2 קבצים מצורפים
השדרוג של הג'ימני... או שמא?
אז לפני שלושה שבועות הוחלף הג'ימני האהוב.
לאחר בדיקות, לבטים, התייעצויות וקריאה אינסופית הוחלט ללכת על פאג'רו BK קצר.
התנהגות הכביש יחד עם מרכב שלוש הדלתות הקצר, מחיר לעומת היפני השני, יכולת השטח הפוטנציאלית (המספיקה לי לגמרי), הסחירות והאמינות הכריעו את הכף.
לאחר חיפושים של חודש וחצי (הרבה במונחים שלי) ומו"מ שלא יבייש מפלגה חרדית, נמצאה הכלה:
בתולת שטח שמורה בת 6, נקייה ויפיפיה.
כבר בנסיעה מהחופה הביתה נמרח לי חיוך על הפנים. כמי שחי בעיר ונוסע המון בתוך העיר, הנסיעה המזעזעת בג'ימני הייתה שוברת את הגב לבחור גדול כמוני. הכלה החדשה לעומת זאת, מגהצת את הכביש בצורה נעימה, חלקה הרבה יותר. הנסיעה בכביש 6 במהירות 120 היתה נעימה, למעט שאון הדיזל שאי אפשר להתעלם ממנו וההיסוס בעליה להילוך האחרון. הגעתי הביתה ושוב, הפתעה נעימה - גרסת שלוש הדלתות, באורך של ניסאן קשקאי, השתחלה בקלות לחנייה תל אביבית.
יומיים לאחר הקנייה כבר הותקן מיגון גחון בפרוג'יפ נשר, מקום שעושה רושם מקצועי, מציע מחיר מצוין למיגון פג'רו ביחס למתחרים, אך מעט איטי בשירות ולגבי טיב המוצרים... קשה לדעת. בדיעבד, אני לא בטוח שהאלומיניום 6 מ"מ הוא אותו אלומיניום שהמתחרים מוכרים.
גם את נעלי הבלט שלה החלפתי בצמיגי קופר 50:50, שיתנו לי איזון בין טיולים לבין נסיעה יום יומית בכביש.
בשבוע וחצי של עבודה מנהלית יום יומית, הרכב נפלא. נוח לתמרון, כיפי לנהיגה (יחסית) וצורך דלק בבדיקה אמתית ממוצעת של 1:9.5, יותר טוב משציפיתי. קפיצה ראשונה ליער בן שמן, מעלה הנגמשים, קצת מעלות כיתה א' של בית הספר לנהיגת שטח (המקום בו דרור ברלי לימד אותי לטפס לראשונה לפני כמה שנים ולהתמודד עם הצלבות) והרכב מחייך, לא מבין מה אני רוצה ממנו.
תפנית העלילה הגיעה בטיול האמיתי ראשון - אזור הירדן ההררי וטיפוס לרמת הגולן. הרכב נמוך. מה זה נמוך? רעש האבנים שאותן לא ספרתי עם הג'ימני לא מפסיק להפתיע בחיכוך המיגון. כן, אני יודע שעם רכב מסוג זה צריך במיוחד להשאר גבוה, לחפש את הקוליסים וכו'. עדיין, הופתעתי לרעה מהגובה. ביציאה מהשטח, קפל קרקע עם בולדר לא גדול במיוחד בסופו ו"בום". מיגון הגחון התקפל פנימה כמו נייר כסף, נעצר חצי מ"מ מהרדיאטור. איזה כיף ששמתי מיגון. למה הרכב הזה כלכך נמוך. למה המיגון התקפל בכזאת קלות.
טיפוס קטן בהצלבה והרכב לא מתקדם. לא בא לי להפעיל את הנעילה האחורית, אין פה שום דבר שאמור לאתגר אותו, הג'ימני והויטארה שאיתי עברו ללא דרמה. לא עובד, בפעם הרביעית נעלתי מאחור ועברתי בתוך שנייה. מפתיע ומוזר.
אני לא נהג שטח מדופלם, אך מטייל כבר מספר שנים ברכבי 4*4, בצירים שנחשבים לרוב ל"קלים" עד "בינוניים", פה ושם מעלה נחמד אך שום דבר שמצריך כלי גיבור. להטלטל בעשוש או חרמוש או יחמוש מעולם לא עשה לי את זה, אני מטייל. פעם טיילתי ברגל, הזדקנתי, קניתי ג'יפ. זה הכל.
לצרכים האלה הפאג'רו אמור להתאים כמו כפפה ליד ועדיין, איכשהו, חשתי מאוכזב. הוא מרגיש לי נמוך, מהוסס בהפעלת בקרת האחיזה ובאופן כללי כמו SUV מודרני שלא נועד לשטח, על אף שהוא אמור להיות מאחרון המוהיקנים בתחום.
אשמח לשמוע דעתכם, במיוחד כאלה שמכירים את הכלי. אולי דעתי עוד תשתנה בסוף הסגר וככל שאמשיך לטייל, אך כרגע, הגעגוע לג'ימני מגיע לרגעים. אולי גם ההגבהה העתידית תסייע.
קובץ מצורף 130953
קובץ מצורף 130954
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
חתיכת בומבה כדי לקפל ככה פינה של לוח מיגון מאלומיניום 6 מ"מ....
מאיפה טיפסת מהירדן ההררי לרמה?..... מגשר כפר-הנשיא?..... סובארואים ואפילו אאוטלנדר היברידי (בעע.....) עלו משם ללא דרמה מיוחדת.
וגם בקרת משיכה בפאג'רו אמורה לעבוד יותר מהר וחלק ממה שאתה מתאר ובכלל הדגם הקצר לא אמור להיתקל בשום בעיות עבירות במסלולי הטיול הרגילים. הארוכים מגרדים קצת את הזנב וכו' אבל הקצרים?....
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
חתיכת בומבה כדי לקפל ככה פינה של לוח מיגון מאלומיניום 6 מ"מ....
מאיפה טיפסת מהירדן ההררי לרמה?..... מגשר כפר-הנשיא?..... סובארואים ואפילו אאוטלנדר היברידי (בעע.....) עלו משם ללא דרמה מיוחדת.
וגם בקרת משיכה בפאג'רו אמורה לעבוד יותר מהר וחלק ממה שאתה מתאר ובכלל הדגם הקצר לא אמור להיתקל בשום בעיות עבירות במסלולי הטיול הרגילים. הארוכים מגרדים קצת את הזנב וכו' אבל הקצרים?....
הטיפוס לרמה לא היה החלק בו התקפל המיגון. בשביל הגולן, מתחת למצפה אופיר, הדרך זרועה בולדרים לא גדולים במיוחד. העליה מקפל הקרקע בזוית לא טובה לבולדר (שבקושי הבחנתי בו) היא שנתנה את המכה.
הג'ימני שהיה לפני ונסע בתוואי זהה, עבר מעליו בקלילות (מוגבה 2 אינטש חוקי),
הויטארה שהיתה מאחורי שפשפה את הבולדר קלות.
את "אתגרי העבירות" מצאנו בכוח, כדי לבדוק קצת את הרכב במסלול הקליל הזה, להצלבות נכנסתי בכוונה כדי לבדוק את בקרת המשיכה.
אולי יש לסגל צורת נהיגה אחרת ממה שסיגלתי בג'ימני, אבל הופתעתי לרעה. אולי אחרי הסגר וההגבהה, אקבל תמונה שונה על הרכב.
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
לתקן הנחה שגויה נפוצה, יש צורך בניסיון ובהכרת הרכב והמערכת כדי להפיק כמה שיותר מהtc.
בגדול יש צורך להחזיק סל"ד קבוע באיזור 1800 או 2000. יש רכבים שהתגובה מהירה יותר ויש רכבים שהתגובה איטית יותר. יש רכבים שהתגובה בהיכנס המערכת לפעולה תהיה קופצנית ושגיאה של נהגים לא מנוסים תהיה עזיבה של הגז מה שיגרום להפסקת פעולת המערכת ולתופעה של יויו.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
רק לוודא, היית בlow? טווח המהירויות במצב LOW בקינג/BK גדול למדי ובהשוואה למשל לפראדו שהיה לי לפני הקינג, למעט שבילים מהירים ברוב תוואי בשטח בקינג היה נכון יותר להיות בLOW, אחרי שהתרגלתי הפך לטבע שני, יתכן שאתה עדיין במוד של גימיני לגבי היכן נדרש הילוך נמוך, ולא היה לי ג'ימיני.
הesp היה מכובה? אני לא זוכר אם אוטומטית נכבה בlow אבל אי כיבויו מפריע ל TC, לפחות כך היה בקינג 2007.
ובנוסף, בדרדרות והצלבות תמיד הרגיש לי יותר נכון לא להיות בD אלא להעביר ידני ההילוכים בטיפרוניק וגז קבוע לטובת הTC.
והגבהה ומיגון סף מאוד נדרש בקינג / BK
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
לא זוכר מאיזו שנה היה הג'ימני שלך ומה היה בו. בכל מקרה - לג'ימני מהלך מתלים מכובד והוא מאוד גמיש במצבי הצלבה. בוודאי גמיש בהרבה מפאג'רו BK שממהר להניף גלגלים באויר. לכן הג'ימני נזקק פחות לעזרת ה-TC שלו (קיים רק בדגמי 2015-2018 וגם ה-TC הזה לא בדיוק יעיל. מ-2019 בג'ימני החדש, מערכת TC טובה יותר)
לפאג'רו TC עדיף, אבל הוא נזקק לו בתדירות גדולה יותר.
ESP בכל מקרה מנוטרל כשהילוך כוח LOW משולב. (4L בג'ימני, 4LLc בפאג'רו).
TC בפאג'רו עובד על כל ארבעת הגלגלים אבל מבוטל כשנועלים נעילה אחורית. קטע ממש מטומטם לעניות דעתי, אבל ככה זה בא מהיצרן. כבר היה כאן דיון על זה.
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
אין סיבה לא לנעול את הנעילה, בשביל זה היא שם. אבל את זה כבר למדת.
רכב כזה צריך הגבהה. גם את זה למדת.
מיגון בלי הגבהה לעיתים מפריע יותר מעוזר - גם את זה למדת.
תתחדש! הוא נכנס לנעליים גדולות של ג'ימני, אבל הוא לא פחות עביר אחרי שתתרגל - ותגביה אותו.
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
הוא לא פחות עביר... אבל צריך ללמוד לנהוג מחדש. מה 'הלך בקלות בג'ימני ידרוש ממך נהיגה. אתה במשחק אחר של בהמה כבדה. מתלים נפרדים. בקיצור... תמשיך לצאת לשטח ולטייל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
+1. שלא יטעה אותך בזה שהוא קצר ו"קטן מימדים", עדיין הוא suv בכל אבריו, הגבהה מתבקשת. חבר שטייל איתי עם כזה לפני כמה שנים עשה את כל המסלולים הידועים בלי בעיה, צריך להיתרגל.
ותתחדש!
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
אם השאלה הזאת היתה עולה כשנקינג יצא היו אומרים לך פה שלא קנית רכב שטח או לכל הפחות רכב כבישטח אבל היום אחרי שהתרגלנו אז הוא נחשב למוהיקני האחרון וכל זה אחרי שעברת מגימני עם 2 סרנים.
זה לא עונה על השאלה?
Sent from my H3123 using Tapatalk
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
בהרבה מובנים, הקינג עדיין לא ממש רכב שטח, הBK עולה עליו בכל. ועדיין לעולם לא יהיה כמו ג'ימני.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
אני זוכר שהקינג יצא לאוויר העולם... חלק קראו לו "האמר קטן"(מתלים נפרדים וזה)...
אפילו שקלתי להחליף את הפג'רו "הישן" שהיה לי באחד כזה שעלה אז חדש סביבות ה 300k לזכרוני, ראינו בסוכנות וקיבלתי וטו מהאישה "לא!", זה לא נראה לה רכב שטח...
שנתיים שלוש אחר כך פגשנו כאלה במעלה עוזי שנילחמו ופירקו פלסטיקה תוך כדי העליה... אבל עלו.
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
זו בעיה ידועה כאשר עוברים מרכב עם סרנים לרכב בעל מתלים נפרדים, נדרשת צורת נהיגה שונה ובחירת מסלולים שונה ממה שרגילים, אני מבין את התחושה שלך לי אישית זה לא התאים, יש כאלה שמתרגלים.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
תתחדש! הוא נכנס לנעליים גדולות של ג'ימני, אבל הוא לא פחות עביר אחרי שתתרגל - ותגביה אותו.
ההגבהה תשפר את העבירות אבל הוא לעולם לא יהיה עביר כמו הגימיני, ואת זה חשוב לדעת ולזכור.
את היתרונות בהשוואה לגימיני כבר תארת...
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
הגבהה, צמיגים ראויים (המידה של דגם דזרט עדיפה בהרבה על דגם דקאר), לחץ אוויר מתאים ונהיגה תואמת, והרכב הזה מפתיע. מאוד.
צריך ללמוד מתי עדיפה הנעילה ומתי לתת ל- tc לעשות את העבודה. זה טריקי. (ראה תגובתו של דרור לגבי ביטול ה- tc במצב נעול).
בטיול האחרון בעליה מבולדרת למדי ברמהג (מעין כנף דרומה לכיוון הגשר הסורי), bk ארוך עם הגבהה של אולדמן, צמיגים ומיגון עלה בזלזול היכן שג'ימיני סטנדטי עד העצם התקשה למדי.
הרכב יותר מבסדר. תן לו צ'אנס...
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
לטייל בטוח אמשיך, גם ההגבהה מעבר לפינה. אני מקווה שבהמשך הטיולים אופתע לטובה ואלמד את משחקי בקרת המשיכה.
הנפת הגלגלים המהירה היא בהחלט משהו שצריך להתרגל אליו. לצורך העניין, בנקודות בהן נכנסתי בכוח להצלבה כדי לבדוק את המערכת, הג'ימני לא הצליח להצליב לא משנה כמה ניסינו.
לגבי מידת הצמיגים - כרגע זה לא על הפרק משיקולי תקציב, הרכב עצמו + צמיגי ה50:50 + מיגון + הגבהה + תיקון הגבהה (רק את עצמי להאשים יכלתי) יוצא סכום לא מבוטל בפרק זמן קצר מאוד:)
אגב דרור, יש בחור אוסטרלי שמייצר כפתור שליטה לבקרת המשיכה לBK, כלומר, גם בנעילה אחורית משולבת המערכת יכולה להמשיך לפעול.
יש גם דיבור על מהנדס ישראלי שרוצה לייצר את אותה אופרציה פה בכחול לבן, בכמה מאות שקלים.
אני חש מעט אי נוחות עם עקיפת החלטת היצרן בנוגע לזה, לא הצלחתי לאתר אך בטוח יש הסבר הגיוני כלשהו להחלטה על ביטול הTC בזמן נעילה אחורית.
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dorbh
לגבי מידת הצמיגים - כרגע זה לא על הפרק משיקולי תקציב, הרכב עצמו + צמיגי ה50:50 + מיגון + הגבהה + תיקון הגבהה (רק את עצמי להאשים יכלתי) יוצא סכום לא מבוטל בפרק זמן קצר מאוד:)
סכום שצריך לקחת בחשבון ברכב טיולים כחלק בלתי נפרד מעלות הקניה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dorbh
אגב דרור, יש בחור אוסטרלי שמייצר כפתור שליטה לבקרת המשיכה לBK, כלומר, גם בנעילה אחורית משולבת המערכת יכולה להמשיך לפעול.
יש גם דיבור על מהנדס ישראלי שרוצה לייצר את אותה אופרציה פה בכחול לבן, בכמה מאות שקלים.
אני חש מעט אי נוחות עם עקיפת החלטת היצרן בנוגע לזה, לא הצלחתי לאתר אך בטוח יש הסבר הגיוני כלשהו להחלטה על ביטול הTC בזמן נעילה אחורית.
נכון.
יש כזה דבר.
עוד לא חקרנו לעומק אבל בהחלט משהו שנראה מעשי.
תכף אחפש את הקישור.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
הרב מזה כי אתה עדיין בראש נוהג בגימני.
כשתלמד את הזויות והמימדים של הרכב הרבה ותסדר מעצמו.
והמעיכה במגן גבוהה למדי, אני בטוח שהגימני שעבר לפני עבר לידו ולא מעליו.
זה עניין של לדעת איה הפינות של הרכב, כמו חתול בלי שפם.
תגובה: השדרוג של הג'ימני... או שמא?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונתןמצפה
הבעיה העיקרית שזה אומר להתערב במערכת הבלמים, וזה מאוד בעייתי מבחינה ביטוחית.
אותו צורך קיים לבעלי סובארו פורסטר בדגמים הפשוטים ללא גישה ל xmode , כנראה נדרש שינוי תוכנה להפעלת הגישה לxmode כמו בדגמי xs או x תלוי במודל, אבל אין התלהבות להתערב במערכת קריטית עם אלמנט בטיחותי.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk