מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
הי,
כמו בכותרת: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה, איפשהו בין 60-80 קמ"ש, ואז מקרר לא רע. בעמידה או בזחילה בפקקים - נאדה.
הרכב: סוזוקי ויטארה מודל 94
הוונטה הפנימית עובדת כמו שצריך, הקירור כאמור רק במהירות גבוהה.
זה לא קשור לסל"ד, בעמידה ב- 4000 סל"ד לא מקרר, בשיוט בחמישי ב- 2000 סל"ד כן מקרר.
וונטה חשמלית של המזגן בתא המנוע עובדת.
נבדק החיבור של חיישן חום המנוע למחשב והוא נראה תקין. ללוח השעונים יש חיישן חום נפרד והמנוע בטמפרטורה הרגילה שלו, קצת מתחת לאמצע, כרגיל. כבר היתה לי תקלת מזגן בגלל ניתוק של החוט הזה, אבל אז זה לא היה תלוי מהירות, לא עבד וזהו.
רעיונות לבדיקות נוספות לפני שאני מפקיד את הרכב אצל עמוס ?
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
נשמע שהמייבש (בד"כ יושב צמוד למעבה) סתום. לא משהו שאפשר לתקן לבד.
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
למיטב הבנתי המוגבלת בנושא - חוסר חלקי של גז.
נדב, איך זה שאין לך ערכת שעונים?
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
שמיל, נראה לי שאתה מבלבל אותי עם נדב אחר...
עד עכשיו שתי התיאוריות שולחות אותי לעמוס על הבוקר מחר (כי אני ממילא במרכז...)
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
יתכן שהמנוע מתחמם בעמידה, עדיין לא מספיק בשביל להזיז את המחוג אבל מעבר לנקודה שבה הוא מעביר פקודה לניתוק המזגן.
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
בדקת שהמניפה במנוע לא עובדת הפוך?
המדחס עובד בזמן שאין קירור?
מה מצב הצנרת שיוצאת מהקבינה? קרה? קרירה? מצופה בקרח?
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
יתכן שהמנוע מתחמם בעמידה, עדיין לא מספיק בשביל להזיז את המחוג אבל מעבר לנקודה שבה הוא מעביר פקודה לניתוק המזגן.
לא נראה לי.
המחוג בלוח השעונים נמצא במקומו הקבוע מימים ימימה (והוא התחיל את הבוקר מצביע על מנוע קר לגמרי, אז הוא לא נדבק לנקודה).
היתה תקופה שהיתה לי נזילה מהרדיאטור, אז אני כבר יודע שהמזגן מפסיק כשהמחוג בלוח השעונים מעל 3/4 מהסקלה.
מאז הוחלפו רדיאטור, משאבת מים ותרמוסטט, כולם חדשים למדי.
חוצמזה כשעצרתי לבדוק אם מדובר בחוט הסורר של יוניט החום, המנוע לא הרגיש מבחוץ כאילו חם לו מדי. וכאמור אני יודע איך המנוע הזה מרגיש חם.
חוצמזה כדי שויטארה ידנית תתחמם עקב אובדן נוזל קירור, היא צריכה לאבד משהו כמו 4 ליטר. לפני כן המחוג לא זז...
חנן,
לגבי כיוון המניפה - שום דבר לא השתנה שם חודשים, למה שהכיוון ישתנה פתאום ?
לגבי יתר הבדיקות - כשאהיה ליד הרכב [emoji846]
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
מכיוון שאני לא מכיר את ההיסטוריה של הרכב, שאלתי. אני מכיר מקרה של רכב שעבר תיקון פחחות ויצרו לו תקלה כזו.
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
שמיל, נראה לי שאתה מבלבל אותי עם נדב אחר...
מה, יש עוד נדב 42?
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
אתה מתאר מצב של חוסר עיבוי מספק של הגז.
ככל הנראה כשאתה נוסע מספיק מהר, יש מספיק קירור למעבה והגז מצליח להתעבות, כי עובדה שבעמידה בטורים גבוהים גם אין לך קירור (כלומר הבעיה לא קשורה לספיקת מדחס).
האופציה הפשוטה, בטח ברכב שטח ישן, שמתחביביו לטייל באבק, היא מעבה מאוד מאוד מלוכלך.
תנקה את המעבה של המזגן + רדיאטור, הם צמודים אחד לשני.
הביצוע על מנוע קר בלבד, פשוט להעביר צינור בלחץ שפוי דרכו ועל הדרך כבר דרך הרדיאטור הרגיל (תרוויח פעמיים).
תשקיע יותר בכיוון שמנוגד לזרימת האויר, מסיבות די ברורות.
מניח שאחרי זה המצב ישתפר, ועם זאת יתכן שתגלה שזה עדיין לא מספיק והבעיה האמיתית היא שילוב של מעבה סתום וחוסר קל בגז ביחד.
מערכות מזגן ברכב מאוד רגישות לחוסר בגז (בעגה המקצועית critically charged) מספיק חוסר של 10% מהכמות המקסימלית ותפוקת הקירור יורדת משמעותית (למה עושים את זה ככה ? רק כי זה זול, אין היגיון אחר).
רק אחרי טיפול בשני התחומים האלו הייתי מחפש תקלה אחרת במערכת (כמו שהציעו פה, מייבש סתום וכדומה).
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
חסר לך גז ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kd2
אתה מתאר מצב של חוסר עיבוי מספק של הגז.
ככל הנראה כשאתה נוסע מספיק מהר, יש מספיק קירור למעבה והגז מצליח להתעבות, כי עובדה שבעמידה בטורים גבוהים גם אין לך קירור (כלומר הבעיה לא קשורה לספיקת מדחס).
האופציה הפשוטה, בטח ברכב שטח ישן, שמתחביביו לטייל באבק, היא מעבה מאוד מאוד מלוכלך.
תנקה את המעבה של המזגן + רדיאטור, הם צמודים אחד לשני.
הביצוע על מנוע קר בלבד, פשוט להעביר צינור בלחץ שפוי דרכו ועל הדרך כבר דרך הרדיאטור הרגיל (תרוויח פעמיים).
תשקיע יותר בכיוון שמנוגד לזרימת האויר, מסיבות די ברורות.
מניח שאחרי זה המצב ישתפר, ועם זאת יתכן שתגלה שזה עדיין לא מספיק והבעיה האמיתית היא שילוב של מעבה סתום וחוסר קל בגז ביחד.
מערכות מזגן ברכב מאוד רגישות לחוסר בגז (בעגה המקצועית critically charged) מספיק חוסר של 10% מהכמות המקסימלית ותפוקת הקירור יורדת משמעותית (למה עושים את זה ככה ? רק כי זה זול, אין היגיון אחר).
רק אחרי טיפול בשני התחומים האלו הייתי מחפש תקלה אחרת במערכת (כמו שהציעו פה, מייבש סתום וכדומה).
++
לפני שבוע, חבר עם טרופר בדיוק עם התנהגות כזו.
פירקנו את הפאן החשמלי שעל הרדיאטור (של המזגן) ושטפנו.
סופ"ש אחרון, שלושה ימים במדבר, הכל תקין.
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
חסר לך גז ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
יצאתי עכשיו מעמוס, בדק ולא חסר גז.
והמזגן מקפיא ...
הוא חושב שזה משהו חשמלי, ביקש שאחזור כשהתקלה מופיעה, כי עכשיו הוא לא רואה שום בעייה.
אנסה לשטוף הכל בסופ"ש.
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
טוב, זה אכן חשמלי.
עצרתי בצד כשהמזגן הפסיק לעבוד והמדחס לא היה מופעל.
כאשר החוט של החיישן נותק מהחיישן והוצמד לגוף, המדחס התחיל לעבוד.
אז נתחיל מלהחליף חיישן ...
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
טוב, זה אכן חשמלי.
עצרתי בצד כשהמזגן הפסיק לעבוד והמדחס לא היה מופעל.
כאשר החוט של החיישן נותק מהחיישן והוצמד לגוף, המדחס התחיל לעבוד.
אז נתחיל מלהחליף חיישן ...
או שהחיישן תקין ובסך הכל עושה את העבודה שלו - לנתק את המזגן כשהמנוע מתחיל להתחמם, כדי למנוע התחממות נוספת, הטמפרטורה יורדת, המזגן מתחבר שוב, וחוזר חלילה. המזגן הרי לפי התאור שלך מתחבר ומתנתק לסרוגין, וזה לא אקראי לגמרי (אם זה היה מגע או חיישן לא תקין) אלא תלוי בנסיבות הנסיעה.
הדרך הנכונה היא הגרשונית - להתחבר ולמדוד טמפרטורה רציפה.
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
חידה-
כמה חישנים יש במערכת מיזוג של רכב?
חידה 2-
איך נמרוד (מנחש) על איזה חישן נדב מדבר?
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
חידה 2-
איך נמרוד (מנחש) על איזה חישן נדב מדבר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
כאשר החוט של החיישן נותק מהחיישן והוצמד לגוף, המדחס התחיל לעבוד
אולי מזה?
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
לא נראה לי שזה התחממות, כמו שכבר הסברתי. זה לא אומר שהמחשב לא חושב שהאוטו מתחמם.
יש כרגע 2 תיאוריות ונתון אחד חשוב נוסף.
הנתון הנוסף: כאשר באתי לצאת מעמוס הרכב לא התניע, מצבר מת. (כמה דקות לפני כן הניע כמו פנתר, ולא היו אורות או סוויץ׳ דלוקים). והיו לי חשדות קודמים לגבי מצב המצבר. כמובן שמרפי דאג שאשכח להחזיר את הבוסטר לויטארה אחרי החילוץ בשבת...
תיאוריה א': מתח נמוך על המצבר ומערכת החשמל משפיעים על הקריאה של הטמפרטורה מהחיישן, והמחשב חושב שחם מדי ומנתק את המזגן.
תיאוריה ב': חיישן תקול.
מצבר הוחלף תוך שעה, וחיישן מקורי אותר במכשירי תנועה בראשל"צ ולא היה יקר מאוד (עודף מ- 200 זוזים). אחכה קצת לפני שאחליף את החיישן (הנסיעה לראשל"צ היתה נטולת פקקים, אז לא מהווה בדיקה מספקת), וכמובן שאעדכן כאן.
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
תגובה: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה
אני לא בטוח אם ספיקת הקירור היא העניין פה, מרגיש יותר כמו תקלת פיקוד כלשהי.