תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
לי יש צמיגים זהים על הרכב מורכבים על גבי 5 ג'אנטים זהים
כשאני יוצא למדבר אני לוקח גם את הספייר המקורי של הרכב כרזרבי נוסף. ככה אני יכול להמשיך לטייל אחרי פאנצ'ר 1. פאנצ'ר שני זה כבר סוף הטיול
2008 Suzuki Grand Vitara
2003 Suzuki Jimny
2009 Hyundai Tucson
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
התכוונתי לומר 5 צמיגים זהים ה-5 הושמט
2008 Suzuki Grand Vitara
2003 Suzuki Jimny
2009 Hyundai Tucson
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשקניתי את הג'יפ. קניתי מקסיס ביגהורן ספייר משומש במצב סביר ב200 שקל. פעם בחצי שנה כשאני שוטף את האוטו אני מוריד את הכיסוי ובודק שהוא לא מתחיל להיסדק.
פעם אחת השתמשתי בו, כשנכנסה לי אבן בין הצמיג לג'אנט.. הוא לקח אותי חמש קמ מהבית לפנצ'ריה וחזר למקום.. חוץ מזה, פנצ'ר בצמיג שטח מלא לא היה לי.
גם עכשיו כשעליתי ל33x10.5 אני לא רואה הצדקה לקנות חדש כי זו מידה נדירה ואין משומשים.. והחדשים יקרים. בשביל לצאת מהשטח ולדדות 200 קמ הביתה, אני יכול גם עם ה31 הישן.. זה לא אידאלי, אבל הסטטיסטיקה לטובתי.
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
יקי, לטעמי מוגזם, בפרט כשאני מצליח להיזכר בערך בשני פנצ'רים ב15 שנים עם ההיילקס, אבל זה גם תלוי בנקודת ההשקפה האישית, בחתך הצמיגים, היצרן והדגם.
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
לי יש צמיגי 50:50 ובשנה וחצי של שימוש כבר קרעתי 1.
לטיול מדברי של 2-3 ימים, כזה שמתכננים הרבה זמן ומחכים לו הרבה זמן אני חושב ששוה לקחת ספייר שישי כדי לחסוך את עוגמת הנפש של קיצור הטיול באמצע במידה ותמיד נקרע. במיוחד שאני גם בדרך כלל המוביל אז סומכים עלי שאוביל.
הספייר השישי הזה בא עם האוטו כך שהוא לא עלה לי שקל. לעומת זאת ספייר חמישי בגודל מלא הייתי חייב לקנות כי הספייר המקורי הוא צמיג מוחלש על ג'אנט מוחלש וממש לא מתאים כספייר לשטח.
טיפים מומלצים נוספים בבחירת צמיג הם להעדיף צמיג נפוץ - כזה שיש בהרבה פאנצ'ריות והייבוא שלו סדיר. כולם רוצים צמיג עם חתך קרבי שנראה טוב על הרכב אבל זה לא שווה הרבה אם אחרי שנה נקרע אחד ואין להשיג חלופי זהה. זה במיוחד נכון כשהרכב הוא 4*4 קבוע.
בנוסף, אם יש במידה, שווה להשקיע בסט לא רדיאלי כך שהספייר יכול ללכת גם ימינה וגם שמאלה
עם הג'ימני קרעתי גם צמיגי שטח מלא. ויותר מ-1 אבל שם זה גם היה חוסר ניסיון
2008 Suzuki Grand Vitara
2003 Suzuki Jimny
2009 Hyundai Tucson
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
בכל מקרה רכב בודד במדבר זה סיטואציה שלא צריכה לקרות. אלא אם כן אתה שעה הליכה מהכביש או משהו כזה
2008 Suzuki Grand Vitara
2003 Suzuki Jimny
2009 Hyundai Tucson
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
זה לא "קורה" לי.
זה סוג הטיולים המועדף עליי.
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
גם אני מעדיף רכב בודד ( בעיקר כי אף אחד לא רוצה לנסוע איתי או עם הדאסטר .. )
וגם לי יש ספייר נוסף על הגג, מעבר להוא שבמחבוא הרגיל בתא מטען.
ומדחס שאני בודק תקינות שלו מידי פעם, וערכת תולעים ..
וגם אצלי הספיירים הם טריים יחסית, מקסימום שנתיים שלוש אחורה מהשאר ...
-----
כשקניתי את האוטו, היו עליו צמיגים מקוריים שחוקים ומיובשים למדיי .. שבועיים אחרי זה נסענו לטייל באלות / חורשה וכו' .. רכב בודד .. עם מדחס אבל ...
לקראת הסוף נדלקה נורה של חסר אויר .. הצמיגים אבדו לחץ כמו מסננת ... החלפתי אותם ומאז אני שם לב לנושא.
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
אני עם צמיגי m/t כבר מעל 15 שנה, הספייר תמיד תקין ובגודל מלא, בן לא יותר מ 3 שנים.
כמובן בנוסף ערכת תולעים וקומפרסור.
כי מרפי אוהב להפתיע.
מכיר גם כאלה עם צמיגי a/t שהספייר בן 10 מקורי של הרכב, ולהם אין פנצ'רים והפתעות, הם גם לא מאמינים במרפי.
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
כשצמיג יכשל, באמצע המדבר, ברכב בודד, אתה תרצה שזה יהיה צמיג שירות, בזמן שיש לך צמיג ספייר תקין וטרי.
אם הכשל יהיה בגלגל הספייר, זה יקרה כשכבר יש לך צמיג אחד תקול, זה שהספייר החליף. אתה תקוע, ממש.
אז החלפתי היום את הספייר מודל 2012 שלי, לצמיג חדש. לא מהשורה הראשונה של היצרנים, אבל חדש.
מה אתכם?
יקירי,
מכיוון שהמשאב שנמצא (הכי) במחסור זה זמן, אני מציע הסתכלות (קצת) אחרת. (שעובדת אצלי ביותר מאוטו אחד).
הנחת העבודה היא דומה, רוב הטיולים הם טיולי בדד.
ראשית, כל הערכות הקיימות והידועות לטיפול בצמיג עם פנצ'ר בשדה, נמצאות באוטו. (כולל אקדח + פטריות, מרצע + תולעים, דבק, פנימיות ספר וכפות וכד'). להחליף גלגל זו האפשרות האחרונה (והנדירה).
שנית, תמיד יש 2 גלגלים נוספים על האוטו, בדיוק מאותו סוג, גיל, ג'נט ומידה. חליפיים לגמרי וזהים לסט שמתגלגל כרגע על האוטו.
ככה מרוויחים 2 דברים:
א'. בפנצ'ר הראשון (גם אם לא הצלחת לתקן בכל האמצעים הנ"ל) - הכל רגוע. יש עוד גלגל, אפשר להמשיך בטיול. (בניגוד לפנצ'ר באוטו בו יש רק גלגל ספר אחד, בו מיידית יש שינוי משימה לכיוון תיקון הגלגל).
ב'. סבב אופנים. האחוריים הולכים קדימה, הקדמיים עובדים למיקום הספרים, הספרים הולכים אחורה. ככה כל 5,000 ק"מ או שנה, מה שבא קודם, בכפוף למצב הסוליות - וחוזר חלילה. אפשר למשוך ככה סט של 6 צמיגים המון זמן וקילומטרים.
נכון, צריך להכין את האוטו לזה, זה תופס מקום, זה כבד, זה מרגיש לפעמים מיותר.
אבל זה נותן חופש וביטחון כשמטיילים לבד (וזה המצב הנפוץ) וגם כנראה (צריך לבדוק לעומק) יוצא כדאי בהיבט הכלכלי בגלל גלגול השישייה.
אבל הכי חשוב, זה נותן זמן איכות ושלוות נפש לדבר האמיתי:
ט י ו ל :-)
מיי טו גרוש.
חג שמח
PW
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
אני עם 5 זהים, הספייר מכוסה ולכן נשמר היטב מבחינת טריות הגומי, מחליף אותו כל 2-3 החלפות סטים. בכל מקרה, הוא לא חלק מהרוטציה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoni_0000
גם עכשיו כשעליתי ל33x10.5 אני לא רואה הצדקה לקנות חדש כי זו מידה נדירה ואין משומשים.. והחדשים יקרים. בשביל לצאת מהשטח ולדדות 200 קמ הביתה, אני יכול גם עם ה31 הישן.. זה לא אידאלי, אבל הסטטיסטיקה לטובתי.
כשאחליף סט (וזה יקרה מתישהו בשנה הקרובה), אתה מוזמן לקבל משומש או שניים (או ארבעה) במידה הנכונה ...
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
כשאחליף סט (וזה יקרה מתישהו בשנה הקרובה), אתה מוזמן לקבל משומש או שניים (או ארבעה) במידה הנכונה ...
רשמתי בפניי
מחכה, תודה 🤘🏽
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
אני פועל כמו דורון, כשאני מחליף סט אז הצמיג השמור ביותר עובר לספייר וככה אני שומר על ספייר תקין ובמידה שלי
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
רק אני מחליף צמיגים כשכבר אין אף אחד ששווה אפילו לספייר....??
אסף.
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
מחליף צמיגים בהינתן שני תנאים יחד : סליקס מוחלט + ברזלים מתחילים לצאת...
מחזיק קבוע ספייר נוסף ברכב. (יעני שניים).
באחד הטיולים מישהו מהחברים פוצץ שני מיקי תומפסון חדשים.
החלפנו את הספייר שלו + הספייר הנוסף ממני והמשכנו לטייל.
1 קבצים מצורפים
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
מתעלק עם שאלה בנוגע לרכב פרטי שלי ,
כשקניתי אותו היו שם כל מיני צמיגים , לקחתי את הצמיג ההכי טוב לספייר ואת השאר החלפתי לדנלופ.
התאריך יצור שלו הינו 1415אם אני לא טועה. אין עליו שום סדקים ואפילו צבעתי את הג'אנט והברקתי אותו בעדינות בגלל שעמום הקורונה.
מתי אתם הייתם מחליפים צמיג כזה ?
קובץ מצורף 128631
תגובה: הגיגים על גלגל רזרבי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
בהחלפת סט, הצמיג במצב הכי טוב עובר להיות הספייר.
מקפיד שיהיה מנופח כמו שצריך.
בינתיים זה עובד.
אם נקרע צמיג במצב חדש, אז מחליפים רק אחד.
אם הם בשלב מתקדם בחייהם, אז נחדש 2, ואז אחד יהפוך לספייר.
אני שותף לאמירה שלך לגבי כמה פנצרים יש בפועל עם צמיג שטח איכותי, ודווקא בגלל זה הספייר הוא מאותו סוג איכותי.
+1
לא תמיד מחליפים לסט זהה. אבל הצמיג במצב הכי טוב בסט המוחלף תמיד עובר להיות ספייר.
היום על BF-KM2 בני 3 עם כ-45K ק"מ. הסוליות במצב מעולה, אבל בדופן כבר רואים סימני בלאי ויובש. הספייר טויו MT מ-2013....
מה שחשוב זה שהקוטר יהיה זהה. אני יודע שלערבב טויו 31 עם כל צמיג 31 אחר זה בעייתי כי הטויו יותר גדול.... אבל כרגע זה מה שיש. כל עוד זה לא על סרן נעול אוטומטית, זה לא קריטי.
כשיהיה סט שני לשטח בלבד במידה 33, אצטרך להתארגן על צמיג ספייר בקוטר זהה.
פעם, בימי היוקוהמה גיאולנדר MT המקוללים, לא היתה ברירה אלא לנסוע עם שני ספיירים... זה כבד ותופס מקום יקר.
היום אני משוכנע שבתנאים של ישראל באמת שאין צורך בספייר הנוסף, למרות שפנצ'ר בצמיגי MT שאני לא מתבייש לעתים להוריד ללחץ מאוד נמוך, יכול בהחלט לקרות וגם קורה מדי פעם. בשביל זה יש קומפרסור ל.כ. האלמותי וערכת תולעים שכבר הוכיחה את עצמה אינספור פעמים ואני תמיד אעדיף לתקן עם תולעת ולשמור את הספייר לפנצ'ר הבא. בכל מקרה, כשיש תולעים, פנצ'ר שני ואפילו שלישי אינם סיבה להפסיק טיול.