מחשבות על מעבר ל mirror less
אני מצלם כבר הרבה שנים עם מצלמת קנון 600d ועם הזמן סט העדשות השתדרג, היום אני משתמש בעיקר ב 15-85 ו 10-22 ולאחרונה התווספה 70-300L והשידרוג המתוכנן הבא זה גוף או החלפה של ה 15-85 ב 17-40L, לזה צריך להוסיף פלאש ועדשת 50 מ"מ.
בטיולים ממונעים אין שום בעיה, תיק צילום ששוקל מעל 10 קילו מונח באוטו וגם אם יוצאים לסיבוב רגלי קצר עם כל התיק זה לא אסון.
הבעיה מתחילה בטיולים ארוכים יותר, חזרתי עכשיו מטיול ביפן, כל יום הלכנו קרוב ל 10 ק"מ וזה היה כמעט מסע כומתה (בעברי הייתי טנקיסט) עם ציוד על הגב.
חשבתי לעבור למצלמה חסרת מראה כדי לחסוך משקל.
מבדיקה שעשיתי ראיתי שהמצלמות הטובות הן עם סנסור קורפ 1.5 שזה זהה לסנסור שיש לי היום, קורפ של 1.6 וזה אומר שאני נשאר עם עדשות כבדות ובעצם לא מרוויח הרבה.
אני מפספס משהו?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
כן. את המצלמות פול-פריים מירורלס. הסיבה שבגללה עדיין לא החלפתי את הענתיקה שלי - אני אחליף לכזו כשייתאפשר.
אסף.
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
פול פריים עדיין נשאר עם עדשות גדולות וכבדות, אני רוצה להוריד משקל עם פגיעה מינימלית ביכולת של המצלמה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
אני מסתובב לעתים עם סוני a7s. עיקר המשקל והגודל זה העדשות והיא נשארת בד"כ בבית.
מכיוון שבמילא אין לי עין, והקומפוזיציות שלי שוות לתחת, אני עובד לפי התפיסת עולם ש
המצלמות היחידות שתמיד יהיו איתך אלו המצלמות שנכנסות לכיס. יעני פוקט. אלו עם הזום הנשלף. יש כאלו שניתן לבצע בהן את רוב המשחקים של החשיפה. נכון לא פול פריים, גם לא 1.6, אבל עדיף תמונה פחות טובה מאשר אין תמונה.
(ומאז שהפוקט האחרונה שווקה חיים, אני בכלל מצלם רק תמונות חוויתיות עם הפלא). כאמור, התותחים הכבדים נשארים רוב הזמן בבית.
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
הייתי פעם התלבטות הזו, ועברתי לסוני A6000 .
זה חישן APS-C, ולדעתי אם אתה לא צלם מקצועי ולא עושה איזה הגדלות משוגעות.....
הגיע הזמן להשתחרר מדעות קדומות.
האלקטרוניקה המודרנית מכסה על הפיזיקה.
בנוסף,
זה לא רק גודל החיישן, צריך לזכור שעבור אותו חיישן, יש עדשות בקטרים שונים, וזה גם משפיע על גודל ומשקל העדשה.
בהתחלה, הייתי בראש של ה SLR ותחזקתי סטים של עדשות, עם הזמן די נמאס לי להחליף עדשות, ורוב הזמן, אני עם עדשת TLE, ונרתיק קטן שמכיל בנוסף רק פילטרים.
בטיול בשטח עירוני, אני מחליף לעדשת 35-50, ולפעמים מוותר על התיק ( המצלמה נכנסת לכיס של מעיל).
אני התקדמתי, ולא חזרתי להביט לאחור.
דרך אגב, בשנים האחרונות, הטלפונים התקדמו כל כך, שבמקרים רבים, זו אפשרות ממש מכובדת.
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
גם אני נפטרתי מסט עדשות קנון (אם כי לא יקרות במיוחד) ועברתי ל a6000, תענוג.
העדשות של סוני, אלה שמעבר לקיט הבסיסיות, יקרות.
Sent from my H3123 using Tapatalk
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
לפני כמה שנים נגנבה לי הקנון 600d ופתחתי כאן שרשור דומה.
בקיצור מאז אני עם סוני, גם a6000, גם מרוצה מאד.
יש עדות קלות ויש יותר כבדות.
עם מתאם בשקלים בודדים אושר גם לצלם במצב ידני עם עדשות של קנון ניקון ועוד.
יש גם מתאמצים יקרים יותר ואז אפשר גם לצלם עם פוקוס אוטומטי.
מוזמן להתנסות, לבדוק ולהדוות משקל עדשות.
מצלמות חסרות מראה פול פריים של סוני היו קפיצת מדרגה נוספת.
נשלח מהנייד
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
אנחנו עם סוני A7RII, כן, זה מצלמת קצה, אבל העקרון דומה.
מירורלס מדהימה במשקל קל מאד ביחס לDSLR רגילה גם עם העדשה.
אם אתה לא צריך את ביצועי קצה כאלו יש מירורלס מעולות עם עדשת זום קבועה.
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
כן. את המצלמות פול-פריים מירורלס. הסיבה שבגללה עדיין לא החלפתי את הענתיקה שלי - אני אחליף לכזו כשייתאפשר.
אסף.
בדיוק שבוע אחרי שרכשתי את ה 5d mark 4, ראיתי צלם עיתונות שהיה "קנוניסט" אדוק, הולך עם סוני מירורלס ולדבריו, החיים השתנו לטובה עקב החסכון העצום במשקל ללא איבוד איכוץ באופטיקה ובתכונות.
אחרי חצי שנה, נפגשנו שוב והוא היה עם הקנון. לדבריו, הכל היה טוב עד שהתחילו התקלות והצורך לשלוח את הפריטים ליצרן לטובת תיקונים. "אין לי זמן, אנרגיות ומשאבים לזה. אז חזרתי לקנון", אמר לי.
כעת אני שוקל לרכוש גוף eosr או eosrp
אשמח לתובנות ויעוץ
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
עם איזה סוני הוא צילם..?
כמו לכל יצרן, יש סדרות מקצועיות ופחות.
בסקירת צלמי טבע מובילים בעולם ירחוני הטיולים משנה שעברה, שכללה סקירת תיק הציוד שלהם, מעל חצי עברו לסוני מסדרת a7, חיישן מלא, בגלל האיכות והמשקל הקל שמאד עוזר לתפעול.
חלקם עם מתאם לעדשות קנון כי לסוני יש פער עדשות למירורלס בקטגוריה הגבוהה.
אצלם אמינות זה הכרח, לא מותרות.
מצד שני,
אני לא חושב שצלם חובב+ (ע״ע כל מי שאיני מתפרנס מזה), צריך כזו הקשחה, אטימה ורזולוציה לגוף שעולה 15kשח עם עדשת זום בסיסית טובה.
בשביל זוגתי זה כלי עבודה ולכן בשבילה זה כן פקטור משמעותי.
מירורלס זה העתיד והוא כאן, והיצרנים כולם במירוץ לשם והיתרון הוא שיש מבחר מיצרנים שונים שנותנים איכות גבוהה מאד עם הבדלים שהם בעיקר סביבת תפעול, עם איזה גימיק מאפיין לכל יצרן.
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
עם איזה סוני הוא צילם..?
כמו לכל יצרן, יש סדרות מקצועיות ופחות.
בסקירת צלמי טבע מובילים בעולם ירחוני הטיולים משנה שעברה, שכללה סקירת תיק הציוד שלהם, מעל חצי עברו לסוני מסדרת a7, חיישן מלא, בגלל האיכות והמשקל הקל שמאד עוזר לתפעול.
חלקם עם מתאם לעדשות קנון כי לסוני יש פער עדשות למירורלס בקטגוריה הגבוהה.
אצלם אמינות זה הכרח, לא מותרות.
מצד שני,
אני לא חושב שצלם חובב+ (ע״ע כל מי שאיני מתפרנס מזה), צריך כזו הקשחה, אטימה ורזולוציה לגוף שעולה 15kשח עם עדשת זום בסיסית טובה.
בשביל זוגתי זה כלי עבודה ולכן בשבילה זה כן פקטור משמעותי.
מירורלס זה העתיד והוא כאן, והיצרנים כולם במירוץ לשם והיתרון הוא שיש מבחר מיצרנים שונים שנותנים איכות גבוהה מאד עם הבדלים שהם בעיקר סביבת תפעול, עם איזה גימיק מאפיין לכל יצרן.
אכן, למשתמש חדש, יש את יכולת הבחירה בין המותגים השונים. אבל כשאתה "תקוע" עם ליין של עדשות איכותיות מאד של קנון (למשל. כמו אצלי), מלכתחילה אתה יכול לבחור רק מירורלס של קנון, או תואם.
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
אני רק אזכיר, שכל הדיון התחיל בהצגת "הבעיה" של גודל ומשקל של הקיום הקיים.
בקיצור,
לדעתי שעוברים ל mirror less צריך גם להחליף עדשות.
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איש הצפון
אכן, למשתמש חדש, יש את יכולת הבחירה בין המותגים השונים. אבל כשאתה "תקוע" עם ליין של עדשות איכותיות מאד של קנון (למשל. כמו אצלי), מלכתחילה אתה יכול לבחור רק מירורלס של קנון, או תואם.
דווקא לעדשות קנון יש מתאמים למירורלס של סוני. עובדות כולל שליטה של המצלמה על הצמצם וכולל אוטופוקוס.
המצלמות של סוני עשו מהפכה בתעשיה. עד כדי כך, שגם ניקון וגם קנון יצאו עם מצלמות מירורלס משלהן. הן עושות את זה עם ביונט חדש. תומכות בעדשות הישנות שלהן עם מתאם.
היתרון במירורלס, שהמרחק בין הביונט לחיישן הוא מאוד קטן. כך, ניתן לייצר מתאמים לכל מירורלס כמעט לכל עדשה ישנה. כולל שימוש בעדשות לייקה ישנות ו/או חדשות. לסוני קיימים מתאמים שמאפשרים שימוש בעדשות ידניות עתיקות אפילו במצב אוטופוקוס.
לא הייתי קונה היום שום מצלמה חוץ ממירורלס. המומחים כולם טוענים שה dslr
הן העבר.
לביא - שמצלם באולימפוס/פנסוניק מאז המצאת המירורלס.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
מירורלס התקיימו תמיד במקביל למצלמות רפלקסיות. פעם קראנו לזה viewfinder אבל זה בדיוק אותו דבר. מעבר מרפלקסית למירורלס זה חזרה למצלמות לייקה של פעם. אם לקרטייה-ברסון זה היה טוב אנחנו הצנועים לא יכולים לומר כלום. ההבדל הוא שבמירורלס המודרנית התצוגה היא ישירות מהחיישן.
אני שמתי עין על ניקון z6. אבל זה יקר לי בינתיים אז אני מחכה. היא, אגב, שוקלת בערך אותו דבר כמו הD300 אז אין חיסכון במשקל. וכיוון שעדשות פול פריים הן כבדות - שוב, משקל זה לא יחסוך לי.
אסף.
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
מירורלס התקיימו תמיד במקביל למצלמות רפלקסיות. פעם קראנו לזה viewfinder אבל זה בדיוק אותו דבר. מעבר מרפלקסית למירורלס זה חזרה למצלמות לייקה של פעם. אם לקרטייה-ברסון זה היה טוב אנחנו הצנועים לא יכולים לומר כלום. ההבדל הוא שבמירורלס המודרנית התצוגה היא ישירות מהחיישן.
אני שמתי עין על ניקון z6. אבל זה יקר לי בינתיים אז אני מחכה. היא, אגב, שוקלת בערך אותו דבר כמו הD300 אז אין חיסכון במשקל. וכיוון שעדשות פול פריים הן כבדות - שוב, משקל זה לא יחסוך לי.
אסף.
לניקון, אין עדיין מבחר עדשות לדגמי המירורלס שלהן. ניתן להשתמש בעדשות ניקון ישנות, במחיר של תוספת לאורך והמשקל על ידי תוספת מתאם. כרגע, סוני שולטת בתחום ללא עוררין במבחר עדשות ובביצועים פנטסטיים. הדגם החדש שהם הוציאו תומך בתמונה של 60 מגה פיקסל. ע"י העמדה על טריפוד, המצלמה מסוגלת לצלם עצמים דוממים עד 240 מגפיקסל.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
מחשבות על מעבר ל mirror less
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איש הצפון
כשאתה "תקוע" עם ליין של עדשות איכותיות מאד של קנון (למשל. כמו אצלי), מלכתחילה אתה יכול לבחור רק מירורלס של קנון, או תואם.
להבנתי מסקירות של צלמים מקצועיים ברמה בינלאומית, יש מתאם יעיל בין עדשות קנון לגוף סוני.
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
מירורלס התקיימו תמיד במקביל למצלמות רפלקסיות. פעם קראנו לזה viewfinder אבל זה בדיוק אותו דבר. מעבר מרפלקסית למירורלס זה חזרה למצלמות לייקה של פעם. אם לקרטייה-ברסון זה היה טוב אנחנו הצנועים לא יכולים לומר כלום. ההבדל הוא שבמירורלס המודרנית התצוגה היא ישירות מהחיישן.
אני שמתי עין על ניקון z6. אבל זה יקר לי בינתיים אז אני מחכה. היא, אגב, שוקלת בערך אותו דבר כמו הD300 אז אין חיסכון במשקל. וכיוון שעדשות פול פריים הן כבדות - שוב, משקל זה לא יחסוך לי.
אסף.
דרך איזה "עדשה" הVIEWFINDER שיקף את התמונה?
מה הקשר בין מה שראית ב VIEWFINDER לבין התמונה שקיבלת (חשיפה, מיקוד, פריים)?
MIRRORLESS זו מהפכה! בנוסף,ההתקדמות במיחשוב, שמאפשרת "לקזז" מגבלות פיזיקה ע"י עיבוד תמונה חכם, מאפשר היום להפיק תמונה טובה בהרבה מרוב ה SLR הקלאסיות, בהרבה פחות משקל, והרבה יותר קלות תפעול.
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
כתבתי שהמירורלס המודרנית שונה מהלייקה ההיא בדיוק בזה. לא צריך לשבת על נקודה, זיו.
כולנו מבינים שהרפלקסיות עם המראה הם פתרון לבעיה הבסיסית של מצלמות כוונת - בדיוק זה. הדיגיטלי אין את הבעיה הזו ברגע שאתה רואה את הפריים דרך החיישן.
הלייקה היתה קלה קומפקטית ושקטה משמעותית לרפלקסיות ולכן הדמיון להיום ולכן אני רואה טעם להשוות את המהפכה לחזרה לאחור במידת מה.
אסף.
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
אסף,
זו לא קטנוניות על נקודה, אתה כתבת - "מירורלס התקיימו תמיד במקביל למצלמות רפלקסיות. פעם קראנו לזה viewfinder אבל זה בדיוק אותו דבר"
ואני מנסה להגיד זה ממש לא אותו הדבר.
זה בדיוק כמו להגיד שמקרר זה כמו ציידנית, שניהם שומרים על האוכל קר.... :-)הדימיון היחידי, שניהם לא משתמשים במראה. בכל השאר, אין שום דימיון בין השיטות.
לעומת זאת, חוץ מאי השימוש במראה, בכל שאר הפרמטרים, זה זהה ל DSLR.
מירורלס, זה לקבל את כל היתרונות של SLR מבלי לשלם את המורכבות, הסיבוך, והמגבלות של המראה.
לדעתיף מירורלס זו מהפכה כמעט בסדר גודל של המעבר מסרט לדיגיטל.
מי שאין לו, לא יבין את זה (בדיוק כמו מקרר, כבר אמרנו?).
תגובה: מחשבות על מעבר ל mirror less
אני דווקא כן מבין... וחוסך.
אסף.