מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
https://www.calcalist.co.il/local/ar...838097,00.html
ציטוט:
רגב הודיעה שתגיש תיקון חקיקה שיחייב את אזרחי ישראל בזמן העברת הבעלות בדואר או באינטרנט, לדווח על מחיר המכירה של הרכב, ולהעמיד את מאגר המידע באתר אינטרנט נגיש וחינמי לציבור הרחב, שיתחרה במחירוני הרכב של לוי יצחק ויד2. ישראל כץ העלה יוזמה כזאת לפני עשור כאשר שימש כשר התחבורה, אך היא נפלה בשל קשיים טכניים, ובשל ההערכה כי בהיעדר סנקציה פלילית כמו המוטלת על מי שמסתירים מהמדינה את המחיר שבו נמכרה דירתם, לא תקבל המדינה דיווחי אמת מהנהגים...
.
על פניו יוזמה ברוכה, גם אם לא יצליח זה לא יגרום ליותר מדי נזק (חוץ מאשר לפרנסה של לוי יצחק).
ד.א. תשתדלו להתגבר על החשק העז להגיב לאישיותה של שרת התחבורה, ולהתייחס לעניין עצמו.
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
פרוייקט מבורך אבל נידון לכישלון.
יש המון אינטרסים למה לבלף במחיר המדווח.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
באופן כללי אני בעד הפחתת מעורבות המדינה.
במקרה הספציפי הזה, יש האמת בעיה שאדם פרטי שולט במידע והוא הקובע לפי חוק.
הדרך היחידה לפקח את המחירון היא שבעל הרכב והקונה יצטרכו לחתום על הצהרה משותפת לגבי המחיר.
ועדיין, יש יותר מידי נתונים לחשב כדי שזה יהיה אמין.
יש רכבים שכמעט ולא קיימים, נניח אוסטין מונטגו, איך תקבע מחירון לדגם שנותרו ממנו 20 נוסעים ורובם לא מחליפים בעלים?
או דגמים שנמכרו בבודדים, כמה דיפנדר 130 יש בארץ? כמה נמכרים בשנה?
לפי מה תקבע מחירון לרכב שלא בוצע שום עסקה לגביו שנתיים?
כמו שאמרת, על פניו יוזמה מבורכת.
בפועל נסתבך עם מחירון לא אמין ומחייב.
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
אם בכל החלפת בעלות בדואר הפקידה תשאל: "כמה"?
לא רוצים, לא עונים.
רוצים לבלף - מבלפים. אבל לאן? למעלה? למטה? יש אינטרסים לכאן או ולכאן, מוכר וקונה.
חלק ניכר מאד מהאנשים פשוט יגידו אמת, חלק אחר יסרבו להגיד, והבלופים, רוב הסיכויים שיקזזו אחד את השני.
כמו כל מחירון אחר, כמו בורסה, זה יהיה מדויק יותר ככל שנפח המסחר משמעותי יותר, ברור שלאוסטין מונטגו זה לא יעזור... אבל מי לעזאזל צריך לדעת מחירון של אוסטין מונטגו? אתה הולך להוציא עליה ביטוח מקיף??
אני לא רואה איך זה פחות מדויק מהמחירון המסחרי של לוי יצחק, וזה יהיה בחינם.
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
ואם יש מכירה של רכב עם מנוע/גיר גמורים.
איך זה יבוא לידי ביטוי בהצהרת המחיר?
לחלופין. רכב שטח מועשר בתוספות.
איך ישפיע על המחירון בצורה נכונה?
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
כל המקרים האיזוטריים לא משנים כלום.
המחירון חשוב לא לקונה ולמוכר הפרטיים, שימשיכו לקנות ולמכור בכמה שהם רוצים.
הוא חשוב כדי להעריך שווי של מכונית עבור ביטוח מקיף, ועבור חברות שמחזיקות ציי רכב. כלומר עבור כלי רכב חדשים ונפוצים.
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
המלחמה בהון השחור ועסקאות המזומן רק תגבר בקרוב, לדעתי, עד לחיסול הדבר הזה שנקרא כסף מזומן- הכל יהיה בהעברות דיגיטליות מנוטרות כאלה או אחרות, לא יהיה ניתן יותר להסתיר . המצב היום עם חוסר האמון בין האזרח לממסד רק מגביר את העסקאות במזומן לא מדווח, זה מצידו רק יאיץ את הממסד בתהליך להפחתה ולבסוף ביטול השטר שעשוי מנייר.
כך שללא עסקאות טרייד אין מוסלקות זניחות , מחיר הרכב יהיה פחות או יותר ריאלי.
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אומי5
באופן כללי אני בעד הפחתת מעורבות המדינה.
במקרה הספציפי הזה, יש האמת בעיה שאדם פרטי שולט במידע והוא הקובע לפי חוק.
הדרך היחידה לפקח את המחירון היא שבעל הרכב והקונה יצטרכו לחתום על הצהרה משותפת לגבי המחיר.
ועדיין, יש יותר מידי נתונים לחשב כדי שזה יהיה אמין.
יש רכבים שכמעט ולא קיימים, נניח אוסטין מונטגו, איך תקבע מחירון לדגם שנותרו ממנו 20 נוסעים ורובם לא מחליפים בעלים?
או דגמים שנמכרו בבודדים, כמה דיפנדר 130 יש בארץ? כמה נמכרים בשנה?
לפי מה תקבע מחירון לרכב שלא בוצע שום עסקה לגביו שנתיים?
כמו שאמרת, על פניו יוזמה מבורכת.
בפועל נסתבך עם מחירון לא אמין ומחייב.
לא קובעים מחירון
זה מאגר מידע נגיש כמו שיש כיום עם מכירות של דירות
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
אם יש מספר זניח של רכבים עם מנועים גמורים זה יוריד קצת, אם חצי מהמנועים גמורים זה יוריד יותר. מה שצריך.
אותו דבר לכוון מעלה.
Sent from my H3123 using Tapatalk
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אם בכל החלפת בעלות בדואר הפקידה תשאל: "כמה"?
לא רוצים, לא עונים.
רוצים לבלף - מבלפים. אבל לאן? למעלה? למטה? יש אינטרסים לכאן או ולכאן, מוכר וקונה.
חלק ניכר מאד מהאנשים פשוט יגידו אמת, חלק אחר יסרבו להגיד, והבלופים, רוב הסיכויים שיקזזו אחד את השני.
כמו כל מחירון אחר, כמו בורסה, זה יהיה מדויק יותר ככל שנפח המסחר משמעותי יותר, ברור שלאוסטין מונטגו זה לא יעזור... אבל מי לעזאזל צריך לדעת מחירון של אוסטין מונטגו? אתה הולך להוציא עליה ביטוח מקיף??
אני לא רואה איך זה פחות מדויק מהמחירון המסחרי של לוי יצחק, וזה יהיה בחינם.
מחירון זה לא רק מקיף, זה גם לקניה.
נניח שאני מחפש לקנות אלפא ג'וליה תלתן ירוק, אני כמובן רוצה לעשות מקיף, וגם רוצה לדעת מה השווי שלה לפי הדייטלינג והעץ ריח.
אבל כמה כאלו כבר נמכרו כדי ליצור דטא?
ברור שעבור מאזדה 3 וברלינגו יהיו מספיק עסקאות כדי לקבל התפלגות שניתן ללמוד ממנה משהו.
אבל מה עם דיפנדר 130? או בכלל דיפנדר ישן?
מה עם רמות גימור מיוחדות או סתם דגמים שלא נמכרו במאות או אלפים?
בסוף תהייה חייבת להיות יד שתתן מחירים לדגמים מסויימים, וכנראה שיד הזו לא תדע מה שהיא עושה.
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
לרכבים שנפח העסקאות שלהם לא מספיק, המחירון הזה לא יהיה רלוונטי. בדיוק כמו המחירונים המסחריים של היום.
מישהו יודע להגיד לך מה המחיר של דפנדר 130 בישראל? לא. ולעולם לא יהיה מחיר מוסכם. ואחרי שתקנה במחיר שאתה והמוכר הגעתם אליו, ותחליט לבטח מקיף, זה יהיה דיון פרטני מול שמאי חברת הביטוח - בדיוק כמו שעושים היום (יצא לי לבקר פעם אחת פיזית במשרדי לוי יצחק בתל אביב כדי לקבוע ערך בשביל לבטח מקיף רכב מסויים שלא היה לו ערך במחירון).
היתרון של המדינה הוא אחד - כל העסקאות עוברות בהגדרה תהליך העברת בעלות, וזו נקודה יחידה ונוחה לדלות את המחיר. לוי יצחק ויד 2 מנסים לעשות אותו דבר בסקרים שלהם ובבקשה למלא משוב אחרי שהמודעה יורדת (לוי יצחק דרך win-win) אבל הם לא יכולים להתקרב להיקף שמשרד הרישוי יכול להגיע אליו בצורה טריביאלית.
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
מצוין, המחירון של LC ירד ושל LR יעלה :)
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
כל מה שהמדינה נוגעת בו . ולא משנה כמה הריון עצמו טוב או חשוב או בא ישירות מהלב ...
יגמר רע, מכמה סיבות אוביקטיביות לחלוטין.
1. חוסר ידע של מי שמחליט
2. חוסר רצון או מוטיבציה של מי שמחליט להקשיב למי שמבין
3. יותר מידי ידיים בוחשות בקדירה
4. יותר מידי אנשים מנסים להרויח מהבחישה בקדירה
5. יותר מידי אנשים עלולים להפסיד מזה .. ולכן ילחצו על מנת לשנות את רוע הגזירה מה שיוציא את העוקץ מכל התהליך
6. דרור ימשיך.
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
DavidL
מצוין, המחירון של LC ירד ושל LR יעלה :)
כנראה שבדיוק ההפך.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
כל הרעיון של מחירון פסול מיסודו. גם המחירונים של לוי יצחק והמתחרים שלו אם עדיין קיימים, וגם המחירון המוצע על בסיס מאגר ממשלתי. בשום מקום בעולם, לא קיימים מחירונים משני הסוגים.
לשאלת הסחירות, הכל תלוי באיזה סכום המוכר מוכן להפרד ממכוניתו, ואיזה סכום הקונה וכן לשלם. בפועל זה המצב בארץ כיום ברוב העסקאות.
לשאלת הביטוח, הרי חברות הביטוח הן הקרטל הגדול המחזיק את לוי יצחק ודומיו עם ערימת מזומנים שמנה בחשבון הבנק. בכל מקום אחר, כאשר רוצים ביטוח מקיף, מתמחרים את כלי הרכב על בסיס הצהרת המבוטח או במקרים קיצוניים על בסיס שמאי פרטי אשר מוזמן לבצע הערכת מחיר.
אם רוצים מהפכה אמיתית, צריך את שיהיה מפקח על ביטוח עם ראש פתוח וביצים גדולות, ובלי התערבות של אף אחד מלמעלה.
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
כל המקרים האיזוטריים לא משנים כלום.
המחירון חשוב לא לקונה ולמוכר הפרטיים, שימשיכו לקנות ולמכור בכמה שהם רוצים.
הוא חשוב כדי להעריך שווי של מכונית עבור ביטוח מקיף, ועבור חברות שמחזיקות ציי רכב. כלומר עבור כלי רכב חדשים ונפוצים.
בקיצור מדובר באינטרס של בעלי טויוטה להעלות את ההחזר מהביטוח אחריי שתיגנב :cool:
וברצינות.. הרכבים שזה רלוונטי אליהם (אלו שהשוק מוצף בהם והם לא טויוטה), לרוב נמכרים הרבה מתחת למחירון של לוי יצחק ודומיו - השוק שייך לקונים ולא למוכרים.. אז שווי הרכב מבחינת הביטוח ירד.. איך נרוויח מזה? חברות הביטוח יגבו פחות על מקיף? ספקני.
אז יהיה מחירון ממוצע שהרכב נמכר בו.. בסוף אף אחד לא מחוייב למכור במחיר מחירון והקונה והמוכר כבר יסתדרו על מחיר שמתאים לשניהם.
אני באמת לא מוצא פה יותר מדי תועלת, בטח לא לפרט.
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
ולפי מה תמכור את האוטו?
לפי כמה שאתה רוצה לקבל ולפי כמה שהקונה מוכן לשלם, ובעצם בשביל הזהב שבין שניהם.
תגובה: מירי רגב מחייה את יוזמת מחירון הרכב הלאומי של משרד התחבורה
תכלס, אם שאיפת המדינה היא לכפות על האזרחים עסקאות ללא שימוש במזומן, הרי שממש קל לקבל נתוני מחיר מכירה.
אפשר להצמיד לטופס העברת הבעלות גם סוג של הצהרה חתומה על המחיר בצרוף אמצעי תשלום או קבלה והכל סגור.
רוב העסקאות במכוניות פרטיות נעשות בכל מקרה מול מגרשים או סוחרי רכב.
ג'יפים נדירים ושאר עופות מוזרים לא חשובים למדד בגלל המספרים הזניחים.
מבחינת המדינה גם אם יהיה דיוק של 60-70 אחוז בדגמי המכוניות הנפוצים עדיין תהיה אינדיקצייה טובה יותר מאשר המחירון המופרך של אדון יצחק לוי או יד 2
נראה אותם מוצאים דיפנדר 97 בפחות מ 8000 ש'ח
כך מופיע במחירון יד 2:
לנד רובר דיפנדר - 4X4 110 פתוח ידני דיזל 2.5 - 1997
מחיר הרכב נמוך מ-8,000 ₪ יש לקבוע את מחירו לפי מצבו בפועל
או לנד קרוזר סדרה 70:
טויוטה לנד קרוזר סדרה 70 - 75 ידני ארוך דיזל 4.2 - 1998 מחיר לפני שקלול 13,700 ₪