ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
הצהרת פתיחה:
1. פתחתי פה נושא לפני קרוב לשנה, יצאתי עם גרנד ויטרה, ג'ימיני, וטריוס כרעיון, והתמקדתי בלחפש גרנד ויטרה(שכחתי מהטריוס, והג'ימיני לא התאים לי).
2. שוחחתי אתמול עם גיסי על נושא הרכב, והצגתי לו גם את השיקולים שלי בבחירת הרכב מקצה לקצה, והוא הציע דימקס ומגנום (טנדרים). נשמע רעיון מעניין, אז באתי להציג את זה לפורום של אנשים מבינים ולשמוע חוות דעת בנושא
3.ניסיתי לזקק כמה שיותר את הדרישות שלי, עברתי על עוד סקירות, ובעיקר ניסיתי להתמקד(ותודה לעמוד הנהדר באתר והפועלים, שסוקרים רכבים בשנתונים שאני מחפש, 2005-2010)
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 35K אבל כנראה שאעלה אותו, ל40K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כנראה שיהיה מימון נפרד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? מאמין שכן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? זוג בד"כ, אולי רביעייה פעם באף פעם
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? 15 נסועה שנתית, 9600 בין עירונית בודאות, כל היתר זה לטיולים והדרך אל וחזרה
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?סופשים, במהלך השבוע הוא יעמוד כדרך קבע במהלך השבוע כנראה
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים, ובשאיפה אלמד ואעשה דברים בעצמי
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
חיפה/ב"ש, אבל בקו ביניהם עובר מרכז הארץ, אז אוכל לעבור שם לטיפולים.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? הנקודה המרכזית שמשפיעה בהמלצות וההחלטה- הגעתי להבנה שאני לא אצא לטיולי שטח מלאים, אני מעדיף ללכת ברגל. אבל להגיע טיפה יותר פנימה למעיין, או דברים בסגנון הזה, ולא בולדרים או מעלות(כמו מעלה חורשן, שזה נראה מרשים לעשות עם רכב, אבל לא מעניין אותי)
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). דרך נוף כרמל, נחל השופט, מצוקי טיפוס שונים. כמו שאמרתי, את ההליכה הקשוחה אני אעשה בעצמי.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני- עדיפות לידני, אבל לא קריטי(כי אני מבין שזה פחות נפוץ)
ב. מנוע דיזל/בנזין - עדיפות לבנזין, בעיקר כי אני מבין שדיזל יכול להיות עיסוק יקר, אבל גיסי מחזיק בדיעה שדיזל נהרס לעיתים רחוקות יותר, ולכן זה מתקזז עם זה שבנזין זול יותר, ואם דיזל לא אופציה, אז שני הטנדרים לא אופציה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)- הכל הולך, חוץ מטרקטורון כנראה
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עדיפות לא מלפני שנת 2000.
*6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים?
זו השאלה בעיניי, כי הדיון בראש שלי הוא בין 4 הרכבים הבאים:*
גרנד ויטרה 2006+
טריוס
איסוזו דימקס
מיצובישי מגנום
אשמח לחוות דעת רק על הרכבים האלו, להכניס לי עוד רכב לשיקולים בעיקר יעשה לי עוד כאב ראש...
ובהקשרי טריוס, היות ואין קהילה סביב הרכב שהצלחתי למצוא, אשמח גם לקישורים לקבוצות שקיימות ואני לא מכיר, אולי וואצאפ
כיום אני חבר בקבוצת מכירה של גרנד ויטרה, וזה ממש עוזר, גם אם לא הצלחתי למצוא רכב בחודש שאני שם, וגם לקרוא פה בקהילה סביב דימקס ומגנום עוזרת גם כן
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
טריוס - תקרא באתר על בחור שלוקח אותו לקצה יפה מאד, יש שרשור די מפורט ב readers rides.
היתרון היחסי - בשוק יש בעיקר רכבים שלא ראו שטח ולכן לא סבלו
החסרון - אין הילוך כוח, אבל כנראה שלמתאר שהצגת זה לא נורא כל כך...
האחרים הם רכבי שטח עם הילוך כוח מחד ומאידך בעלי נסועה גבוהה מאד לשנתונים והתקציב ותצטרך יותר סבלנות וחפירות עד שתמצא רכב שמור יחסית. בכולם תצטרך להשקיע בהתחלה לטובת יישור קו.
ב40 תוכל למצוא גם דאסטר דיזל או בנזין ידני במצב טוב מאד ובשנתון 2015 לפחות. מדובר ברכב נהדר לדרישות שלך ואף יותר מכך. גם כאן יש שרשורים המפרטים על מעללי הרכב ובעליהם.
אתן לאחרים לפרט יותר לעומק על נסיונם עם הרכבים האחרים שהצגת, יש פה לא מעט חומר בנושא.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
הטנדרים מהדור הזה הם די... עונש.
טריוס תפור עליך. בדיוק מה שלוקח אותך ואת הציוד שלך לתחילת הטיול או למצוק.
זה לא רכב שטח בסכום בל אתה.. תכלס.. לא מחפש רכב שטח.
גראנד ויטרה מהדור הישן יותר, קצר - גם תפור עליך.. אבל ישן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
טריוס - תקרא באתר על בחור שלוקח אותו לקצה יפה מאד, יש שרשור די מפורט ב readers rides.
היתרון היחסי - בשוק יש בעיקר רכבים שלא ראו שטח ולכן לא סבלו
החסרון - אין הילוך כוח, אבל כנראה שלמתאר שהצגת זה לא נורא כל כך...
האחרים הם רכבי שטח עם הילוך כוח מחד ומאידך בעלי נסועה גבוהה מאד לשנתונים והתקציב ותצטרך יותר סבלנות וחפירות עד שתמצא רכב שמור יחסית. בכולם תצטרך להשקיע בהתחלה לטובת יישור קו.
ב40 תוכל למצוא גם דאסטר דיזל או בנזין ידני במצב טוב מאד ובשנתון 2015 לפחות. מדובר ברכב נהדר לדרישות שלך ואף יותר מכך. גם כאן יש שרשורים המפרטים על מעללי הרכב ובעליהם.
אתן לאחרים לפרט יותר לעומק על נסיונם עם הרכבים האחרים שהצגת, יש פה לא מעט חומר בנושא.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
למען האמת קראתי, זה גם מה שמאד מעלה לי את הרצון לטריוס
כן, חלפה במוחי המחשבה גם על דאסטר, לא העמקתי בזה עדיין.
מה אתה מגדיר בתור נסועה גבוהה? אני רואה רכבים מאזור שנות ה2000 עם פחות מ300K, שזה גם לא נסועה שנתית גבוהה בהכרח, ועפ"י האמירות של גיסי, הבלאי של דיזל הוא בנסועה יותר גבוהה בד"כ.
מצרף קישור למודעה לדוגמא:https://www.yad2.co.il/s/c/b0ufwb09 (ברור לי שיש עוד בדיקה במוסך שצריך לעשות, ושנתון+קילומטראז' זה לא ערובה לכלום)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
הטנדרים מהדור הזה הם די... עונש.
טריוס תפור עליך. בדיוק מה שלוקח אותך ואת הציוד שלך לתחילת הטיול או למצוק.
זה לא רכב שטח בסכום בל אתה.. תכלס.. לא מחפש רכב שטח.
גראנד ויטרה מהדור הישן יותר, קצר - גם תפור עליך.. אבל ישן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
למה עונש? באיזה היבט?
אתה יודע אם יש קהילה לדור הראשון של הגרנד ויטרה? אני מכיר רק אנשים של הדור השני
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
עונש תחזוקתית
300 אלף זה גבולי מאד. 200 זה כבר סביר
דאסטר, טריוס - תבחן אותם.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yarons1994
אתה יודע אם יש קהילה לדור הראשון של הגרנד ויטרה? אני מכיר רק אנשים של הדור השני
יש מפגש מחר (היום) בצהריים בחורשן.
https://www.facebook.com/groups/vuta...4023176702940/
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
לא רואה סיבה להחזיק דימקס ישן, ובטח שלא מגנום.
תוסיף לרשימה פורסטר.
ולך תמצא את הרכב הכי שמור שתוכל. לא צריך להתקבע על דגם אחד מהם.
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
הצצתי במודעה ביד2 שצירפת, מבלי להתעמק, אבל אם היה ניתן לקנות דימקס 2014 סביר ב-24000 שח, כנראה לכולנו כאן היה רכב כזה...
אתמול שמעתי מחבר עם דימקס 2011, שמור כמו חדש, שהוא הולך למכור אותו ב-70000 אם אני זוכר נכון מה שסיפר.... רק לפרופורציה
נשלח מהנייד
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
הצצתי במודעה ביד2 שצירפת, מבלי להתעמק, אבל אם היה ניתן לקנות דימקס 2014 סביר ב-24000 שח, כנראה לכולנו כאן היה רכב כזה...
אתמול שמעתי מחבר עם דימקס 2011, שמור כמו חדש, שהוא הולך למכור אותו ב-70000 אם אני זוכר נכון מה שסיפר.... רק לפרופורציה
נשלח מהנייד
במודעה זה 2004.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
דימקס כמו מגנום - רכבי יורו 2 או יורו 3 - הם רכב מסחרי מזהם, שאסור לו להיכנס לכמה ערים ובקרוב האיסור יתרחב לערים נוספות.
רק מהסיבה הזו לא הייתי קונה כזה רכב אלא אם כן זה ממש בגרושים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
במודעה זה 2004.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אהה... זה יכול להסביר...
הולך להביא משקפיים :(
נשלח מהנייד
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
דימקס כמו מגנום - רכבי יורו 2 או יורו 3 - הם רכב מסחרי מזהם, שאסור לו להיכנס לכמה ערים ובקרוב האיסור יתרחב לערים נוספות.
רק מהסיבה הזו לא הייתי קונה כזה רכב אלא אם כן זה ממש בגרושים.
אסף.
מה בעצם ההבדל אז בין רכבי דיזל דוגמת דימקס/מגנום לכל דיזל אחר שיצא בטווח השנים של 2000-2006?(לפי מה שהבנתי, תקנות הזיהום אוויר מדברות על רכבי דיזל עד שנת 2006)
נטו להבנה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
לא רואה סיבה להחזיק דימקס ישן, ובטח שלא מגנום.
תוסיף לרשימה פורסטר.
ולך תמצא את הרכב הכי שמור שתוכל. לא צריך להתקבע על דגם אחד מהם.
עוד רכב לרשימת התלבטויות זה לא תענוג גדול, גם אם זה מאפשר יותר, אבל אם אני מוסיף כבר פורסטר, המלצה לשנתונים או משהו? ומה ביחס לXV?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
תודה, לא הגעתי למפגש, אבל זה שיש קהילה סביב הרכב עוזר מאד, מוסכים לבדיקה וכו'
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yarons1994
מה בעצם ההבדל אז בין רכבי דיזל דוגמת דימקס/מגנום לכל דיזל אחר שיצא בטווח השנים של 2000-2006?(לפי מה שהבנתי, תקנות הזיהום אוויר מדברות על רכבי דיזל עד שנת 2006)
** עריכה ** - אסף תיקן אותי בצדק בתגובה הבאה, מה שרשמתי כאן לא נכון ולכן מחקתי כדי לא להטעות.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yarons1994
מה ביחס לXV?
הפורסטר מרווח קצת יותר ובשנתונים המוקדמים כלל לא היה XV, מבחינת העבירות בשטח (שקצת פחות רלוונטית לפי מה שתיארת) - שני הדגמים הללו מאד דומים. חפש לפי התקציב שלך מה ניתן למצוא.
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
ההבדל מול רכבי דיזל אחרים הוא בין רכב M1 - רכב נוסעים - שאזור אויר נקי לא חל לגביו
לבין רכב N1 מסחרי שאזור אויר נקי כן חל לגביו.
כלומר טרופר דיזל יכול להיכנס לעיר ודימקס לא - למרות ששניהם אותה שנה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
לא רואה שום סיבה למה לא תיקח גראנד ויטרה?
ב40 אתה יכול להביא אחלה אחת, רובם לא ראו שטח,
נוסעת נהדר בכביש,
יש לה הילוך כוח ונעילות. בסך הכל הוא רכב מאוד אמין גם.
ויש אופציה לשפר ולהביא אותו למקומות לא קלים.
Sent from my Redmi 8A using Tapatalk
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
לי יש גרנד ויטרה מזה שלוש שנים. כתבתי על כך מדריך רכישה בפורום סוזוקי אתה מוזמן לקרוא זה כולל סקירה קצרה
נשמע לי ממה שכתבת שהיא תפורה עליך. ייתכן שגם טריוס מספיק.
באשר לטנדרים, אישית אני מאמין שדיזלים לאורך תקופת בעלות ארוכה משתלמים כלכלית אבל הגרנד ויטרה היא דוגמא מצוינת למנוע בנזין שיסע 250 אלף קמ בכביש ובשטח ויפגין אמינות טובה מאוד ולא ביוקר. וזו חוויה של רבים מחברי המועדון אם לא כולם.
לגבי טריוס הוא באמת מקסים אבל אינני יודע אם הוא בנוי לקמ גבוה שווה לבדוק כי מדובר ברכב משומש
מוזמן לרעננה לסיבוב וקפה
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yarons1994
למען האמת קראתי, זה גם מה שמאד מעלה לי את הרצון לטריוס
כן, חלפה במוחי המחשבה גם על דאסטר, לא העמקתי בזה עדיין.
מה אתה מגדיר בתור נסועה גבוהה? אני רואה רכבים מאזור שנות ה2000 עם פחות מ300K, שזה גם לא נסועה שנתית גבוהה בהכרח, ועפ"י האמירות של גיסי, הבלאי של דיזל הוא בנסועה יותר גבוהה בד"כ.
מצרף קישור למודעה לדוגמא:
https://www.yad2.co.il/s/c/b0ufwb09 (ברור לי שיש עוד בדיקה במוסך שצריך לעשות, ושנתון+קילומטראז' זה לא ערובה לכלום)
למה עונש? באיזה היבט?
אתה יודע אם יש קהילה לדור הראשון של הגרנד ויטרה? אני מכיר רק אנשים של הדור השני
לכולם יש קבוצות ולא בעיה להיכנס.
לכולם גם יש תת פורום פה באתר ויש שם ידע ואנשים
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
avikkllk
לא רואה שום סיבה למה לא תיקח גראנד ויטרה?
ב40 אתה יכול להביא אחלה אחת, רובם לא ראו שטח,
נוסעת נהדר בכביש,
יש לה הילוך כוח ונעילות. בסך הכל הוא רכב מאוד אמין גם.
ויש אופציה לשפר ולהביא אותו למקומות לא קלים.
Sent from my Redmi 8A using Tapatalk
ב40 אני יכול להביא אחת מהדור הראשון, לא בטוח כמה היא לא ראתה שטח(אבל לא בדקתי את זה לעומק)
מהדור השני לא כזה פשוט להביא אחת ב40
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaki5500
לי יש גרנד ויטרה מזה שלוש שנים. כתבתי על כך מדריך רכישה בפורום סוזוקי אתה מוזמן לקרוא זה כולל סקירה קצרה
נשמע לי ממה שכתבת שהיא תפורה עליך. ייתכן שגם טריוס מספיק.
באשר לטנדרים, אישית אני מאמין שדיזלים לאורך תקופת בעלות ארוכה משתלמים כלכלית אבל הגרנד ויטרה היא דוגמא מצוינת למנוע בנזין שיסע 250 אלף קמ בכביש ובשטח ויפגין אמינות טובה מאוד ולא ביוקר. וזו חוויה של רבים מחברי המועדון אם לא כולם.
לגבי טריוס הוא באמת מקסים אבל אינני יודע אם הוא בנוי לקמ גבוה שווה לבדוק כי מדובר ברכב משומש
מוזמן לרעננה לסיבוב וקפה
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
קראתי, גם ייעצת לי בזמנו בפרטי, אני חבר בקבוצת מכירה מזה תקופה, התקציב שלי פשוט יחסית נמוך
לגבי טנדרים, זו אולי הנקודה המהותית, שאני לא בטוח שזו תהיה תקופה ארוכה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaki5500
לכולם יש קבוצות ולא בעיה להיכנס.
לכולם גם יש תת פורום פה באתר ויש שם ידע ואנשים
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
כן את זו של הדור השני אני מכיר והצטרפתי לקבוצה, לדור הראשון לא מצאתי
תודה לכולם על העצות עד כאן, אם למישהו יש עוד הצעות בנוגע לטריוס או קישור לקבוצות וואצאפ רלוונטיות, אשמח לשמוע, על השאר אני קורא כבר בפורומים השונים
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
(בהזדמנות ובשרשור אחר אשמח לדעת איך כולם מצלילחים להביא רכבים ואילו אני נאלץ לקנות / לרכוש ...)
תגובה: ייעוץ| טריוס vs ג. ויטרה vs דימקס vs מאגנום
ב40 אתה יכול להביא ג.ויטרה 2007 כמו שלי שהמחירון שלה היום כ33 אלף.
מה אתם לעזאזל מתלהבים מטריוס?הבחור שפתח שרשור דיבר על הטריוס הישן שלטעמי מוצלח מהדגם החדש בהרבה..
אני קניתי את שלי מאותם שיקולים יותר נכון מכמעט אותם שיקולים כמו שלך.
Sent from my Redmi 8A using Tapatalk