מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
שלום לכל חבריי הפורום.
ביום שבת נדהמתי מהיכולות של הסמוראי שלי (גרר טום קאר וטרקטורון בשביליי הירקון ).
אז הבנתי שהגיע הזמן לפנק את הג'יפ ואותי בכמה שיפורים ותוספות.
כרגע אני מעוניין בסרניי טויוטה אז מי שיכול לעזור ב: יתרונות , חסרונות , עלויות , ותהליך עבודה.
תודה מראש אריאל...
אגב אני מתכוון לעבור לצמיגים 35".
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
תהליכי עבודה אנחנו יכולים לתאר לך בכלליות, אף אחד כאן עוד לא עשה את זה. אם אתה רוצה תהליכים מדוייקים:
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=116013
http://bbs.zuwharrie.com/content/topic,23538.0.html
יתרונות:
1. חוסן. ציריה בקוטר 1.31', כמו דנה 44 =>אין לסרן הזה בעיה לסחוב לך 35 לסמוראי.
2. רוחב. אני לא זוכר את הWMS המדוייק, אבל זה הרבה יותר מסמוראי רגיל.
3. SPOA אורגינל. אמנם דורש התאמה לסמוראי, אבל בכ"ז עדיף על בניה של SPOA על הסרן מבחינת כאב ראש.
4. זמינות. יקר יקר, אבל זמין.
5. סרן קדמי צף, אחורי חצי צף - לא מחדש לך כלום, זה בדיוק כמו הסרן שלך רק יותר גדול.
6. 4.56 בסרן.
7. נעילה נשלטת באה עם הסרן.
חסרונות:
1. המחיר.
2. המחיר.
עלויות: משהו בסביבות ה4000-5000 ש"ח לסרן, פעם אחרונה שבדקתי.
35? אנחנו רוצים כתבה, לכל הפחות סדרת צילומים של התהליך. אנחנו בעד!
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
תזהר.. אם אתה מרכיב טויוטה אני ירכיב דנה 44 של ואנדורה! ואם אתה מרכיב כבר 35" אז תוותר על השלב הזה ולך ישר על 37" ג'נט 15 של האמר צבאי (אני משיג בזול)
יש סרני טויוטה למכירה ברחבת משרד הרישוי בחולון ליד עמדה 1 תכנס ימינה יש היילקסים מפורקים
קח בחשבון שכל שוטר שרואה אותך נוסע מוריד אותך מהכביש
(מזמין בוחן תנועה במקום) =(35" ורחב)
אז תצטרך לקנות נגרר כדי להגיע למקומות $$$
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
כפיר צודק בזה - רכב כזה לא זז בכביש מטר. אבל לא באמת מעניין אותך הכביש, נכון?
37' של האמר צבאי זה על ג'אנט 16.5 ויש סיבה מאוד טובה למה זו מידה נדירה מאוד לסמוראי בארה"ב. יש יותר סמוראים על 40 ומעלה מאשר על 37, כאשר הסיבה העיקרית היא שכשאתה מתחיל לשחק עם המידה הזו, השלדה שלך מתחילה להקרע לגזרים. היחידים ששמים כאלו דברים לא משתמשים בשלדה של סמוראי, גם לא מחוזקת.
אתה תצטרך לחזק שלדה גם בשביל 35. משקל הצמיג + משקל הסרן פשוט גדול מדי.
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
רגע של סיכום על רגל אחת של מה שנראה לי שתצטרך לעשות:
1. לקבע מחדש את גיאומטריית המתלה, שזה כולל:
1.1. מערכת מתלים חדשה, על כל המשתמע מכך. לא הייתי משחק בקקי, לך ישר על סליל.
1.2. רכבת הינע מותאמת (ואם כבר, גם מחוזקת מאוד).
1.3. מערכת היגוי חדשה, מה שממילא היית צריך בגלל המעבר לסרני טויוטה.
2. כפועל יוצא ממשקל הסרנים עם הצמיגים ומהלך המתלה, חיזוקי שלדה. גם חיזוקי תושבות.
3. בודי ליפט. שכח מ35' בלי.
4. שינוי משמעותי של רכבת הכח; יחסי העברה גם בטרנספר, לא הייתי מסתפק בפחות מ1:5.14 ולא הייתי עובר את ה1:6.5. מנוע 1.6 ומעלה. גיר אחר, כנראה גם מטויוטה; שלך יעמוד בזה, אבל לא לאורך זמן.
5. שינויים מאסיביים בבודי. הרמת חיפויי הכנף, הרחבת הכנפונים משמעותית. נדרשת בדיקה של פיתול השלדה אחרי החיזוק, אם היא תתפתל קרוב לגבול הקריעה שלה הבודי יקרע לגזרים ליד החלון הקדמי. אני מנחש שזה לא בעיה אחרי החיזוק, כי אף פעם לא שמעתי על מישהו עם בעיה כזו אבל זה בדיוק סוג הבעיות שלא תשמע עליהן.
6. חיזוק בלמים משמעותי. בוסטר גדול עם כל הצנרת. הידרובוסט נשמע לא רע בכלל ל35. E BRAKE לסרן האחורי במקום בלם היד.
בקיצור, פרוייקט. לא עבודה של שבוע, אבל לא בלתי אפשרי ויש המון תקדימים (בחו"ל), אז יש מקורות ידע. הגיע הזמן לפתוח חשבון בפיראטים, אם עוד אין לך...
וכתבה.
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
רק לי נראה שהפחדתם אותו למוות ולא היה לו מושג לפני זה שהוא צריך להחליף בערך 60% מהאוטו?
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
אין מה לפחד !
זה רק נשמע יותר מעניין.
תודה אלון.
אגב אני אכן מתכוון לנסוע גם בכביש!
מה ההפרש ברוחב הסרנים ? הסמוראי שלי שנת 92 .
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
מצאתי באינטרנט נתון WMS-WMS של 55 אינץ', שלנו 52 למיטב ידיעתי (52.5, אולי). זה אומר סרן רחב יותר ב7.5 ס"מ, בערך. אני אמשיך לחפש, הנתון הזה לא מספק אותי.
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
5. סרן קדמי צף, אחורי חצי צף - לא מחדש לך כלום, זה בדיוק כמו הסרן שלך רק יותר גדול.
אפשר די בקלות להפוך גם את האחורי עם חלקים מקוריים לצף.
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
שאלה לא קשורה...מתוך סקרנות.
איפה לעזאזל אתם מתחבאים ?
אני מטייל ונוסע המון בכבישים וחוץ מדיזה לא ראיתי אף אחד מהכלים המדוגמים שלכם. בטח שלא בשטח בזמן ביצוע...
מותר לכם לספר?
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
שמע, זה סווג כסוד מדינה, אבל בכ"ז נגלה לך - איפה שאנחנו גרים, שם אנחנו מסתובבים. אם לא ראית מישהו, זה רק סטטיסטיקה. סטטיסטיקה שמסיטה את השרשור, וחבל.
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
ציטוט:
נכתב במקור על ידי dizza man
תזהר.. אם אתה מרכיב טויוטה אני ירכיב דנה 44 של ואנדורה! ואם אתה מרכיב כבר 35" אז תוותר על השלב הזה ולך ישר על 37" ג'נט 15 של האמר צבאי (אני משיג בזול)
יש סרני טויוטה למכירה ברחבת משרד הרישוי בחולון ליד עמדה 1 תכנס ימינה יש היילקסים מפורקים
קח בחשבון שכל שוטר שרואה אותך נוסע מוריד אותך מהכביש
(מזמין בוחן תנועה במקום) =(35" ורחב)
אז תצטרך לקנות נגרר כדי להגיע למקומות $$$
אם אני מחליף לסרנים של היילקס אז ג'נט הוא 16" לא ?
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
[QUOTE=אלון_ק]רגע של סיכום על רגל אחת של מה שנראה לי שתצטרך לעשות:
1. לקבע מחדש את גיאומטריית המתלה, שזה כולל:
1.1. מערכת מתלים חדשה, על כל המשתמע מכך. לא הייתי משחק בקקי, לך ישר על סליל.
אני כנראה לא אשחק בקקי ! יש לי כבר רעיונות בראש לספירלים!
מישהו מכיר הסבה של סמוראי עלים לסליל?
האם יש נקודות תורפה במע' סליל שאני צריך לדעת לפני שאני ניגש לפרוייקט?
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
אין קשר בין ג'אנט לסרן. אתה יכול להרכיב גם ג'אנט 15 על סרן טויוטה, אתה רק צריך מעגל חלוקה תואם.
נקודות תורפה בקפיצי סליל? קיבוע הסרן במרחב, בניית גיאומטריה נכונה תו"כ זה. יש לי הרגשה שכדאי שתפנה קצת לספרות בנושא או לפחות תתנחל כמה ימים אצל מישהו שעושה כאלו דברים כדי להבין את כל ההיבטים, אריק.
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
אין קשר בין ג'אנט לסרן. אתה יכול להרכיב גם ג'אנט 15 על סרן טויוטה, אתה רק צריך מעגל חלוקה תואם.
נקודות תורפה בקפיצי סליל? קיבוע הסרן במרחב, בניית גיאומטריה נכונה תו"כ זה. יש לי הרגשה שכדאי שתפנה קצת לספרות בנושא או לפחות תתנחל כמה ימים אצל מישהו שעושה כאלו דברים כדי להבין את כל ההיבטים, אריק.
לאיזה רכב יש מעגל חלוקה כמו של היילקס (לג'נט 15")?
והאם אפשר לקנות/לבנות מתאם ממעגל חלוקה של היילקס למעגל חלוקה של סמוראי?
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
שאלה חשובה שלא שאלתי בהתחלה.
איזה שנתון אני אמור לחפש ואם יש בכלל שוני בין שנתונים?
אני רוצה סרן אחורי נעול חשמלי.
בקשר לסרן הקדמי אני יודע שאפשר להתקין ביצה אחורית נעולה חשמלית .(קצת עבודה )
השאלה אם שווה לי להשקיע(לסרן הקדמי) בביצה אחורית נעולה חשמלית (סכום לא מבוטל) או בנעילה אוטומטית ?
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
אני לא יודע אם אפשר לבנות מתאם, אבל סביר להניח שלא - המעגל של הסמוראי לא קטן (5.5') והוא 5 חורים, של ההילקס 6. מתאם למעגל חלוקה של סופה אולי אפשר, אבל אני לא יודע מה קוטר המעגל של ההיילקס, בלי זה אני לא אוכל לתת תשובה סופית.
ג'אנט פשוט קונים להיילקס. אני לא יודע לאיזה עוד רכב יש מעגל חלוקה זהה, אבל אני משער שזה יהיה כמו כל מעגל חלוקה יפאני ממוצע עם 6 חורים (פאג'רו, טראנו, מה שלא יהיה עם 6 חורים).
ציטוט:
השאלה אם שווה לי להשקיע(לסרן הקדמי) בביצה אחורית נעולה חשמלית (סכום לא מבוטל) או בנעילה אוטומטית ?
תלוי בעיקר בך. אני הייתי קונה סרן אחורי נעול, סרן קדמי פתוח, מתקין את הנעילה מהאחורי בקדמי ונועל את האחורי עם לוקרייט.
אתה צריך סרנים מ94-97. אחרי זה אין סרן קדמי חי; הסרן האחורי עוד טוב לך, אבל היחס יורד ל4.11 או 4.10 (94-97 זה 4.56).
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
אני לא יודע אם אפשר לבנות מתאם, אבל סביר להניח שלא - המעגל של הסמוראי לא קטן (5.5') והוא 5 חורים, של ההילקס 6. מתאם למעגל חלוקה של סופה אולי אפשר, אבל אני לא יודע מה קוטר המעגל של ההיילקס, בלי זה אני לא אוכל לתת תשובה סופית.
ג'אנט פשוט קונים להיילקס. אני לא יודע לאיזה עוד רכב יש מעגל חלוקה זהה, אבל אני משער שזה יהיה כמו כל מעגל חלוקה יפאני ממוצע עם 6 חורים (פאג'רו, טראנו, מה שלא יהיה עם 6 חורים).
תלוי בעיקר בך. אני הייתי קונה סרן אחורי נעול, סרן קדמי פתוח, מתקין את הנעילה מהאחורי בקדמי ונועל את האחורי עם לוקרייט.
אתה צריך סרנים מ94-97. אחרי זה אין סרן קדמי חי; הסרן האחורי עוד טוב לך, אבל היחס יורד ל4.11 או 4.10 (94-97 זה 4.56).
למה אחורי נעול לוקרייט וקדמי חשמלי ?
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
איזה סרן נעול אוטומטי ואיזה בנשלט?
אין תשובה אחת. ישנן העדפות.
אופציה א' להסתכל על העניין היא שהאחורי תמיד טוב נעול, אתה לא חושב על כך, וסרן קדמי עדיף נשלט - בגלל ההיגוי. המסקנה: אחורי אוטומטי, קדמי נשלט.
אופציה ב' גורסת שממילא רוב הזמן אתה נוסע ב 2X4, לכן, אתה מעדיף את הסרן האחורי, הרלוונטי 99% מהזמן, פתוח. כשאתה נכנס לשטח, אז מה אכפת לך שהסרן הקדמי נעול?
אם אכפת לך מאוד, 99% מהזמן אתה יכול לסוע ב 2X4, LOW ולנעול אחורי - זה קורה כשהלוקרים הקדמיים פתוחים. כשאתה באמת צריך את ה 4X4 אתה משלב לוקרים.
אני בחרתי באופציה השניה, אבל לפחות באפליקציה של ההיילקס, לי זה לא נוח.
יוני5
חוזר: מעוניין להחליף סרנים לסרניי טויוטה !
באיזה דרייבשאפט משתמשים? היילקס , סמוראי או שילוב?