חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
אהלן,
שמי מוטי והחלטתי לשתף חוויות לאחר רכישת הדיסקו כי אני מאוהב באוטו הזה.
מי אני?
בן 43, יליד גבעת עדה וגר היום בקיבוץ רגבים עם אשה ו2 ילדים.
בעברי מאז הצבא היו לי אופנועי שטח, סופה 92 ברזנט, טנדר מיצובישי בופאלו וטרופר 3.0, ואז הגיעו רכבי הליסינג ואופניי שטח מילאו את מכסת השטח הנדרשת, וה 4x4 ננטשו לטובת רכבי ליסינג מפונפנים ונקיים, ואופניים מועמסות על הגג כשצריך לכל מקום הארץ.
ואז הגיע הילד הראשון ובהתחלה הוא הצטרף לטיולים על כסא המורכב על הכידון עד שהוא נהיה כבד מידי, ואני נהייתי עייף מידי והבנתי שאין ברירה, הילד (דו משמעי) צריך רכב שטח.
אבל יש כוונות לבנות בית בקרוב, והחשבון בנק לא יידע להתמודד גם עם רכב 4x4 אמיתי אז ההחלטה נפלה על טרקטורון ונגרר.
לאחר כל מיני חיפושים הוחלט על פולריס ריינג'ר שמאפשר לקשור מושב תינוק בצורה בטוחה, וגם לאכלס 3 נוסעים בטיול(לילד יש גם אמא), ללא חלון קדמי - שמש, רוח, בוץ ואבק ישר בפנים וזה הכי שטח שיש.
וכך העברנו לנו 5 שנים לרוב בשוטטות באזור הבית, לפעמים עם הנגרר לדרום או לצפון(אמרנו רכב ליסינג דלק על חשבון החברה) אז על הנייר זה נראה כמו הפתרון האידאלי.
אפס עלות לשטח וחזרה בתנאי רכב חדש ומודרני שגורר עגלה במשקל של 900 ק"ג בערך ולא מרגיש אותה כלל.
אבל, ההתעסקות במסלול מעגלי, ותנאי מזג האוויר גרמו לנו בסוף להישאר תמיד במסלול הביתי בו תמיד ניתן לברוח הביתה אם מגיע מבול בחורף, או לצאת מיד לסיבוב אם פתאום מגיחה שמש נעימה, או בקיץ בשעות בערב כשנסיעה ללא חלון נותנת לרגע תחושה של אביב.
כל זה.... גרם לנו להבין שהריינג'ר זה אחלה, אבל זה לא הדבר האמיתי, זה תכלס טרקטור שנוסע מהר, אבל עדיין טרקטור.
אז המחשבות התחילו לנדוד, ושלל רעיונות עלו:
האם להחליף את הפוקוס סטיישן 2010 של האשה (שעלות אחזקה שלו ממש ממש נמוכה) בדאסטר או פורסטר בעלות של 60 70 אשח.
או אולי לעלות בתקציב למעל 100 אשח לכיוון SUV גדול (מיצובישי / טויוטה) או אולי טנדר....
אולי לקמבן עם הבוס החלפה של הרכב בטנדר פולקסווגן אמארוק(אני יכול לנסוע רק ברכב גרמני, נהלי חברה, לא שולט בזה) אבל הקורונה ועתיד לא ברור הורידו את זה מהפרק.
החלק הזה של המחשבות חוסל על ידי האשה שרכב מעל 100 150 אשח לא בא בחשבון. ורכב צעצוע שאמור להיות שלה (=תקין לצאת לעבודה בזמן ולחזור לגנים בזמן) לא יכול לעבור התעעלות מזדמנת על ידי ולכן אני צריך להשלים עם העובדה שהריינג'ר נשאר וזהו.
טוב, אז אם קונספט הריינג'ר נשאר, אולי להחליף אותו ברייזר?
אבל עם 2 מושבים לא נסתדר.
ו 4 מושבים נושק למחיר של רכב אמיתי, מעל 100 אשח וגם משומש יעלה מעל 50 אשח. קיצר, לא בא בחשבון.
אז... המחשבות הלכו לעולם הגרוטאות,
סופה (סלח לי דרור) עולה היום במחיר הזוי, בשנת 2002 סופה 92 עלתה לי 20 אשח ונמכרה אחרי שנתיים בדיוק באותו מחיר.
אבל היום, סופה כזו עולה מעל 50 אשח, וזה לרכב שלישי מחיר לא ריאלי בשבילי.
מיצובישי פאגרו מזדקן או טרופר שכחדש כאב לי מאוד בכיס לא כ"כ נראו לי הכיוון הנכון.
אז חיפשתי משהו אחר, משהו זול כזה פשוט.... ויטרה, או גרנד ויטרה, אז ראיתי אחת אצל השכן במחיר סביר של 20 אשח בערך, עשיתי סיבוב והבנתי שזה לא זה.
אבל יש לשכן אחר, דיסקו TD5 שלרגע חשב למכור, והתחרט אבל הדליק לי פנטזיה ישנה שבא לי דיסקו.
בא לי רכב שפשוט יכול לנסוע בשטח, לא כזה שאני צריך לעשות בניות מעצ, ולא כזה שאני אחשוש לנסוע כאן או כאן, לא רוצה לפחד על הצבע, ולא רוצה לחשוש לאבד פגושים, אלא פשוט לכוון את ההגה לתת גז ב low ולנסוע ובזה להבנתי באותו רגע, למרות שיש לי אפס הכרות עם הרכב הזה(דיסקו) , החלטתי שדיסקו זה הרכב הנכון בשבילי.
חיפשתי ביד 2, ראיתי שניים וקצת נבהלתי, כמות השמן בבריכה מתחתיהם היו כמו תמרור אדום מנצמץ שזה לא רכב בשבילי.
אפילו שטיפול עצמי ברכב הוא ממש לא משהו שמפחיד אותי, בכל זאת מושבניק, עשיתי מנוע לטרקטור בגיל 16.פירקתי והרכבתימג"חים, (אעלק צוות טנק, אפשר פשוט לקרוא לנו חוליה צוותית,גם ככה החוליה הטכנית לא יודעים לעשות כלום)
אח"כ, אחרי הצבא עבדתי אצל ארנון מלאכי מוסך אנדורו, שם למדתי את החלק הטכני המקצועי של איך מתקנים רכבים להבדיל מסתם לפרק ולהרכיב, עבדתי אצלו בתקופה שג'יפים היו Jeep ממש בתחילת מבול היפניות, והחלק הזה בחיי הבהיר לי שמכונאות זה לגו של מבוגרים, צריך לדעת לפרק באופן נבון, לדעת לאבחן את מהות התקלה ובהתאם להחליף חלקים, ולהרכיב בצורה איכותית ונכונה.
אז עבודה על רכב מזדקן אינה מפחידה אותי.
והוחלט שדיסקו 1 זה היעד הבא.הוא חסון,
הוא עם 2 סרנים חיים על 4 ספיראלייים, הוא דיזל ישן ויחסית טיפש, והוא יחסית זקן, אולי זקן מאוד, כולם עם מלא מלא קילומטרים ולכן מתאימים תקציבית להוות מבחן למשפחה לפני ששופכים 100 אשח סתם. מקסימום מוכרים לחלקים.
אבל צריך לבחור את זה של "אהבה ממבט ראשון" ולא כזה שקונים כי מחפשים.
ואז חבר שלח לי לינק לדף פייסבוק של מועדון לנד רובר, ואפילו שאין לי חשבון בפייס הצלחתי לשים עין על שני רכבים והחלטתי ללכת לראות בעצמי.
מבחינת העלות, מתאים, 25 אשח, מה יש פה כבר להפסיד?!
מנוע TDi300, גיר אוטומטי, בציר 98, 420 אקמ על השעון, אין לי שמץ מה הוחלף בו ואינו מקורי וגם לא כ"כ אכפת לי,לא שאלתי על דו"ח טיפולים, מלבד טיימינג, כי זה לא כ"כ מעניין אותי, גם ככה אני עושה בדיקת מכלולים בעצמי ומה שצריך מתקן מיד.
אז הוא מוגבה, צמיגים גדולים, כננת, שנורקל.,מגירות ואפילו מדף בדלת האחורית! מגניב!!
נזילות? נראה סביר, מזיע אבל סביר. מעלים על הליפט אצל אלי שחר, אלי אומר," שמע הרכב סביר, המחיר סביר, תיקח ותהנה! "מקסימום, כבר אמרתי, לחלקים!
אז הרכב אצלי מאז יולי בערך, אמנם לא נסענו רחוק ולא נסענו הרבה אבל חרשנו מסביב לחורשן, לא את המעלות המפורסמות, לא זה לא הקטע שלי, אבל שבילים טכניים מדרגות מרוצפות אבנים ובורות אני אוהב!אני אוהב לשמוע את המתלים עובדים. מה אני אגיד לכם, אני אוהב את ההתנהגות של הרכב הזה בשטח, ואני כ"כ שמח שלא בחרתי במשהו אחר!
הדרך האלגנטית שהוא מדלג מעל מדרגות או מכשולים, כמו בלרינה, פורס רגליים... נמתח... מעביר משקל מצד לצד ומתגלגל.מן גלגול משעשע כזה, שאני לא מכיר מרכבים קודמים, משעשע ומצחיק.
הטרופר לעומתו היה מוגבה וקשה בטון! הסופה הייתה אגרסיבית, מנוע חזק, רכב קל שאוהב גז, כמעט כמו רייזר. הטנדר היה עגלה, נסע יפה אם המון משקל בארגז הניף גלגל קדמי ונסע בכל מקום, אבל תנוחת ישיבה כמו בשרותים, לא אהבתי.
אז כן, הדיסקו הזה הוא לא פנתר בכביש, הוא מזכיר לי את התאוצות של המשאית שהייתי נוסע איתה לשוק הפרות בחיפה לפני 20 שנה ... כאילו הרכב חי בעולם משלו. יש לו קצב אחר.אבל משייט נעים ושקט, לא מווברץ, לא מטרטר גם במהירות תלת ספרתית בכביש מהיר. משהו שבהחלט מעלה לי חיוך על הפנים.
איפה התקלות, אתם שואלים איפה היישור קו?
אז זהו שאין ככ, כלומר, הבטחתי לעצמי שהפעם אני מתקן מה שצריך, לקחת רכב עם מעל 400 אקמ ולעשות אותו חדש אני כנראה כבר לא אצליח, אז לפחות שיחזיק אצלי עוד כמה שנים, נתקן מה שצריך, כנראה לבד, ונתמודד.
אז כן, הלך מיסב גלגל, החלפתי בוקסות במוטות רדיוס כי לא עברתי טסט (הלכתי בעצמי לטסט!)
החלפתי 2 מחזירי שמן בטרנספר ובסרן אחורי, וריתכתי סדק קטנטן בסרן קדמי והופה נעלמו הנזילות (כן יש שמן חחח)
הכל כרגע נגמר בפחות מ1000 ש"ח.
איך אמרו בארץ נהדרת, אני נהניתי!
זהו, הייתי חייב לשתף מיד אחרי הסיבוב של היום שהיה סופר מגניב מסביב לחורשן לכיון עמיקם.
מבטיח לעדכן בהמשך
טיולים נעימים לכולם!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...09ed6152d8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...256a2b2157.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...13a6bc3042.jpg
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
יש לי דיסקברי. ובכל זאת עשית לי חשק לדיסקברי...:)
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
כייף לקרוא.
סע בדרכים משובשות ותהנה!
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
[emoji106][emoji106][emoji106]
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
יש לי דיסקברי. ובכל זאת עשית לי חשק לדיסקברי...:)
מעולה, הצחקת אותי.
בכיף!
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
תתחדש ותהנה, דיסקו יפה.
אהבתי את המהירות התלת סיפרתית על הכביש...
אתה יודע שלא סופרים אחרי הנקודה העשרונית, נכון? :)
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
חחח,
תצחקו, זה מגיע באמת על השעון ל110 לפחות (ולא התכוונתי לדיפנדר 110).
ואני כמעט בטוח שהשוויתי למהירות בוויז.
ואני לא מדבר על הזמן שלוקח לו להגיע למהירות הזו.
אבל.... 90 גם נוסע בסבבה, אז תכלס... לאן צריך למהר. גם ככה מבחינת היגוי, בלמים משקלים שהם לא....פשוט לא
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
סע רק בדרכים טובות, מוטי.
סע ותהנה!
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
תודה תודה!
לדרכים טובות יש לי אוטו עבודה,
זה בשביל הדרכים הלא טובות [emoji6]
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
אומנם היה לי דיסקו לפני הרבה הרבה שנים, אבל כאשר היה לי מאוד נהנתי ממנו.
דיסקו הוא דווקא די אמין בבסיס, הבעיה תמיד במערכות עזר.
לשם השוואה היה לי דיפנדר 90 שהוא זהה חוך מהגיר הידני.
היה מאוד אמין, חוץ מהמעט חשמל שהיה לו.
אז תקלות משביתות סיכוי סביר שלא יהיה לך, אבל בעיות במערכות העזר בטוח יהיה.
חלונות דלתות, פנסים תאורה מושבים, הכל באיזשהו שלב נדפק.
צריך לשמור על קור רוח כאשר זה קורה.
או ועוד משהו, בדוק טוב טוב את מערכת הקירור ובמיוחד את מיכל העודפים שהוא תחת לחץ.
אם אתה לא יודע כמה זמן היא על הרכב בוודאות, פשוט תחליף הכול צינורות מיכל רדיטור.
עוד נקודת חולשה הרדיטור הפנימי, הוא נוטה להירקב ולנזול.
החלפה שלו היא די סיוט אז הרוב פשוט מבטלים אותו, גם את זה צריך לדעת איך.
לא לסתום וזהו אלא לחבר בין הצינורות.
עברו 15 שנה ואני עדין זוכר כל בורג בנבלה הזו..
אשכרה היו לי יחסי אהבה שנאה עם הרכב הזה (-:
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
תודה!
למיטב הבנתי, בכל הרכבים חייבים לחבר את 2 הצינורות של החימום על מנת שהקו ימשיך לזרום.
לגבי מערכת הקירור, אני מבין את הדאגה ושמעתי על מקרים אבל לא בא לי להכנס להשקעות מקדימות, הרכב לא אמור לנסוע בקיץ, לפחות לא כרגע.
וכרגע הוא שומר יפה על 70 מעלות (יש צג דיגיטלי).
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
ברכב הזה זה חשוב במיוחד.
יש המון בעיות עם מלכודות אוויר.
וזה בעיתי כי הצנרת מאוד מסועפת (בגלל כל סיפור המיכל עודפים)
אגב כאשר אתה ממלא נוזל קרור עשה זאת לפי הנוהל, יש שם בורג שיחרור אוויר.
בדוק טוב טוב צנרת קירור, יש שם הסתעפויות בגומי ממש שאחרי כמה שנים נוטות להתאבד.
בדיסקו הקירור הוא חשוב במיוחד, האטם מנוע הוא לא משהו, בלשון המעטה.
הוא נסדק בקלות.
הראש מנוע מאלומניום, מה שאומר שהוא מתרחב הרבה יותר מהבלוק.
ומכאן מהר מאוד מגעים לאטם דפוק ובמקרה הגרוע ראש מעוות.
אצלי זה קרה בחורף באמצע הדרך בשש בבוקר אחרי חמש דקות נסיעה.
האטם בפרץ למערכת קירור
מערכת הקירור התמלאה בלחץ והעיפה את כל הנוזל קירור החוצה.
זה עוד היה המזל שלי, כי ראיתי קיטור ועצרתי..
לא סתם כולם מרכבים מד חום חיצוני וחישן התראה מפריצת המים.
אגב בדוק טוב טוב נוזל קירור, הוא חייב להיות איכותי וממקור ידוע.
כי אם הוא לא, הרבה דברים רעים יכולים להתפתח.
אני במקומך היתי מחליף עכשיו רק ליתר ביטחון.
בדוק גם צינורות קירור שמן מהרדיטור ואל הרדיטור כולל הרדיטור.
המקורים די עדינים ועלולים להסדק (קרה לי).
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
תודה!
למיטב הבנתי, בכל הרכבים חייבים לחבר את 2 הצינורות של החימום על מנת שהקו ימשיך לזרום.
לגבי מערכת הקירור, אני מבין את הדאגה ושמעתי על מקרים אבל לא בא לי להכנס להשקעות מקדימות, הרכב לא אמור לנסוע בקיץ, לפחות לא כרגע.
וכרגע הוא שומר יפה על 70 מעלות (יש צג דיגיטלי).
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
אני רוצה להבהיר משהו לגבי מערכת הקירור.
בניגוד לרכבי שטח אחרים, בהם מערכת הקירור היא גבולית (לא נפתח כאן מלחמה :) ), בדיסקו, כשהיא תקינה היא מצוינת. מסוגלת לקרר היטב את האוטו בלי קשר לקיץ/חורף.
כל סיפורי הזוועות נובעים מהרגישות של המנוע להתחממות כשהיא לא תקינה.
כמו שבוודאי קראת, בדיסקו מד החום לעתים יתריע כשכבר מאוחר מדי. ומאוחר מדי יהיה הרבה פעמים ראש שהולך (ולא סתם לתת להתקרר, להוסיף מים ולנסוע). ולכן הרבה שמים חיישן דיגיטלי שיתריע (כמו אצלך) , ו/או מד גובה למיכל עיבוי. רק לוודא שהמד קורא טמפ' ראש מנוע ולא טמפ' נוזל קירור.
כל הבעיות הללו לא צריכות להפריע אם דואגים לתחזק את מערכת הקירור, וזה אומר שאחת לכמה שנים מרעננים צינורות, מחברי פלסטיק, וכל מה שיכול להתייבש, להסדק, או להקרע (אגב, זה נכון לכל רכב).
מיכל העיבוי נוטה להסדק בתפר שלו ולאבד מים. מי שמעוניין בקצת שקט מהכיוון הזה שם מיכל אפטרמרקט מנירוסטה.
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
תודה מוטי, מאוד מזכיר לי את הסיפור שלי - אחרי שנשברתי סופית מהטרופר החלטתי שהפעם נלך על רכב אמין (דיסקו 97) ובינתיים (טפו טפו) זה די מוכיח את עצמו.
אני החלטתי דווקא כן לבצע יישור קו מלא של מערכת הקירור כי הסכנה היא לא שהמנוע יעבוד חם אלא שיתפוצץ צינור ולא יהיה קירור בכלל, ומצב כזה בעייתי גם בחורף...
חייב לציין שטמפ׳ של 70 מעלות לא נראית הגיונית אלא אם הנסיעה היא פחות מעשר דקות, מניח שאתה מודד במקום מוזר או משהו כזה.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
לא חקרתי עדיין לאן ואיפה החיישן מחובר.
השעון חום בלוח שעונים הוא באמצע
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
הדרך האלגנטית שהוא מדלג מעל מדרגות או מכשולים, כמו בלרינה, פורס רגליים... נמתח... מעביר משקל מצד לצד ומתגלגל.מן גלגול משעשע כזה, שאני לא מכיר מרכבים קודמים, משעשע ומצחיק.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
זה כל כך נכון.. פשוט כיף של אוטו!
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אני רוצה להבהיר משהו לגבי מערכת הקירור.
בניגוד לרכבי שטח אחרים, בהם מערכת הקירור היא גבולית (לא נפתח כאן מלחמה :) ), בדיסקו, כשהיא תקינה היא מצוינת. מסוגלת לקרר היטב את האוטו בלי קשר לקיץ/חורף.
בדיפנדר 110 מערכת הקירור מקבילה לדיסקו?
ספציפית שנתון 98.
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
תוודא שמותקן לך טרמוסטט. 70 נשמע נמוך.
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
נראה לי שפספסתם את הרעיון הכללי,
לאוטו יש 420 אלף ק"מ!
יהיה מה שיהיה וגרם לו להגיע לקמ הזה, הוא יישאר ככה....
אני מתקן רק מה שמתקלקל כשיתקלקל,וגם רק אם זה יהיה בסכום הגיוני.תקלה של 5000 ש"ח ומעלה לא תתוקן, והאוטו יהפוך לערימת חלקים למכירה או למחליפו.
מבחינתי, זה קורבן לבחינת הרצינות במשפחה.
אם זה יזרום וכמות הטיולים תהיה גדולה, אז גרוטאה לא מתאימה לניוד בין עירוני חוצה ישראל, וככל הנראה ארכוש משהו אחר מתקדם יותר.
אם לא יזרום, הוא יישאר רכב רביעי במשפחה.
אם המדינה (איפה דרור) תוציא לי את המיץ, על 2 טסטים בשנה וכו.... זה יוחלף במשהו חדיש.
אם לא ולא... הריינג'ר והדיסקו יוחלפו ברייזר....
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
תגובה: חוויות לאחר רכישת דיסקברי 98'
תתחדש
קנית את הרכב של גיא?
הרכב edc? אם כן תזמין מזרק חשמלי שיהיה לספייר
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk