התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
ג'ימני 2009 יד ראשונה.
מצבר בוש בן שנה.
הרכב חנה שבועיים וחצי וכשבאתי להניע, לא היה כלום, אפילו הקודן לא עבד.
כבר קרה פעם אחת בחורף בחניה ארוכה.
הנעתי עם הג'אמפ סטארט.
כל מערכת החשמל מקורית לחלוטין מלבד התקנת מכשיר קשר שנעשתה אצל מתקין רדיו מכובד לפני שנים, ומעולם לא היו בעיות.
האם יש לי גנב זרם או שזה מצב נורמאלי?
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
בן כמה המצבר?
אצלי גם בחניות ארוכות של שבועיים+ הרכב מניע, וזה דיזל, שצריך מצבר חזק.
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
בן כמה המצבר?
אצלי גם בחניות ארוכות של שבועיים+ הרכב מניע, וזה דיזל, שצריך מצבר חזק.
כתבתי למעלה, מצבר בוש בן שנה.
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
שבועיים וחצי זה הרבה הרבה יותר מדי להשארת רכב לא מונע.
אני מציע לך לנתק מצבר בעמידה של יותר משלושה ימים, אחרת אתה גורם נזק ארוך טווח למצבר, גם אם הוא מתניע לך.
התנעה מוצלחת היא בסה"כ אינדיקציה לזה שהמצבר לא פרק מעבר ל50 אחוז. היא לא מעידה בשום צורה על מידת הנזק למצבר. אם אתה קרוב לנק' חשמל, חבר מטען. אם הרכב עומד בשמש, חבר לו מטען סולארי.
אם אתה רוצה להיות בטוח יותר, בצע בדיקת זליגה. רוב הסיכויים שלא תמצא משהו חריג.
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
זה מעניין מה שאתה רושם.
זוג המכןניות שלנו חונות כרגע כמעט חודשיים.
לקראת סוף החודש אבא שלי ניגש להניע..
שתיהן הניעו בנגיעה …
אתה אומר שהמצברים גוססים … בעסה. אין לי את מי לשלוח לנתק.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
זה תלוי מה מותקן בהן מקומית. המכוניות מגיעות לישראל עם זליגה של מיליאמפרים בודדים, ובמצב כזה הן יכולות לשרוד הרבה זמן ללא התנעה.
כשהן יוצאות ממרכזי ההתקנה של היבואנים הזליגה בהן כבר בד"כ נושקת ל50 מיליאמפר, שזה 1.2 אמפר-שעה בכל יום, וזה מצב אחר לגמרי.
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
זה תלוי מה מותקן בהן מקומית. הרכבים מגיעים לישראל עם זליגה של מיליאמפרים בודדים, ובמצב כזה הן יכולות לשרוד הרבה זמן ללא התנעה.
כשהן יוצאות ממרכזי ההתקנה של היבואנים הזליגה בהן כבר בד"כ נושקת ל50 מיליאמפר, שזה 1.2 אמפר-שעה בכל יום, וזה מצב אחר לגמרי.
אצלי ההתקנה המקומית היחידה היא הקודן.
אין מערכת שמע ושום כלום אחר מלבד כאמור מכשיר הקשר...
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
בדיקת זליגות זה משהו שכל חשמלאי רכב יודע לעשות בצורה מאד פשוטה.
אני מאד מעריך את חנן, אבל בפרקטיקה, מצבר ברכב טיולים שהניע במקרה הטוב פעם בשבועיים, הניע בלי בעיה ועבר את תקופת האחריות.
אני הייתי מחפש מה מרוקן את המצבר.
בהקשר הזה, ובהמשך למה שחנן כתב,
אם הוא התרוקן עד כדי חוסר יכולת להניע מנוע כזה קטן.. המצבר כנראה במצב לא טוב כרגע.
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tamir128
ג'ימני 2009 יד ראשונה.
מצבר בוש בן שנה.
הרכב חנה שבועיים וחצי וכשבאתי להניע, לא היה כלום, אפילו הקודן לא עבד.
כבר קרה פעם אחת בחורף בחניה ארוכה.
הנעתי עם הג'אמפ סטארט.
כל מערכת החשמל מקורית לחלוטין מלבד התקנת מכשיר קשר שנעשתה אצל מתקין רדיו מכובד לפני שנים, ומעולם לא היו בעיות.
האם יש לי גנב זרם או שזה מצב נורמאלי?
יש עלוקה או איתורן אולי?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
יש תאורת תא כפפות? תא מטען?
בזמנו ברכב סדאן התאורת תא מטען עבדה כל הזמן עקב כיפוף בפחית עליה היה המיקרו סוויץ, לקח לי 3 מצברים ושנה וחצי להבין שזו הבעייה…
Asaf-a
אסף.א
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
. אם הרכב עומד בשמש, חבר לו מטען סולארי.
.
המלצה למטען סולארי לרכב שעומד בשמש?
האם מתאים לטעינת 2 מצברים עם isolator?
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
בקר ופאנל סולארי של 1000 סמ"ר יעשה את העבודה. יש זוגות כאלה בעליאקספרס בקצת מעל 100 ש"ח.
לגבי האיזולטור, אני פחות מכיר את הטכנולוגיות בתחום הזה. אם מדובר בVSR אז יתכן שהפאנל יעשה את העבודה אם יחובר למצבר הראשי. אני לא סגור על זה, כי זה תלוי כמה זרם דורשת ההפעלה של הממסר עצמו. פאנל בגודל כזה הוא לא גיבור גדול, באיזור ה0.7 אמפר בשמש מלאה.
אם זה ממסר שמופעל בפתיחת סוויץ' אז כנראה שזה לא יטען את המצבר המשני ללא שינויים.
https://imageshack.com/i/pmNQ3v94j
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
אז 2 מערכות כאלה אחת לכל מצבר, או מערכת אחת וכל יום להחליף מצבר (מטרד)
או לשים מתג ראשי על הקו...
הבנתי תודה.
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
מתג ראשי אתה מתכוון שינתק את המצבר מהרכב, שזה מצוין, או שיעקוף את האיזולטור, שזה גם מצוין?
כמו שציינתי קודם, צריך לשים לב שצריכת הזרם של האיזולטור עצמו לא תהיה זו שגונבת את מה שהפאנל נותן. כאמור, אני לא בקיא בטכנולוגיה הזו.
איפה שניתן, ניתוק מצברים עושה את העבודה לתקופות לא קצרות. זה נכון גם לרכבים עם צריכת זרם של מיליאמפרים בודדים- הם לא צריכים התייחסות מיוחדת לעמידה של מספר שבועות.
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
מתג ראשי לנתק כשהאוטו עומד.
התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
המלצה למטען סולארי לרכב שעומד בשמש?
בשביל לשמור מצבר תקין במצב טעון זה פיצוי על זליגה סבירה של הרכב, צריך מעט מאד.
במשך תקופה ארוכה חיברתי פאנל של 30w שנותן כאמפר וחצי/שעה בשמש, שהספיק בלי בעיה לשמור את המצבר במצב מלא.
זה פאנל קטן ונח למיקום ושימוש.
חבר הדביק כזה פאנל קבוע על מכסה המנוע (כל אחד והחוש האסתטי שלו..) ששומר לו את המצבר טעון.
יש לי פאנל של 100w כמו שחנן הציע, זה נותן באזור 5A בשמש טובה, הוא מחובר לרכב כשהמקרר עובד..
זה פאנל גדול ואם אין לך חנייה פראית או שאת בחניון בשטח, זה לא מעשי(ולמסיימי גם לא נחוץ).
החיבור לשני מצברים תלוי במערכת שלך, כיצד היא מחברת בינהם.
הפאנל דרך בקר סולרי מוציא מתח טעינה 14V~ , זה מפעיל את המפריד מצברים אצלך?
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
הזמנתי, כשיגיע נגלה אם הוא מפעיל את שני המצברים או לא.
תודה.
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
דורון, אני לא הצעתי פאנל של 100 וואט. המספר הזה הוא בסה"כ שקר סיני בתמונה שצירפתי.
כתבתי ברור: 1000 סמ"ר.
גם רשמתי שהוא נותן בשמש מלאה 0.7 אמפר. זה לא 100 וואט וגם לא 30 וואט :)
רק צריך לקרוא, ואם להגיב, אז בצורה ממוקדת.
תגובה: התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
בדיון על האיסולטור, אני חושש שפיקששתם את הנקודה של חנן.
ברכב תקין, אנחנו מצפים לזליגה של פחות מ 100מ"א מהמערכות של הרכב ( לזה מצטרפת הזליגה הפנימית של המצבר).
אם שמים פנל, שבשעות השיא שלו מייצר קרוב ל 1 אמפר, אז זה כביכול ( ברוב הימים) צריך להספיק.
אבל, חלק גדול מהאיסולטורים מבוססים על ריילי.
והריילי הזה יקח לפחות 300מא , ובחלק מהדגמים, גם 700 מא ואולי אמפר.....
ואז החישוב "נטו" של הפנל, זה התפוקה של של הפנל(נגיד 1אמפר) פחות הצריכה של האיסולטור (נגיד 500מא) פחות הזליגה של הרכב ( נגיד 50 מא).
ואז, בהחלט יש מצב שזה לא מספיק.
בקיצור, רוב ההספק של הפנל, יתבזבז באיסולטור.
מוטי לשאלה שלך- חד משמעית, עבור פתרון כזה, צריך לנתק את הריילי של האיסולטור ולשים מתג מגשר.
התייעצות: האם יש לי גנב זרם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
דורון, אני לא הצעתי פאנל של 100 וואט. המספר הזה הוא בסה"כ שקר סיני בתמונה שצירפתי.
כתבתי ברור: 1000 סמ"ר.
גם רשמתי שהוא נותן בשמש מלאה 0.7 אמפר. זה לא 100 וואט וגם לא 30 וואט :)
רק צריך לקרוא, ואם להגיב, אז בצורה ממוקדת, אפילו כשקצת קשה עם מספרים.
נראה לי שההמלצה למספרים היא דו צדדית..
כשאתה שם מודעה לפאנל של 100w למישהו ששואל שאלה פתוחה אז נכון למקד להספק ולא שטח פאנל.
המספרים לא מסתדרים עם הפנייה למודעה הזו ו- 0.7 ושטח כזה.
תסכים ששטח פאנל זה פתח להבדלים גדולים מאד בהספק?
גם ה-30w הליברליים של הפאנל הסיני שלי הספיקו להחזיק מצבר ברכב לא מונע במצב מלא.
לדעתי זו תשובה הרבה יותר מעשית מאשר ״שטח פאנל״.