טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
מתלבטים אם להפרד מהל"ק 120 שלנו שהגיע לגיל מצוות לטובת רכב חדש.
הגיל שלנו, שלו, אורח החיים והעבודות שלנו מכתיבים צורך ברכב חדש יותר, שישמש ביום יום לנסיעה לעבודה (10K בשנה) ויהיה זמין לטיולים מזדמנים ( חד\דו יומי פעם בחודש ושם ו 3 פעמים בשנה טיול כבד יותר..), עם מינימום ביקורי מוסך בשגרה- מטיילים בשישי-שבת ובראשון ממשיכים לעבודה ופעם בשנה טיפול שגרה... העבירות שאנחנו מכונים אליה היא אולי עשוש במקרה הכי קיצוני, אבל 99% מהזמן רמת שבילי מכתש קלאסיים- נגיד דרך הבשמים סטייל.
לנסיעות משפחתיות "מנהלתיות" יש לנו אוקטביה מהעבודה.
אנחנו משפחה בת 5 נפשות, הילדה הכי גדולה בת 10.
כיון של"ק חדש רחוק מאוד מהתקציב שלנו, עלתה המחשבה לעבור לעולם הטנדרים, ועל הכוונת היילקס מהניילונים שיעלה 100K פחות מל"ק.
נשמח לתובנות, דברים שאנחנו לא חושבים עליהם וכדאי, הוצאות צפויות מעבר לעלות הרכישה (הכרחיות) וכו'
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
כתבת "היילקס מהניילון". חכה חצי שנה. היילקס עובר מתיחת פנים. מעבר לשינויים הקוסמטיים המקובלים יוניון מוטורס הולכים להביא ב2021 היילקס עם מנוע 2.8 ליטר 200 כ"ס במקום 2.4 ליטר 150 כ"ס הנוכחי. זה שינוי ששווה לחכות בשבילו.
מעבר לזה, לי יש היילקס מהדגם הנוכחי, יסגור 5 שנים ו100K קילומטר בסוף השנה. רכב משפחתי וטיולים. החליף 2008 באותו תפקיד. הפרטים בחתימה שלי.
קח בחשבון הוצאה של כ12-15 אלף שקלים (סה"כ) על סט מתלים טוב צמיגי שטח מלא או AT כדי להפוך טנדר לרכב טיולים משובח. מעבר לזה צריך לדגם את תא המטען אבל זה כבר באמת עולם ומלואו של כיוונים ואפשרויות.
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
טנדר הוא רכב נפלא לטיולים.
אני לא בטוח שמשפחה של חמישה תסתדר בנוחות בקבינה הצפופה.
למרות שההגדרה היא היילקס מהניילונים, הייתי מציב גם כאן סימן שאלה. ההיי לקס קופצני להחריד, ולא מהיר. היתרון הענקי שלו הוא שמירת ערך היסטרית, וזה שיקול חשוב לתורך "עלות ההחזקה".
אלמלא זה, הייתי בוחר בלי למצמץ בטרייטון חדש, עם ערכת PRO ההופכת אותו לרכב שטח מעולה. על הכביש הוא כבר טוב פי כמה מההיילקס. באופטימום הייתי קונה טרייטון משומש ולא קרוע, ומלביש עליו את ערכת פרו של אספיר.
קבלו כתבה שלי על הטרייטון-פרו:
https://cars.walla.co.il/item/3366708
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
תודה
https://cars.walla.co.il/item/3142582
אמנם מ 2018, אבל על פניו נראה שנבארה היא הבחירה?
השאלה אם מהניילונים לשטח או שיש צורך בהגבהות מיגונים וכו שצריך לקחת בחשבון מראש
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
טרייטון והיילקס דומים מאד בבסיס. לטרייטון יתרון בהספק - שנמחק כאמור בעוד חצי שנה כשהיילקס יהפוך להיות החזק ביותר בקטגוריה.
ערכת ה"פרו" של אספיר למיצובישי היא בדיוק אותה הגבהה+צמיגי AT טובים שאותם הזכרתי כחובה בכל טנדר. לגבי חיוניות המיגונים, לפחות להיילקס מכל הדורות שאני מכיר היטב, אני כופר בנחיצות, אבל אם כבר אני מתקין זה יהיה ללא ספק את המיגונים של ARB ולא של אף יצרן ישראלי. ואפילו אין הבדל משמעותי במחיר.
עכשיו הנקודה העיקרית בעד היילקס: כשמדובר על רכישת טנדר חדש, כרוכש פרטי, בישראל, צריך להיות חמור גדול כדי לא לבחור בהיילקס. כמשומש אפשר בהחלט להבין את ההגיון הכלכלי אחרי שהיד הראשונה אכל את ירידת הערך. אבל לקנות במודע טנדר באולם התצוגה שהוא לא היילקס? מי שעושה את זה אלו גופים גדולים שמקבלים הנחות גדולות.
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoav
נבארה לא תפס בארץ. לא ברור לגמרי למה. כמעט לא נמכר, לא מוסדי ולא פרטי.
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
אני אתחיל בשאלה הפילוסופית- טנדר או לא טנדר.
ומה זה 'נוחות'?
עבורי, היתרונות של טנדר בתחום הנוחות - ברורים. אני לא מדבר עדיין על נוחות הנסיעה, אלא על נוחות הנשיאה. כשמעמיסים מסגרת משפחתית לטיול, מעמיסים גם כחצי טון ציוד. ואנחנו נוטים לבחור באוהל הגדול, בכירה הכפולה עם בלון גז מסיבי, לוקחים הרבה מים שלא יחסר, מזרנים, מחצלת - בקיצור זה לא רק משקל אלא גם מקום. נפח.
לרכב פנאי שטח יש דלת תא מטען אחת. צורת ונפח תא המטען הם כאלה שכדי להכניס חלק מהציוד צריך לבנות 'חדר ארונות' וגם אז הוא עמוס עד הגג וחלק מהציוד בלתי נגיש. ואז מעמיסים קומות של ציוד 'רך' על הגגון - שוב - לא נגיש (וזה לפני שדיברתי על מרכז הכובד). במצב הזה הרכב על המשקל המירבי המותר שלו.. פחות או יותר.. חלק מהציוד דורש לתמרן ולהזיז כדי להגיע אליו - והכל צפוף. זה, בעיני - לא נוח. וזה רק לציוד הטיול והמחנה. ומה כשבאמצע הטיול צריך להגיע לרצועה או להייליפט? שתקועים בעומק תא המטען או על הגגון?
בטנדר, לעומת זאת - היתרון הגדול מתחיל בגודל תא המטען. מטר וחצי על מטר וחצי, ולזה יש גישה מכל הכיוונים. אני מעמיס בטיול בסד"כ משפחתי מלא למספר לילות - עד מעט מעל גובה האמבטיה. ברוב השטח קומה אחת כלומר יש גישה ישירה ופשוטה להכל כולל הכל. אין שיקולי נפח מה לקחת או לא לקחת - יש מקום להכל. ובסוף הטנדר גם לא נמצא בקצה יכולת ההעמסה שלו כך שהוא אפילו לא מתאמץ כדי לסחוב אותנו ואת הציוד.
זה בעיני - נוחות. בלי לטפס לגגון ובלי לשחק טטריס תא מטען באמצע המסלול כשהילדה רוצה מברשת מהתיק.
עד כאן פרק א' על נוחות נשיאה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
- אסף, אתה נוסע עם סגירה או ארגז פתוח?
- ומה עם פרק ב?..)
- שמירת הערך המדוברת- בהנחה שנחליף אחרי 3 שנים, אכן קיימת בטויוטות לעומת המתחרים?
אגב, הסיבה לקניה מהנילונים היא שהגענו לשלב בחיים שאין לנו זמן, כח וחשק להתעסק עם מוסכים. רוצים לסוע ביום יום , לטייל פה ושם ולקחת את האוטו למוסך לטיפולי השגרה בזמן. זו הסיבה שאנחנו לא מחפשים את היד השניה בן שנתיים "אכל את ירידת הערך". מוכנים לשלם על החדש והאחריות אם זה קונה את השקט הנפשי. בפנסיה נחזור לשחק עם רכבים ותיקים..
אשליה שרכב חדש יספק את הנ"ל?
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
נבארה לא תפס בארץ. לא ברור לגמרי למה. כמעט לא נמכר, לא מוסדי ולא פרטי.
מסיבה ברורה, כסף.
היבואן בחר להביא את הנבארה בגירסה המפוארת והיקרה בלבד.
מנהיגה קצרה עליו ונסיעה יומיומית על הטריטון הוא by far רכב יותר נוח, קבינה נעימה ומרווחת יותר וקפיצי סליל מאחור שעושים הבדל משמעותי גם בכביש וגם בשטח
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
עכשיו נדבר על נוחות נסיעה.
מאז שהטנדרים התחילו לקבל מתלה קדמי הלקוח מאחיהם רכבי הפנאי שטח - הם לא באמת נחותים. מתלה העלים האחורי שעדיין מקובל בקרב מובילי הקטגוריה הולך ומשתפר מדור לדור - אבל חשוב לזכור שהוא מיועד לשאת משקל. אותו חצי טון מטען שכתבתי עליו קודם - דורך גם מתלה עלים מקורי של טנדר יפני, לנקודת עבודה נוחה ונעימה. ברכבי פנאי שטח מקבילים, זה מצב שבו המתלה נסגר, ולא עובד, ואז המוחות היומיומית בכביש במשקל קל הופכת לעונש בשטח בטריקת מתלים במשקל מלא.
אבל זה כנראה לא מספיק טוב. בסופו של יום הטנדרים בתצורה מקורית קופצניים ולא ממש נוחים. ולכן כולנו משתמשים במערכות הגבהה - גם כדי להרוויח מעט מרווח גחון, אבל גם ובעיקר כדי ליהנות מבולמי זעזועים טובים יותר. הקפיצים הם רווח משני היום - כאשר ברוב הטנדרים הקפיצים המקוריים הם רב שלביים וארוכים כבר במקור, וקפיצי ההגבהה מוסיפים אורך וגובה אבל לנוחות הנסיעה משנים רק מעט - אם כי זה מורגש גם - כחבילת קפיצים ובולמים מותאמים זה לזה ולעומס.
אם משווים לסטנדרט שיואב הציב בפתיחת השרשור - לנדקרוזר - המתלים המקוריים שלו נוראיים. טובים לנוחות נסיעה בינעירונית במשקל קל ולא לשום דבר אחר. הם רכים מדי מתנדנדים מדי וסובלים מתת-ריסון מורגש. כלומר גם שם יהיה צורך להחליף לערכת הגבהה הכוללת קפיצים עם קבוע גבוה יותר ומתאים למשקל - ואז ביומיום הוא פחות רך - ובולמים מתאימים או לפחות טובים. אז ממילא אין בסעיף הזה יתרון ללנדקרוזר על הטנדר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רמי גלבוע
על הכביש הוא כבר טוב פי כמה מההיילקס.
ע"פ מה הקביעה הזו? אכפת לך לנמק?
נ.ב ניתן להרכיב הכל יותר טוב ממה שהיבואן הציע... דווקא הערכה של מיצובישי נראית בינונית ביחס למה שיש לשוק להציע.
יש לי ניסיון לא טוב עם המיגון של הטריטון של אספיר. מיגון גחון ספציפית שהתעקם ונשבר... אספיר האשימו את הנהיגה למרות שבפועל נראה ששכחו לרתך חיזוק במיגון.
סט קומפלט ומותאם של אולדמן לא בטוח ייפול מהבילשטיין... אולי אף להפך.
ולגבי צמיגים... יש at טובים יותר, כמו לדוגמא bf שמציג מבנה פנימי זהה לדגם הmt עם 3ply בדופן, יתרון משמעותי לאור החתך הנמוך יחסית.
... סתם מבחן מצולם שקפץ לי ברשת.. לא יודע כמה אמין אבל דווקא בצד האלקטרוניקה נראה שיש לטריטון ייתרון:
https://youtu.be/9wq4V_eV8po
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
בהנחה שהרכב ללא סגירה מאחורה, ורוב הזמן הארגז ריק ( לא בטיולים), האם ביום יום ה"קופצנות" הזו מורגשת?
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
פרק ג' מוקדש לקבינה.
לי יש היילקס ויגו, היילקס דור שביעי - והדור הראשון שבו הטנדר היפני התחיל להיות אנושי בתוך הקבינה.
בין שנת 99 ל 2004 נסעתי באופן יומיומי, עשרות אלפי ק"מ בשנה, ב F250 - שני סרנים, קפיצי עלים בכל הפינות, ובפנים תענוג אמריקה. לפחות לאותה תקופה - זה לא הפאר של היום - אבל אז זה היה נהדר. מרווח, נוח, נעים. לשם ההשוואה, אז להיכנס לקבינה של היילקס או מגנום או איפון היה צפוף, לא נוח, לא נעים....
בערך עם המעבר לסלילים גם היפנים הבינו שטנדר זה לא רק לעבודה. הקבינות גדלו. גם באורך וגם ברוחב. בערך מאמצע שנות ה2000 התחילו היצרנים אחד אחד ובהדרגה להתייחס גם לשורת המושבים השנייה, וגם לסביבת הנהג.
היום, כולם מציגים תא נוסעים לא רע בכלל ואפילו טוב - מי שיקרא את ההודעות לעיתונות על ההיילקס החדש יקרא בתכלס יותר על חידושים במסך מולטימדיה ובקישוריות ושאר שטויות - כאילו זה היה השקה של לנדרובר - מאשר על הקפיצים האחוריים שכויילו מחדש או על המנוע. הטנדרים בדור האחרון מעוצבים ונבנים כמכוניות משפחתיות לכל דבר ולא כרכבי עבודה.
מי שרוצה לראות את המהפך יסתכל על נתוני המכירות באוסטרליה. היילקס וריינג'ר - שניהם בגרסת דבל קבינה - הם המכוניות הנמכרות ביותר באוסטרליה כבר לא מעט שנים - מתחלפים ביניהם בהובלה כל 3 שנים אבל תכלס זה הרכב המשפחתי הסטנדרטי באוסטרליה. הם הדיחו מראשות הטבלה אם אני לא טועה את טויוטה קורולה ומזדה 3.
יחסית ללנדקרוזר - הקבינה מעט צרה יותר. ברמה של סנטימטר או שניים. ואמנם המושב האחורי נראה בעין פחות נוח, אבל הוא לא באמת נופל ממנו בנסיעות ארוכות. מי שיושב באמצע בלנדקרוזר - בשנתונים מסויימים - יסבול מישיבה על דרגש מוגבה ולא במושב אמצעי. מי שיושב במושבים הצדדיים בשנתונים מסויימים, מוצא את עצמו 'נשפך' כלפי המושב האמצעי, תוצאה של התרוממות קשת הגלגל האחורי. אז נכון שזווית וגובה המושב בטנדר נראים פחות טובים אבל ברובם, בגרסאות הנוכחיות, המושבים בהחלט מתאימים וטובים לנסיעה ארוכה. יוצא דופן לרעה במבחן הישבן שלי במושב האחורי הוא טרייטון - אבל עוד לא פגשתי את הדגם החדש אז זה בערבון מוגבל ומתייחס לדגם היוצא.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoav
בהנחה שהרכב ללא סגירה מאחורה, ורוב הזמן הארגז ריק ( לא בטיולים), האם ביום יום ה"קופצנות" הזו מורגשת?
כמו שאסף ציין,
סט קפיץ ובולם איכותי מפחית משמעותית מהקופצנות של ארגז ריק ובכלל.
לחץ אויר:
הרבה מאד נוסעים בשגרה עם לחץ אויר מלא, שמתאים להעמסה.
הפחתה מותאמת משקל הארגז עושה פלאים.
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoav
בהנחה שהרכב ללא סגירה מאחורה, ורוב הזמן הארגז ריק ( לא בטיולים), האם ביום יום ה"קופצנות" הזו מורגשת?
עם מתלים טובים או טובים יותר - כן. מורגש. אבל ממש לא נורא. זה לא הרבה יותר קופצני מלנדקרוזר עם קפיצים מדיום דיוטי או הבי דיוטי - שזה מה שצריך כדי להעמיס משפחה לטיול.
אצלי ארגז פתוח מכוסה ברזנט - ירושה מהבעלים הקודם שהשתמש בו בתור אוהל - מלונה. אני חושב שזו תצורה מצויינת גם ליומיום ולטיולים בלי כלבה בארגז.
הפרק הבא יהיה על עבירות וביצועי שטח אבל בשבילו אני אצטרך לקחת נשימה עמוקה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
e-Pit@m
ע"פ מה הקביעה הזו? אכפת לך לנמק?
נ.ב ניתן להרכיב הכל יותר טוב ממה שהיבואן הציע... דווקא הערכה של מיצובישי נראית בינונית ביחס למה שיש לשוק להציע.
יש לי ניסיון לא טוב עם המיגון של הטריטון של אספיר. מיגון גחון ספציפית שהתעקם ונשבר... אספיר האשימו את הנהיגה למרות שבפועל נראה ששכחו לרתך חיזוק במיגון.
סט קומפלט ומותאם של אולדמן לא בטוח ייפול מהבילשטיין... אולי אף להפך.
ולגבי צמיגים... יש at טובים יותר, כמו לדוגמא bf שמציג מבנה פנימי זהה לדגם הmt עם 3ply בדופן, יתרון משמעותי לאור החתך הנמוך יחסית.
... סתם מבחן מצולם שקפץ לי ברשת.. לא יודע כמה אמין אבל דווקא בצד האלקטרוניקה נראה שיש לטריטון ייתרון:
https://youtu.be/9wq4V_eV8po
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מדוע נדרשים מיגונים? האם זה שכיח שהמכלולים התחתונים פוגעים בקרקע?
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
יש הטוענים שצריך מיגונים כדי שיצרנו המיגונים יתפרנסו.
ברכב מוסדי זה חובה כי לנהגים לא אכפת. שם הכל יכול לקרות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
אז שוב השאלה, בהתייחס לדרישות השטח המשפחתיות שלנו ממנו ( צנועות) , האם יוצאים מהיבואן עם הרכב כמו שהוא ואפשר להנות ממנו- או שמיד לסדנת הגבהה, בולמים, מיגון, צמיגים , אבזור האמבטיה וכו- וזו עלות שיכולה להיות גדולה עלינו..
ו אסף- קדימה, פרק ד. גם לנשום יותר מדי נשימות עמוקות זה לא בריא
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoav
אז שוב השאלה, בהתייחס לדרישות השטח המשפחתיות שלנו ממנו ( צנועות) , האם יוצאים מהיבואן עם הרכב כמו שהוא ואפשר להנות ממנו- או שמיד לסדנת הגבהה, בולמים, מיגון, צמיגים , אבזור האמבטיה וכו- וזו עלות שיכולה להיות גדולה עלינו..
קח בחשבון סט מתלים - שים בצד בין 10000 שח לקיט רגיל עד 20000 לקיט BP51 שהוא מיותר לחלוטין אבל לוקח את הרכב לרמה אחרת.
אפשר להסתדר בלי, אבל חבל.
צמיגי שטח טובים - זה בכל רכב חדש - ואפשר לדחות את ההחלפה. רק אם יש אופציות - כדאי לקחת מראש את הקוטר הגדול ביותר, רק לוודא שזה לא במקרה איזה חתך 60 כמו שמיצובישי בחרו לשים ב'גרסת השטח' שלהם (מה עשינו בזה...??) או שזו מידה שאין בה מבחר צמיגי שטח.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: טנדר כרכב יום-יום וטיולים?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
קח בחשבון סט מתלים - שים בצד בין 10000 שח לקיט רגיל עד 20000 לקיט BP51 שהוא מיותר לחלוטין אבל לוקח את הרכב לרמה אחרת.
אפשר להסתדר בלי, אבל חבל.
צמיגי שטח טובים - זה בכל רכב חדש - ואפשר לדחות את ההחלפה. רק אם יש אופציות - כדאי לקחת מראש את הקוטר הגדול ביותר, רק לוודא שזה לא במקרה איזה חתך 60 כמו שמיצובישי בחרו לשים ב'גרסת השטח' שלהם (מה עשינו בזה...??) או שזו מידה שאין בה מבחר צמיגי שטח.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מיגון?
אמבטית לפסטיק לארגז?
סגירה עם ברזנט?
מניח שגם אלו עלויות לא מבוטלות?