1 קבצים מצורפים
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
אותה תופעה בג'יפ של חבר, באינדל הייתי צריך להוריד את המתח הגנה על המצבר לרמה יותר נמוכה ורק אז הוא היה מצליח להניע גם כשהרכב מכובה.
קובץ מצורף 125866
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
המקרר שלי גם אינדל-בי, לא מתחיל לעבוד אם הרכב לא מונע או מחובר למטען .
אבל אתה יכול להתניע לכמה דקות את המנוע, להדליק את המקרר ואחרי 2 דקות לכבות (את הדיזל)
קיבלתי את אותו הסבר מאותו המקור. אצלי הג'יפ בחנייה פרטית ומחובר קבוע למטען אז אין לי בעייה.
אם אתה רוצה להדליק את שני המקררים, עשה זאת במדורג, לא ביחד. גם לא בטוח שמטען אחד לרכב יחזיק את שניהם.
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
גם אם יש, היא לא כלכלית לעומת מצבר 45 אמפר קטן וחמוד. בגדול הבעיה הכי גדולה שלך תהיה למקם אותו בתא מנוע.. מבחינת חיבור את צריך סולאנויד יעודי (כ300 שח), מפסק חירום (שהוא בעצם פיוז), וחיווט.. זה פרוייקט של אלפיה... אבל זה הכי נכון.
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
נראה לי מאוד מוזר שמקרר רכב לא מניע ממצבר טעון, גם שני מקררים לא צריכים לאתגר מצבר ותקין ומערכת חשמל טובה.
אני הייתי מתחיל מלהוריד את הגנת המצבר למינימום.
אם לא עוזר אז בודק חיבורים ועובי מוליכים, יכול להיות שיש מפלי מתח בדרך.
תנסה להעמיס את המערכת ע"י חיבור נורה ראשית של רכב במקום המקרר ותמדוד מפלי מתח.
בן כמה המצבר? יכול להיות שהוא גמור?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
באינדל הורדתי את ההגנה לאמצע ו ראה שזה עזר אבל בגדול אופציות, יש להדליק ולכבות ולכוון טמפ'
אני משער שהבעיה לא במצבר אלא בהגדרות הגנה של המקרר.
אני אבדוק את האופציה להדליק שהרכב מחובר למטען מצברים.
זה לא הכי פותר את הבעיה השנייה שתלך כנראה לכיוון מצבר צרכנים או פתרון לא מכיוון המצבר.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
יש לי INDEL-B ישן
במקרה אתמול לפני שחיברתי ברכב רציתי לבדוק את תקינות הנורה שבמפסק.
חיברתי ספק כוח ושמתי לב שהוא נכנס לפעולה ב 13.7+ וולט וכבה ב 11.50 לערך, לגבי כיבוי אני פחות משוכנע.
ידעתי שצריך לתת גז לאחר שמחברים אותו שידלק.
אתמול זה הוכח "מדעית"...
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
מצאתי את זה: US $68.77 30%OFF | 12V 30Ah 3S12P 11.1V 12.6V Lithium Battery Pack for Inverter Xenon Lamp Solar Street Light Sightseeing Car Etc + charger
https://s.click.aliexpress.com/e/M0yuzysC
30 אפ"ש אבל רק 12 וולט, מה ביקשתי כבר, כזו ב-14 וולט +/-
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
עם כל הכבוד למאיר, המספרים ברורים
מצבר תקין צריך לתת 12.6V, וההגנות של המקררים, כולם מתחת ל 11.5v.
ולכן, חד משמעי, עם המקרר לא מניע, משהו דפוק-
או המצבר, או החיווט, או המקרר!!!
הלאה,
תחזרו למספרים מהניסוי של נדב, בהחלט יש מצב שספק של 10A (בהנחה שהוא באמת 10A), צריך להספיק.
ההנחה שלי שמחברים אותו במקביל למצבר הקיים (90AH) שהוא עוזר בסייפקים של ההתנעה, ואם צריך גם ישלים 1-2ah (גם עם יצטרך לתרום 1.5AH ממוצע, למשך 10 שעות, זה עדיין בסדר).
מקרר שיורד מעלה אחת בשלוש שעות, הוא מקרר לא תקין.
גם אם ממלאים אותו בבקבוקים בטמפ' הסביבה, הוא צריך לרדת יותר מהר.
יש הרבה סוללות כאלו אבל הבעיה איך אפשר לזהות אחת טובה, ועוד להטיס אותה.
יש פה משתמש בשם דורון פ. שהביא לאחרונה סוללות 18650 בודדות, ובנה מהן מארז לפי הצרכים שלו.
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
2. מאז שנולד הגמד שלנו זמן השהיה בחניון התארך ולפעמים כולל שעות חמות במיוחד. אני עוקב אחרי השרשור
הזה ותוהה האם זה פתרון לשהייה ממושכת בחניון הכוללת מקררים, תאורת מחנה ומשאבת מים עובדים (ולפעמים קשר)?
אנחנו עברנו לפני כמה שנים לצורת טיול הזו.
עצירות ארוכות עד כדי לפעמים יומיים+ באותו החניון.
מצברון נוסף הוא פתרון זמני, כי עדיין תצתרך מתישהו להניע כדי לטעון אחד מהשניים, הראשי או המשני.
הפתרון שאני, וגם חברים שרוצים שקט בחניון הלכנו עליי הוא פאנל סולרי.
פאנל עם הספק תואם לצריכה מפצה במשך היום גם על מה שהמקרר לקח בלילה.
אין רעש מטרטר של מנוע (או סכנה בטיחותית כשיש ילדים קטנים עם חדוות הגה..)
ויש חשמל מתחדש.
Slowly..
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
מצאתי את זה: US $68.77 30%OFF | 12V 30Ah 3S12P 11.1V 12.6V Lithium Battery Pack for Inverter Xenon Lamp Solar Street Light Sightseeing Car Etc + charger
https://s.click.aliexpress.com/e/M0yuzysC
30 אפ"ש אבל רק 12 וולט, מה ביקשתי כבר, כזו ב-14 וולט +/-
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
רגע לפני שאתה מסתבך עם החלק הכי יקר - המצבר, תבדוק את עצמך ותתכנן עד הסוף -
למה מצבר של 14V, ואיך אתה הולך להטעין אותו (הםא רק בבית או גם ברכב)?
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
עברתי על החיווט אבל אעבור שוב ואעדכן.
דורון, יש לך לינק לפאנל הסולארי?
זיו, זו בדיוק מטרת השרשור ולמה 14v? אם המקרר לא יודע להתניע ב-12v והוא חייב מתח גבוה יותר עבור ההתנעה זה נשמע הגיוני.
איך הוא יטען? אם המצבר יודע לטעון סוללת 12v הוא ידע לטעון אחת של 14 בזמן שהרכב מונע (ואז המתח נע בין 12-14 וולט)?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
עם כל הכבוד למאיר, המספרים ברורים
מצבר תקין צריך לתת 12.6V, וההגנות של המקררים, כולם מתחת ל 11.5v.
ולכן, חד משמעי, עם המקרר לא מניע, משהו דפוק-
או המצבר, או החיווט, או המקרר!!!
זיו, אני מציע שתערוך ניסוי לפני שאתה קובע בכזו נחרצות... אני ראיתי לפחות 3 מקררים שמתנהגים ככה, ואחרים שלא.
זו לוגיקה של הבקר, והיא נפרדת מהלוגיקה של הגנת המצבר (או שאולי קשורה אך לא זהה). אצלי וגם אצל עוד כמה מבוססי דנפוס, נדרש מתח טעינה (13 וולט ומעלה) להדלקה ראשונית. עבור מחזורי ההפעלה האוטומטיים של המקרר מספיק מתח שיהיה יותר גבוה ממתח ההגנה המוגדר.
צחי, לפני שאתה רץ לפאנלים סולריים (אני בעד, לשימוש של מחנה יום), אתה מוזמן לקבל את הערכה שלי להתנסות ולראות אם אתה מתחבר לזה. 3 פאנלים של 40 וואט + בקר + כל המסביב, לרשותך.
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
למה הגעתם למסקנה שהמקרר לא מתניע בפחות מ 14v?
יש לי מקרר weaco cf50 (מדחס ובקר זהה לאינדל)
והוא מתניע בלי בעיה על מצבר בלבד בלי התנעה של הרכב.
המקרים היחידים שהמקרר לא מתחיל לעבוד זה במצב של מצבר חלש או הגדרת הגנה על high
תבדוק את מצב המצבר והכבילה, אלו החשודים המיידיים
אגב, אנקדוטה קטנה , שבוע שעבר המקרר סירב להתניע ולעבוד על 2 מצברים וכבילה ישירה עבה (awg4), כל הכבל נבדק, וגם המצברים, והמקרר עבד רק כאשר הרכב מותנע והאלטרנטור עובד.
בסוף התייאשתי והזמנתי כבל חדש , הפלא ופלא, המקרר חזר לעבוד בלי להתניע את הרכב ואפילו משקע המצת ולא בכבל עבה ישירות מהמצבר
#המדען_המטורף
2 קבצים מצורפים
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
זיו, אני מציע שתערוך ניסוי לפני שאתה קובע בכזו נחרצות... אני ראיתי לפחות 3 מקררים שמתנהגים ככה, ואחרים שלא.
זו לוגיקה של הבקר, והיא נפרדת מהלוגיקה של הגנת המצבר (או שאולי קשורה אך לא זהה). אצלי וגם אצל עוד כמה מבוססי דנפוס, נדרש מתח טעינה (13 וולט ומעלה) להדלקה ראשונית. עבור מחזורי ההפעלה האוטומטיים של המקרר מספיק מתח שיהיה יותר גבוה ממתח ההגנה המוגדר.
צחי, לפני שאתה רץ לפאנלים סולריים (אני בעד, לשימוש של מחנה יום), אתה מוזמן לקבל את הערכה שלי להתנסות ולראות אם אתה מתחבר לזה. 3 פאנלים של 40 וואט + בקר + כל המסביב, לרשותך.
נדב,
אני לא יודע אם יש פה שלושה אנשים, שביחד! הזמן ניסויים שלהם עם המקררים האלו, מגיע לשלי :-(
אבל, זו לא שאלה של ניסוי, זה שאלה של לקרוא מפרטים.
שמתי את זה כמה פעמים, אבל אני אשים את זה פעם נוספת, העתקים של בורשורים של דנפוס.
לגבי הגנות מתח, יש CUT-OUT ויש CUT-IN אין דבר כזה הגנת מצבר והגנת בקר.
יש כמובן הגנות נוספות כמו זרם, מהירות, טמפ' (של המדחס, לא של המקרר). הכל כתוב ומתועד.
אני שם את הבורשורים האלו כי זה מסתדר בגודל, אבל יש עוד עשרות אחרים באינטרנט. אם אתה מוצא אחד שמתעד שתי הגנות שונות (התנעה ומצבר), בבקשה תחלוק אתנו, ונלמד.
זה נורא פשוט להבין ולראות, שים מד מתח על השני טרמינלים הראשונים (עליונים ) של הבקר ותמדוד את המתח בזמן התנעה.
הבקרים האלו אמינים, אם זה לא מניע, 99% שזו בעייה בהספקת המתח.
הסיבה שיש הבדל של בערך 1.3V בין שני הערכים, היא ע"מ להגן בפני הנפילת מתח בזמן עבודה והתנעה.
כאמור , אני מדבר על דנפוס, אבל אני מתייחס אלייו כסטנדרט של התעשיה (ואני בטוח שיש כל מני משוגעים אחרים).
צחי -
תחזור לשירשור על הליתיום - פצצה מתקתקת, יש שם הכל.
בקצרה -
בניגוד למצבר עופרת, ע"מ לטעון מצבר ליתיום (ברכב) צריך "מטען".
או שאתה מוצא מארז כזה, שמיועד לרכב, שכבר כולל הכל, או שקונים מצבר(ים) ובונים מארז לבד.
במקרה של בניה לבד, צריך לפחות BMS ו DC2DC מתאימים (ופיוז, ומד מתח?, וחוטים, ונעלי כבל....).
כמו כל מטען, צריך לקחת בחשבון מפל מתח \ אובדן מתח.
בקיצור, ההנחה שאם מצבר עופרת יטען, גם הליתיום יטען שגויה.
לגבי פאנלים - שים לב שדורון ונדב עם מקרר יחיד, ועדיין עם מאזן אנרגיה שלילי.
כלומר, הפאנל סוגר להם חלק מהצריכה אבל הם לא יכולים להחזיק את המערכת כמה ימים (הם נעזרים במצברים לסגירת הפער).
לך יש שני מקררים :-(
מציע לך להרים את הכפפה של נדב, ולעשות ניסוי.
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
תודה לכולם,
היום אני אנסה לבדוק אם המקררים עובדים כאשר הרכב מחובר למטען מצברים.
בהמשך השבוע אעבור על החיווט.
אעדכן
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
andy.shaked
למה הגעתם למסקנה שהמקרר לא מתניע בפחות מ 14v?
יש לי מקרר weaco cf50 (מדחס ובקר זהה לאינדל)
והוא מתניע בלי בעיה על מצבר בלבד בלי התנעה של הרכב.
המקרים היחידים שהמקרר לא מתחיל לעבוד זה במצב של מצבר חלש או הגדרת הגנה על high
תבדוק את מצב המצבר והכבילה, אלו החשודים המיידיים
אגב, אנקדוטה קטנה , שבוע שעבר המקרר סירב להתניע ולעבוד על 2 מצברים וכבילה ישירה עבה (awg4), כל הכבל נבדק, וגם המצברים, והמקרר עבד רק כאשר הרכב מותנע והאלטרנטור עובד.
בסוף התייאשתי והזמנתי כבל חדש , הפלא ופלא, המקרר חזר לעבוד בלי להתניע את הרכב ואפילו משקע המצת ולא בכבל עבה ישירות מהמצבר
#המדען_המטורף
הכבל הישיר היה גם של מינוס?
כי בסוף חזרת למה שנראה כמו תקלת חיווט, אלא אם יש מגע רופף בתוך המקרר.
Slowly..
תגובה: מקרר ברכב ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
לגבי פאנלים - שים לב שדורון ונדב עם מקרר יחיד, ועדיין עם מאזן אנרגיה שלילי.
כלומר, הפאנל סוגר להם חלק מהצריכה אבל הם לא יכולים להחזיק את המערכת כמה ימים (הם נעזרים במצברים לסגירת הפער).
לך יש שני מקררים :-(
מציע לך להרים את הכפפה של נדב, ולעשות ניסוי.
לא מדויק.
כתבתי גבולי, לא שלילי.
זה עובד יופי בשביל לילה עמידה לאחר נסיעה והיום שאחריו המצבר עומד על 12.5.
אחרי יומיים שלמים ללא הנעת הרכב, ועם שימוש בתאורה+משאבת מים, המצבר עומד על כ-12.3-12.4 תלוי בשמש.
(מצד שני כשמעונן פחות חם ויש פחות צריכת חשמל).
ובכל מקרה חייבים מצבר, פאנל לא מחליף מצבר.
Slowly..