חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
הי לכולם
מחפש את דעות האנשים הטובים בפורום אחרי שהגיפ שלי שבק חיים דווקא בדרך הביתה לאחר המסלול.
בשבת האחרונה לאחר טיול די מהנה ברמת הגולן שההיתי מגדיר ברמת עבירות בינוני+ (אולי אני טועה) כלל את מעלה סמך, מעלה קשוח
איזור סמך, אלעל, כנף וכו
יצאנו מהשטח במניעה המינהלתית הביתה הוא החליט שדי, התחממות פיתאומית והמנוע נכבה , עוד לא יודע מה הגזר דין הסופי (אולי נדע מחר).
התחילו לי מחשבות שאני רוצה רכב שאוכל לצאת איתו מהשטח ולא להתקע על אמינות.
אני לא מהשוברים למהרות שאים משהו נשבר זה מחיר של טיול בשטח.
היום עם WJ 2003 דיזל עם קוודרא ,הגבהה וצמיגי 31 ומאד משופצר וזה בדיוק מה שאני צריך, עובר כמעט הכל די באלגנטיות בטח יותר אלגנטי מרוב הלנד קרוזרים שאני מטייל איתם.
הדילמה שלי שבה מקווה לקבל חוות דעת לכאן או לכן
האם לתקן (עד סכום מסויים) ולמשוך איתו עוד
או להחליף לחדש
מחינת חדש מכוון לרכב שישמש גם ליום יום אז 2016~2017
לנד קרוזר יקר מידי , רנגלר קטן מידי אנחנו משפחה של 4~5 בטיול
חשבתי על טנדר - היילקס אולי , להגביה , לסגור ולשפצר אבל מזהירים אותי שאני אשלם מכיר כבד בנוחות - כמה זה נכון לטנדר בכלל
זה בעיקר סיעור מוחות בגלל שלמרות שאני מאד אוהב את הגיפ שלי קשה ךי לצאת לטייל עם המשפחה במחשבה שלא תמיד אחזור הביתה איתו.
וזה לא הפעם הראשונה שאני נתקע איתו , הרכב נקנה שמור מאד ומטופל בקפידה.
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
הייתה לי את אותן מחשבות: http://www.jeepolog.com/forums/showt...2-%D7%A8%D7%95
אצלי התקציב בעייתי אבל לדעתי אם אתה מכוון לרכב בן 3-4 שנים ואין לך תקציב ללנד קורזר נשארת רק עם טנדרים.
כל דבר ישן יותר לא שווה את הטרחה לדעתי ועדיף להשקיע ברכב הנוכחי (וזו הסיבה שאני עדיין עם הפאג'רו המזדקן בכבוד שלי).
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
הייתה לי את אותן מחשבות:
http://www.jeepolog.com/forums/showt...2-%D7%A8%D7%95
אצלי התקציב בעייתי אבל לדעתי אם אתה מכוון לרכב בן 3-4 שנים ואין לך תקציב ללנד קורזר נשארת רק עם טנדרים.
כל דבר ישן יותר לא שווה את הטרחה לדעתי ועדיף להשקיע ברכב הנוכחי (וזו הסיבה שאני עדיין עם הפאג'רו המזדקן בכבוד שלי).
התקציב הוא בעיה אחרת, אני לא רואה הצדקה להשקיע 50K+ יותר בלנד קרוזר מהיילקס מאותה שנה - יכול להיות שהוא יותר מפנק בדברים מסויימים אבל בעבירות ועמידות הוא לא לדעתי.
היכולת לדגם טנדר היא יותר גבוהה.
אני לא מפונק אבל לא רוצה לסבול - אבל בכל זאת חברה באוסטרליה ואפריקה עושים מהם רכבי אוברלנד.
ועד התקיעה לא היו לי בכלל מחשבות להחליף את הגיפ מתאים לי ב90% רק האמינות , האמינות זו הבעיה.
וזה לא האמינות עם השטויות של גיפ, עם זה אני חי בהשלמה רק שלא יתקע.
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
אני מטייל בטנדר, נוסע בו ביומיום.
אין תלונות.
נוחות - כעניין אובייקטיבי - אף טנדר עם קפיצי עלים מאחור לא יהיה נוח כמו ג'יפ על מתלי אויר, או מתלים נפרדים בארבע פינות - אבל המרחק בנוחות של טנדר על סט מתלים טוב (ויש היום מתלים ממש טובים לטנדרים) לעומת, למשל, לנדקרוזר - מרחק לא גדול. אבל ההשקעה בסט מתלים - הכרחית.
הקבינה צרה יותר משל פג'רו או לנדקרוזר, וזה מורגש אבל לא מאוד, ולא לעומת גראנד שהוא רכב די צר.
משם הלאה - בטיול משפחתי - הנוחות של תפעול המחנה והגישה לציוד - טנדר זה עולם אחר. אני לא רואה איך חוזרים אחורה לג'יפ עם בגאז' בעומק של חצי מטר עם גישה חד מימדית וגגון עמוס שלוש קומות... וזה שווה הכל.
איזה טנדר? זה סיפור אחר, אין המון אופציות - אבל קודם תחליט שזה הכיוון.
אסף.
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
אם מתחילים להתגנב חששות של אמינות אולי הגיע הזמן להתגרש.
אם יש לך תקציב לטנדר 2016-17 אני לא רוטה כאן התלבטות. לא לשכוח לשקלל במחיר הגבהה/שיפור מתלים, דיגום, ויישור קו. אם מגיע בלי נעילה אז גם זה.
והכי חשוב, סע לנסיעת מבחן. מצא חבר עם טנדר או במקרה הגרוע רכ,מבחן של החברה (למרות ששם לא תוכל להתרשם משיכוך, כי יחסית לsuv, אין).
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
שאלמד - מה כולל שיפור מתלים לטנדר? מלבד החלפת בולמים וקפיצים?
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
בדיוק זה. החלפת בולמים וקפיצים.
אסף.
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בדיוק זה. החלפת בולמים וקפיצים.
אסף.
:)
אם זה יצא לפועל זו התוכנית בכל מקרה רוצה להגביהה 2.5"
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
לא יודע מאיפה אתה בארץ, אבל אתה מוזמן ליצור קשר בה.פ. ואם מסתדר לעשות סיבוב על ההיילקס שלי (REVO מודל 2015, קישור בחתימה שלי).
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דורון.פ.
:)
אם זה יצא לפועל זו התוכנית בכל מקרה רוצה להגביהה 2.5"
ההגבהות הסטנדרטיות לטנדרים היפניים הן עד 50 מ''מ לרוב, ועבור חלק מהטנדרים לא יותר מ 30 מ''מ.
במילים אחרות.... עם כל הקושי שבדבר.... צריך להתרגל לשיטה המטרית.
אסף.
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
חשוב להבהיר מה גיל היושבים מאחור.
ישבתי לא מזמן בהיילקס מאחורה, לא הייתי רוצה לשבת שם טיול שלם.
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
לא יודע מאיפה אתה בארץ, אבל אתה מוזמן ליצור קשר בה.פ. ואם מסתדר לעשות סיבוב על ההיילקס שלי (REVO מודל 2015, קישור בחתימה שלי).
אם אני זוכר המיתלים שלך זה לקיצון השני :)
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אומי5
חשוב להבהיר מה גיל היושבים מאחור.
ישבתי לא מזמן בהיילקס מאחורה, לא הייתי רוצה לשבת שם טיול שלם.
הגדולה בת 18 ומטיילת פחות אבל היא המקסימום
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דורון.פ.
יצאנו מהשטח במניעה המינהלתית הביתה הוא החליט שדי, התחממות פיתאומית והמנוע נכבה , עוד לא יודע מה הגזר דין הסופי (אולי נדע מחר).
וזה לא הפעם הראשונה שאני נתקע איתו , הרכב נקנה שמור מאד ומטופל בקפידה.
מה קרה לאוטו?
ומה קרה בפעמים הקודמות?
לא כדאי לטפל טיפול שורש באלה כדי לשפר אמינות ו"להישאר עם הנבלה?" (שכבר מתאימה לך בול)
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אומי5
חשוב להבהיר מה גיל היושבים מאחור.
ישבתי לא מזמן בהיילקס מאחורה, לא הייתי רוצה לשבת שם טיול שלם.
איזה שנתון?
יש הבדל לא מבוטל בין טרום ויגו, והלאה, והשנתונים החדשים.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דורון.פ.
שאלמד - מה כולל שיפור מתלים לטנדר? מלבד החלפת בולמים וקפיצים?
ולהפנים שבשטח עם ציוד טיול הוא נוסע טוב יותר.
זה אומר טיפה יותר קשיחות בכביש, אבל זה אישי.
אני עם טנדר, עלים של אולדמן בארבע פינות, בולמים עם מיכל חיצוני, והרכב מגהץ בשטח טוב מאד.
ואתה מכוון לקבינה מודרנית יותר מרווחת מהגמל הענתיקה שלי ומתלה קדמי נפרד עם סלילים.
נקודת פתיחה טובה יותר.
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
PW
מה קרה לאוטו?
ומה קרה בפעמים הקודמות?
לא כדאי לטפל טיפול שורש באלה כדי לשפר אמינות ו"להישאר עם הנבלה?" (שכבר מתאימה לך בול)
עוד לא יודע
המוסכניק שלי חוזר לעבודה רק מחר.
פעם קודמת עף פולי וקרע לי צינור סולר , ופעם אחרת הלך הדיפרנציאל האחורי.
התקלות לא קשורות אבל לפי דעתי הגיל בא לידי ביטוי.
סהכ מטופל היטב וכל קירקוש, רעש או חריקה מטופל מייד.
עדיין בוחן את דרכי אבל אם לא עכשיו זה יקרה עוד כמה שנים.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
דורון,
אתה מחזיק ביד רכב שהוא זן נדיר, האחרון (מבחינת שנתונים) שהוא גם בעל סרנים חיים, גם רכב מפנק, וגם חסכוני יחסית לאינדיאנים לוגמי הבנזין.
הייתי שוקל טוב-טוב לפני שאני מחליף את הרכב הזה. אולי במקום הייתי מחליף את המוסך...
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
הדילמה הזו מאוד מוכרת. ומאוד כואבת ומבאסת. ואני מעט לוקח את הנושא הזה הצידה-
ביום שישי האחרון קמנו בבוקר במצפה רמון. בדרך הלוך הג'יפ קצת הרגיש לי משוחרר בהיגוי. בבוקר- הנעתי, נסעתי, באתי לצאת מהחניה לאט -והרכב פשוט המשיך ישר. נשבר מסרק ההגה. כמובן- עלה על גרר וכו- ואני חזרתי הביתה. המוסכניק כבר עדכן ש"זו בעיה מוכרת, יש פתרון"- אשתי שתחיה הסבירה לי בצורה מאוד מנומסת את מה שאף אחד לא רוצה לשמוע מהאישה: אנחנו משפחה מעמד בינימית ישראלית ממוצעת. עם הכנסה נאה אך לא מטורפת. וזה אומר בפשטות שאם אני אכנס למצב שהיתי עם הרכב הקודם-כלומר שאני ממשיך להחזיק בגרוטאה סרוחה ששופכת מנועים ועולה עשרות אלפי שקלים,אז שאתחיל לחשוב כמו אדם בוגר. חשוב להדגיש-אשתי הכי מפרגנת בעולם וכדי לחיות איתי צריך עצבי ברזל. היא מעולם לא עשתה לי בעיות עם רכב, להיפך. אישה כלבבי. אבל אני בן 44. יש קורונה. יש משבר כלכלי קשה מאוד. יש לי 2 בנות. אני חי בבית מגניב שעולה כסף, המון. היא לא דפקה לי נאום חס וחלילה, רק אמרה לי בקצרה את האמת: אם הרכב יתחיל להפוך למסחטת כספים קשה ואמיתית, אני חייב קצת לבוא לקראת המשפחה. זה לא קורה עכשיו, זה לא קורה מחר, אבל בעלי היקר....אתה עוד מעט עם רכב בן 15 והכיף שלך הוא לדפוק אותו על סלעים כמו ילד קטן. מה חשבת שיקרה.................
זו דילמה מאוד קשה-וההתמודדות איתה מאוד לא קלה לי באופן אישי. המציאות הישראלית היא כזו שבה אנחנו ממשיכים לתחזק רכבים שאמריקאי ממוצע שכח שהם קיימים. (הו לא, סליחה, שכחתי שיש אמריקאים שנוהגים על XJ, שהם קנו ב3000 דולר. כאן לא עולה 3000 דולר, כאן חיים בסרט). אמריקאי קונה רנגלר בן שנתיים ב100 אלף שקל. אני על ליברטי בן 13. ברור שדברים ישברו! אמריקאי הולך למוריס סנטר ליד הבית וקונה חלקים בחצי מחיר-אנחנו מחזיקים בבית מחסן, מאלתרים ומרתכם דברים ומספרים לעצמנו אגדות שאנחנו עם רכב אמין שיש לו כל מיני "שגעונות"-שזה מאוד מפתיע כי רוב הרכבים בני ה14 15 שמקפצים על סלעים הם פשוט מופת של אמינות. כמובן- יקפצו המצקצקים ויאמרו "מה אתה רוצה? הגבהת אותו המון-זה רכב שהיצרן לא התכוון להגביה ככה, זו לא סופה שיוצאת מהמפעל ובוכה למה אין לה 5 אינץ'"-בולשיט. מה שהולך אצלי לא קשור להגבהות וכו. אלקטרוניקה זבל. רכיבי מנוע זבל. לא חסר. זה לא וויליס בן 60. זה רכב מודרני שאף אחד לא בנה ל20 שנים של נסיעה. 10 שנים- ולפח...וגם- פולי מנוע לא נשבר לך בגלל הגבהות. פולי מנוע לא נשבר לך בגלל חרא מוסך. פולי מנוע נשבר לך BECAUSE JEEP. זה רכב ישן. וגם..כל אינדיאני נשבר יופי יופי למרות היותו "אינדיאני קלאסי עם סרנים חיים שפשוט חייבים להגביה עם קיט של איירון רוק". חארטה בארטה.
-- מדובר בתחביב המיועד לאנשים עשירים--------.
או לאנשים שיש להם נכונות לשכב מתחת לרכב שעות על גבי שעות באופן שגורם להם להזניח את כל מה שיש מסביב, מעבר לתחביב, כבר ברמת אובססיה שנובעת מחוסר ברירה..... כשזה הופך כבר ללחיות מתחת לרכב ולהיות מתוסכל-המצב לא טוב . אני לא סבור שיש כאן באמת את השיקול של "אבל אתה נוהג באחרון המוהיקנים, יש לך רכב נדיר וממש ממש משובח, שני סרנים חיים ודיזל זה משהו שרק הולך ומשתבח כמו יין, שלא תעיז למכור את הדבר הזה, זה רק עולה בערך, זה כמו בוגאטי"-כי זה לא. אני מצטער לספר לך אבל בדיוק כפי שאני אצא לטיול הבא עם חשש כבד לגבי מפלס האמינות, כך גם אתה. אנחנו בקבוצה כבר שנים עם ג'יפים שחלקם ישנים. כולם אוכלים חרא. כולם שוכבים מתחת לאוטו ושותים בירה ומספרים בדיחות בזמן שמישהו רץ להביא אזיקונים ומישהו רץ להביא קצת נוזל קירור ומישהו מביא בוקסות. זה נחמד וזה כיף עד שזה מפסיק להיות נחמד ומפסיק להיות כיף. אני שונא להתקשר לגרירה. אני שונא לעכב קבוצה כי נשבר לי משהו. אני שונא להיות נטל. כן-ברור לי שכדי לעסוק בתחביב שלנו צריך לדעת להפעיל ראצ'ט. יש לי אוסף שלם של ראצ'טים. אני מבלה כל יום שישי שעות בחיזוקים וגירוזים. אבל כשהתחביב נהיה מטלה, אני מספר לעצמי אגדות ומעשיות שזה דווקא נורא כיף לומר לאשתי שהרכב במוסך. וזה נורא כיף ללכת לקנות עוד ועוד חלקים, כי אני מרכיב לבד ולמעשה אני חוסך ככה מיליונים. יכל להיות הרבה יותר יקר......
כמובן-ניתן לומר שזה פועל של מוסכניק לא טוב, של מזג אוויר לא ראוי, של אזימוט ושל כיוון הרוח-אבל בפועל: ג'יפ שגילו הוא מעל עשר שנים אינו רכב אמין. וכתוצאה מכך אתה הופך למכונאי לעת מצוא, לאחד שמחזיק בתא הכפפות 2000 שקל שאתה מגרד מכאן ומשם- למקרה שבו משהו ישבר (או כפי שאצלנו אומרים-זה כסף שרחוק מהאישה). אתה מתפלל בטיולים לא לשמוע רעשים חשודים ומחזיק בבית ובתא המטען סדנה ניידת כי אתה למדת בכוחות עצמך כיצד לתחזק את הרכב, כי אם תיתן למוסכניק לעשות הכל-אתה תגיע לחדלות פירעון. זוהי המציאות המאוד מבאסת של חייו של מי שמחזיק ג'יפ וותיק- ולצערי בניגוד לנדב,אני לא סבור שלבלות לילה בריתוכים זה כיף, כשרכב מתקלקל בטיול אחד מתוך חמישה. אני כן מאמין לדאבוני שיש כנראה איזה מגבלה כלכלית שממנה והלאה גם אני אצטרך להיפטר מהרכב.
כאמור- גם אני בדילמה האמורה. ברור לי היטב שבמדינה שלנו אין כבר חמש שנים רכבים ראויים. לנדקרוזר לא יהיה לי. רנגלר היתי רוצה אך לא יהיה לי גם. אם הינו בארץ אחרת, היה לי בחניה אחד הדורות האחרונים של הפוראנר שנראה לי אידיאלי-אבל כאמור אנחנו כאן והם שם. לכן לא היתי חושב פעמיים לגבי טנדר. טנדר הוא הדבר הכי קרוב שיש לנו ליכולת לרכוש רכב שטח בן עד חמש שנים-עם שוק שיפורים מסוים ורמת שימושיות גבוהה. נכון-אין כאן יכולת לפנות לאלוהי המופאר ולבנות קיט לונג ארם על שלושים ושלושים, אבל הגבהת 2 אינץ' ועליה קלה במידה יכולים לעשות פלאים. אני די משוכנע שבשביל מה שאני צריך- כלומר רכב שבהגדרתו נבנה יותר בקטע של אוברלנד, טנדר יהיה אידיאלי. וכנראה שבניגוד לג'יפ, לא צריך שום דוקטורים ושום מומחים כדי לטפל בבעיות הקטנות והיחודיות.
תגובה: חושב על החלפה - טנדר?? סיעור מוחות
אני בדרך כלל מדלג על הודעות של אנשים שמכל מה שיש לJEEP להציע הם בחרו במשהו עם מתלים נפרדים אבל כתבת יפה ונכון להרבה לבבות פה. הרבה דילמות רגשיות עולות באחזקה של רכב שכזה. היו ימים שהייתי מספר בעבודה שלקחתי יום חופש כי הילד חולה, רק יודעי דבר ידעו באיזה ילד מדובר.