תקנה חדשה:
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/Hk1WBknsD
כל השאר כרגיל - לרכב חדש יש שנתיים פטור מטסט, לרכב מיושן 2 טסטים וכו'
Printable View
תקנה חדשה:
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/Hk1WBknsD
כל השאר כרגיל - לרכב חדש יש שנתיים פטור מטסט, לרכב מיושן 2 טסטים וכו'
ברור שאת האגרה נשלם כמו שעון כל שנה.
מטריד אותי שיותר מדי אנשים בארץ מושכים את החלפת הצמיגים עד הטסט.
עכשיו בכלל הם יסעו על צמיג שחוק ויבש
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
כשהמדינה מחליטה על כל פיפס עבורינו, אנחנו בוכים.
כשהיא מעבירה אלינו אחריות, גם בוכים.
אין מצב לצאת אתנו ראש.
מהלך מבורך.
מהלך מבורך לכשעצמו, חד משמעית.
אבל אל תמהר להתפעל ולהלל את המדינה.
א. כי זה לקח כל כך הרבה זמן.
ב. כי המטרה - לדחוף את הציבור לרכישת מכוניות חדשות - אינה בגלל שהן בטוחות יותר. אלא כי הן מכניסות מיסים לקופת האוצר.
לא מתביישים ? דווקא עכשיו ? כשהמשק קורס, להוריד בחצי את ההכנסות של מוסכים, מאעכרים, ומכוני לוווי אאאה סליחה מכוני טסטים ???
מנותקים.
מעניין בכמה זה ישנה מכירות של רכב משומש בגיל 8-12. אני בדיוק מחפש לרכוש רכב נוסף, וזה מכניס אותי להתלבטות לגבי הגיל שלו.
רציני? אני עם טנדר בן 25 והטסט החצי-שנתי הנוסף הוא שום דבר מעבר לשלוש שעות מחיי פעם בשנה, מדלת הבית וחזרה.
אז ברכב פרטי צעיר? זה בכלל לא פרמטר לרכישה, לטעמי.
אם אתה מחזיק את הרכב כמו שצריך, אז הטסט הוא בסה"כ עוד אישוש לעבודה שלך, וגונב טיפה זמן מהפנאי. בקטנה.
דרור ישפוך עליי אש עכשיו, ואני חייב להודות: עד לג'יפוקליפסה עשו לי צרות רציניות על גובה הטנדר, המקורי, אבל מאז החיים במכון הרישוי הם דבש. יש הגבהה, מאושרת. הבוחנים מרוצים וארבעת הרכבים שלי עוברים טסט ראשון, תמיד, חוץ מפעם אחת שפספסתי באחזקה, ואז הכשלון בטסט היה מבורך. ממש.
מהלך מאוד מעולה לדעתי, גם אם המטרה הנסתרת היא שנשלם עוד מיסים על רכבים "חדשים" ופחות לעודד לרכוש רכבים "ישנים", בסופו של דבר זה חוסך זמן (=כסף) וכסף גם אם מועט לאנשים, ובנוסף הוא יגרום לאנשים לנסוע ברכבים "בטיחותיים" יותר כי הם "חדישים".
מה שכן, בטח זה ייכנס לתוקף עוד שנה לפחות, אז מי שמעוניין להינות מהנושא ורוכש בקרוב, תרכשו רכב בן 7 עם טסט לשנה.
לא מדבר על התקופה אצלי אלא על שלב המכירה, תנסה פעם למכור רכב עם שני טסטים, לא משנה מצב הרכב, כמעט לא משנה הדגם, אם הוא לא רכב שטח או משאית לא תקבל יותר מ5-7.
עכשיו יקרה אותו דבר לרכבים על גבול ה10, אנשים יתקשרו וישאלו "אאאאה זה טסט כל שנה ? וואי וואי, טוב נראה ".
אה, זה.
אין לי תוכנית לנסות. אשתי קונה רכב חדש כל 3 שנים. אני מקבל ממנה ומעביר את שלי לבתי, וכן הלאה.
את ההיילקס אין כוונה למכור, ולא להעביר, לפחות עד שאמות.
זה יוצא שהבת שלך משחררת רכב בדיוק בגיל 9....
או שאחריה זה כבר לא רכב ?
היא מקבלת אותו כשהוא בגיל 6. תשחרר מתי שבא לה למי שבא לה.
הבת אחריה גם תקבל רכב בגיל 6 , וכן הלאה.
דורש חשיבה מחדש גם לגבי הטסטים החצי שנתיים לרכב מעבר ל 20.
מה המצב בעולם?
זו אינה שפיכת אש וגופרית.
זה רק מבט מפוכח על מהלכי השלטון מזוית שונה.
זה לא סוד שאין לי שמץ של בדל-אמון בכל מערכת-שלטון שהיא. לא מאמין לאף מילה שיוצאת מחורי-האוכל המזוהמים של הבהמות שיכורות-הכוח האלה.
זה גם לא סוד שאני מאמין בכל ליבי שמטרת כל מערכת-שלטון, לעולמים אינה להיטיב עם האזרחים - אלא רק לשדוד מהם כסף. כדי לתדלק את האינטרסים שלה.
לעתים המטרה הזו מוסווה בתחפושת "ידידותית לאזרח" לכאורה, כגון המהלך הזה - שוב לכאורה, זהו מהלך מבורך שמיטיב עם האזרחים. כלומר, כמו תמיד, רק עם האזרחים היותר אמידים - אלה שיש להם יכולת כלכלית לרכוש ולהחזיק מכונית חדישה (ושיכולים להרשות לעצמם גם להפסיד עליה הון בירידת ערך). להם זה באמת יחסוך המון זמן ובלבולי מוח.
זה מהלך מבורך לאזרחים גם בהיבט הורדת העומס ממכוני הרישוי, תורי-הענק הבלתי נגמרים, הלחץ, הצעקות.
בפועל, זהו מהלך שנועד להקטין ביקוש לרכב ישן ולהגביר את הביקוש למכוניות צעירות (הבטוחות יותר, אולי זה ישפר את סטטיסטיקת התאונות, עניין של "ניראות" שמעיק על השלטון) מה שידחוף לרכישת יותר מכוניות חדשות שהרבה יותר מחצי ממחירן הוא מיסים = וזה כבר מכניס מיליארדים לקופה. ולנוכח המצב הכלכלי (עוד מעט סגר שלישי, ואחריו בחירות שיעלו מיליארדים, ואחריהן הסכמים קואליציונייים שערורייתיים שיעלו מיליארדים, ולאחריהן סגר רביעי, חמישי ועשירי, ובחירות חמישיות, שישיות ועשיריות. בין לבין, "תיק 50,000" - רכישת צי משחתות-כוכבים בכוכב קורליה ומימון הקומיסיונים השמנים לבני-משפחתו של הנאשם ש"יתווכו" בעסקת הענק - הכל יעלה מאות ואלפי מיליארדים) המפלצת השלטונית הזו לנצח רעבה לעוד ועוד מזומנים. אל דאגה, שולמן ובנון משלמים, וישלמו עוד יותר.
תיאורטית, היחידים שנפגעים מיידית בכיסם מהמהלך הזה, הם מכוני הרישוי שהכנסתם תרד משמעותית. אבל אל דאגה - את התסכול הם כבר יוציאו ויפרקו על בעלי הרכב הישן יותר.... מי יודע, אולי בעקבות שוועת המכונים שייבבו על הקיצוץ בהכנסתם, משרד התחבורע גם יקפיץ כלפי מעלה את עלות אגרת הבדיקה שאנחנו משלמים בכניסה לטסט.... כלומר שוב ידפקו את בעלי הרכב הישן.....
-----------------------------------------------------------------------------
חנן, לגבי הצלחתם הפנומנלית של כלי הרכב שלך במעבר הטסטים - באמת קטונתי ונגמרו לי הכוחות להתווכח על זה. מין הסתם אין לי צל של ספק באיכות התחזוקה שאתה מבצע לטנדר שלך. אבל גם אין לי ספק שכשהג'יפ שלי נכנס לטסט מצבו הוא פיקס, לא פחות מזה - אבל בכל זאת מדובר במשימה בלתי אפשרית באם אוותר על שירותיו של המכונאי המקושר ואכנס עם הג'יפ למסלול בעצמי.
אני באמת לא חולם ולא ממציא ואפילו אתה לא תצליח לשכנע אותי שהיום הוא לילה, שכדור הארץ שטוח ושהשמש היא זו שמסתובבת סביבו.....
בוא ונאמר שיותר ויותר מאלה שדעתם היתה תמיד כדעתך והיו מתנצחים איתי כאן על זה, מודים היום בשיחות אישיות שאני תמיד צדקתי ושמעבר הטסט עם רכב שטח מתיישן תמיד היה סיוט והוא סיוט גם היום. הבעיה היחידה שלי איתם היא שאחרי שגיחכו על זה, עכשיו הם מתביישים לכתוב את זה ולהודות בזה קבל עולם ופורום, כדי שלא יווכח שתמיד הם דיברו שטויות... אל תדאגו, אני לא אעשה לכם אאוטינג....
חנן לא לבד.
ואנחנו לא הולכים לאותו המכון.
כנראה שיש עולם מקביל/ישראל השנייה? בו אפשר לעשות דברים אחרת.
את הצעד הראשון בלצאת מהמטרופולין עשית, עכשיו תמצא באזור שלך את המקום הנורמלי לעשות טסט.
אם אתה מתעקש להתנפץ על אותו אזור גיאוגרפי שברור לך שהוא בעייתי.. זה כבר נחשב תחביב.
וזה בסדר, לא שופטים מה עושה נעים לכל אחד.
מדובר על רכבים שעלו על הכביש מ1.1.2018 ולא חל על N1 (טנדרים) אבל בגדול זה שינוי מבורך והגיוני בלי שום היבט שלילי.
יש עוד כמה חדשות לא דרמטיות אבל טובות ממשרד התחבורה בימים האחרונים. היתר ליבא רכבי אספנות עם הגה מצד ימין, ובדיקה מחודשת של התקנה שמחיבת קשתות התהפכות בטרקטורונים. דברים פשוטים והגיוניים.
אני פחות בענייני סטיות בריטיות, אבל בקפריסין יש בחצרות הבתים בכפרים לא מעט דיפנדרים על קפיצי עלים, במצבי צבירה שונים.
למי שבעניין, זו יכולה להיות בשורה דרמטית.