השאלה הכי מתבקשת - מצבר צרכנים, למה מצבר פריקה של 90AH???
בהנחה שזה מצבר פריקה "אמיתי", והוא מיועד לפרוק לפחות 80% (DOD), אין סיבה למצבר גדול מ 40-50AH.
זה יותר זול, יותר קל, תופס פחות מקום..... ויסכן פחות את האלטרנטור.
ההבדל בין חכם לפיקח, שחכם לא נכנס לבעיה שפיקח (חושב שהוא) יודע איך לצאת ממנה.
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
שלמה,
שים לב שזה איזולטור "אלקטרוני" (מבוסס MOSFET) (ולא מכני).
להערכתי, אתה צריך לצפות לנפילת מתח של סביבות החצי וולט (לפחות). (5% מ 13.5V מתקרב ל 0.7V).
אני לא יודע מה המפרט של המצבר פריקה, אבל זה עלול להיות בעיה (המצבר לא יטען עד הסוף).
מציע לך לבדוק את המספרים.
לגבי לוח מיתוג - האמת שאני לא אוהב את כל האביזרים האלו, יותר מדי נקודות כשל. אני שם פיוז אחד (2?) מרכזי, ודואג שאני אוכל לנתק בקלות ציוד תקול.
אם יש בעיה, קופץ הראשי (יש לי פיוז אוטמטי 30A) אני מנתק \ מתקן את הציוד התקול.
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
שלמה,
הצעתי:
פיוז ״קופץ״ על הקו שיוצא מהמצבר אל תיבת המיתוג.
פיוז על הראשי שיוצא לצרכנים זה חובה.
אחד רב-פעמי זה בונוס שמאפשר לך גם לנתק לגמרי את הצרכנים אם רוצים.
לא לוותר על תיבת המיתוג.
זה מאפשר בעתיד להוסיף צרכנים בקלות וגם לבודד תקלות.
זה הסטאפ שאני עשיתי (יש כרגע פיוז גדול על הקו, יוחלף ברב-פעמי בקרוב).
Slowly..
מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אסף,
ההבדל בין בוגרי מדעי הרוח לבוגרי הנדסה, שהראשונים מתעסקים עם תחושות, בעוד בוגרי הנדסה אמורים להתעסק עם עובדות ומספרים.
.
אהה,
עלית על הבעיה.
אסף הרי ידוע כמושפע עמוקות מהגישה ההוליסטית-מכניסטית, לפיה למכונות יש תחושות, (או לצורך העניין גם ליצור חי..אבל פחות), ומספרים הם רק אופן צורת הבעת הרגשות של המכונה למצבה הנפשי.
ואם זו הרגשה, אז זה גמיש.
מי בא ליוגה?
Slowly..
מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
בפעם הבאה שימות המצבר התנעה, רוב הסיכויים, שהוא יגלה את זה בבוקר, ואם זה יהיה בטיול, אז שני המצברים יהיו ריקים (אסף שים לב, אתה מדבר על מצבר אחד, אני מדבר על מקרה ששני המצברים ריקים).
.
קרה.
הנענו עם כבלים מרכב אחר ונסענו.
האלטרנטור אצלי הוא 65אמפ סה״כ.
מאז עברו כמה שנים.
במקרה הכי גרוע, ונלך על הגישה הסופר מחמירה שלך, אז מנתקים את המצבר צרכנים לשעה-שעתיים הראשונות של הנסיעה ומטעינים רק את הראשי.
עכשיו נחזור לסיכוי שזה יקרה:
זה אומר ששכחת לכבות אורות ברכב, כי אם כל הצרכנים מחוברים למצבר צרכנים, אז מה ירוקן את הראשי?
מה הסיכוי שבחניון לילה, אתה או מישהו אחר יפספס ששכחת אורות ראשיים?
זו לא ציניות, זה קודם כל הערכה מציאותית מול צוללת בואדי.
ודבר שני,
אם אתה צוחק אז גם לי מותר.. ברוח טובה.
אין כוונה לזלזל או לפגוע.
למדתי המון מהשרשרים האלו.
Slowly..