החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
היי, החלטנו לעשות מעבר לג'יפ שבשלב הראשון נראה שהכיוון הוא מסלולים בדרגה קלה עד בינונית, חלק מהמחשבה והשיקולים שלנו הם
- מקום ברכב למשפחה של 5 + ציוד (כלומר טנדר או 7 מקומות)
- צריכת דלק סבירה (בסביבות 10-11 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית) בשימוש יומיומי, שימוש יומיומי לנסיעות קצרות בעיקר
- יכולות שטח לנסיעה מעבר לשבילי קק"ל למסלולים קלים - בינונים בשלב זה
- העדפה לרכב שאפשר לשפר ולהתפתח איתו ופחות להחליף בהמשך
ריכזתי עוד תשובות בהמשך, נשמח לעזרה והכוונה - תודה !
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב?
בסביבות 100 אלף
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
מתוך זה חשבתי לשים עד 15K לשיפורים והוצאות ראשוניות (מיגון, ושיפורים התחלתיים כמו צמיגים וכו')
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
משפחה 2 מבוגרים ו 3 ילדים עם פוטנציאל חזרה של כלב לתמונה בהמשך
לינת שטח אפשרית כנראה בהמשך
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
יש רכב עיקרי לנסיעות ארוכות, הרכב הזה יהיה רכב משני (נסיעות קצרות והקפצות ילדים) ורכב פנאי
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
יש רכב נוסף, אין בעיה עם מספר ימי מוסך אחת לתקופה
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
יש יכולת ורצון לעשות תחזוקה עצמית קלה בטווח הרחוק למכלולים שאינם מערכות ראשיות, בטיחות וכו' (יותר טכני, פחות מכאני)
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
גרים בדרום, עובד גם במרכז, יש יכולת לנדוד על הקו למוסך מתאים. (מעדיף בעל מקצוע איכותי מאשר זמין)
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
בשלב ראשון לא חושב שיהיו מעלים קשים, אולי בהמשך הדרך.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
יש מספר חברים עם רכבים שניתן להצטרף אליהם, עד עכשיו האופציה לא הייתה על השולחן אז קשה להעריך.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
השאיפה היא להתחיל משבילי עבר סלולים ומשובשים ובהמשך לעשות מסלולים יותר מאתגרים ואולי טיולים מתגלגים, אין עדיין יעד מוגדר.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
אין העדפה, אני אוהב ידני, אישתי אוהבת אוטומט
ב. מנוע דיזל/בנזין
מה שיותר חסכוני עדיף (עד יחס בינעירוני של 1:10 שניהם עוברים)
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ארוך או טנדר, מקום הוא דבר חשוב, אם מדברים על טנדר אז גם נוחות לנוסעים.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
מחיפושים והתייעצויות כרגע הגענו לאופציות של פאג'רו ארוך, רקסטון ואולי טנדר, המליצו גם על לנד קרוזר אבל הוא צונח משמעותית בשנתון בתציב שזמין, נשמח לחוות דעת ואולי אפשרויות נוספות.
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
כתבת שאתם גרים בדרום.
האם זה איזור מוכה גניבות?
מבחינתי, יש לזה השפעה על הדגם שהייתי מחפש.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
ברוך הבא לפורום,
הניתוח שעשית עם עצמך נשמע הגיוני. אבל כמה נקודות צריך לחדד:
- כאשר אתה כותב שבשלב זה לא מדובר על מעלות קשים אבל אולי בהמשך כן, חשוב שנבין האם הרכב המיועד לרכישה צריך להתמודד עם מעלות קשים או לא, אחרת זה מלל שאינו מגדיר בצורה ברורה דרישה. אני מניח משאר הדברים שרשמת שכן, מדובר ברכב קשוח יחסית המסוגל להתמודד עם אתגרי שטח מזדמנים.
- רכב לטיולים ופנאי עם נסיעות קצרות באזור הביית לא יעשה הרבה ק"מ בשנה, לכן הרצון לרכב עם צריכת דלק של 10-11 קמ לליטר לדעתי אינו מוצדק (למרות שבהחלט מובן). לא נתת מספרים אבל נניח שהרכב יעשה 8000 ק"מ בשנה - נסה לחשב מה ההבדל בעלויות בין רכב שעושה 11 קמ לליטר לרכב שעושה 9-8 קמ לליטר. לדעתי תגלה שהפרש ההוצאה על הדלק הינו זניח, בעיקר יחסית להוצאות האחזקה של רכב שטח (ותרשה לי לתקן כאן טעות נפוצה - ג'יפ זה יצרן, מותג של רכבי שטח. אתם החלטתם לעבור לרכב שטח ולאו דווקא לרכב של ג'יפ).
מתוך תשובות להתלבטויות דומות שהיו כאן בעבר - תוסיף לרשימה של הרכבים שציינת גם פאת'פיינדר, בדוק לגבי ג'יפ קומנדור (שלהבנתי בשנים מסויימות הוא עם 7 מושבים), אולי גם הייתי בודק דיסקברי 2 (לאחר שתבין את היתרונות והחסרונות שלו).
האופציה של טנדר היא מעניינת והפכה להיות מאד פופולרית אצלנו בפורום - אם זה יתאים לכם כמשפחה זו אפשרות מאד אטרקטיבית. ממליץ קודם להתנסות בנסיעה ברכב כזה כדי להבין האם מתאים לכם או לא.
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Crabbing
כתבת שאתם גרים בדרום.
האם זה איזור מוכה גניבות?
מבחינתי, יש לזה השפעה על הדגם שהייתי מחפש.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה, זה רלוונטי לכל רכב שטח או טנדר שאביא, נלקח בחשבון וידרש מיגון ותנאים מתאימים בעיקר לשעות הלילה.
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
DrunkMice
תודה, זה רלוונטי לכל רכב שטח או טנדר שאביא.
אם אתה מאלו שמביאים רכבי שטח, אולי אתה לא צריך לדאוג....[emoji6]
נשלח מהנייד
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
ברוך הבא לפורום,
הניתוח שעשית עם עצמך נשמע הגיוני. אבל כמה נקודות צריך לחדד:
- כאשר אתה כותב שבשלב זה לא מדובר על מעלות קשים אבל אולי בהמשך כן, חשוב שנבין האם הרכב המיועד לרכישה צריך להתמודד עם מעלות קשים או לא, אחרת זה מלל שאינו מגדיר בצורה ברורה דרישה. אני מניח משאר הדברים שרשמת שכן, מדובר ברכב קשוח יחסית המסוגל להתמודד עם אתגרי שטח מזדמנים.
- רכב לטיולים ופנאי עם נסיעות קצרות באזור הביית לא יעשה הרבה ק"מ בשנה, לכן הרצון לרכב עם צריכת דלק של 10-11 קמ לליטר לדעתי אינו מוצדק (למרות שבהחלט מובן). לא נתת מספרים אבל נניח שהרכב יעשה 8000 ק"מ בשנה - נסה לחשב מה ההבדל בעלויות בין רכב שעושה 11 קמ לליטר לרכב שעושה 9-8 קמ לליטר. לדעתי תגלה שהפרש ההוצאה על הדלק הינו זניח, בעיקר יחסית להוצאות האחזקה של רכב שטח (ותרשה לי לתקן כאן טעות נפוצה - ג'יפ זה יצרן, מותג של רכבי שטח. אתם החלטתם לעבור לרכב שטח ולאו דווקא לרכב של ג'יפ).
מתוך תשובות להתלבטויות דומות שהיו כאן בעבר - תוסיף לרשימה של הרכבים שציינת גם פאת'פיינדר, בדוק לגבי ג'יפ קומנדור (שלהבנתי בשנים מסויימות הוא עם 7 מושבים), אולי גם הייתי בודק דיסקברי 2 (לאחר שתבין את היתרונות והחסרונות שלו).
האופציה של טנדר היא מעניינת והפכה להיות מאד פופולרית אצלנו בפורום - אם זה יתאים לכם כמשפחה זו אפשרות מאד אטרקטיבית. ממליץ קודם להתנסות בנסיעה ברכב כזה כדי להבין האם מתאים לכם או לא.
תודה על התשובות, החשבון שלי אומר שכן ארצה יכולת להתמודד עם מעלות קשים מתישהוא (אולי לא בטיול עם כל המשפחה), בגלל זה כיוונתי לדגמים האלו שאוכל להתפתח איתם ולשפר בהמשך כדי לתת מענה אם נרצה.
לגבי צריכת דלק אם זה יהיה קצת פחות ממה שכתבתי לליטר זה לא קריטי אבל רכב שיעשה פחות מ 7-8 קילומטר לליטר בכלל ירד מהמשוואה (בבין עירוני כמובן)
אז כרגע לבדוק
- פאג'רו ארוך
- רקסטון
- פאת'פיינדר
- ג'יפ קומנדור (שלהבנתי בשנים מסויימות הוא עם 7 מושבים)
- אולי גם דיסקברי 2 (לאחר שתבין את היתרונות והחסרונות שלו)
מה לגבי טנדרים יכול להתאים בנתונים האלו ?
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
הרכבים שציינת (למעט, אולי דיסקברי 2 משודרג היטב) אינם בנויים / מתאימים להתמודד עם מעלות קשים דוגמאת זיק וורדית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
בתחום הטנדרים יש שני מועמדים עם נעילה אחורית מקורית - היילקס (ויגו) והנטר. חוץ מזה גם דימקס אחרי שנת 2012 בא בחשבון אבל הוא ללא נעילה אחורית מקורית (לטעמי חובה בטנדר שמטייל) וצריך להוסיף.
הנטר עם גלגלים קטנים ומרווח גחון מוגבל, וגם מוגבל ביכולת ההגבהה שלו. למרות זה יש מי שמטיילים איתו ונהנים מתכונותיו האחרות החיוביות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
הרכבים שציינת (למעט, אולי דיסקברי 2 משודרג היטב) אינם בנויים / מתאימים להתמודד עם מעלות קשים דוגמאת זיק וורדית.
שים לב שמדובר בג'יפאי מתחיל שמחפש רכב שטח שבשלב ראשון יאפשר לו לעשות מסלולים קלים אבל רוצה לשמור את האופציה גם למסלולים בעבירות קצת יותר קשה. מובן וברור שהוא עדיין לא יודע להגדיר לעצמו (ולנו) מהי עבירות בינונית ומהי קשה, לא מציע לקפוץ למסקנה שהוא מבקש רכב שיתמודד עם המעלות הקשים ביותר בדירוג המעלות שלנו, לכן זיק, בוקר וורדית הם לטעמי לאו דווקא הקריטריונים לבחירת רכב שטח ראשון לפות"ש.
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
רעיון שיוסיף לך כמה מועמדים... צ'ימיגג...
יש רכבי 5 מושבים מרווחים מאוד עם בגאז לא קטן (גראנד צרוקי לדוגמא) שעם גגון נותן אחלה תמורה בלי להסתובב עם משאית כל השבוע...
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
משפחה של 5, אז למה 7 מקומות?
אם בגלל תא המטען - לרוב כסאות 6+7 תופסים מקום ומקטינים את תא המטען.
אמרו לפני גראנד שירוקי (WK2).
זהו רכב יחסית מאוד מרווח, מאוד חזק ועם יכולות שטח מפתיעות (אחרי, כמובן, מיגון והגבהה) ותא מטען מכובד.
בתקציב שלך יכנס אחד ממודל 2011-2013 (תלוי ברמת הגימור).
הדיזל פחות מומלץ, הבנזין אוכל בבין עירוני 1:6-1:7. אם הוא מותקן בגז, לאור עלות הגז, זה כמעט 1:12-1:14 (!).
אם אתה גר באזור ב"ש, יש שם תחנות גז מהזולות בארץ.
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
my 2 cents:
1. טנדר (כמי ששקל את זה לאחרונה) - הוא אופציה נחמדה רק שצריך לוודא שהוא סגור מאחורה אחרת לא ממש התקדמת מבחינת לצאת לשטח עם ציוד.
2. אני לא מכיר כמעט רכבי שטח עם תצרוכת דלק של 1:12 (גם לא 1:11)...
אבל כמו שארז כתב - שווה לחשב את ההפרש ולראות אם זה עקרוני.
3. ..... אין סוף למעלות מרשימים. תמיד יהיה משהו קצת יותר גרנדיוזי לטפס עליו. שים לך איזה לימיט סביר לכלי הזה כדי שתדע איפה אתה אומר סטופ.
יש מעלות שאני יודע שלא אקח ועדיין - נשארו לי שפע שאני נהנה מהם.
ד"א, לעניין הזה - בדרך כלל אנחנו - הנהגים - (בעיקר החדשים, ואני עדיין מחשיב אותי לכזה) - צריכים ללמוד יותר מאשר הרכב. הוא בדר"כ יודע לעשות את המעלה אם נגיע אליו נכון או נעזור לו איך שצריך.
בהצלחה ותהנו
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
אז נראה שאנחנו נסגרים על פאג'רו ארוך 7 מקומות
איפה ואיך בודקים אותו ?
ממה שדיברתי עם אנשים הכיוון שלי זה:
- בדיקה במכון מורשה - לשלול בעיות שילדה ובעיות משמעותיות במכלולים העיקריים
- למצוא מוסכ/ניק 4*4 - שיכול לתת חוות דעת איכותית על מצב הרכב
איך מתקדמים עם זה ומה חשוב לבדוק / לעשות ?
תודה.
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
הייתי מתחיל עם בדיקת מוסך ואז אולי הולך לבדיקה במכון לגבי תאונות/פגיעות לפי הבדיקה של המוסך.
תכתוב מאיזה איזוראתם ואני בטוח שתקבל מלא המלצות.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
הייתי מתחיל עם בדיקת מוסך ואז אולי הולך לבדיקה במכון לגבי תאונות/פגיעות לפי הבדיקה של המוסך.
תכתוב מאיזה איזוראתם ואני בטוח שתקבל מלא המלצות.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אנחנו מהדרום אבל זה כנראה יהיה תלוי גם במי שמוכר את הרכב אז כנראה רלוונטי באר-שבע עד המרכז
עוד נקודה שנזכרתי בה היא השאלה אם לרכב יש מיגונים, האם זה יפגע / יגביל את יכולת הבדיקה של הרכב ? (לבדיקות העיקריות כמו פגיעות שלדה ומכלולים עיקריים)
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
קראתי את הודעת הפתיחה שלך ואת התגובות, אבל לא הבנתי איך נפלה ההחלטה על פאג'רו ארוך?
אני לא אומר שזו בחירה גרועה בשבילך, יכול להיות שהיא מתאימה אבל איך מהשרשור הגעת למסקנה לא הבנתי.
בכל אופן, לדעתי, בתקציב שהצגת: 100 אחרי שיפורים או 85 לפני, ובמחירים של היום, גם פאג'רו ארוך יהיה משנתון לא ממש מתקדם. היתרונות של פאג'רו הם בעיקר בנוחות בכביש, במרחב בפנים ובאמינות יחסית גבוהה, יחסית כי רכב ישן תלוי מאוד במה עבר עליו ואיך טיפלו בו.
אבל.. אם אתה מתכנן בעתיד עם הרכב שתקנה היום להתקדם בשטח מבחינת עבירות, הפאג'רו לא ממש שם. אני, במקומך, וממה שראיתי בשרשור הפתיחה, הייתי מכוון ל WK (לא WK2) גם כי הוא יותר עביר וגם כי ישאר לך יותר כסף לשיפורים כדי להתחיל בשטח. בעתיד, האפשורויות להמשיך ולשדרג WK לשטח יותר קשה, הן עשרות מונים יותר מהפאג'רו. ה-WK כנראה שיאכל יותר דלק מהפאג'רו אבל ההנאה ממנו בשטח ואופציות השדרוג לדעתי שוות את ההפרש (אם אתה לא עושה איתו עשרות אלפי קמ בשנה).
ותקנו אותי אם אני טועה, אבל לפחות בפורומים וברשתות החברתיות לא קראתי על WK שנגנב לאחרונה.
MY TWO CENTS
1 קבצים מצורפים
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
טוב, אז עכשיו שנה מאוחר יותר אעדכן קצת איפה היינו ולאן הגענו.
בדקנו פאג'רו וכמעט קנינו, בשלב מסויים תפסנו את עצמנו והבנו שבמחיר שנשים נקבל משהו ככה ככה וזה ינצל לנו פחות או יותר את התקציב.
במקביל שמעתי על רקסטון והתחלתי להתעניין, אחרי כמה חודשים הגענו למסקנה שזה מתאים לנו והתחלתי לחפש, בסוף מצאתי רקסטון 2011 דור 2 בסביבות 43.5 אלף, מבחינה מכאנית שמתי 7.5 ביישור קו ועוד 5 על החלפת גיר, חוץ מזה גגון, מיגון והחלפת צמיגים וגם זוג קפיצים ו 4 בולמים שכבר היו עייפים, קיבלתי אחלה אוטו בתקציב בין 60-70.
בינתיים באמת עשיתי מסלולונים עם המשפחה ועם החברים מקבוצת הרקסטונים שהיא קבוצה מדהימה גם טיולים יותר טכניים עם אתגרי עבירות (שעוד התיישבתי על המיגון לפני החלפת הקפיצים והבולמים)
בקיצר היה מאתגר אבל בסופו של דבר נראה לי שזאת הייתה בחירה מצויינת ומשתלמת.קובץ מצורף 142714
Sent from my SM-A536E using Tapatalk
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
תתחדשו ותהנו
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
לגבי נושא הקנייה כמה תובנות:
1. יש הרבה אנשים שדורשים מחיר מופרז, מה שמצדיק להעלות מחיר זה תוספות שרוצים ויעלה לנו יותר לשים אותם לבד + התעסקות
2. בדיקה לפני קניה, לפי סוג הרכב להבין מי מכיר את סוג הרכב טוב ולקחת אליו לבדיקה ואם לא אז למוסכניק 4*4 מומלץ שיוכל לתת תמונה טובה
3. אין 100% ודאות, גם אחרי בדיקת קנייה ויישור קו פתאום גיליתי בעיה בגיר / ממיר מומנט, לקחת את זה בחשבון בתקציב עודף לתיקונים.
4. כמעט קניתי רכב שדרש החלפת מנוע (קנייה בזול ולעשות יישור קו במוסך), ברגע האחרון מצאתי אחד במחיר הוגן עם כמה בעיות סבירות שקניתי בסוף.
5. בעלים קודמים טען במכירה שאין בעיות, לפי חלקים שמצאתי ברכב נראה שחלק מהמכלולים שהיה בהם בעיות טופלו על ידו בעבר, לקחת את טענות המוכר בערבון מאוד מוגבל.
6. שמח שבסוף לקחתי דור 2 שהוא קצת יותר ישן מהדור 3 שחשבתי לקנות ועשיתי לו את היישור קו, ככה אני ישן בשקט ויודע יחסית מה סגור ושאין לי בעיות משמעותיות / הפתעות.
7. הקבוצות של בעלי הרכבים, יש הרבה ג'יפאים שעוזרים בכיף, ברקסטונים ממש, יש גם כל מיני שמצטרפים רק כדי לנסות להפטר מהרכב, להצטרף לקבוצה לפני ולהרגיש מה קורה שם ועל מי אפשר לסמוך וסבלנות.
בהצלחה ותודה לכלל מי שניסה לעזור לאורך הדרך.
Sent from my SM-A536E using Tapatalk
תגובה: החלטנו לעבור לג'יפ - מתלבטים בין כמה אפשרויות...
אגב, צריכת דלק שגרתית של הרכב עם ציוד, כננת, מיגון, הגבהה וגגון וצמיגי 50:50 היא בין 1:8-1:9
אומרים שעם צמיגי כביש יש כאלו שמגיעים ל 1:11-1:12, מניח שזה בלי מיגון והגבהה
Sent from my SM-A536E using Tapatalk