רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
בעקבות השירשור הזה:http://www.jeepolog.com/forums/showt...687#post873687
שירשור שנחטף למחוזות פילוסופיים של מהות התרבות המוטורית חשבתי שיש מקום לדיון נפרד בשאלה שבכותרת.
האמת התפלאתי מאד לקרוא שם אמירות של אנשים שאני מכיר ומוקיר שאותי כחובב רכב מושבע מקוממות-
יואב פולס שמעדיף לשתות קפה בשוקצפון או לשתול רקפות במקום להתעסק עם רכב השטח שלו (סליחה יואב אבל לא מסוגל לקרוא לטויוטה לנד קרוזר בשם הגנרי ג'יפ..)- זה אותו יואב שרכש ותיחזק באהבה זמן מה אלפא סוד אספנות??? זה דיסוננס לא מוסבר.
או בועז אברהמי שמעולם לא מצא נשמה בברזלים אבל מחזיק ומטפח באהבה ג'יפ גרנד צ'רוקי ZJ ישן - כאילו דא??
רכב מבחינתי ומבחינת רבים וטובים שמגדירים עצמם כחובבי רכב או חובבי נהיגה הוא לא עוד איזה מוצר צריכה שבמקרה הזה כל תפקידו מסתכם בלשנע אנשים או סחורה על פני היבשה מנקודה א' לנקודה ב'- רכב זה נשמה רכב זה לא מייבש כביסה!!!!
כמה תערוכות של מייבשי כביסה יש? כמה ירחונים של מייבשי כביסה יש? כמה כתבי מייבשי כביסה יש? כמה פורומים אינטרנטיים, תוכניות טלויזיה, ערוצי יוטיוב ןכן' של מייבשי כביסה יש? איזו תרבות מייבשי כביסה יש? נו טוב הבנתם הרעיון.
נכון אולי באמת רוב משתמשי הרכב מתייחסים אל רכב כמוצר שצריך לשנע אותם ממקום למקום בבטחה ביעילות בלי להטריד אותם יותר מדיי ואולי בכלל עדיף מבחינתם שהרכב ינהג בעצמו ויותיר להם פנאי לעסוק בדברים החשובים באמת כמו לצלם סלפי לאינסטוש עם שפתיים משורבבות כמו של דג....
כן כן הדבר קורה כבר היום רוב הרכבים המודרניים עמוסי בקרות שנוטלות מהנהג את תפקודי הנהיגה, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, סיוע בלימת חירום ו"הדובדבן שבקצפת" רכב אוטנומי לחלוטין שעוד מעט ישתלט על העולם.....עבור רוב אוכלוסיית משתמשי הרכב זו הפיסגה המוטורית...להיכנס לאיזו קופסה חשמלית חרישית לאמר בקול את מחוז חפצם והקופסה תקח אותם לשם......בעעעעהההההה
סיוט מבחינתי ששווה ערך לאפוקליפסת הזומבים שכל כך נפוצה בסרטי המד"ב....כל העולם יהפוך לזומבים של נהיגה, דינוזאורים זקנים שעוד רוצים לנהוג כמוני יכלאו בשמורות מצומצמות ומגודרות שם יתנו להם להשתעשע בדבר המוזר והמיותר הזה שנקרא ל"נהוג ברכב.."
יכולתי להמשיך ולדון ולשפוך את רחשי ודאגות ליבי בעניין אבל חייב להתחיל בהכנת ארוחת השבת....אז יאללה תנו דעתכם רכב נשמה? רכב מייבש כביסה? צ'ירוקי או פרדו.....
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
מילא לא לטפל בג׳יפ בעצמך אבל לשתות קפה בשוקצפון זה מה שעושה ליואב את הכיף?
אני אוכל שם צהריים כמעט כל יום ומוכן להגדיר את ההעדפה הזו כאחד משיאי ההשפלה לסטייל.
שלמה, אל תתבלבל, הייתי מחזיק רוביקון במקום ה ZJ אם הייתי מספיק עשיר או טיפש.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
אם הייתי עשיר או טיפש .. היתי מחזיק אחד מכל אחד .. כל מה שנמכר עם ידית הילוכים אחת או שתיים או שלוש ....
אבל כשצריך לחיות תוך כדי ... רוב בני האדם לוקחים מה שנכנס בתקציב ומאפשר חיים נוחים ככל האפשר.
זה למה יש לי מה שיש לי. ואני עדיין מבסוט.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
שלמה אתה צריך סיקס חבוט ואספנות בחנייה...
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
אם הייתי מספיק עשיר היה לי זמן לטפל ברכב ישן עם נשמה.
Sent from my LG-H870DS using Tapatalk
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
שלמה, ידידי המלומד....
אחרי הרבה שנות לנדרובר, ועם שלושה ילדים יחסית קטנים בבית, או בוא נאמר לא גדולים, עם עבודה אינטנסיבית מאוד שעכשיו ירד הלחץ משמעותית (ועבר ליוזר אחר באתר), אני לא רוצה לשכב מתחת לג'יפ. או לטויוטה או לפיג'ו. פשוט לא רוצה. לא כיף לי.
שוקצפון היה דוגמא. הייתי בו בדיוק פעם אחת בחיי, בחנות יין של חבר. בכל רגע נתון אני חוזר לשתות עם החבר יין ולא שוכב מתחת לג'יפ.
אני מאמין גדול בתפיסה שאומרת שכל אחד יעשה את מה שהוא מתמחה בו. אני לא מכונאי, ולכן 'דברים של מכונאים' לא מדברים אלי.
אני בעולמות השטח מאז 1998, עת הייתי צעיר, יפה, רזה, שרמנטי, רווק, וצנוע. עבור מאז 22 שנים. מה שהתאים לי כשהייתי צעיר, לא מתאים לי היום.
בעבר החזקתי סיטרואן וולקן. אהבתי אותה מאוד. מאוד מאוד. לפני כמה שנים החלטתי לקנות אחת כזו בשביל הכיף. אחרי סיבוב קצר הבנתי שזה לא היא, זה אני. היתה לי פיג'ו 309 מודל 87'. לפני כשנה רכשתי לעצמי פיג'ו 309 מודל 93' בשביל הכיף. אני נהנה ממנה מאוד. לטפל בה? חס ושלום. יש את ישראל ממוסך 'סע קל'.
את האלפא סוד שהזכרת החליפה טויוטה סליקה. רכב שרק מלהסתכל עליו אתה משפריץ. (בדימיון אתה רואה כמובן את גרסת הראלי). בפועל זו היתה טויוטה קרינה קופה, עם גיר ידני. אני יותר נהנה לנהוג ב 309 עם ה 75 כ"ס שהיו לה ב 93' מאשר בסליקה עם 150 כ"ס שהיו לה ב 93'.
אתה פוסל אותי על ח'תכת בצל? העדפות משתנות, טעמים משתנים, השטח עבורי הוא מפלט מכל העולם, שקט מוחלט וחברים טובים. יתרה מכך, בשלוש השנים האחרונות שהיו אינטנסיביות מאוד, מצאתי את עצמי מגיע לסופ"ש בלי אנרגיות לגרור את עצמי לשטח. רק רוצה לשבת בבית בשקט ולראות 'בוב ספוג'.
בין לבין עוברים על אנשים אירועים ותהליכים, שבסופו של דבר מתחדדת ההבנה מה מתאים ומה לא. זה נכון לגבי תחביבים והתעסקויות וזה נכון שבעתיים לגבי איזה אנשים אתה רוצה שיהיו לידך.
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יואב פולס
בין לבין עוברים על אנשים אירועים ותהליכים, שבסופו של דבר מתחדדת ההבנה מה מתאים ומה לא. זה נכון לגבי תחביבים והתעסקויות וזה נכון שבעתיים לגבי איזה אנשים אתה רוצה שיהיו לידך.
איזה יופי שיש פה כל כך הרבה אנשים מוכשרים יכולים לכתוב יותר ממני את מה שאני מרגיש :)
+++++1
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
כמה תערוכות של מייבשי כביסה יש? כמה ירחונים של מייבשי כביסה יש? כמה כתבי מייבשי כביסה יש? כמה פורומים אינטרנטיים, תוכניות טלויזיה, ערוצי יוטיוב ןכן' של מייבשי כביסה יש? איזו תרבות מייבשי כביסה יש? נו טוב הבנתם הרעיון.
יש ויש. אל תזלזל.
https://www.homeappliancesworld.com
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
שלמה,
בהתחלה חשבתי שרק אני לא מבין, אבל לפי התגובות, גם האחרים, כל אחד הבין משהו אחר (עובדה שכל אחד התבדר למחוז אחר).
אתה יכול בבקשה לחדד.
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
מאז ומתמיד דגלתי בהפרדת רשויות:
רכב לסינג שמעביר אותי (בפקקים) מנק׳ א׳ ל ב׳, במינימום סבל, ורכב שטח, כזה שאוהבים, מטפחים וגורם לך לחייך חיוך של ג׳ריקאן קרוע, גם בנסיעה מנהלית.
אבל, לפני שנתיים התברר לי שההפרדה הנ״ל דורשת fine tuning.
התובנה הגיעה בעקבות נסיעה לרמת הגולן בדיפנדר, הדרכה של טיול וחזרה למרכז באותו היום.
הנסיעה הזאת סחטה אותי עד דק והחיוך באותו היום היה במקרה הטוב אומלל.
כך עזבתי את הדיפנדר המדוגם שהיה איתי 12 שנים והחלפתי ברוביקון חדיש שאין לי שום יכולת לטפל בו.
מצטער על ההחלפה? לא
מתגעגע לטיפולים שהייתי עושה לבד? גם לא
מתגעגע לדיפנדר? לא ממש
הזדקנתי? כן
מרוצה מהנוחות? מאוד
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
חלק כאן מזהים רכב שאני קורא לו רכב נשמה כרכמ שמחייב לטפל בו לבד- ולא זו כוונתי.
כל חיי החזקתי רק רכבים שגרמו לי לעונג ולחיוך מאוזן לאוזן רק מלהסתכל עליהם לא כל שכן לנהוג בהם - אבל מעולם לא טיפלתי בהם בעצמי.
כן דברים קטנים כמו תוספות ודיגומים שיכולתי לעשות לבד בכיף - מיכאני לא.
זיו אנסה לחדד
מבחינתי רכב נשמה זה רכב שיש לו איזה ערך מוסף מעבר ליכולת לשנע אנשים מנקודה א' לנקודה ב' - ערך מוסף מבחינת חכולות, מבחינת עיצוב, מבחינת היסטוריה ומיתוג מבחינת חווית הנהיגה וכו'
אנסה להמחיש את כוונתי בפירוט חלק מהרכבים שהיו לי-
רכבי שטח דיסקברי דור 1 דיזל ידני, דכמה דיסקברי דור 1 בנזין אוט', סופה ארוכה סגורה ידנית, דיפנדר ארוך, ניסאן פטרול וכיום רנגלר סהרה משודרג לרמת רוביקון. כן רכב השטח הראשון שלי היה דווקא "רכב מייבש כביסה" נרכש בזמנו כחדש מהחברה - ניסאן טראנו ארוך בנזין ידני.
גם ברכבי הכביש השתדלתי לבחור את הרכבים היותר מעניינים שעשו לי את זה - הראשון היה אינוצ'נטי, אחריו אלפא סוד 3 דלתות תלתן ירוק, סיטרואן ZX וולקן, סאאב 9-5, פולו GTI, אינפיניטי G37 ועוד
ברכבים הכי "בנאליים" שהיו לי גם הם היו ייחודיים - סיטרואן BX ומרצדס C-200 קומפרסור שנת 2002.
מעולם לא הייתה לי ליסינג משפחטומטית....
מקווה שעכשיו קצת יותר מובנת ההגדרה שלי לרכב נשמה
- - - Updated - - -
חלק כאן מזהים רכב שאני קורא לו רכב נשמה כרכמ שמחייב לטפל בו לבד- ולא זו כוונתי.
כל חיי החזקתי רק רכבים שגרמו לי לעונג ולחיוך מאוזן לאוזן רק מלהסתכל עליהם לא כל שכן לנהוג בהם - אבל מעולם לא טיפלתי בהם בעצמי.
כן דברים קטנים כמו תוספות ודיגומים שיכולתי לעשות לבד בכיף - מיכאני לא.
זיו אנסה לחדד
מבחינתי רכב נשמה זה רכב שיש לו איזה ערך מוסף מעבר ליכולת לשנע אנשים מנקודה א' לנקודה ב' - ערך מוסף מבחינת חכולות, מבחינת עיצוב, מבחינת היסטוריה ומיתוג מבחינת חווית הנהיגה וכו'
אנסה להמחיש את כוונתי בפירוט חלק מהרכבים שהיו לי-
רכבי שטח דיסקברי דור 1 דיזל ידני, דכמה דיסקברי דור 1 בנזין אוט', סופה ארוכה סגורה ידנית, דיפנדר ארוך, ניסאן פטרול וכיום רנגלר סהרה משודרג לרמת רוביקון. כן רכב השטח הראשון שלי היה דווקא "רכב מייבש כביסה" נרכש בזמנו כחדש מהחברה - ניסאן טראנו ארוך בנזין ידני.
גם ברכבי הכביש השתדלתי לבחור את הרכבים היותר מעניינים שעשו לי את זה - הראשון היה אינוצ'נטי, אחריו אלפא סוד 3 דלתות תלתן ירוק, סיטרואן ZX וולקן, סאאב 9-5, פולו GTI, אינפיניטי G37 ועוד
ברכבים הכי "בנאליים" שהיו לי גם הם היו ייחודיים - סיטרואן BX ומרצדס C-200 קומפרסור שנת 2002.
מעולם לא הייתה לי ליסינג משפחטומטית....
מקווה שעכשיו קצת יותר מובנת ההגדרה שלי לרכב נשמה
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
אז נגיד שהבנתי למה אתה קורא רכב נשמה, ואני מאוד מתחבר לגישה הזו, אבל למה ניסן טראנו זה מכונת כביסה בעיינך?
יש פה אנשים שאוהבים ומשקיעים בטארנו, לא פחות ממה שאתה משקיע ברכבים שלך (אתה פעם חשבת להחליף מתלים נפרדים לסרן חי???).
ובקיצור, אם אני מתחיל להבין מה אתה מנסה להגיד - אז הכל בראש שלך.
אותו הרכב שבישביל אחד זו מכונת כביסה, זה רכב נשמה בשביל מישהו אחר.
וכן, רוב האנשים פה, מתייחסים לרכב שלהם, הרבה יותר מסתם רכב שמעביר אותך מ A ל B.
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
אם שבועיים שלושה אני לא יוצא לטיול עם הג'יפ, אני מתחיל להסתובב איתו בעיר לסידורים כי חסרה לי הנהיגה עליו... :-)
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אילו יכולנו לעשות סקר בין גולשי/קוראי הדבר ה זה, באיזה אוטו הם נוסעים....
חותם לך שרובם על טויוטה.
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
השאלה היא מה הם היו קונים בשביל הנשמה...
אני מסכים עם הרוב,
אתם פשוט זקנים. אלה שזקנים מספיק ועשירים מספיק קונים חזרה את אהובי "ילדותם" פחות במטרה לנהוג בהם יותר במטרה ללטף אותם ולהסתכל עליהם כמה שיותר לפני שהאלצהיימר מתחיל לתת אותותיו.
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
לי יש נשמה יתרה :) - סיקס מדוגם לשטח ( הגיע כבר לגיל אספנות ) , טנדר סמוראי 87 ( משמש גם לעבודה ומוכר בעסק ) , סיטרואן דה שבו 1965 ושני טוסטוסים - .I.C.M .
את כל הרכבים האלו שיפצתי בעצמי - הכל כולל כמעט הכל ( חוץ מהצביעה הסופית ) .
את כל עבודות הפחחות , מכונאות , חשמל , מסגרות , עשיתי במו ידי .
מאוד נהנה מהמוצר המוגמר .
ביומיום מתנייד עם קטנוע 250 ( איזור תל אביב והמרכז ) ובים שישי חייב להרגיש את אחד הרכבים לפחות .
הסיקס אצלי זאת דרך חיים - כמעט 40 שנה !!! ואני משתדל לתבלן לעצמי את החיים כל הזמן .
את הסיקס והטנדר פשוט לא אחליף ( אולי בקלנועית :( ) כמו שאת זוגתי ( הנוכחית :cool: ) לא אחליף - וזה ממש לא משנה כמה ממון יציעו לי .
במייבש הכביסה נוהגת זוגתי ביומיום , אך בסופשי"ם גם היא מצטרפת לטיולים ( כולל לינת שטח - גם בחורף ) , ואנו כבר עם קואליציית נכדים מכובדת מאוד .
אילן
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
הנסיון להכניס רכבים להגדרה כנ"ל נואל, לטעמי.
הדבר היחיד שמעניין זה אם אתה אוהב את הרכב שלך/אוהב לנהוג בו/לראות אותו/לטפל בו... לא משנה מה.
הדבר האחרון שמעניין זה מה אחרים חושבים עליו, ואפילו עוד הרבה פחות מעניין, זה מה עיתונאי רכב חושבים עליו, או "מומחים" אחרים לרכב.
לגבי ה"למה אתה אוהב? " : חסר כל משמעות. אתה אוהב וזהו.
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
״זן ואמנות אחזקת רכב שטח״..
שלמה,
כמו שאני רואה את העניין, זה בסוף העדפה אישית.
אחד מתייחס לרכב מסוים כ״מייבש כביסה״ ואחר יתייחס לרכב עם אופי של הראשון כאסון על גלגלים..
קח לדוג רכבים מחוספסים בקצוות של הסקאלה ברכבי שטח ותיקים בארץ, דגש על המידבר לצורך העניין.
למה מידבר?
כי זה רוב השטח שיש לנו והמקום האמיתי שאפשר בארץ הזו להרגיש מרחב ואפשרות לימים שלמים בלי כביש באמצע.
וגם כי ככה אני אוהב..
סופה זה סוס ערבי במדבר.
פרצי מהירות, פיוז קצר, תרתי משמע, לא הרבה ציוד, וצמא.
עם סוס/סופה, לא נוסעים לאט בסופו של יום.
בצד השני, היילקס ישן/דיפנדר.
זה גמל.
סגפן, עמיד, עמוס בכל מה שצריך/רוצים (חושבים שרוצים..) רגליים (מתלים) ארוכות שיודעות לשכך טוב מאד כשצריך, אבל רוב הזמן, מתקדם ברוגע, באותו הקצב כל היום, כל יום.
הסופה תעקוף אותו 20 פעם ביום ולקצה המסלול הם יגיעו יחד.
לגמל ולסוס שניהם יש אופי בלתי ניתן להכחשה, וכאן זה נכנס לפילוסופיה של איזה אופי אתה, ואיך עוברים את אותה הדרך.
נסעתי הרבה מאד עם סופה.
נסעתי ועבדתי עם עם רכבי שטח אחרים.
נהנתי מהרכבים עם הרבה כוח וביצועים.
הרבה יותר מדבר אלי הגמל.
אם הייתי יכול, הייתי ממשיך בקו הזה ללנדקרוזר 79, מאותן סיבות, אבל זה כבר ״גמל על סטרואידים״..
תגובה: רכב נשמה או רכב "מיבש כביסה"?
דורון, מאד מתחבר למה שאתה מתאר
לרוב מטייל במדבר לרוב אוהב "קצב של גמל" אבל לפעמים אוהב לתת "דהרה" בקטעים קצרים שמאפשרים זאת.
כמובן שגם אוהב לטפס סלעים...
אז היום הרכב שיש לי יודע לעשות גם וגם. הרנגלר JK עם המנוע 3.8 שונה מאד באופי פעולת המנוע והגיר מהסופה הוא הרבה יותר רגוע.
מסכים שההגדרה מהו רכב נשמה ומהו רכב מכונת כביסה היא מאאאד סובייקטיבית ותלויה בהעדפות האישיות של כל אחד
יחד עם זה לדעתי יש חלוקה דיי ברורה בין כאלו שהם חובבי נהיגה ומתמקדים בחווית הנהיגה ובכל אותם פרמטרים נוספים ובין אלו שהרכב עבורם הוא עוד מוצר צריכה קצת יותר משוכלל שנועד לשנע אותם בכביש ומתייחסים אל הנהיגה ככורח מחייב ולא כחוויה מהנה.