יש לי בעיה עם אחד הכבלים של בלם היד בטרופר - מיכל המים שהותקן מפריע לו ובפתיחה מלאה לאחר התקנת דרופ קיט הכבל יהיה מתוח מדי וייצור בעיה.
אני מחפש דרך להאריך את הכבל או לרכוש כבל אחר מתאים טיפה יותר ארוך (3-4 ס"מ).
נשמח לכל טיפ/עצה בנושא.
אלעד.
Printable View
יש לי בעיה עם אחד הכבלים של בלם היד בטרופר - מיכל המים שהותקן מפריע לו ובפתיחה מלאה לאחר התקנת דרופ קיט הכבל יהיה מתוח מדי וייצור בעיה.
אני מחפש דרך להאריך את הכבל או לרכוש כבל אחר מתאים טיפה יותר ארוך (3-4 ס"מ).
נשמח לכל טיפ/עצה בנושא.
אלעד.
שאלה טובה. בדרך כלל כבל כזה מגיע כמכלול עבור דגם רכב ספציפי. אני לא מכיר שיש באורכים שונים. היה עדיף שמיכל המים היה מתוכנן מראש תוך התחשבות במסלול הכבל.
פתרון כללי יכול להיות לשנות את מסלול הכבל, בדרך כלל הוא מחובר בנקודות בודדות לשלדה על ידי תושבות Brackets מפח, את אלו אולי ניתן לכופף, אולי לקדוח חורים חדשים, אולי לחבר להן הארכות כאלו או אחרות שיסיטו את הכבל למסלול קצר יותר.
נמרוד,
זו תשובה תאורטית ולא פרקטית :-(
בטרופר (כמו בהרבה רכבים אחרים), הפיצול בין הכבל שמגיע מהידית לכבלים של שני הגלגלים, נמצא בשליש הקידמי באמצע.
משם, יוצאים שני הכבלים, כמעט בקו ישר, באלכסון (אחורה ולצד) לעבר הגלגלים.
כלומר, הם חוצים את כל "השטח המת" שנמצא במרכז הרכב, זה המקום הנכון למיכל מים (או דלק נוסף) בטרופר (החלק האחורי תפוס ע"י המיכל דלק).
הכבל הזה מאוד סטנדרטי ואני לא רואה סיבה למה ייצרן כבלים לא יהיה מסוגל לייצר תחליף ארוך יותר.
אני באמת שחררתי את הכבל מהתושובות והזזתי אותו מעט, אבל זה רחוק מלהיות מושלם, ובניגוד לאלעד, אין לי דרופ-קיט.
יש חברות מייצרות כבלים, שלחתי היום הודעה לחברה כזאת בקולורדו..נראה מה יגידו
מה הסיומת של הכבל כיום - את זה ניתן להאריך באופנים שונים, בלי לגעתבמעטפת.
בחנות של ל כ יש לחצני כבל וסוף כבל שמיועד לשימוש כללי
של כבלי פלדה
איציק
תקראו מה כתבתי לפני כמה הודעות -
הבעיה זה לא איך להאריך את הכבל הפנימי. יש שתי בעיות אחרות -
1- עד 3-5 ס"מ, איך מקבעים את הסופית של "המעטפת" ? זו נקודה בעייתית שם במרחב מתחת לבודי (אבל עדיין אפשרי).
2 - אני מניח שלא ניתן שם למימוש פתרון של של יותר מ 5 ס"מ, ועם דרופ קיט (שיש לאלעד) + מיכל מים, אניל א בטוח שזה מספיק.
יש עסק בשם "כרמל כבלים וחלקים בע"מ".
ישבו בעבר ברח היציקה 28 א.ת. צפוני אשדוד.
יתכן שעכשיו נמצאים במושב תלמי יפה.
מתמחים ביצור כבלים לכל מטרה, כולל תעופה, צבא ורכב.
אם תבוא עם כבל דוגמא, יתכן שיוכלו להעתיק אותו באורך שתרצה או אולי אף להשתמש בחלק מאביזרי הקצה שלך ורק להחליף לכבל+ מוביל ארוכים יותר.
זול זה לא יהיה.
בברכה, טושי
הבעיה מתחילה בגלל המיכל, הדרופקיט רק מחמיר.
אני בלי דרופ (אבל עם מיכל מים), ותאמין לי, זו בעיה אמיתית.
לקראת הסופש אני אנסה להגיע למוסך עם ליפט, ואנסה לשים פה תמונה.
למה ככה..לא יפה :)
אני לא ממציא כלום - הכבל עובר מעל מיכל המים וכבר משוחרר מהתושבת שלו - אבל לא יכול לזוז כלפי מטה בפתיחה של הגלגל ולכן נוצרת הבעיה. אני יכול להשאיר ככה ובפתיחה הראשונה עד הסוף הכבל פשוט ייקרע, והנזק הפוטנציאלי גדול יותר כי אי אפשר לדעת איפה ייקרע ומה יפרק איתו על הדרך.
חזרתי להסתכל על החיבור במרכז הרכב, והאם ניתן לעשות שם איזה הארכה.
קובץ מצורף 126451קובץ מצורף 126452
בהחלט יש מקום. השאלות העיקריות, איך מאריכים את הכבל ואיך מקבעים את המוביל במרחב על הקו של הכבל?
תעתיק את התמך שמחובר לבודי שאליו מתחברת הפרסה הכפולה הנועלת את מובילי הכבל.
תמקם אותו במרחק הרצוי אחורה בעזרת ברגים או ניטים.
מכאן זה כבר לא מסובך,אתה צריך רק להאריך את הכבלים הפנימיים באותה מידה שהזזת את התמך יחסית למקור ולהתחבר לנדנדה שמחוברת לידית.
אפשר עם כבל קצר קשיח יחסית או מוט קשיח.
בברכה,טושי
קל להגיד....
כמו שכתבת, התמך הוא חלק מהבודי - לחתוך עם דיסק????? חלודה? חוזק?
איך מחברים את התומך במקום הנכון? מלחימים לבודי (בלתי אפשרי)? ברגים (האם הבודי מספיק חזק במקום החדש - לא).
מסקנה ראשונה - צריך להמשיך להשען על הנקודה הקיימת, ועליה לבנות את המתקן החדש , נגיד איזה פרופיל של 10 ס"מ.
צריך לזכור, כיום שני הכבלים באורך זהה, המיכל מים גורם לצורך באורך שונה. אם מזיזים את "הכל" מתחילה בעיה של עודף בצד השני.
פתיר, אבל בעיה.
איך מאריכים כבל? יש סופיות שבצורת גליל (ראה תמונה) ונגיד ואני רוצה להאריך את הכבל ב 10 ס"מ, ואני צריך שבקצה המאריך יהיה גם גליל כזה. שיורדים לפרטים, לא פשוט.
אם 10 ס"מ זאת כל הבעיה, אתה יכול לייצר הארכה לכבל הבודד עם מוט קשיח, ואת כל החיבור הכפול להעביר אחורה ב10 ס"מ. חיבור לבודי (איך שאתה רוצה) ותמיכה לאורך המוט הארכה (ח, או פלאח בודד, מה שבא לך) שיעזור להתמודד עם כוחות המשיכה.
קל.
מממש ללאאא.
איך בדיוק אתה מציע לחבר לבודי?
איך בדיוק אתה מאריך עם מוט?
אתה מבין שאם הכבל זז 10 ס''מ אחורה, אז החיבור בין הכבל להארכה, עובר בדיוק בקו של התושבת הנוכחית? מה עושים, מגדילים את החורים בבודי?
אני זורק לך כפפה, תבחר חלק, ותתאר את הפתרון, ואני אראה לך איפה הבעיה.
המוט ממשיך בקו ישר. אם אתה מתעקש לא להעביר אותו דרך החור של הבורג שמחזיק את הבראקט הכפול. אתה יכול לעשות לו חור משלו, או להעביר דרך אחד מחורי הכבלים שהולכים להיות מיותמים.
אתה יותר ממוזמן לקפוץ אלי ואראה לך על האוטו.
קלללל!