שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
אז החלטתי לפתוח סרן קדמי, היו כל מיני גורמים:
נזילת שמן מהסביבל (בשני הצדדים)
חופש סיבובי בין התנועה בפיניון עד הגלגל, פה ידעתי בוודאות שהפלאנג ציריה וגם קצה הציריה שחוקים מאוד. נשארה שן משולשת.
תמונות פלאנצ וציריה(אל דאגה, יש לי משומשים טובים להרכבה במקום) : https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...97fbb1f233.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...af0336d6c4.jpg
מצאתי חופש קטן, אולי מינורי, בין הפיניון והקורונה (גם פה יש לי משומש להרכיב).
אבל מצאתי חופש גדול בסטיליטים, בעיקר בתנועה החוצה, שאני לא בטוח שזה אמור להיות.
החופש הזה שנמדד עם קליבר והוא כ1.5 מ"מ נראה בתנועה ביד בקלות
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...bdee5da548.jpg
אפשר לראות סרטון כאן:
https://youtu.be/fJw0-zvSt2w
את החופש בין הפיניון והקורונה אפשר לדעתי לכוון עם אומי הכתר בצדדים, הבנתי נכון?
לגבי החופש בסטיליטים, טרם החלטתי מה לעשות עם זה וכמה זה קריטי לי כרגע לטפל בזה.
פה אשמח לדעתכם.
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
תוספת קטנה לתמונה של שיני הציריה, למי שלא הבין את עומק הבעיה.
ה A מסמל את רוחב הטרפז המקורי.
הסימן B מסמן את המשולש שנשאר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6ece9b6e01.jpg
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
ויש גם "טיק" בסביבל של גלגל שמאל.
זה קורה כשההגה ישר, הרגשתי את זה רק עכשיו אחרי הפירוק של מוטות ההגה.
ככל הנראה ארכיב מכלול "כדור" שלם מסרן אחר שיש לי
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
אם כל מכלולי הסרן הנוסף במצב כללי טוב יותר, תחליף סרן קומפלט. תחסוך הרבה עבודה.
1 קבצים מצורפים
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
זה כמובן עבר לי בראש, אבל המכסה הקדמי של הדיפ' מעוך ואני לא אוהב את זה.
אני לא יודע כמה זמן הוא עמד, מה שאני כן יודע שכבר גדל בפנים חלודה צמרית כזו ולכן לקחת אותו קומפלט לא יקרה.
אני מעדיף לקחת ממנו מה שאני צריך בפינצטה, לנקות, לבחון, אם זה טוב להרכיב אצלי אם לא לא.
ואז אדע שמה שאני מרכיב ונוסע איתו הוא הכי טוב שאני יכול לשים, לא אומר שזה יהיה הכל חדש, אבל זה יהיה הכי טוב שימשיך לגלגל את האוטו עוד ועוד.
זמן יש לי , החגים הם בעוד יותר מחודש, האוטו עומד בצל על משטח בטון, לא מפריע לאף אחד ולא מבקש לאכול.
ויש לי שאלה, מה זה ומה תפקידו (יושב בחלק הפנימי של יד הסרן)
קובץ מצורף 134510
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
סט מחזירי שמן של CORTECO הוזמן ,
התחלתי לבדוק מחירי קיט סטיליטים, בריטפארט ודומיו יכול להיות אצלי בכ400 שח.
קיט מקורי לנד רובר ב1000 שח.
אבדוק מחר כמה יעלה פה בלנד רובר, אם בכלל יש להם מלאי.
מתחילה לחלחל בי מחשבה .....
לפי אתר חלקי חילוף לנד רובר, ההבדל בין הדיפ הקדמי והאחורי בדיסקו 1 הוא רק נקודת חיבור גל ההינע (אחורי עם פלאנג, קדמי עם 4 ברגים).
הפיניון+ קורונה+ בית סטיליטים+ קיט סטיליטים זהים בקדמי ואחורי.
אז חשבתי..... להעביר את הדיפ האחורי שהתקנתי לא מזמן (משומש מפירוק במצב טוב) ולהביא דטרויט או משוה סיני דומה להתקנה מאחור, ציריות אורגינל ספייר יש לי.
בינתיים מצאתי קיט HF + קומפרסור ב600 יורו בחנות בספרד, אני צריך לבדוק אם יש לי חבר שמגיע לספרד בקרוב.
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
אין מה להתעסק. בריטפארט (הם לא רק חנות גרשון) מוכרים חלפים באיכות שבין מזעזעת לבין כמעט סבירה (אבל רק כמעט). ולדעתי השם המפוקפק שלנדרובר זכו לו בעולם נובע לא מעט בזכותם. (לי אישית היו כמה תקלות חוזרות בגלל חלפים שלהם). אבל! כל מי שאני מכיר שמחליף דיפרנציאל, כבר מחליף לאחד מחוזק אפטרמרקט עם 4 סטליטים.
לגבי סיבוב הדיפרנציאל האחורי, לדעתי אתה תצטרך רברס קאט. כלומר, להחליף קורונה פיניון.
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
אבל המקטים זהים! אותם פריטים בדיוק לקדמי וגם לאחורי.
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אין מה להתעסק. בריטפארט (הם לא רק חנות גרשון) מוכרים חלפים באיכות שבין מזעזעת לבין כמעט סבירה (אבל רק כמעט). ולדעתי השם המפוקפק שלנדרובר זכו לו בעולם נובע לא מעט בזכותם. (לי אישית היו כמה תקלות חוזרות בגלל חלפים שלהם). אבל! כל מי שאני מכיר שמחליף דיפרנציאל, כבר מחליף לאחד מחוזק אפטרמרקט עם 4 סטליטים.
לגבי סיבוב הדיפרנציאל האחורי, לדעתי אתה תצטרך רברס קאט. כלומר, להחליף קורונה פיניון.
Britpart are a parts supplier not a manufacturer,
as being a supplier they sell : 'aftermarket' pattern parts, usually in blue boxes,
OEM parts which intents and purposes is Genuine in a brown cardboard box with Britpart name
and Genuine in the manufacturers box.
Britpart are a parts supplier not a manufacturer, as being a supplier they sell 'aftermarket' pattern parts, usually in blue boxes, OEM parts which intents and purposes is Genuine in a brown cardboard box with Britpart name and Genuine in the manufacturers box.
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
אני מכיר. יש מספיק שרשורים בנושא. מי שרוצה להקשיב לנסיון הפרטי שלי שיקשיב. מי שלא, שלא. מה שהם משווקים, לא יכנס אלי לאוטו, אלא אם כן אלו דברים שלא יכולים לגרום נזק, או להפריע לנסיעה. בחלפים חשובים, אני קונה אך ורק מקורי, באריזה מקורית, או לחילופין מקטים ספציפיים בהמלצה של אנשים שאני סומך עליהם ושיש להם נסיון לאורך זמן. oem היא מילה מפוצצת שלא עומד מאחוריה שום דבר. יתכן ותיפול על משהו טוב, וייתכן ולא.
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
משהו מוזר,
תקעתי 2 ציריות בדיפ' ונעלתי את הפיניון, ואין חופש קריטי בין ציריה שמאל לימין.
אז מה שראיתי כחופש בסטיליטים אולי לא כ"כ קריטי להחלפה כרגע.
אז.... אני מתכנן להראות את זה לעוד עין שאני סומך עליה במטרה לחוות דעה מקצועית נוספת.
ייתכן שכל החופש שראיתי הוא מהשחיקה בקצה הציריה והפלאנג.
ובקמ שאני עושה בשנה אני מניח שהמצב הנוכחי ימשיך לעבוד,לפחות עד שהמצב יחמיר בצורה קיצונית, וכשהמורה העיקרית היא לא לבזבז כפסים איפה שלא צריך, החלפות של חלקים שלא צריך לא נעשית כרגע.
קיט אטמים לכל הסרן בכל מקרה כבר בדרך.
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
החופש הנמדד בסופו של דבר הוא החופש ביוק. זה מתכלל לך את סכום כל החופשים מהפלאנג' ועד אליו.
אבל, אם אתה מתכנן לעשות עבירות, מומלץ בחום לעבור לדיפרנציאל מחוזק או ננעל.
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אבל! כל מי שאני מכיר שמחליף דיפרנציאל, כבר מחליף לאחד מחוזק .
וזה מתאים על אותו סרן? עם אותו housing?
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
מישהו פה התקין TRE E locker בדיסקו /דיפנדר וחי לספר חוויות בהתקנות? אחרי?
מישהו יודע עלויות? (שלחתי מייל לאלי טמבור לבדוק זמינות ועלות)
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
מישהו פה התקין TRE E locker בדיסקו /דיפנדר וחי לספר חוויות בהתקנות? אחרי?
מישהו יודע עלויות? (שלחתי מייל לאלי טמבור לבדוק זמינות ועלות)
המחיר של נעילת TRE בארץ מאוד קרוב לעלות הזמנת נעילת אשקרופט מאנגליה שהיא עדיפה בכל פרמטר אפשרי.
קח מק"טים מכאן: https://www.britpart.com/parts/off-r...sion-equipment
תזמין מכאן: https://www.lrdirect.com/DA1224-supp...-BRITPART.html
(חשוב מאוד לבחור לשלם מיסים ועמלות מראש וזה מגיע עד הבית בלי שאלות והפתעות)
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
תודה, אבל לא בא לי לשים על זה כרגע 3800 שח (קנייה +משלוח + מיסים).
כנראה שזה יחכה להזדמנות הבאה....
אני כרגע בכיוון של לסגור את הדיפרנציאל AS IS . כמובן לטפל במחזירי השמן כי הם היו הסיבה העיקרית לפתיחה, אבל טרם נפלה החלטה סופית.
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
אשקרופט שם את כולם מאחור כולל arb, מי שהתעסק קצת עם נעילות ראה והבין.
התקנת אשקרופט= פעמיים רווח, גם בית סטליטים(כולל הכל) חזק יותר וגם דיפ' נישלט ננעל.
רק מזכיר לך, בדיסקו 1 בהתקנת נעילה (לא משנה איזה) אז אתה חוזר לאותה פוזיציה, שבירת ציריות.
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
כן כן, זוכר.
אני חושב שיאיר אמר לי שיש לו דיסקו נעול( נראה לי ARB) עם ציריות מקוריות.
אמנם יש לי 2 ספייר כרגע, אני לא רואה את עצמי נכנס להשקעה של נעילה + ציריות מחוזקות ולכן זה יורד מהפרק כרגע.
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
עדכון,
הפעמונים קרי CV joints שיש לי מהציריות ספייר שהגיעו ברכב חלקי חילוף נפסלו לשימוש על ידי, הכדוריות חלודות, הפעמון נתפס בכל מיני זוויות, משטחי האטימה מול מחזיר השמן פגועים ולכן הציריות ככלל אינן שמישות מבחינתי.
ולכן ארכוש 2 קצוות ציריה CV joint להתקנה על הציריה שלי (החלק השחוק אצלי נמצא במגע עם הפלאנג, כל השאר נראה סביר)
לגבי הדיפרנציאל, מבחינתי אין בו נזק לטיפול מיידי, בהיבט של עלות תועלת לכמות הקמ שאני עושה אני משאיר את זה כך, נתמודד בתקלה הבאה.
סט מחזירי שמן +מיסבי סיכות ועוד כל מיני דברים על הדרך נמצא אי שם בשחרור מכס.
בדיעבד, חבל שלא הוספתי גם cv joint אבל לא נורא, אעשה עוד הזמנה.
כרגע הכל מפורק, עבר שטיפה בסולר, ייבוש בלחץ אוויר ומוכן להרכבה. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...bab61bfa67.jpg
תגובה: שיפוץ סרן קדמי דיסקברי 98
2 ציריות קומפלט מקורי (כולל פעמון) משומש עולות בארץ 1000 ש"ח.
2 פעמונים חדשים מיצרן דראק כזה או אחר יעלו 650 ש"ח עד הבית.
אלו השיקולים כרגע.