תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
שלום וברוך הבא,
נראה שעשית שיעורי ביית וחשוב שסיפקת מידע ממוקד בתשובות לשאלון - זה בהחלט עוזר לסייע לך.
סיכום קצר שלי:
רכב למשפה של 5 נפשות, רמת טיול קלה-בינונית, ללא ציוד רב (ללא לינת שטח), נסועה מועטה יחסית (8000 קמ לשנה ללא טיולים לפי חישוב זריז), גיר אוטומטי (מוריד את הדאסטר דיזל מהרשימה), הרכב ישמש גם כרכב ראשי בביית.
הכיוון של סובארו (פורסטר אבל לא הייתי פוסל גם XV שכנראה יאפשר שנתון חדש יותר) וגרנד ויטרה - לדעתי נכון.
הרקסטון יכול להיות גם בחירה טובה, קצת פחות פופולרי אבל זה יאפשר כנראה למצוא רכב חדש יחסית ובהחלט יאפשר רמת טיולים מתאימה לדרישה ואולי אפילו יותר, להבנתי הרכב גבוה ומרווח יותר מהאפשרויות הקודמות.
בקיצור - אין לי הרבה מה להוסיף על מה שכתבת בעצמך.
הייתי מתחיל לחפש בלוחות, ומתחיל לחוש את מצב השוק - אילו רכבים מוצעים למכירה באילו מחירים, לא להתבייש להתייעץ כאן עם כל רעיון / מומעד נוסף שיעלה או לגבי רכבים ספציפיים שמצאת בלוחות.
בהצלחה!
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
שלום וברוך הבא,
נראה שעשית שיעורי ביית וחשוב שסיפקת מידע ממוקד בתשובות לשאלון - זה בהחלט עוזר לסייע לך.
סיכום קצר שלי:
רכב למשפה של 5 נפשות, רמת טיול קלה-בינונית, ללא ציוד רב (ללא לינת שטח), נסועה מועטה יחסית (8000 קמ לשנה ללא טיולים לפי חישוב זריז), גיר אוטומטי (מוריד את הדאסטר דיזל מהרשימה), הרכב ישמש גם כרכב ראשי בביית.
הכיוון של סובארו (פורסטר אבל לא הייתי פוסל גם XV שכנראה יאפשר שנתון חדש יותר) וגרנד ויטרה - לדעתי נכון.
הרקסטון יכול להיות גם בחירה טובה, קצת פחות פופולרי אבל זה יאפשר כנראה למצוא רכב חדש יחסית ובהחלט יאפשר רמת טיולים מתאימה לדרישה ואולי אפילו יותר, להבנתי הרכב גבוה ומרווח יותר מהאפשרויות הקודמות.
בקיצור - אין לי הרבה מה להוסיף על מה שכתבת בעצמך.
הייתי מתחיל לחפש בלוחות, ומתחיל לחוש את מצב השוק - אילו רכבים מוצעים למכירה באילו מחירים, לא להתבייש להתייעץ כאן עם כל רעיון / מומעד נוסף שיעלה או לגבי רכבים ספציפיים שמצאת בלוחות.
בהצלחה!
שאלה כללית נוספת, האם ברגע שעוברים מרכב פרטי לג׳יפ, האם משנים מוסך? או שלרוב מוסך שמטפל ברכב פרטי גם מטפל ברכבי שטח?
מה שכן גורם לי קצת ריחוק מהרקסטון זה שאני חייתי על האמירה של ״רק יפני, תתרחק מצרפתי״ ואין לי מושג לגבי סאניאנג הקוריאני (אני זוכר שעל זה אמרו סבבה). כן חשוב לי האמינות אחרי הכל, אבל אין לי מושג מה העלויות ברכב כזה, ממוצע, יקר וכו׳.
תודה על המידע :)
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
לגבי מוסך - חשוב מאד שיהיה איש מקצוע המכיר היטב את הרכב.
ככלל - תחזוקת רכב שטח יקרה יקרה יותר מתחזוקת פרייבט - מצד אחד יש יותר מכלולים ברכב שעובדים קשה ומצד שני - הנסיעה בשטח, קפיצות ורעידות על אבנים, מכות פה ושם וכו' - מוסיפים לבלאי הטבעי. לרוב צריך לדעת יותר מאשר להחליף שמן / פילטר וכו'. ישנן תקלות אופייניות לרכבים מסויימים וצריך לדעת לזהות מהר ויעיל תקלות המתפתחות ברכב. ישנם מוסכים שונים המתמחים ברכבים מסויימים וישנם בעלי מקצוע טובים לסוגי רכב מסויימים. בבוא היוםף, לאחר הרכישה, תוכל להתייעץ לגבי מוסך מתאים באזור מגוריך המכיר את הרכב הנבחר.
כהכנה נפשית - תתכונן להוציא הרבה יותר על תחזוקת הרכב (לעומת פרייבט שאתה מכיר), זה תחביב נפלא אבל לא זול :)
לגבי רקסטון ספציפית - אשאיר למי שמכיר את הרכב לענות, אני אישית לא מכיר וגם לא היה אצלנו בקבוצות שאני נוסע עימם רכב כזה.
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
התכוננתי נפשית לפני שפתחתי את הפוסט ;)
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
מבחינת התמודדות בשטח, גרנד ויטרה עדיף
על סוברו כיון שיש לו הילוך כח.
בשניהם ניתן להתקין מערכת גז שתוזיל
עלויות נסיעה.
הרקסטון ברובם דיזל ושתיין לא קטן. ומניסיון של חבר קרוב
יש בעיות בהשגת חלפים והרבה מוסכים לא אוהבים לטפל בהם.
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
אני אנסה למנוע ממך טעות יקרה.
אתה כותב שטח קל בינוני.
אתה יודע על מה מדובר? אתה מבין שמטיול אופייני על שבילים מסומנים (שום אקסטרים ושום מילה) בנגב (כלומר רוב הטיולים במאגר המסלולים באתר) סובארו לא יחזור בחתיכה אחת?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
את זה לא ידעתי, ואני מודה לך על הערה הזאת. האם גראנד ויטארה יעבור אותם כמו שצריך?
האם יש המלצות נוספות?
האם כדאי למתוח את התקציב או שעדיף להסתפק בזה שפחות ייכאב כשיקבל מכה בכנף? :)
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
גרנד ויטרה - נחשב כאן המינימום למסלולים מסוג זה. גם בזכות הילוך הכוח וגם בגלל המבנה באופן כללי.
בנוסף - משפחה עם שלושה ילדים ללא ציוד לינה - זה עדיין דורש רכב גדול.
גרנד ויטרה יהיה טיפה צפוף. תחשוב על הילד שיושב באמצע. לא נעים ובמיוחד היום שבערך עד הבר מצווה צריך לשבת בבוסטר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Opk
אני חייתי על האמירה של ״רק יפני, תתרחק מצרפתי״....... כן חשוב לי האמינות אחרי הכל, אבל אין לי מושג מה העלויות ברכב כזה, ממוצע, יקר וכו׳.
תפריד בין אמינות לבין עלויות אחזקה.
דווקא הכלי היפני הכי נחשב בשוק שרחוק מאוד מהתקציב שלך, עם מוניטין אמינות אגדי שבחלקו/רובו די מוצדק, הוא גם היקר ביותר לאחזקה.
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
מה כן מעשי? איזה תקציב כן יכול לענות לדרישות? ומה ההיצע באותו תקציב?
תודה.
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
אם אילו רכבים אתה מטייל? אם בכלל?
אם אין לך עוד חבורה, אני מבטיח שכל רכב שתקנה יהיה לו מועדון מטייל שייקח אותך מעבר למה שציפית.
אני גם מחפש רכב אותו תקציב כמוך - אבל אני קצת יותר "מחפש הרפתקאות".
למקרה שלך הייתי בודק על ליברטי עד שנת 2007, גראנד ויטארה...
אם מחפש משהו יותר גדול אז אולי טרופר? פאגרו קינג שהם קצת יותר ישנים (2003-2004)
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
גראנד ויטארה ראיתי כל מיני, לגבי ההמלצות היא להתרחק מ 2008-2009 אם אני לא טועה בגלל תקלה בבלוק בדגם ה 2.4 וגם אז אני רואה +-75k (אני יכול למשוך לשם).
חייב לציין שזה סוויץ שונה בראש שאתה קונה רכב בכזה סכום ולוקח בחשבון מראש שכנראה יידפק פה ושם(שלא נדבר על שריטות), מעניין.
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
לגבי גראנד ויטארה, לא הגדרת שנתונים ויש הבדלים משמעותיים בין הדורות מבחינת יכולות שטח לטובת הישנים, ונוחות לטובת החדשים יותר.
יש גם דגם מנוע ספציפי שצריך להזהר איתו בגלל בעיות של סדקים בבלוק (לא זוכר איזה, מופיע פה בפורום לא מעט), זה לא רלוונטי לאחרים ...
עריכה: אני רואה שציינו לפני את דגם המנוע הבעייתי ...
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Opk
מה כן מעשי? איזה תקציב כן יכול לענות לדרישות? ומה ההיצע באותו תקציב?
אני מציע לך לא לקפוץ מהר מדי למסקנות ולא לנהוג בפזיזות, קח כמה נשימות ארוכות ואל תמהר לפסול על הסף אפשרויות שעולות ונופלות כאן.
אם כל הכבוד (ויש הרבה כבוד) להערה של אסף לגבי הסובארו, צריך להבין שלהבנתי הוא התכוון שלא תיפול לפח המתבקש מהפרסומות שוטפות המוח של היבואן "4X4 אמיתי" וגו' - סובארו (XV / פורסטר) הינן בעלי יכולות שטח מוגבלות אבל בהחלט מתאימות לטעמי (אבל מודה שלא מניסיון אישי), לטיולים קלים ובידי נהג מיומן שמכיר את הרכב ואת מגבלותיו - ניתן יהיה גם לצלוח מכשול כזה או אחר המזדמן בעת טיול.
כנראה שהוא באמת לא מתאים לרוב הטיולים המפורטים אצלנו, ומתאימים לרכב שטח קשוח עם הילוך כח, אבל יש שפע של מסלולים בכל רחבי הארץ שניתן לעשות עם רכבים כאלו וגם אם קטע מסויים במסלול הינו בעייתי - בדרך כלל יש מעקף / שינוי מסלול שיאפשר טיול משפחתי עם הרכב.
אם תתחבר לתחביב הזה (וגם המשפחה תזרום ותאהב את הבילוי) - ייתכן ותגיע למסקנה שצריך לחשוב על שינוי כיוון ואז הדרישות והשיקולים יובילו לבחירה אחרת. עד אז - תהנה מרכב נח מאד בכביש המאפשר בילויים משפחתיים בטיולי טבע כמעו בכל חבלי הארץ (במיוחד לאחר שתלמד ותכיר את הרכב, תעבור השתלמות נהיגת שטח עימו ועם מגבלותיו).
בימים האחרונים טיילנו בדרום במספר דרכים ושבילים שבהחלט אינם קלים. בקבוצה היה גם דאסטר דיזל שהצליח לעשות את כל המסלול ובהחלט הפתיע לטובה. אז נכון שכנראה סובארו לא היה מצליח לעשות זאת, אבל נוכחנו לדעת שגם לאנדר-דוג כזה יש בהחלט אפשרות להפתיע.
בפורום שלנו יש נטייה מובנת להתייחס (לפעמים) לרכב רך יחסית וחסר הילוך כח ככזה שאינו מסוגל לתת לבעליו אפשרויות של טיולי שטח מהנים וכבר עלה מספר פעמים ויכוח סוער בנושא זה.
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
נכון. אבל חשוב שמי שחושב שהוא יכול לקחת איקסוי לטיול רגיל בנגב יבין שהוא יהיה מוגבל ומגביל. שזה לא רכב לשטח קל בינוני אלא לשטח קל בלבד. אני מציע לך ניר להסתכל במאגר המסלולים כאן בג'יפולוג שהוא די מייצג ומתוך הטיולים במדבר יהודה ובנגב לסמן לעצמך אילו מתאימים כמו שהם לאיקסוי ואילו לא.
אני יודע שעם הטנדר הסטנדרטי שלי יש לי אפשרות לטייל באמת ברוב המסלולים במאגר המסלולים באתר ואני גם מבין היטב לאן לא כדאי לי להיכנס וגם זה יש לא מעט. הטנדר על 31-32 עונה על הדרישה של קל-בינוני ללא אקסטרים. בדיוק מה שהוא ביקש. איקסוי לא. אבל אני מבין את ההבדל. אני חושש שפותח השרשור לא מבין.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: רוצה לעשות מעבר לג׳יפ
אכן אני לא הכי מבין את המשמעות כמו שצריך ככל הנראה ולכן פניתי אליכם :) אני שמח לשמוע את התשובות לשני הצדדים כי אני לומד מזה. עם זאת, עם כל המגבלות שציינתי, כן הייתי שמח לנסות לצאת קצת ממוקד יותר. אחד החסרונות במקרה שלי הוא שהוא צריך לשרת גם נסיעות יומיות / רכב ראשון לנסיעות משפחתיות. הייתי שמח לשמוע עוד רעיונות.
Sent from my iPhone using Tapatalk