צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
שלום
אני מחפש רכב ב' למשפחה שיהיה גם רכב שטח (לא כביש שטח). כל הזמן חשבתי על טויוטה פרדו אך בזמן האחרון חשבתי להרחיב את היריעה ולשקול גם XJ. הבנתי שהשנתונים הרלוונטיים של XJ הם מאמצע שנות ה 90 האם כך (לפחות מהיבט תקציב)?
אשמח לדעת חוות דעת כללית על ההבדלים בין השניים מבחינת:
יכולות שטח בסיסיות ללא שיפורים דרמטיים
עלויות אחזקה
האפשרות למצוא חלפים (בעיקר ל XJ) שהוא ישן יותר
האפשרות לטפל לבד
אמינות
האפשרות מגוון שיפורים
תודה
עודד
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
אני רואה שאתה פה מ 2003. איזה רכב/י שטח היו לך קודם?
מאחר וכתבת "בלי שידרוגים" אני הייתי ממליץ לך לכוון לטויוטה. העבירות בלי שידרוגים של טויוטה ו XJ היא בערך אותו דבר. תקבל רכב חדש בכמעט 10 שנים יחסית ל XJ עם מלאי חלפים גדול ועדיין אפשרויות שדרוג אם תרצה בבוא היום.
עכשיו, אם תענה לי שבעבר היה לך סמוראי ששיפצת ושידרגת לבד ונהנית לעבוד עליו, או אולי דיפנדר חבוט, סיקס או סופה, יתכן שדעתי תשתנה ואמליץ לך על XJ.
צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
מאחר וכתבת "בלי שידרוגים" אני הייתי ממליץ לך לכוון לטויוטה. העבירות בלי שידרוגים של טויוטה ו XJ היא בערך אותו דבר..
.
XJ סטנדרטי זה סוג של וולוו סטיישן עם הנעה קדמית.
נמוך, גלגלי קורקינט ומהלך מתלה מינימלי.
לנדקרוזר במצבו הסטנדרטי לוקח אותו בכל מקום, כביש ושטח.
XJ עם מתלים וצמיגים נורמליים זה כבר משהו אחר בשטח.
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
תודה על התגובות המהירות.
לחד העין אכן היה לי בעבר סמוראי שטופל ברובו על ידי ולאחר מכן סופה שהוחלפה בשלושה מוסקטרים.
זמני מצומצם יחסית לעבר, למרות שאני מתגעגע לשכב מתחת לאיזה רכב.
אני מחפש רכב לטיולי שטח עם המשפחה ושישמש גם כרכב ב במשפחה (1000 ק"מ בחודש). התקציב הוא באיזור ה 55K. טיפולים שוטפים אני מתכוון לעשות לבד.
בתחילה התלבטתי בין טרופר, פג'רו ופרדו. לבסוף נשאר הפרדו על הכוונת.
בימים האחרונים עלה לי הרעיון לבדוק את נושא ה XJ. אם אלך על אחד כזה אחפש משהו משופר כבר, לפחות מוגבה, למרות שאני מנסה עדיין להבין מה חבילת השיפורים הבסיסית על מנת להביא אותו לרמת שטח ועבירות סבירה (סבירה= מעלה צניפים, מעלה רמון מעלה אברהם ודומיהם).
תודה
עודד
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
הפראדו מגיע ען סרן חי מקדימה ?
לא, אבל הסרן האחורי מגיע עם נעילה
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
אם תרד מעניין הפראדו, תוכל להשיג רכבים חדשים יותר ועבירים לא פחות. במקרה מפורסם כאן בפורום דיסקו 2 במחיר הזה.
אמנם לדעתי המחיר קצת גבוה לרכב בלי שיפורים, אבל גם בתצורה הסטנדרטית הוא יותר עביר מפראדו סטנדרטי, ובוודאי שמ-xj במצב סטוק ( מרוב שכולם משופרים אנשים קצת שכחו מה הגובה המקורי שלו).
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
האם יש פה באחד הפורומים מדריך כלשהו לדגמים השונים של גראנד צירוקי.
בשבילי זה אנגלית ולא אומר לי הרבה ZJ, XJ, WJ וכל השאר (ביד 2 הם לא מופיעים תחת שמות אלו).
עודד
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אם תרד מעניין הפראדו, תוכל להשיג רכבים חדשים יותר ועבירים לא פחות. במקרה מפורסם כאן בפורום דיסקו 2 במחיר הזה.
אמנם לדעתי המחיר קצת גבוה לרכב בלי שיפורים, אבל גם בתצורה הסטנדרטית הוא יותר עביר מפראדו סטנדרטי, ובוודאי שמ-xj במצב סטוק ( מרוב שכולם משופרים אנשים קצת שכחו מה הגובה המקורי שלו).
+1
לדעתי המחיר של הדיסקו 2 המדובר כאן ריאלי לשנתון, זה מחיר השוק פחות או יותר לרכב מטופל ושמור, אפשר למצוא נבלות אחרות כאלה בפחות כסף.
אם כבר אתה משווה לאינדיאנים, בגובה הסטנדרטי שלהם הם פרייבטים לכל דבר לדעתי, מצריכים הרבה שינויים כדי לקבל הגבהה ראויה.
לגבי הפראדו, אם תימצא אחד שמור ומטופל עם ק"מ נורמלי...
צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
עשיתם לו סלט בראש.
צירוקי 83-01 מכונה XJ
גראנד צ׳ירוקי 93-98 מכונה ZJ
גראנד צ׳ירוקי 99-04 מכונה WJ
דגמים יותר מאוחרים כבר מאבדים לאט לאט את המאפינים לשטח.
צ׳ירוקי XJ הוא רכב קטן. לא ממש משפחתי.
מאוד מבוקש בארץ בגלל המראה ובשל העובדה שהוא נדיר יחסית.
מנוע 258 כמו בסופה. יש גם דיזל לא מוצלח.
מתלים קדמיים סרן חי דנה 30 פניון גבוה וקפיצי סליל.
מתלה אחורי דנה 35 עם עלים.
הסרן האחורי המקורי די בעיתי ולרוב מקבל שיפור.
מחיר הרכב די יקר ולאו דווקא מוצדק.
גראנד צירוקי ZJ -
מגיע משתי תצורות מנוע עיקריות.
4.0 או 5.2.
בשנת 96 עבר מתיחת פנים קלה וקיבל עוד אלקטרוניקה.
מתלה קדמי די דומה ל XJ אבל פניון נמוך.
סרן אחורי דנה 44 אלומיניום וקפיצי סליל.
גדול במעט מאחיו הצ׳ירוקי, נוח ממנו בזכות הסלילים מאחור ובסך הכול לא מאוד שונה.
לטעמי מבחינה מכנית ונוחיות הוא עדיף.
מיוחס ל ZJ נטיה להתחממות בקיץ.
מנסיוני האישי אם החלקים מקוריים ומתוחזקים אז זה לא כל כך עניין.
המחירים ביחס לצ׳ירוקי הרבה יותר אטרקטיביים.
גראנד צ׳ירוקי WJ, 99-04
דיזל 2.7 מוצלח מאוד ( מנוע מרצדס(
מנועי בנזין 4.0 ו 4.7/V8.
אבולוציה של ה ZJ.
מתיחת פנים.
מתלה אחורי שונה ומוצלח יותר על בסיס אותו סרן .
מנוע 4.7 רגיש להתחממויות וגז. בשל ראשי אלומיניום המנועים הולכים מהר בעת רשלנות בטיפולים.
אפשר למצוא WJ שעדיין עושה טסטים רק פעם בשנה.
גם WJ כנראה יהיה זול משמעותית מ XJ.
דגשים לקניה-
חשוב מאוד מה עבר על הרכב בעבר, כמה הוא שמור ונטול קומבינות ומה מידת השיפורים וקלות מעבר הטסטים.
רכבים מוגזמים עוברים רק בקומבינה וזה מעיק במיוחד כשיש שני טסטים בשנה.
היתרון של שלושתם הוא מלאי חלפים ושיפורים עצום ובמחירים טובים.
צריכת דלק 1:5-6 זה משהו שצריך לדעת עליו.
חשוב לדעת שמדובר ברכבים עם שלדה אחודה. זאת אומרת שהם רכים למשל מסופה או רכב אחר עם שלדת סולם.
מושגים שתשמע מעולם הגרנד הם לימיטד או לרדו.
מדובר ברמות גימור. הלימיטד עדיף.
ב WJ נדמה לי שיש כמה סוגי נעילות וגם דגמים שהם לא 4x4 בארץ
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
1000 ק"מ בחודש על XJ בן 20 זה לא מעט. בייחוד אם זה רכב שני ואשתך תנהג בו ביום יום. פעם פעמיים היא תיתקע, וזהו, הלך לך הרכב שטח.
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
חשוב לדעת שמדובר ברכבים עם שלדה אחודה. זאת אומרת שהם רכים למשל מסופה או רכב אחר עם שלדת סולם.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הכוונה ל"אין שילדה"... אחת ה"מחלות" ברכבים האלה, וברכב בן 20 צריך לבדוק טוב את הנושא...
כבר ראיתי כמה כאלה עם קרעים/סדקים/ריתוכים ותיקונים ממש מפחידים.
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
הכוונה ל"אין שילדה"... אחת ה"מחלות" ברכבים האלה, וברכב בן 20 צריך לבדוק טוב את הנושא...
כבר ראיתי כמה כאלה עם קרעים/סדקים/ריתוכים ותיקונים ממש מפחידים.
ציינתי את הנקודה כי היא ראויה להתיחסות ובדיקה במועמד .
אפשר לתקן טוב ואפשר גם לחזק והמשפחה הזו של הרכבים עושה שטח קשוח בלי למצמץ.
כאמור לדעת להסתכל ולהבין מה יש תחת החצאית.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
ציינתי את הנקודה כי היא ראויה להתיחסות ובדיקה במועמד .
אפשר לתקן טוב ואפשר גם לחזק והמשפחה הזו של הרכבים עושה שטח קשוח בלי למצמץ.
כאמור לדעת להסתכל ולהבין מה יש תחת החצאית.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
סליחה בועז, לא הבנתי את האמירה שלך לגבי השלדה אחודה שצריכה היתייחסות, לכן כתבתי מה שכתבתי.
כאמור, אתה צודק.
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עודדוש
תודה על התגובות המהירות.
לחד העין אכן היה לי בעבר סמוראי שטופל ברובו על ידי ולאחר מכן סופה שהוחלפה בשלושה מוסקטרים.
זמני מצומצם יחסית לעבר, למרות שאני מתגעגע לשכב מתחת לאיזה רכב.
אני מחפש רכב לטיולי שטח עם המשפחה ושישמש גם כרכב ב במשפחה (1000 ק"מ בחודש). התקציב הוא באיזור ה 55K. טיפולים שוטפים אני מתכוון לעשות לבד.
בתחילה התלבטתי בין טרופר, פג'רו ופרדו. לבסוף נשאר הפרדו על הכוונת.
בימים האחרונים עלה לי הרעיון לבדוק את נושא ה XJ. אם אלך על אחד כזה אחפש משהו משופר כבר, לפחות מוגבה, למרות שאני מנסה עדיין להבין מה חבילת השיפורים הבסיסית על מנת להביא אותו לרמת שטח ועבירות סבירה (סבירה= מעלה צניפים, מעלה רמון מעלה אברהם ודומיהם).
תודה
עודד
עודד ,
אני באותה התלבטות,
אשמח לדעת למה פסלת את הטרופר והפאג'רו.
את 3 הקוראנים (סורנטו, רקסטון, טאראקאן) פסלת גם?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
עשיתם לו סלט בראש.
צירוקי 83-01 מכונה XJ
גראנד צ׳ירוקי 93-98 מכונה ZJ
גראנד צ׳ירוקי 99-04 מכונה WJ
דגמים יותר מאוחרים כבר מאבדים לאט לאט את המאפינים לשטח.
צ׳ירוקי XJ הוא רכב קטן. לא ממש משפחתי.
מאוד מבוקש בארץ בגלל המראה ובשל העובדה שהוא נדיר יחסית.
מנוע 258 כמו בסופה. יש גם דיזל לא מוצלח.
מתלים קדמיים סרן חי דנה 30 פניון גבוה וקפיצי סליל.
מתלה אחורי דנה 35 עם עלים.
הסרן האחורי המקורי די בעיתי ולרוב מקבל שיפור.
מחיר הרכב די יקר ולאו דווקא מוצדק.
גראנד צירוקי ZJ -
מגיע משתי תצורות מנוע עיקריות.
4.0 או 5.2.
בשנת 96 עבר מתיחת פנים קלה וקיבל עוד אלקטרוניקה.
מתלה קדמי די דומה ל XJ אבל פניון נמוך.
סרן אחורי דנה 44 אלומיניום וקפיצי סליל.
גדול במעט מאחיו הצ׳ירוקי, נוח ממנו בזכות הסלילים מאחור ובסך הכול לא מאוד שונה.
לטעמי מבחינה מכנית ונוחיות הוא עדיף.
מיוחס ל ZJ נטיה להתחממות בקיץ.
מנסיוני האישי אם החלקים מקוריים ומתוחזקים אז זה לא כל כך עניין.
המחירים ביחס לצ׳ירוקי הרבה יותר אטרקטיביים.
גראנד צ׳ירוקי WJ, 99-04
דיזל 2.7 מוצלח מאוד ( מנוע מרצדס(
מנועי בנזין 4.0 ו 4.7/V8.
אבולוציה של ה ZJ.
מתיחת פנים.
מתלה אחורי שונה ומוצלח יותר על בסיס אותו סרן .
מנוע 4.7 רגיש להתחממויות וגז. בשל ראשי אלומיניום המנועים הולכים מהר בעת רשלנות בטיפולים.
אפשר למצוא WJ שעדיין עושה טסטים רק פעם בשנה.
גם WJ כנראה יהיה זול משמעותית מ XJ.
דגשים לקניה-
חשוב מאוד מה עבר על הרכב בעבר, כמה הוא שמור ונטול קומבינות ומה מידת השיפורים וקלות מעבר הטסטים.
רכבים מוגזמים עוברים רק בקומבינה וזה מעיק במיוחד כשיש שני טסטים בשנה.
היתרון של שלושתם הוא מלאי חלפים ושיפורים עצום ובמחירים טובים.
צריכת דלק 1:5-6 זה משהו שצריך לדעת עליו.
חשוב לדעת שמדובר ברכבים עם שלדה אחודה. זאת אומרת שהם רכים למשל מסופה או רכב אחר עם שלדת סולם.
מושגים שתשמע מעולם הגרנד הם לימיטד או לרדו.
מדובר ברמות גימור. הלימיטד עדיף.
ב WJ נדמה לי שיש כמה סוגי נעילות וגם דגמים שהם לא 4x4 בארץ
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
איזו השקעה, תודה בועז.
גם לי עשית סדר .
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
תיקון קטן בעקבות הערה שקיבלתי בפרטי.
המנוע 4.0 הוא כמובן לא ה 258.
258 קיוביק אינץ זה 4.2 וזה מה שמגיע בסיקס.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94