רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
שלום חברים,
אני מתכנן לקנות שטח-כביש ראשון, תקציב נמוך מאוד - 10-15 :eek:
אמור לבלות 2-3 פעמים בשבוע על הכביש, מתוכן אחת בשטח קל!דרישות עבירות יחסית נמוכות, בלי ניסיון בכלל ברכבי שטח.
ראיתי כ-3-4 רכבים. אשמח לשמוע מבעלי ניסיון ברכבים ישנים (סביבות ה-20 שנה)
- אם זה שווה בכלל?
- כמה קשה למצוא רכבים כאלה במצב נורמלי? (עד עכשיו כל הרכבים שראיתי נזלו מכל חור אפשרי :()
- האם שווה להסתכל על רכבי דיזל קצת יותר גדולים?
- עוד הערות / הארות שיש לכם בבקשה :rolleyes:
תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 10-15
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל תחזוקה
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? הרכב צריך להכיל 2 אנשים בלבד. ישמש גם לשינה בשטח לפעמים. אני מתכוון להסיר את המושבים האחוריים ולבנות במה קטנה למזרן - אני צריך הרבה :p מקום (עשיתי את זה בעבר בחו"ל), ומתכוון לסוע בעיקר בכבישים, מדי פעם בשבילים. לכן אני די מכוון ל Honda CRV
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
- א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה?
- כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?אין תחליף לרכב. אך איני נוסע בו כל יום. בין 2-3 נסיעות בשבוע.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?יש לי מעט ידע טכני וניסיון עם אופנועים. מתכוון ללמוד עוד. יכול לבצע תחזוקה בסיסית. :cool:
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? גר בפריפריה. אך עם גישה למרכז.
4. אופי השימוש והטיולים:א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? מתכנן טיולים עם מעברים קלים בלבד :rolleyes:
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? אין קבוצה ספציפית.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).אין
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני אין העדפהב. מנוע דיזל/בנזין בנזין בעדיפות. רק בגלל שהבנתי שדיזל יותר יקר לתחזוקה - תקנו אותי אם אני טועה :confused:ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) אין עדיפות - אך צריך הרבה מקום אחסוןד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משומש, כנראה מיושן
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? CRV בעדיפות ראשונהForesterSportageGrand Vitara
תודה!
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
אתה מדבר על רכבים ישנים וחבוטים.
2 טסטים בשנה, קמ גבוה מאד וקרוב לוודאי הזנחה פושעת.
הסרת מושבים היא שינוי המצריך עדכון רשיון אלא אם אתה מחזיר לקראת הטסט ולא נופל על בדיקת פתע בכבישים
אם אתה מוכן לזה, קדימה -
Crv זה לא רכב שטח .
פורסטר כן אם כי גם יותר מורכב, גם במודלים הישנים, אבל הוא נשמע כמו הכלי שאתה מחפש ובחיפוש דקדקני אתה עוד עלול למצוא כלי רכב סביר ביותר
ספורטאז' חביב ועם יכולות שטח לא מבוטלות הכוללות הילוך נמוך אמיתי, והמקבילה שלו - ויטרה אפילו יותר פופולרית, אם כי זו האחרונה נסחרת יותר גבוה בדגמים הארוכים שגם הופכים לנדירים לצערנו...
יש שיגידו שגם רקסטון אפשר למצוא אבל קטונתי מלהמליץ על כלי שאני לא מכיר אז ניתן להם לפרט
Sent from my HD1903 using Tapatalk
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
התקציב שלך לא משאיר שקל ליישור קו/בלת"מ שעם רכב ככ ישן אין ספק שתצטרך בשלב יחסית מוקדם אם לא מיד.
זה אומר שאתה נוטל על עצמך סיכון שהרכב יושבת עד שתוכל להעמיד תקציב לסדר אותו.
במקומך הייתי צובר עוד ממון ובסביבות 25-30k חוזר לכאן להתייעצות
אם אתה נחוש להתקדם בכל זאת הייתי מתכוונן על ויטרה/גרנד ויטרה ארוכה בהנחה שהמרחב ברכבים האלה מספק אותך (הם לא גדולים)
חפש משהו מתחת ל-200k קמ
דיזל לא הייתי קונה - מעבר לעלויות של דיזל מזדקן יכול להיות גם אתגר לעבור טסט וכשטסט פעמיים בשנה הוא קרוב זה מעצבן כפליים
בהצלחה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
בתקציב כזה צריך להיות לך ברור שאתה לוקח סיכון, כי רוב הרכבים יהיו נבלות. לא הייתי מגביל לדגם כזה או אחר אלא יושב בסבלנות על הלוחות עד שמופיע בהם משהו סביר.
אם המשהו הסביר שתמצא הוא במקרה ויטארה דור ראשון, אשמח לעזור בבדיקה ראשונית - קח בחשבון שאורך חיי מנוע בויטארה כזו הוא 250-300 אלף ק"מ אם לא קורה לו משהו רע בדרך, ולרוב הויטארות כבר הוחלף מנוע (אין בזה פסול). הארוכות יובאו סדיר לארץ רק עם גיר אוטומטי.
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
אני בתקציב הזה הייתי מוצאנסוברו 4wd הכי טובה שאצליח למצוא. הגבהה הכי גדולה שאפשר ויאללה לשטח. רכב שטח זה לא באמת יהיה אבל עם רצון ונחישות יהיה לך כיף עד שתחסל אותו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
נכנס לך בתקציב דיטסו טריוס בשנים 2002-2005. רבים מהם שימשו כפריבט, מערכות די פשוטות וזולות לאחזקה.
נראה לי רכב תפור לתפרנים [emoji6]
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
כבעלים די גבוה (183) של גרנד ויטרה ארוכה,
אני יכול להעיד ששינה על מזרן לאחר כיפוף הספסלים
לא ממש מומלץ.
אולי ב-XL7 זה מתאים.
לא מכיר את הגודל של פורסטר, אבל מבחינת שאר השיקולים,
נראה לי שזה הרכב המתאים לך.
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
הייתי שמח ל XL7 אבל היא מעל התקציב שלי
asafk - מצאתי סובארו סטיישן 4WD בתקציב הזה, אבל היא הייתה די נדירה וזה בעייתי מאוד מבחינת חלפים
נדב42 - יש כמה ויטרות דור ראשון בשוק.. אשמח לעזרה עם זה!
בקשר לגיר אוטומטי - יש בעיה עם זה? החלפת מנוע צריכה להיות רשומה ברישיון?
yaki - הגרנד ויטרה גבולית לי מבחינת מרחב - אבל בהחלט רלוונטית. לא ראיתי מתחת ל200 אבל אמשיך לחפש
Godfather - אני לא מצפה לרכב שטח. הונדה יחסית אמינה ויש בה הרבה מקום. ראיתי פורסטר אחת ואסתכל עכשיו גם על ספורטאז' ישנות. אתה יודע איך הן מבחינת אמינות ועלויות תחזוקה בהשוואה להונדה?
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
בוודאי שהחלפת מנוע דורשת עדכון הרישום ברישיון (מספר מנוע).
אתה מתכוון אולי לשינוי היא ידני-אוטומטי
נשלח מהנייד
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yaya_an
asafk - מצאתי סובארו סטיישן 4WD בתקציב הזה, אבל היא הייתה די נדירה וזה בעייתי מאוד מבחינת חלפים
?
איזה סובארו ? אווטבק באמת בעייתית עם חלקים.
אימפרזות סטיישן 4*4 יש מספיק כדי למצוא חלקים.
בכל מקרה הייתי מעמיס גם אוהל וישן בחוץ.
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
ניסאן טראנו ישנה(וחבוטה כנראה)...
יש בנזין ידני...
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
ניסאן טראנו ישנה(וחבוטה כנראה)...
יש בנזין ידני...
תעשה לי טובה ואל תשלח לי מקרים כאלו למועדון טראנו, מי שקונה טראנו בתקציב הזה, קונה גרוטאה מתפרקת ב 99% אחוז מהמקרים.
אחרי טיול אחד או זמן קצר מאוד, הוא יגלה שיצטרך להשקיע סכום דומה בשיקום הרכב.
כבר היו לי מספיק מקרים כאלו, שהגיעו למועדון ולא הבינו את המשמעות של קניית רכב במחיר זול מדי, התמונה ליחס בלבד https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...bdba79e2d1.jpg
המדען המטורף
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
כל רכב שטח בסכום כזה יהיה גרוטאה מתפרקת שתצריך השקעה כדי לתפקד באופן סביר
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yaya_an
נדב42 - יש כמה ויטרות דור ראשון בשוק.. אשמח לעזרה עם זה!
בקשר לגיר אוטומטי - יש בעיה עם זה? החלפת מנוע צריכה להיות רשומה ברישיון?
בכיף. כשיהיה משהו רלוונטי צור קשר בהודעה פרטית.
החלפת מנוע מחייבת רישום של המנוע ברשיון, אבל אין לך דרך להבין מתוך הרשיון האם הוחלף מנוע.
יש מסדי נתונים שאפשר לקבל מהם את מספר המנוע המקורי ע"פ מספר בשלדה, אבל בעיני זה פשוט לא חשוב. הויטארה שלי כבר עם המנוע השלישי שלה ...
לגבי גיר אוטומטי - אין שום דבר מיוחד בגיר האוטומטי של הויטארה (דור 1), גיר סטנדרטי לגמרי. בגדול, גיר ידני עמיד ואמין יותר מגיר אוטומטי, והפער גדל עם הגיל ...
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
יש מסדי נתונים שאפשר לקבל מהם את מספר המנוע המקורי ע"פ מספר בשלדה, אבל בעיני זה פשוט לא חשוב. הויטארה שלי כבר עם המנוע השלישי שלה ...
.
אני חושב שאדייק את הדברים שלך ידידי היקר. החלפת מנוע היא נקודת זכות בגילאים האלו, זה מקטין את הסיכוי שהוא הולך אצלך.
לגבי שינה בתוך הרכב, ככלל אל תעשה את זה, אבל אם כבר הלכת לכיוון, אז הפורסטר תהיה הכי מאפשרת מכל האופציות שעלו
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
8ball
אני חושב שאדייק את הדברים שלך ידידי היקר. החלפת מנוע היא נקודת זכות בגילאים האלו, זה מקטין את הסיכוי שהוא הולך אצלך.
לגבי שינה בתוך הרכב, ככלל אל תעשה את זה, אבל אם כבר הלכת לכיוון, אז הפורסטר תהיה הכי מאפשרת מכל האופציות שעלו
למה לא לישון באוטו? בחורף זה נהדר אם אתה מסדר את האוטו כך שיש לך מיטה נורמלית.
ואני עם נדב, ויטרה חכו להיות פתרון ישים אבל תתכונן לכלך את הידיים ולהתעסק עם הרכב כי בסוף זה רכב מאוד ישן מצד שני יחסית פשוט ועם הרבה ידע ברשת.
בהצלחה
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
למה לא לישון באוטו? בחורף זה נהדר אם אתה מסדר את האוטו כך שיש לך מיטה נורמלית.
ואני עם נדב, ויטרה חכו להיות פתרון ישים אבל תתכונן לכלך את הידיים ולהתעסק עם הרכב כי בסוף זה רכב מאוד ישן מצד שני יחסית פשוט ועם הרבה ידע ברשת.
בהצלחה
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
+1
אין כמו שינה בתוך האוטו. אם הגודל מתאים לכמות הנפשות, זה הסידור הכי טוב שיש.
(בעבר זה הצריך תפירת רשתות לחלונות ללילות הקיץ, היום גם את זה כבר יש בכל חנות אביזרי רכב)
1 קבצים מצורפים
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
קובץ מצורף 131940
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
אני אהיה גם עם אוהל + ציוד קמפינג אך אני רוצה גם את האופציה של לישון ברכב. זה משהו שעשיתי הרבה בעבר ואם משקיעים קצת (במה מעץ וצידנית / ארגז במקומות שצריך) אפשר לקבל מיטה של 190 (בהונדה) או 180 (בויטרה) שהיא יותר נוחה וחמה מאוהל. יש המוווווון דוגמאות ביוטיוב.
לגבי הניסן ראיתי אחת במצב לא רע ב13k. מבחינת תחזוקה ונסיעה בכביש נראה לי שהוא עדיין יהיה יותר יקר משאל הרכבים שדיברנו עליהם פה (גדול יותר)
תגובה: רכב כביש שטח ראשון בתקציב מ א ו ד נמוך
סוזוקי ויטרה זה אחלה כי יש הרבה חלפים ברשת ובארץ ויהיה לך יחסית קל לטפל לבד. אם תמצא ידנית קרבורטור זה בכלל אוטו פרימיטיבי.
לי היה סמוראי הרבה שנים וגם הוא יכול להיות יופי אם תסתדר עם הפרטניות והמימדים.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk