מה עדיף הלוגן מסורתי או לד ?
האם לד חוקי, אין בעיה בטסט ?
בהלוגן יש לי ניסיון טוב עם osram night breaker
יש חברה ודגם מומלץ בלד ? פשוט יש פערי מחירים של אלפי אחוזים.
תודה
רענן
Printable View
מה עדיף הלוגן מסורתי או לד ?
האם לד חוקי, אין בעיה בטסט ?
בהלוגן יש לי ניסיון טוב עם osram night breaker
יש חברה ודגם מומלץ בלד ? פשוט יש פערי מחירים של אלפי אחוזים.
תודה
רענן
אני חושב שיש בעיה עם נורות לד ופנסי רפלקטור. לי פסלו בטסט.
אני חושב שיש נורות לד שמותאמות לפנסים עם רפלקטור.
יכול לבדוק את auxbeam
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
ניסיתי כמה לדים, חזרתי ל- Night Breaker.
בגזרת ההלוגן, חד וחלק האוסרם.
תאורה חזקה מאוד ופיזור מעולה, החסרון היחיד אן לעיתים אורח חיים קצר.
אמור להיות חוקי לגמרי...חבר עם היילקס הוכשל עליהם בטסט, "אור לבן" ... לא הכרתי סעיף כזה, כן מכיר התייחסות ללד אבל לא ממש לגוון, בכל מקרה לי לא היתה בעיה איתם בטסטים. והגוון מעט בהיר יותר מהלוגן רגיל אבל ממש לא לבן.
לגבי הלד...
לאחרונה עברתי לsupernova v4.
תוצרת ארהב, עובד מעולה. היא מותאמת לעבודה ברפלקטור. נבדק שאינני מסנוור בשום צורה.
אבל לצערי זה הדור של אתמול, היום יש ל morimoto רטרו פיט ללד הרבה יותר מוצלח.
שים לב שהעלויות ממש לא זניחות...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לא מכיר הלוגן שעושה בעיות סינוור.
הבעיה שלהם, עוצמת תאורה חלשה וצריכת זרם גבוהה.
לד בעייתי בטסט אבל עושה פלאים בנהיגה, בעיקר ברכב ישן שהרפלקטור והזכוכית כבר לא חדשים.
שקונים לד, צריך לשים לב טוב למימוש של הילד ולמידות של המנורה, ואז אין בעיה של סינוור.
יש מכוני רישוי שמעבירים לד בלי בעיה ( בודקים שהכיוון תקין), ויש כאלו שלא.
דרך אגב וסתם בשביל הקוריוז, יש מכונים שפוסלים גם אור רוורס או אורות קטנים מלד.
זה לא מפריע להם לאשר לד לאורות ראשיים שבאים לבקש אישור אורות :-(
מכשילים על לד? נו, זה מצוין פעמיים!
1. פעם ראשונה - אם מכשילים על משהו, סימן שהוא טוב ומשפר את המצב לעומת המקור. הם לא יכולים לסבול שחלק לא מקורי הוא טוב יותר.
2. פעם שנייה - שיהיה להם משהו דבילי וזול להכשיל עליו, ולא איזה משהו מכני עקרוני ויקר.
תחזיקו שתי נורות הלוגן ישנות (בקופסאות שלהן) תא הכפפות, כדי להחליף אחרי ההכשלה. אחרי שעוברים, מחזירים את הלד.
אני מבין יופי.
מהרגע שהיתה לי מכונית בבעלותי, כלומר מאמצע 1986, שאני מבין.
אבל בוא ונצמצם את זה רק לג'יפים - מסוף 1989 אני מבין לעומק את הבעיה של ג'יפ בטסט. לא משנה כמה מצבו טוב ומוקפד ומתוחזק להפליא - הוא מוכרח להיכשל. כי הוא ג'יפ, מה זאת אומרת.
מי שעד היום לא הבין את מבנה האישיות של "בוחן" ואת הדינמיקה של "מבחן רישוי" ב"מכון רישוי" של מדינת ישראל, אלה אתם.
לפעמים גם ג'יפ עובר חלק. אני מודה שגם לי היו כמה טסטים טובים כאלה. אבל בדרך כלל נכשל, גם אם הכל בו תקין. הוא עלול גם להיכשל כי האף שלך לא ימצא חן בעיני הבוחן. אז עדיף להשאיר לו משהו מוחשי להיתלות בו ולהכשיל עליו. משהו דבילי לחלוטין כמו נורה או לוחית רישוי, אבל עדיין משהו.
לזכותכם ייאמר שסופסוף התחלתם להבין.....
הרבה פעמים נורות לד בגופים לא מתאימים מסנוורות את הנוסעים ממול
ואותי ניסו להכשיל עם אותן נורות בדיוק כ״אור כחול״..
כמעט התפוצצתי מצחוק... כן, רק הגמל עם אור כחול ערסיאדה.. נכון.
הבחור הבין שהגזים בנסיון המריחה.
בשנה האחרונה הבנתי שההתקרצצות החדשה של המכון הוא כיוון אורות/אור חלש שנפתר במעשה כשפים כשבמוסך הצמוד של קרוב המשפחה מישהו עושה כאילו כיוון משהו בפנס.
מקבל בהכנעה אם זה הדבר היחידי ש״מצאו״.
אוסרם נייטברייקר מוצר מצוין, בלי צורך בקומבינות התקנה וההבדל ניכר לחיוב.
מה לגבי תדר המנורה
מה העין שלנו יכולה לראות ?
למה יש תאורה שהיא באמת מסנוורת אבל תכלס לא רואים טוב
למה יש מנורות שהצל מסביב חזק ולעין הנהג לוקח זמן להבין מה הוא רואה
איציק
לא בטוח שהבנתי למה התכוונת. אבל,
רובנו פה מעל 45 וזה הגיל שמתחיל הדרדרות בקולטנים של העין ונדרש תאורה חזקה יותר כדיי לראות ברור.
הערה, אני לא מדבר על מיקוד (קצר / רחק רואי) שניתן לתקן בניתוח לייזר.
זה גם הזדמנות להזכיר שככל שהגיל מתקדם, מומלץ לרכוש משקפי שמש עם מקדם העברה (LTL ) גדול יותר.
רענן
רענן, זה אומר גם משהו לגבי רגישות לסנוורים?
עברתי לא מזמן את ה50, ואני מרגיש שאני יותר ויותר מתעצבן על כך שחלק ניכר מהנהגים מולי מסנוורים אותי בכביש.
זה או שעם הגיל יותר מסתנוורים.
או שמאבדים סבלנות לאידיוטים.
או שיותר אנשים מסנוורים, באופן כללי, אבל גם בפרט אלו עם הקסנונים, שבכביש הררי כמו אצלנו, אפילו שהם עם אור מעבר, פוגעים לעתים קרובות בעיני הנהג שמולם, עקב שיפוע הדרך. זוועה.
- - - Updated - - -
את מראות הצד, בלילה, אני מכוון משמעותית החוצה, כך שאצטרך לזוז ממש בכסא כדי לראות מה קורה בהן, ומראת האמצע כמובן על מצב סינוור.
אחרת אני לא מפסיק לקלל.
בוודאי !
כשהעינים צעירות טווח הרגישות גבוה ולכן יכול להכיל מחושך לעוצמת הארה גבוה.
כמו כן, יש את מהירות התגובה של העין שדועכת בסגירת אישונים (שריר) .
זה בערך כמו שסובלים מבעיות שמיעה מאד נרגזים לרעש.
בנוסף, מה שלא כל כך מדברים עליו, אנשים שמבצעים ניתוחי לייזר סובלים יותר מסינוור ואפקטים של הילה.
תשימו לב שהאופטמריסטים ורופאי עיניים מרכיבים משקפיים ...
רענן
LTL = light transmission levels
משקפי שמש סטנדרטיים (LTL12) מעבירים סדר גודל של 12% מעוצמת ההארה (דהיינו חוסמים 88% ).
מעל גיל 45 כשמרגישים שחשוך לנו בשעות בין הערביים עם המשקפי שמש אך לא נעים לנו ללא המשקפיים,
רצוי לעבור ל LTL28 .
המדרגות הבאות LTL35 ו LTL50) LTL50 העדשות ממש בהירות).
עדשות כאלו ניתן להזמין אצל אופמטריסט,
אני הזמנתי (LTL28) ישירות מחו"ל כולל מספר ראיה.
רענן
מי ימצא לנו את טבלת ספקטרום תדרי האור
מה עין שלנו צריכה לראות
מה העין שלנו רואה
מה מתרחש אצל עיוור צבעים ( וגברים הם ורק הם עיוורי צבעים )
ואז ללכת לנתוני יצרן המנורה . מה הוא אומר על המנורה שלו
ובסוף בסוף משרד התחבורה / הבוחן / או השוטר שלא מבינים את הבעיה
איציק
התקינה לא מאשרת התקנת נורות לד בפנס המיועד להלוגן או לקסנון, ושום קומבינציה אחרת מאלו. הסיבה, היא שהתקינה היא עבור מכלול תאור השלם, קרי גוף עם עדשה, רפלקטור ונורה מסוג מוגדר. הדבר נכון לכל סוגי הפנסים.
מותר להחליף גוף תאורה בגוף תאורה אחרי, הכי קל למי שיש לו פנסי 7 אינץ, עגולים. רג לדאוג שהפנס מסומן בתקן E.
כמו כן חובה ששני הפנסים הראשיים יאירו באותו גוון.
בתור עיוור צבעים מדופלם, הריני לבשר לך שגם נשים הן עיוורות צבעים.
נכון,
באחוזים הרבה הרבה יותר נמוכים מגברים. אם אצל גברים זה 5-10% מהאוכלוסיה, (יותר קרוב ל10%) , אצל נשים זה באזור ה1%. בד"כ הן רק נושאות את הגן ומעבירות אותו לבניהן המסכנים, אבל לפעמים גם להן מתפלק. אני אישית מכיר כמה, ויש עוד נתונים מעניינים לגביהן, אבל בשרשור אחר.
זו הכלה?
https://www.ebay.com/itm/OSRAM-H4-Ni...QAAOSwB0he7HRO
המחיר סביר?