תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
יש מלא דיונים פה על שמים איכות וסוגים.
אני יכול להעיד מהניסיון האישי. רכב הדיזל המזדקן שלי עומד על 420+ אלף ק"מ. הוא ראות היצרן לפני יותר משני עשורים דרושות שמן 15-40 פשוט אבל מאז עולם השמנים התקדם ולפני כשנה העברתי אותו לשמן 5-40 סינטטי. הדעות על כך חלוקות גם ע"י חברים עם רכב דומה (או לפחות בעלי דיזל טיפש) וגם ע"י בעלי מקצוע. רק הזמן יגיד (וגם זה לא בטוח) אם המהלך היה חכם או לא אבל מה שהנחה אותי הוא שהצמיגות במצב קר דלילה יותר ובמצב חם זהה והשמן הסינטטי אמור להיות גם איכותי ולכן יעיל יותר. כרגע אחרי שנה של שימוש הרכב עובד חלק יותר בעיקר בבוקרים קרים (ההבדל המשמעותי הוא בחורף) ושקט יותר.
מלך דומה ביצעתי לאחרונה בהחלפת שמן הגיר שרוב בעלי המקצוע ממליצים כלל לא להחליף. אני לעומת זאת מחליף בהתאם לזמני ההוראות אבל השמן הוחף מתקן DEX-2 במקור ל-SP-3 סיננטי באיכות טובה.
מעבר לזה אני לא עושה שימוש בתוספים פרט לתוסף דלק מאוד ספציפי.
בהצלחה
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
לדעתי אישית - לא. אין צורך בשום תוסף שמן, רוצה לעשות טוב? תחליף באופן תדיר יותר את השמן. כל כמה זמן אתה מחליף היום?
לדעתי גם אין צורך לשנות צמיגות.
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
לדעתי אישית - לא. אין צורך בשום תוסף שמן, רוצה לעשות טוב? תחליף באופן תדיר יותר את השמן. כל כמה זמן אתה מחליף היום?
לדעתי גם אין צורך לשנות צמיגות.
עד כה החלפתי פעמיים בשנה וחצי- פעם אחת עם רכישת הרכב במסגרת ישור קו ולאחר כחצי שנה במסגרת טיפול גדול (ראשי מנוע). טיפלתי אצל שני מוסכים שונים ומילאו לי מסוגים שונים אחד בטענה שככל שהמנוע מתבגר צריך שמן סמיך יותר כדי לשמור על המכלולים המתבגרים, האחר טען שכדאי להשתמש בשמן בעל סמיכות נמוכה יותר על מנת להגיע מהר יותר לכל מכלולי המנוע מהר יותר.
מכיוון שאני רוצה לעשות את ההחלפה הבאה בעצמי, ובזמן הקרוב, אני תוהה לאיזה כיוון ללכת מכיוון שהיצרן חותם על שני הסוגים.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
תקבל עצות מדוייקות יותר מהחברים באתר אם תרשום את דגם המנוע. אני הייתי נמנע מזה שכל מכונאי מחליף מה שבא לו. כשהייתי מגיע לטיפול במוסך (כי הייתי עצלן) הייתי מביא את השמן איתי, כי לרוב לא היה לו את מה שאני בחרתי לנכון עבורי.
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
יש מלא דיונים פה על שמים איכות וסוגים.
אני יכול להעיד מהניסיון האישי. רכב הדיזל המזדקן שלי עומד על 420+ אלף ק"מ. הוא ראות היצרן לפני יותר משני עשורים דרושות שמן 15-40 פשוט אבל מאז עולם השמנים התקדם ולפני כשנה העברתי אותו לשמן 5-40 סינטטי. הדעות על כך חלוקות גם ע"י חברים עם רכב דומה (או לפחות בעלי דיזל טיפש) וגם ע"י בעלי מקצוע. רק הזמן יגיד (וגם זה לא בטוח) אם המהלך היה חכם או לא אבל מה שהנחה אותי הוא שהצמיגות במצב קר דלילה יותר ובמצב חם זהה והשמן הסינטטי אמור להיות גם איכותי ולכן יעיל יותר. כרגע אחרי שנה של שימוש הרכב עובד חלק יותר בעיקר בבוקרים קרים (ההבדל המשמעותי הוא בחורף) ושקט יותר.
כנ״ל, ברכב יותר ק״מ, ההבדל מורגש לטובה.
ד״א, זה לא שהשמן ״דליל יותר״, ממנו יכול להשתמע שהוא פחות מסכך, אלא בעל יכולת טובה בהרבה לזרימה ושימון במצב קר.
כתוצאה מכך הזמן שהמנוע עובד על יבש בהנעה ראשונית קצר יותר.
במצב קר, שמן סמיך מקשה על המנוע להזרים למכלולים=פחות שימון.
ויש מנועים בהם המרווחים מראש לא מתאימים לשמן סמיך יותר, ואז יכול להיות אפילו שימון חסר.
לפותח השרשור,
בלי קשר, שמן מודרני טוב בהרבה משמן שלפני 20 שנה, רק תראה שהשמן עונה לתקן הנדרש למנוע בנזין.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
תודה לעונים, מדובר במנוע 3vze
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
פוראנר?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
guyo
תודה לעונים, מדובר במנוע 3vze
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
מה ההוראות יצרן המקוריות?
איזה שמן ואיזה תקן?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
פוראנר?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
כן, היצרן מאשר 10-30 ו 10-40
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
עוד לא יצא לי להשתמש בתוסף לשמן (או לדלק) באף רכב, וגם לא נתקלתי עד היום בהסבר משכנע לתועלת שבמוצרים כאלו.
לגבי סוג השמן - 10W-40 כמו שהשתמשת עד היום, לא יקרה כלום אם תעבור לשמן סינטטי חוץ מזה שתשלם יותר. כמו שכתבו לך, אם אתה רוצה לעשות טוב למנוע, תחליף שמן בתכיפות גבוהה, ותקפיד על פילטר שמן מקורי.
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
לגבי סוג השמן - 10W-40 כמו שהשתמשת עד היום, לא יקרה כלום אם תעבור לשמן סינטטי חוץ מזה שתשלם יותר.
מהניסוח שלך משתמע שאתה חושב שאין הבדל באיכות המוצר בין שמן סינטטי ושמן מינרלי פשוט.
?
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
עזוב אותך מבולשיט.
תקנה שמנים לפי התקן ברמת הצמיגות המומלצת.
מייצרן איכותי ולא שמן מדבקה.
תקפיד על תדירות ההחלפה.
תקפיד על פילטר איכותי/מקורי.
תראה שמשאבת השמן נותנת לחץ תקין.
אתה יכול לצופף תדירות הטיפולים.
וזהו. סע לשלם.
כל עוד אין בעיה אל תיכנס לנעליו של מהנדס שתיכנן את הרכב.
המלצות נכונות מאד למעט ״הבולשיט״ ו”אל תיכנס לנעלי המהנדס״
זה לא בולשיט.
המהנדס תכנן בהתייחס לאילוצים שהיו לפני 30 שנה.
עולם השמנים התקדם.
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
עוד לא יצא לי להשתמש בתוסף לשמן (או לדלק) באף רכב, וגם לא נתקלתי עד היום בהסבר משכנע לתועלת שבמוצרים כאלו.
לגבי סוג השמן - 10W-40 כמו שהשתמשת עד היום, לא יקרה כלום אם תעבור לשמן סינטטי חוץ מזה שתשלם יותר. כמו שכתבו לך, אם אתה רוצה לעשות טוב למנוע, תחליף שמן בתכיפות גבוהה, ותקפיד על פילטר שמן מקורי.
לא מגוייק.
כל שמן מנוע שאתה משתמש בו מגיע מהיצרן עם חבילת תוספים.
יש יצרנים תוספים אפטר מרקט שמתיימרים לתת תכונות על ולרוב הם משהו בין שרלטנים לבין דוחפים תוסף בנוסף לחבילה הקיימת מהיצרן בלי ממש לדעת איך זה יתנהג יחד.
אני נוהג לרכוש שמנים מחברות גדולות ומוכרות ובצמיגות המומלצת על ידי יצרן הרכב או קרובה לכך בהתאם לשיקולי השימוש שלי.
לפעמים אני קונה שמן דוגמת מוליקוט Mos2 אבל חשוב מאוד לזכור מה תפקידי השמן
א. סיכוך
ב. שטיפת חלקי המנוע משאריות שחיקה ואבק.
ההנחה שלי ששמן שלא עובד לפרקי זמן ארוכים לא מאבד מיכולות הסיכוך שלו ולכן למשל אין הבדל בין שמן סינטטי למינרלי בעלי צמיגות זהה ( יש סינטטיים עם צמיגות שאין במינרלי).
הדבר הבא שהרוב שוכחים או חוסכים היא תדירות ההחלפה.
במקום לשים תוספים פשוט תחליפו לעיתים יותר תכופות. זה עדיף בהרבה על שמן מזוהם עם כל תוסף אפטר מרקט שהוא.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מהניסוח שלך משתמע שאתה חושב שאין הבדל באיכות המוצר בין שמן סינטטי ושמן מינרלי פשוט.
?
לרוב באמת אין כמעט הבדל מבחינת יכולת הסיכוך.
מסייג רק לגבי צמיגויות אקזוטיות שניתן להשיג רק בסינטטי.
הסינטטי הומצא על מנת לאפשר מרווחי טיפולים גדולים יותר בלי מוסך.
הוא שומר על תכונותיו למשך יותר זמן.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
עזוב אותך מבולשיט.
תקנה שמנים לפי התקן ברמת הצמיגות המומלצת.
מייצרן איכותי ולא שמן מדבקה.
תקפיד על תדירות ההחלפה.
תקפיד על פילטר איכותי/מקורי.
תראה שמשאבת השמן נותנת לחץ תקין.
אתה יכול לצופף תדירות הטיפולים.
וזהו. סע לשלם.
כל עוד אין בעיה אל תיכנס לנעליו של מהנדס שתיכנן את הרכב.
חותם על כל מילה
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
לא הבנתי מה לא מדיוק במה שנמרוד כתב...
בכל אופן, אני מאמין שיש פה קונצנזוס ששמן רוכשים רק מחברה מוכרת, כמו נוזל קירור, מה שהייתי שמח לראות וטרם ראיתי זה מחקר בלתי תלוי שיכתוב - "מצאנו שמבין המותגים המובילים שנבדקו מותג X מכיל יותר חומרי תוסף מהמתחרים ונמצא יעיל יותר למנועים ישנים" כי אני גם לא הכי בטוח שכמות גבוהה של תוספים היא בכלל משהו שאתה רוצה במנוע ישן.
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
לרוב באמת אין כמעט הבדל מבחינת יכולת הסיכוך.
מסייג רק לגבי צמיגויות אקזוטיות שניתן להשיג רק בסינטטי.
הסינטטי הומצא על מנת לאפשר מרווחי טיפולים גדולים יותר בלי מוסך.
הוא שומר על תכונותיו למשך יותר זמן.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
יש הבדל עצום בסיכוך בשלבי הגעה לטמפ עבודה ויתרון משמעותי בשמירת רציפות השמן (ניתוק המולקולות), יש על זהה הרבה חומר ברשת וגם כאן ע״י אנשי מקצוע.
תגובה: תוסף לשמן מנוע בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
ההנחה שלי ששמן שלא עובד לפרקי זמן ארוכים לא מאבד מיכולות הסיכוך שלו ולכן למשל אין הבדל בין שמן סינטטי למינרלי בעלי צמיגות זהה ( יש סינטטיים עם צמיגות שאין במינרלי).
הנחה מוטעית.
יצרני שמנים מגדירים בעצמם מרווח חמצון לשמן מרגע פתיחת המיכל ומגע במנוע ים מזהמים.
כלומר,
הזמן יגיע למצב שמצריך החלפה גם אם רק הכנסת למנוע, הרצת לבדיקת מפלס וזהו.
זו גם הסיבה שלא בהכרח יש קורולציה בין מרווח טיפול של 30k למנוע כמנוע, כשיש לשמן גרף משלו.