מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
בסדר, בסדר - אנחנו כאן בשביל התחביב ובשביל ההתעסקות ולא בשביל הצורך. אבל בכל זאת בואו נדבר על זה רגע.
רכב השטח שלנו הגיע מהחנות עם מערכת חשמל. ואפשר להניח שטויוטה או רנו או ג'יפ יודעים טוב מאוד מה צריך להיות במערכת הזו ואיך לבנות אותה (בעצם אני לא בטוח לגבי ג'יפ).
ואז אנחנו מחליטים שצריך מערכת חשמל כפולה - למה בעצם? כי הוספנו לא מעט צרכנים, ואם ההנחה מהפסקה הקודמת נכונה, הרי שחיבלנו במערכת המקורית שהיתה אופטימלית כמו שהיצרן חשב שהיא צריכה להיות, ולכן מערכת כפולה היא בעצם מערכת חשמל נפרדת, שתומכת בכלה הצרכנים הלא מקוריים, ומופרדת ככל האפשר מהמערכת המקורית כדי לא לגרום לה לנזק.
עד כאן הכל מביע לכיוון של מערכת חשמל כפולה - אבל בואו נבין למה בעצם אנחנו מפרידים מערכות.
המערכת המקורית בנויה סביב מאזן אנרגיה מחושב, כולל כמה שלבים.
שלב ההתנעה - הסטרטר צורך זרם גבוה מאוד לזמן קצר מאוד. המצבר נדרש לספק את הזרם הזה בלי להתרוקן יותר מדי, כך שיוכל להתאושש ולהתמלא במהירות בשלב הבא.
שלב הנסיעה - האלטרנטור עובד, ומספק זרם לכל הצרכנים - מזגן, פנסים, מערכת הזרקה, רדיו, ועוד כמה אמפרים לטעינה מחדש של המצבר אחרי שבזמן ההתנעה איבד קצת מהאנרגיה שהוא מאחסן. כמה שהמתח של המצבר ירד יותר בזמן ההתנעה, כך הוא יצרוך יותר זרם בהתחלת ההטעינה, וככל שהמתח שלו עולה, הוא צורך פחות זרם. האלטרנטור מחושב לספק את הזרם הזה, ועוד הרבה עודף. הערך של האלטרנטור הוא בסל"ד גבוה, אבל בסרק, שימו לב - הוא מסוגל לתת בערך מחצית ממה שכתוב עליו, ולכן הוא מחושב מראש לא רק לספק את כל הצרכנים שיפעלו ביחד רגע אחרי התנעה קשה, אלא ליותר מכפול מזה.
שלב "אני רק מחכה כאן למישהו תכף זז", זה השלב שבו עומדים עם מנוע מדומם וצורכים זרם - לרדיו, להטעין את הטלפון, ועוד כאלה. אפשר תיאורטית לעמוד ככה הרבה מאוד זמן אבל בינתיים המצבר מתרוקן והמתח שבו יורד. גם מהשלב הזה הוא צריך להתאושש בשלב הנסיעה.
וברכב שטח - מה?
אני מדבר על רכבי שטח ולא על קרוואנים וקמפרים. בקמפר, אפשר לחנות באותו מקום ימים שלמים, ובכל אותו זמן צריך שהמערכות יעבדו - משאבת מים, מקרר, תאורה ועוד.
ברכב שטח, א]ילו רכב מסעות - המטרה היא לנסוע ולא לחנות. ובכל זאת חלקנו מציידים את רכב השטח כמו קמפר - משאבת מים, מקרר, תאורה ועוד... אנחנו בעצם בשלב ה "אני רק מחכה כאן למישהו" אבל לא זזים כמה שעות. בזמן הזה המצבר מתרוקן, גם אם הוא יניע, המתח שלו עלול לרדת בצורה מסוכנת לבריאותו, לכן זה רק הגיוני שתהיה מערכת חשמל כפולה - כלומר עוד מצבר שיספק את כל הצרכנים הנוספים האלו בלי להזיק למצבר המקורי.
אבל כאן בדיוק אני מבקש לתהות - הכצעקתה?
בואו נראה על אילו צרכנים מדובר. מקרר? אנחנו לא חונים ימים שלמים באותו מקום בלי תזוזה. אנחנו חונים בערב וזזים בבוקר. בזמן הזה כל מקרר יחזיק את התכולה שלו בטמפרטורה בריאה, אם אכם זה המצב - הוא לא מעמיס את המערכת המקורית. ואני יודע שבעצם ההנחה הזו טמונה המחלוקת שלי עם מי שתכף יגיב. תאורה? בשנים האחרונות הגעתי למסקנה שלא צריך לחווט תאורה ברכב. יש מספיק אמצעים מופעלי בטריות ובנוסף כל POWERBANK הכי מצ'וקמק יפעיל תאורת מחנה מוזנת USB לשעות רבות. משאבת מים? אומנם צורכת לא מעט זרם, אבל תכלס עובד שניות ועוד כמה שניות בליל מחנה - לא הרבה בכלל בסך הכל.
אז בניגוד לעבר, כשתאורת מחנה היתה חייבת להיות מוזנת ממצבר רכב גדול ובריא, בימינו, ימי הלדים, ואם מקפידים לא להפעיל את המקרר כשהמנוע לא מסתובב - אני לא רואה סיבה למערכת חשמל כפולה.
כי היא לא מערכת בחינם - רכיבים איכותיים - מפצל טעינה טוב, מטען איכותי DC-DC , כבלים, אביזרי חיווט, מצבר... כל אלה עולים כסף. כל אלו שוקלים וכידוע כל גרם על הרכב גם עולה לנו כסף. זו מערכת שעולה לנו בחיבורים לרכב - מכניים וחשמליים, בשורה התחתונה כל דבר כזה קצת מקלקל את הרכב ואני מעדיף להמנע ממה שלא חיוני.
אז המסקנה שלי שמי שמטייל עם רכב השטח שלו ולא משתמש בו כקמפר - והאמינו לי, ההבל ברור לי לחלוטין - לא צריך מערכת חשמל כפולה.
עכשיו אתם...
אסף.
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
מסכים.
תודה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
הכל עניין של נוחות וכמות הזמן "אני רק עוצר פה לרגע"...
אנחנו פורסים הקמפינג בשישי בצהרים ויוצאים בשבת אחרי הצהרים.
מצבר אחד לא מחזיק מעמד בשביל מקרר/תאורה והתנעה. מקרר שעובד 24 שעות רצוף ברכב, בתרחיש הכי אופטימלי יזלול לפחות 30 אמפר
אתה יכול לקרוא לזה שימוש של קאמפר מבחינתי, אבל אלו הצרכים שלי ולכן אני בעד מערכת חשמל לצרכנים
#המדען_המטורף
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
אין ספק. לשימוש של מחנה כזה - ברור שצריך מערכת כפולה.
אסף.
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
סופסוף קול שפוי!!
אמת ויציב (גם המתח).
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
אסף, הנחות המוצא שלך נחרצות מדי לטעמי.
אני כן מבלה לפעמים יום שלם תחת עץ שיטה עם מקרר עובד, לכן תפרתי לעצמי מערכת טעינה סולרית.
אלטרנטורים מודרניים טוענים את המצבר גם בסרק. אמנם כמו שכתבת ההספק בסרק נמוך יותר, אבל לרוב הוא מספיק גם עם אורות ומקרר דלוקים. כך זה למשל אצלי בצ׳רוקי. בויטארה אצלי המצב דומה יותר למה שתיארת - אני אמנם עם אלטרנטור מוגדל אבל הוא דגם ישן של GM ושם אמנם אין טעינה בסרק כשהאורות דלוקים.
לגבי הצורך, אם קיים כזה, כתב יפה קוקי - אין צורך, יש רצון. רצון לקבל (אשליית ?) בטחון שלא ייגמר החשמל ברגע הלא נכון.
יש מגוון פתרונות וקשה לי להאמין שיש פתרון אחד שנכון לכולם. יש גם את עניין האמונה האישית, למשל:
האם אתה סומך על אלקטרוניקה מודרנית מתוחכמת או שאתה מאמין במכני פשוט ?
כמה יתירות אתה רוצה לייצר ?
כמה בקרות אתה יכול/רוצה לייצר ?
יש המון אפשרויות ורובן לגיטימיות ויתנו מענה אם הן מיושמות כהלכה. וכנראה שגם אם פחות כהלכה.
אני אישית בחרתי, גם משיקולי מקום, להשאר עם מערכת חשמל אחת פשוטה. האלטרנטור שלי מספיק חזק (מעל מאה אמפר) ואני מחזיק שני בוסטרים ברכב. את המצבר אני מחבר קבוע למטען כשהרכב חונה בבית, ואם כמה פריקות עמוקות מדי בשנה יגרמו לו לקיצור חיים אני מוכן לשלם את המחיר וערוך להתמודד עם התקלה גם בשטח. למעשה אפילו בלי לקום ממושב הנהג.
זו הבחירה שלי. לא יודע אם היא הכי "נכונה" או הכי זולה, אבל בשבילי זה עובד ואין לי תוכניות לשנות את המודל.
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
בהתעלם מהרוצה לעומת הצריך...
הטיולים של החבורה שלנו לרוב כוללים שלושה ימים שני לילות. זמן חניה מתחיל בסביבות שש בערב עד שמונה תשע למחרת. גם הפסקות באמצע היום.
הצרכנים שאצלי עובדים די קשה כולל המשאבת מים- מקרר, משאבת מים, תאורת מחנה (גרלנדה עם נורות לד 12V) ולפעמים מגברי סטריאו חזקים.
לא רוצה לעשות שימוש במארזי כוח נפרדים לתאורה, לא רוצה לסמוך על בוסטר התנעה שלפעמים שוכח להטעין אותו וגם הוא עולה לא מעט.
להבנתי מערכת מצברים כפולה ויחסית זולה תתן לי את השקט הנפשי של תמיד יש התנעה ודרך פעולה של "שגר ושכח"
אז להבנתי אני גם צריך וגם רוצה מערכת מצברים כפולה.
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
אני מטייל כבר המון שנים, עברתי המון רכבים, באף אחד מהם לא התקנתי את הנ"ל והיסתדרנו מצויין, אני מדבר עוד בעידן הממיר מתח והגירלנדה עם נורות "רגילות", וכן היה לי כבר אז מקרר ברכב ועוד כל מיני שטויות...
לא זכור לי שניתקעתי אי פעם, כבלים בריאים תמיד היו ויהיו ברכב כחלק מערכת חילוץ. למזלי הישתמשתי בהם לעזור לחברים כולל בטיול האחרון שאחד הרכבים ריקן מצבר עד חוסר הנעה כשאצלי עבדה תאורת מחנה על בסיס לד, מקרר, מ. מים, ועוד... והכרכרה הניעה בנגיעה בבוקר שהחבר'ה התערבו עם עצמם שלא תניע. :cool:
אני מודע ל"נזק" שניגרם למצבר ומוכן לחיות איתו אבל לחסוך לעצמי את כל ההתעסקות עם עוד מערכת חשמל שלטעמי מיותרת ברכב.
עריכה:
בטיול המקרר עובד תמיד, גם בלילה.
הטיולים הם מלילה אחד ומעלה, לפעמים גם 3 ו- 4 לילות בשטח.
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
למרות שהכותרת היא שאלה טכנית, השאלה האמיתית היא בכלל הרגלי טיול.
אחת הסיבות שהדיון הזה לא מתכנס, כי כל אחד מניח דרישות אחרות.
לדעתי, ע"מ לבצע דיון טכני אמיתי, חייבים להגדיר קודם פרופילים שונים של שימוש.
החלטה טכנית מושכלת, חייבת להתחיל בהחלטה על אופי השימוש.
שמישהו קובע נחרצות על צורך או פתרון, שיסביר עבור איזה צורת שמוש (עם מקרר? בלי מקרר? עם מקרר ומכבים אותו? עם תאורה?).
אתה מציע -" ואם מקפידים לא להפעיל את המקרר כשהמנוע לא מסתובב"
ואתה מציע - יש מספיק אמצעים מופעלי בטריות ובנוסף כל POWERBANK הכי מצ'וקמק יפעיל תאורת מחנה מוזנת USB לשעות רבות.
אם אלו ההנחות אז אתה אולי צודק (ויתרה מזאת, יש רכבים חדשים, שמגיעים עם מצבר AGM מובנה, ואז בעיית הפריקה עוד פחות קריטית).
אבל לדעתי, מי שקונה מקרר, רוצה מקרר ולא צידנית, כלומר מכשיר שמקרר כל הזמן :-)
ולמען האמת, אני גם לא אוהב את כל האמצעי תאורה הקטנים שצריך כל הזמן לתחזק (לדאוג לסוללות \ טעינה, לשמור שלא ילך לאיבוד, לזכור למחרת להטעין , כל האין ספור חוטים ואביזרים).
אני מעדיף להשקיע בהכנה חד פעמית בבית, ולהקטין את ההתעסקות בשטח למינימום.
גם התאור של כבלים ומחברים ופגיעה ברכב, הוא אולי נכון אבל מטעה. אם הולכים עם הראש בקיר, וחושבים על עוצמות של מצבר עופרת נוסף, אז זה אולי נכון. ואז גם הכותרת "מערכת חשמל כפולה" נכונה.
אבל אם ניגשים לזה, קצת יותר יצירתי, ואם מחדדים את הדרישות - עד 30AH וזרם צרכנים מכסימלי של 15A, אז יש היום אוסף פתרונות, בטווח מחירים סביר (400-1000ש"ח).
בניה עצמית של סט כזה, היא לא בעייתית ופחות מסובכת, ותעלה בין 50 ל למקסימום 100ש"ח לסט טעינה משובח.
בזמן האחרון כבר ראינו שנמכרים פה מצברים של 90AH ב 250 ש"ח, ומצבר של 30-35AH נמכר באמזון בפחות מ 300ש"ח.
לסכם , לא מערכת כפולה, אבל מערכת יעודית של 30-35AH, שבנויה נכון, תעלה כמו תדלוק אחד (גיא, אתה שנים :-) ), ומקפיצה את רמת החיים והנוחות.
בקיצור,
הדיון הטכני הכי מעניין, היא הטענה שניתן להפעיל מקרר וכל שאר הציודים על על מצבר עופרת אחד (או אפילו שניים) ומה זה עושה לאורך חיים שלהם.
אני לא חושב שיש וויכוח, לגבי מי שלא משתמש במקרר (לא צריך מערכת חשמל).
ואין ספק, שמצבר פריקה עמוקה של 30AH ומעלה, יעשה עבודה טובה (הסונבים המפונקים) .
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
אני מטייל כבר המון שנים, עברתי המון רכבים, באף אחד מהם לא התקנתי את הנ"ל והיסתדרנו מצויין, אני מדבר עוד בעידן הממיר מתח והגירלנדה עם נורות "רגילות", וכן היה לי כבר אז מקרר ברכב ועוד כל מיני שטויות...
לא זכור לי שניתקעתי אי פעם, כבלים בריאים תמיד היו ויהיו ברכב כחלק מערכת חילוץ. למזלי הישתמשתי בהם לעזור לחברים כולל בטיול האחרון שאחד הרכבים ריקן מצבר עד חוסר הנעה כשאצלי עבדה תאורת מחנה על בסיס לד, מקרר, מ. מים, ועוד... והכרכרה הניעה בנגיעה בבוקר שהחבר'ה התערבו עם עצמם שלא תניע. :cool:
אני מודע ל"נזק" שניגרם למצבר ומוכן לחיות איתו אבל לחסוף לעצמי את כל ההתעסקות עם עוד מערכת חשמל שלטעמי מיותרת ברכב.
נדב,
אתה מתחיל להשמע זקן :-)
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
נדב,
אתה מתחיל להשמע זקן :-)
בגלל זה התחלתי בימי הולדת לספור אחורה במקום קדימה...
זה מעין משבר כזה....
:rolleyes:
מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
אסף,
הפתרון שאתה מציע מתאים אך ורק לתרחיש הפרטי שתיארת.
מי שעונה לתרחיש הזה, אז זה יתאים לו, וזה יעבוד במגבלות נוחות מסויימות.
כל חריגה למעלה בצריכה ו/או גמישות, ואתה בבעיה והסידור שהצעת לא מספיק.
עברתי את התהליך החל ממצבר יחיד, מצבר יחיד+מארז אנרגיה, מצבר כפול ובסוף גם פאנל..
הכל סוגייה של מה מאזן האנרגיה הדרוש לך.
Slowly..
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
דורון, ניתקעת פעם בלי יכולת התנעה?
גם למקרר הכי ישן יש לדעתי הגנת מתח נמוך למצבר שמשאיר יכולת התנעה, בהנחה שאתה לא מוצץ את המיץ למצבר עם סטריאו או צרכנים כבדים אחרים במהלך החניה... ובהנחה שהחניה היא ללילה בחניון כשבבוקר ממשיכים לטייל לחניון הבא.
תיאורטית הרכב שלך "טיפש" ולא צורך חשמל כמו הרכבים החדישים שחייבים מצבר או אלטרנטור עם כל האלקטרוניקה שלהם, הטרקטור שלך יכול לנסוע (שעות?) בתיאוריה גם בלי זה אחרי שהניע...
אז מצבר יחיד גדול חזק ובריא זה מספיק לצרכנים לדעתי...
מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
דורון, ניתקעת פעם בלי יכולת התנעה?
גם למקרר הכי ישן יש לדעתי הגנת מתח נמוך למצבר שמשאיר יכולת התנעה, בהנחה שאתה לא מוצץ את המיץ למצבר עם סטריאו או צרכנים כבדים אחרים במהלך החניה... ובהנחה שהחניה היא ללילה בחניון כשבבוקר ממשיכים לטייל לחניון הבא.
תיאורטית הרכב שלך "טיפש" ולא צורך חשמל כמו הרכבים החדישים שחייבים מצבר או אלטרנטור עם כל האלקטרוניקה שלהם, הטרקטור שלך יכול לנסוע (שעות?) בתיאוריה גם בלי זה אחרי שהניע...
אז מצבר יחיד גדול חזק ובריא זה מספיק לצרכנים לדעתי...
הנע עם כבלים מבחינתי היא תקיעה.
אם המצבר בערוב ימיו, ואתה בלי צרכני חניון, הוא עדיין יחזיק עוד כמה חודשים.
אבל מצבר כזה+מקרר, והמקרר לא יעבוד טוב, ויש סיכוי טוב שלמרות שההגנה של המקרר תפעל, המנוע לא יניע כי הרגת את המצבר, ואז את גם מוצא עצמך שוב מחפש כהלים.. וגם מחליף מצבר הרב לפני הזמן.
מבחינתי, גם אם התחנות ברדיו נמחקו וצריך לכוון מחדש את האקולייזר בגלל מצבר מת זו תקיעה.
עברתי את גיל הסיזיפיות.
רוצה פתרון פשוט שגר ושכח בלי לחשב בחניון חשמל.
לא רוצה לחבר ולנתק מארזי אנרגיה או סוללות מפרדות לכל צרכן.
הייתי עם מצבר גדול יחיד.
לא מספיק כשלא מגדרים בדיוק לתסריט של אסף.
Slowly..
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
ממש משעמם לך אסף, ואפילו לא אוגוסט
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
הנע עם כבלים מבחינתי היא תקיעה.
אם המצבר בערוב ימיו, ואתה בלי צרכני חניון, הוא עדיין יחזיק עוד כמה חודשים.
אבל מצבר כזה+מקרר, והמקרר לא יעבוד טוב, ויש סיכוי טוב שלמרות שההגנה של המקרר תפעל, המנוע לא יניע כי הרגת את המצבר, ואז את גם מוצא עצמך שוב מחפש כהלים.. וגם מחליף מצבר הרב לפני הזמן.
מבחינתי, גם אם התחנות ברדיו נמחקו וצריך לכוון מחדש את האקולייזר בגלל מצבר מת זו תקיעה.
עברתי את גיל הסיזיפיות.
רוצה פתרון פשוט שגר ושכח בלי לחשב בחניון חשמל.
לא רוצה לחבר ולנתק מארזי אנרגיה או סוללות מפרדות לכל צרכן.
הייתי עם מצבר גדול יחיד.
לא מספיק כשלא מגדרים בדיוק לתסריט של אסף.
Slowly..
כל זה ולא ענית על השאלה...
את הטיול האחרון עשיתי עדיין עם המצבר שבעקבות השרשור הקודם שלי "החלטנו" שהוא בסוף ימיו:
http://www.jeepolog.com/forums/showt...A8%D7%9B%D7%91
ועדיין לא תקע אותי עם כל מה שתיארתי בתגובה הקודמת שלי.
אבל אל דאגה יוחלף בקרוב מאוד ונעדכן גם את השרשור למען הבאים...
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
כל זה ולא ענית על השאלה...
..
אם לכוונה האם בבוקר הרכב לא הניע בכוחות עצמו, אז כן.
Slowly..
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
טיול ג'יפים או קמפינג?
קמפינג תמיד היה חלק אינטגרלי מטיולי השטח, אבל בפרופורציה..
אבל...כאשר הקמפינג הפך להיות החלק העיקרי בטיול וכאשר תחום הקמפינג התפתח לרמה של פינוקים ומותרות מעל ומעבר...עד לרמות של תשתיות ביתיות... אז מערכת אנרגיה נוספת זה מתבקש, אבל זה לא קשור לטיולי שטח.
אני עושה טיולי שטח...
טל.
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
יש לי על המדף בעבודה כבר כמעט שנה; שני מצברי גל פריקה עמוקה, איזולטר, מערכת טעינה סולארית 40וואט, את כל הכבילה והמחברים... הם בוהים בי כאילו שואלים מתי כבר אתקין אותם. תאמת שאין סיבה... אפילו שהרכב לרוב מתמקם בעמדה ועובד ממנה 4-5 שעות הוא איננו זקוק למערכת נפרדת. גם לא לפיצוי טעינה מהשמש ועדיין זה מדגדג לי. אולי פשוט נרכוש מקרר ואז יהיה לי תירוץ... )ובינינו גם אז לא).
זה משול לאלו שמתקינים כננת אבל משתמשים בה אחת לשנה וגם זה כדי לייבש בגדי ים בטיול.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
יש לי על המדף בעבודה כבר כמעט שנה; שני מצברי גל פריקה עמוקה, איזולטר, מערכת טעינה סולארית 40וואט, את כל הכבילה והמחברים... הם בוהים בי כאילו שואלים מתי כבר אתקין אותם. תאמת שאין סיבה... אפילו שהרכב לרוב מתמקם בעמדה ועובד ממנה 4-5 שעות הוא איננו זקוק למערכת נפרדת. גם לא לפיצוי טעינה מהשמש ועדיין זה מדגדג לי. אולי פשוט נרכוש מקרר ואז יהיה לי תירוץ... )ובינינו גם אז לא).
זה משול לאלו שמתקינים כננת אבל משתמשים בה אחת לשנה וגם זה כדי לייבש בגדי ים בטיול.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
הייבוש בגדים זה פיצר אדיר, אימצתי [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: מערכת חשמל כפולה - מי צריך את זה בכלל?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
יש לי על המדף בעבודה כבר כמעט שנה; שני מצברי גל פריקה עמוקה, איזולטר, מערכת טעינה סולארית 40וואט, את כל הכבילה והמחברים... הם בוהים בי כאילו שואלים מתי כבר אתקין אותם. תאמת שאין סיבה... אפילו שהרכב לרוב מתמקם בעמדה ועובד ממנה 4-5 שעות הוא איננו זקוק למערכת נפרדת. גם לא לפיצוי טעינה מהשמש ועדיין זה מדגדג לי. אולי פשוט נרכוש מקרר ואז יהיה לי תירוץ... )ובינינו גם אז לא).
זה משול לאלו שמתקינים כננת אבל משתמשים בה אחת לשנה וגם זה כדי לייבש בגדי ים בטיול.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
My two cents
תעשה את הפרויקט בשלבים.
כך החשבון את הפאנלים ( סוג בקר וכו'), אבל תתחיל מהבסיס , מצבר והאיסולטור (וכמובן תעביר אליהם את הצרכנים).
אני פשוט מניח, שלא עושים פרוייקטים כאלו בסיבוב אחד, תמיד יש תיקונים