https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/Hk11HnYnJu
Printable View
הגזלנים האלה.. מי שמעוניין שיכין חצי מיליון שקל.
כנראה ג'יפ לחצו, הם לא באמת מעוניינים, גם ככה 90% מהכלים של המותג מגיעים לארץ ביבוא אישי / מקביל תודות לתמחור ההזוי שלהם
בקרוב בלובינסקי...??
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לובינסקי זה טוב או רע ביחס לסמל״ת?
מחרב פנטזיות שכמוך
אמנם מעולם לא נודעתי בעיני-נץ, אבל האם רק לי נדמה שהם ממש התאמצו ברצינות להביא אותו עם מידת הצמיגים הכי קטנה שאפשר?....
אם היה קצר יותר בגרסת חד קבינה או קבינה וחצי כמו סונומה אז הייתי מרייר. להרשות לעצמי אני לא יכול בכל מקרה ;)
כשלא מביאים - מתלוננים.
כשכן מביאים - מתלוננים.
אצלי בעדה זו אינדיקציה ברורה לבריאות הנפש, לא צריך להזמין אמבולנס וגם לא להזריק אטרופין [emoji846]
לא יודע מה המידה שבפועל הביאו - רק יודע שהמידה הכי קטנה לגלדיאטור אמריקאי היא 33". הבעיה היא שגם המידה הזו נראית קטנה על הגלדיאטור רוביקון שמראש יש לו מפתח גלגלים מוגדל שמתאים כמות שהוא לצמיג 35" (שגם הוא נראה קטן על הרכב).
הגלאדיאטור מתחיל להיראות נורמלי (וגם לתפקד טוב בשטח) מצמיג 37" ומעלה
גם רנגלר רוביקון אמריקאי מסופרג'יפ מגיע עם 33'.
אבל את הרנגלרים, סמל"ת הביאו עד כה בתקינה אירופית.
רנגלר ספורט על 31, רוביקון על 32.
ויש עוד כמה הבדלים מכניים. מק"טים שונים בסרנים ועוד כל מיני.
לפי חיים מסופרג'יפ, כל מיני שדרוגים שזמינים בשוק האפטרמרקט בארה"ב ל-JL מהדגם האמריקאי בכלל לא מתאימים לאירופי.
מצד שני, מנוע ה-3.6 לא מגיע לאירופה.
אני גם לא יודע למה ג'יפ חוסכים על לקוחות הגלדיאטור ולא מציידים אותו בתיבת ההעברה המשודרגת מהרנגלר עם מצב 4X4 אוטומטי לכביש, אבל ניחא. לפחות שיביאו עם מידת צמיג נורמלית ופרופורציונלית לאוטו.
כמו שאמרתי - ראיה חדה אף פעם לא היתה צד חזק שלי כי אז הייתי טייס (.....), אבל כמו שסרג'יו קונסטנצה אמר על שעון פיוג'י "בדברים כאלה יש לי טביעת עין".... הגלדיאטור הלבן מהתמונה הזו לא נראה שמתגלגל על 33'. ולא התייחסתי לבית הגלגל המוגדל אלא לפרופורציה שבין הצמיג לג'נט.... זה נראה פחות מ-33, הרבה פחות. יותר בכיוון 32. אני אפילו לא אתפלא אם זה 31 - וזה לא יפתיע אותי בכלל שליבואן ישראלי אין בדל הבנה במה שהוא מוכר.
עשרות ומאות פעמים יצא לי לשוחח בדיוק על הנושא הזה עם אנשי היבואן. לא רק סמל"ת. גם יבואנים אחרים שמביאים רכב שטח שלקוחותיו לוקחים אותו לשטח ומחליפים צמיגים - לצמיגי שטח, למידות גדולות יותר - דיברנו בדיוק על הנושא הזה. על מידות הצמיגים. כמעט כל דגם של רכב שטח שנמכר בישראל, נמכר גם בחו"ל עם אפשרויות למידות צמיגים נוספות. כולל גדולות יותר.
הסברתי כמה הנושא הזה קריטי בישראל בגלל הטרללת והאובססיה החולנית של משרד התחבורע ושמה שנרשם במהלך התקינה, אחר כך כבר אי אפשר לשנות לעולמים - אז בבקשה, להביא מלכתחילה את הרכב עם מידת הצמיג הכי גדולה שהיצרן מתיר, בחתך הכי גבוה שאפשר ובמידות שנפוצות בשוק וקל למצוא מבחר מותגי צמיגים להחלפה - כדי להקל על הלקוחות לחיות ו"לגדול" עם האוטו. אבל הם לא ג'יפאים, הם לא מבינים, אין להם מושג, זה לא מעניין אותם, זה ממש לא עומד מול עיניהם. בדקויות של רכב שטח הם לא מבינים ומידת צמיגים לרכב שטח זה "דקויות" עבות מאוד, אולי הכי עבות, עם השלכות מייאשות על הלקוח שאחר כך ירצה לשנות למידה נורמלית באופן חוקי וייתקל בתקרת הזכוכית של משרד התחבורע. האלטרנטיבה היחידה שלו תהיה לעבור לצד של העבריין.
סמלת מעודגים במותגים מסוימים מועדון לקוחות.
אם היה כזה בג׳יפ מן הסתם הלחץ היה כנראה משפיע ככול שהדבר מתאפשר בתקינה הארופאית.
בואו לא נשכח שהארופאים הרבה יותר קשים בנושאים האלו
אם יש משהו שמגיעה בו מילה טובה לסמל"ת - מועדוני לקוחות גדולים ופעילים מאוד למותגי השטח של סמל"ת דווקא יש - של ג'יפ ושל סובארו. מועדונים נפרדים. סמל"ת שופכים במועדונים האלה ובפעילויות שלהם לא מעט כסף. הדרכות נהיגת שטח במתנה (כל מי שרכש אצלם רכב מקבל וואוצ'ר להדרכה), תכנית טיולים שנתית עם לפחות טיול-מועדון אחד בכל חודש, לרוב יותר מטיול אחד (הטיול מסובסד והלקוח משלם מחיר מוזל מאוד), עם פינוקים מהיבואן בכל הדרכה ובכל טיול. אירוע ג'יפ-קאמפ שנתי (השנה לא התאפשר בגלל הקורונה), פינוקים של הביוקר במסעות חוצה-ישראל למותגי ג'יפ וסובארו בלבד, טיול ג'יפ אולסטארס ועוד ועוד.
אירופה אכן הפכה לגהינום עבור יצרני הרכב והמגבלות הדרקוניות של התקינה האירופית ידועות. אבל יש גם יצרן. האוטו מגיע מאמריקה, תקינה אמריקאית תקפה בישראל (לצד תקינה אירופית וקנדית) אז תהפכו את העולם ותביאו צמיגים במידה הכי גדולה שהיצרן נותן. יבואן זעיר/מקביל כמו סופרג'יפ מצליח להביא 33'?.... חוקי ותקני?.... תנו לו תחרות - תביאו גם עם 33'.
הנושא הזה אולי פחות משנה נגיד בלנדקרוזר או ברקסטון ששם רוב הלקוחות של רכב חדש פחות מחפשים שטח (זה מאוד משנה, אבל זה נושא לדיון אחר, על רקסטון) - אבל ברנגלר ובגלדיאטור (וגם בג'ימני)?... היכן שהלקוחות יוצאים לשטח שעה אחרי שהוציאו את האוטו ממתקן המסירה?... זה הא'-ב' של ג'-ד'.
וזה גם ההבדל בין סופרג'יפ לסמל"ת - סמל"ת הם רק סוחרי מכוניות. סופרג'יפ גם אוהבים ומבינים ג'יפים. זה כל ההבדל - הבדל קטן, אבל עצום.
סופר ג'יפ גם הביא את הגלדיאטור לפני הרבה מאד זמן.
גם במידות ראויות.
וגם הם מכרו כבר כמה וכמה יחידות כאלה.
אצליהם באמת חיים את השטח ומבינים את הצרכים, מהסיבה הפשוטה שהעסק קם
כתוצר לוואי לזה שהבעלים חולים על שטח.
סמל"ת הם סוחרי מכוניות, מסכים, סבבה.
אבל להערכתי אם יפנימו שיבוא רכבי ג'יפ בתקינה אמריקאית כולל מידת צמיגים שונה יגדיל להם את המכירות אז גם הם ישנו גישה.
אצלי אישית ההבדל במפרט ובעיקר ההבדל במידת הצמיג הם "דיל ברייקר" וכשיגיע הזמן להחליף את הJK שלי ב- JL דנדש אז כנראה אאלץ לפנות ליבוא המקביל או האישי...
אני מאמין כמוני יש עוד כמה וכמה לקוחות פוטנציאליים עם שיקולים זהים
לא מבין את ההיגיון בלקנות רכב ״משונמך״ במחיר מופקע (בהשוואה ליבוא אישי).
Sent from my iPhone using Tapatalk
אין הגיון. אלא אם כן אתה לא קונה אותו לשטח.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk