האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
היי הפרייבט שלנו (קיה סיד סטיישן) כבר בן 10 והגיע הזמן להשתדרג , שמתי עין בעיקר על הפורסטר שיתאים גם מבחינת תא מטען וגם שהוא מתאים ואף יותר מזה לשבילים
רציתי לדעת האם רכבים כמו פיגו' 3008 סיאט אטקה ודומיו גם יכולים לבוא בחשבון או שלא כדאי ?
הרכב ישמש כרכב משפחתי ראשי לנסיעות יומיומיות ונסיעות לטיולים בשטח (שבילים).
תודה על התשובה
ארז :-)
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
יכולות השטח של פורסטר אינן ברות השוואה לפרייבטים חסרי 4x4 כמו אלו שמנית.
צריך להתאים את הרכב לציפיות ולדרישות -כמעט כל רכב יכול לנסוע בשבילים ודרכי עפר כבושים, לא צריכים בשביל זה 4x4, אבל ברגע שהדרך מעט פחות נוחה, יש קצת אבנים, דרדרת, הצלבה, חול רך, בוץ וכו'' - אז העסק מתחיל להסתבך מעט וההבדל בין רכב שטח מתאים למצב לבין פרייבט יכול לבוא לידי ביטוי, האם לעבור ללא בעיה מיוחדת או להסתבך עם פוטנציאל לנזק כספי לרכב.
נשלח מהנייד
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
בהמשך לקודמי, כל עוד אתה מתכנן אך ורק על שבילי קק"ל:
שני דברים צריך לקחת בחשבון בקניית רכב לשטח (שים לב, לא רכב שטח אלא רכב גם לשטח) - גובה הרכב והנעה.
1. לגבי גובה הרכב (מרווח גחון, מהקרקע אל מכלולי הרכב) - נכון, שבילים אמורים להתאים במקרים רבים גם לפרייבט, אבל רגע אחרי הסלילה של השביל הוא כבר משתנה. לדוגמה - דרך נוף כרמל, באמצע הדרך נוצרו מדרגות מהגשם ולא בטוח שפרייבט יעבור שם בשלום וללא נזקים. דרך נוף נחל חרוד, היתה יופי של דרך לכל פרייבט, אפילו שפכו שם זפט לפני שנתיים.
תנסה לעבור שם עכשיו עם פרייבט - תקלל כל דקה.
אני לא יודע מה גובה 3008 והסיאט. לסובארו גובה מרשים.
2. הנעה - 4X4 או 2X4 - נכון, ברוב השבילים אין צורך ב 4X4, ובשני השבילים שכתבתי למעלה גם היום אין צורך, אבל במקרה של חול/חצץ או אבדן אחיזה מסיבה כזו או אחרת, 4X4 יכול להיות ההבדל בין המשך הנסיעה לבין טלפון לידידים/תופעת טבע/גרר או רכב מזדמן אחר.
לסיכום, 3008 הוא רכב מצויין. לפי מה ששמעתי (לא נהגתי בכזה) הוא לא פחות ממעולה.
סיאט אטקה אני לא מכיר. אני כן (בניגוד לרבים כאן) אוהב את שילוב מנועי הטורבו והגיר הרובוטי.
אם אני הייתי מחפש רכב לכביש ומדי פעם לשביל כזה או אחר, הייתי בוחר בסובארו, שנותן יותר מבחינת יכולות השטח.
ד.א. יש גם את סובארו אאוטבק - אותו גובה ו4X4 כמו הפורסטר אך פחות "ג'יפי" במראה, יותר מרווח ונוח.
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
תודה רבה על התשובה אבדוק לגבי ההאאוטבק , בקשר לפיג'ו אכן זוכה להמון תשבוחות ואגב המרווח גחון שלו הוא 22 (21.9 אם רוצים לדייק) ושל האטקה הוא כמעט 19 , השאלה שאותי מדאיגה לגבי הפיג'ו הוא איך הוא יהיה אחרי 5 שנים למשל איך פיגו' שנת 2017 עכשיו מתפקד טרם מצאתי סרטון או כתבה שבחנה את זה , ונשארים רק עם הסטיגמות והטענות שלא כדאי לגעת בצרפתיות מושמשות
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
לגבי האאוטבק.
משפחתנו (2+3) מטיילת באאוטבק מזה עשור.
בדיוק סיימנו חוצה ישראל, ובעבר ירדן, מכתשים, גולן...
חד משמעית עדיף על פורסטר בכל פרמטר.
אשמח לספר עוד אם מתעניין.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yochaytzur
.
חד משמעית עדיף על פורסטר בכל פרמטר.
אשמח לספר עוד אם מתעניין.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
גם אנחנו נשמח לשמוע
תודה
רענן
האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Charm
תודה רבה על התשובה אבדוק לגבי ההאאוטבק , בקשר לפיג'ו אכן זוכה להמון תשבוחות ואגב המרווח גחון שלו הוא 22 (21.9 אם רוצים לדייק) ושל האטקה הוא כמעט 19 , השאלה שאותי מדאיגה לגבי הפיג'ו הוא איך הוא יהיה אחרי 5 שנים למשל איך פיגו' שנת 2017 עכשיו מתפקד טרם מצאתי סרטון או כתבה שבחנה את זה , ונשארים רק עם הסטיגמות והטענות שלא כדאי לגעת בצרפתיות מושמשות
ההתייחסות למרווח גחון באולם תצוגה במצב סטטי כפרמטר מרכזי לגבי יכולות השטח זו טעות נפוצה של מתחילים.
כי לא לוקח בחשבון את רכות מערכת בולמים וקפיצים, זוית גישה ונטישה, איכות מערכת בקרת האחיזה ואורך בסיס הגלגלים.
לכן אני ממליץ להתעלם מנקודה זו שמפומפמת על ידי אנישי המכירות ולהתייחס להמלצות של כתבי שטח רציניים וחברים בפורומי שטח לגבי יכולת דגמים ספציפיים.
לא מציע להתרשם ממרווח הגחון של 3008 גם אם מזכיר מרווח גחון של פורסטר, דסטר או גימיני חדשים.
Asaf-a
אסף.א
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
גם אנחנו נשמח לשמוע
תודה
רענן
אאוטבק על הכביש נוח מאוד, חזק ומרווח. רחב יחסית (3 כסאות ילדים מאחור) ועם בגאז ענק ושטוח. נכנסים 3 זוגות אופני ילדים (או 2 אופני בוגרים 29 אינץ) לבגאז כמו שהוא, בלי לקפל שורה אחורית.
בשטח עם הגבהה, מיגון וצמיגי AT הוא מפתיע מאוד. עשיתי איתו כמעט את כל המסלולים המופיעים כ"עבירות בינונית" באתרים כמו 4x4.co.il או שבילים. דוגמאות: מכתש רמון, מעלה אברהם, הר כרכום, חוצה ישראל (חפשו אותו כאן https://www.4x4.co.il/article/14627 ) נחל נקרות, מרסבא, ואדי רם בירדן... צריך לפעמים מכוון, ולחשוב קצת על הנתיב הנכון. נכון שבעיני חלק מהאנשים פה לא מדובר על רכב שטח "אמיתי" (מסכים לגמרי), אבל למשפחה שאוהבת לטייל בארץ, להגיע למקומות מיוחדים, ופחות מחפשת את הקטע האתגרי - זה רכב שנותן הרבה.
הדגם יחסית לא מוכר במשפחת סובארו (בטח לא כמו הפורסטר), ברמה כזאת שלפעמים מדריכים ותיקים מופתעים שאני מגיע לטיול וגם יוצא ממנו בשלום.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yochaytzur
אני מניח שכבר השתתפת בדירוג המעלות שלנו, אבל במקרה שלא - יהיה מעניין אם תוסיף את הדירוג שלך למעלות בסקרים (קרא קודם את ההנחיות, אנחנו מדרגים את המעלות ולא את המורדות (כיוון הירידה) -
http://www.jeepolog.com/forums/forumdisplay.php/80
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yochaytzur
אאוטבק על הכביש נוח מאוד, חזק ומרווח. רחב יחסית (3 כסאות ילדים מאחור) ועם בגאז ענק ושטוח. נכנסים 3 זוגות אופני ילדים (או 2 אופני בוגרים 29 אינץ) לבגאז כמו שהוא, בלי לקפל שורה אחורית.
זה ההבדל בין שלדה על בסיס אימפרזה (פורסטר) לשילדה על בסיס לגאסי (או B4 שנקראת אצלנו) ארוכה יותר.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yochaytzur
בשטח עם הגבהה, מיגון וצמיגי AT הוא מפתיע מאוד.
גם הפורסטר עם הגבהה וצמיגים מטייל בשטח.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yochaytzur
עשיתי איתו כמעט את כל המסלולים המופיעים כ"עבירות בינונית" באתרים כמו 4x4.co.il או שבילים. דוגמאות: מכתש רמון, מעלה אברהם,
מעלה אברהם, כעליה או כירידה ?
בכל מקרה, למעט מרווח ועדיפות בכביש,
אני לא רואה יתרון של אאוטבק בשטח על פורסטר.
אפילו חיסרון של בסיס גלגלים ארוך יותר וסיכוי "להתיישב" על תלולית בגלל זווית בטן.
רענן
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
מעלה אברהם כעליה.
בכל מקרה לא באתי להתנצח. אלה הרשמים שלי, אחרי עשרות טיולים יחד עם פורסטרים בשיירה.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yochaytzur
מעלה אברהם כעליה.
בכל מקרה לא באתי להתנצח. אלה הרשמים שלי, אחרי עשרות טיולים יחד עם פורסטרים בשיירה.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
תקלה שלי !
התבלבלתי עם מעלה יאיר.
בכל אופן, למיטב ידעתי מכלולים זהים למעט שילדה ארוכה יותר.
לא זוכר במדויק באיזה שנתון, הבדל קל לטובת האאוטבק במבחר צמיגים (לכיוון השטח).
רענן
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
עוד הבדל: למעט הדגם האחרון של הפורסטר, מנוע 2500 באאוטבק לעומת 2000 בפורסטר. בדגם באחרון הפורסטר השווה.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
צירוף מקרים... פורסם לפני כמה שעות:
https://youtu.be/odxFRBXzmyI
כמעט מילה במילה עם מה שכתבתי קודם (לפני שראיתי את הסרטון).
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yochaytzur
חד משמעית עדיף על פורסטר בכל פרמטר.
אשמח לספר עוד אם מתעניין.
המחלוקת לא על יכולות האאוטבק. אלא,
על הנחרצות שהאאוטבק חד משמעית עדיפה על הפורסטר בכל פרמטר.
ופה אני טוען שהגזמת. אבל, עזוב אם אתה מרוצה וחושב כך,
מי אני שאסתור אותך בפרט שאני נוסע בכביש על משהו דומה ונמוך יותר.
רענן
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
המחלוקת לא על יכולות האאוטבק. אלא,
על הנחרצות שהאאוטבק חד משמעית עדיפה על הפורסטר בכל פרמטר.
ופה אני טוען שהגזמת. אבל, עזוב אם אתה מרוצה וחושב כך,
מי אני שאסתור אותך בפרט שאני נוסע בכביש על משהו דומה ונמוך יותר.
רענן
קרא את ההודעה של ברלי והאחרונה שלי בשרשור הזה:
https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
ההתייחסות למרווח גחון באולם תצוגה במצב סטטי כפרמטר מרכזי לגבי יכולות השטח זו טעות נפוצה של מתחילים.
כי לא לוקח בחשבון את רכות מערכת בולמים וקפיצים, זוית גישה ונטישה, איכות מערכת בקרת האחיזה ואורך בסיס הגלגלים.
לכן אני ממליץ להתעלם מנקודה זו שמפומפמת על ידי אנישי המכירות ולהתייחס להמלצות של כתבי שטח רציניים וחברים בפורומי שטח לגבי יכולת דגמים ספציפיים.
לא מציע להתרשם ממרווח הגחון של 3008 גם אם מזכיר מרווח גחון של פורסטר, דסטר או גימיני חדשים.
Asaf-a
אסף.א
ממה שקראתי הבנתי שנסיעת שטח היא תורה בפני עצמה , כרגע לא מתכוון להגיע לשטח בינוני או יותר מזה , אלא בעיקר לשטחים קלים ושבילי עפר מבלי לחשוש על התחתית של האוטו כמו שחוששים שנוסעים בפרייבט רגיל .
וכיוון שהאוטו לא ישמש רק לנסיעות שטח אלא בשימוש יומיומי , ראיתי שלפורסטר לדוגמא שנת 2016 גם בדגם X ודגם XS אין דברים כמו פתחי איוורור אחוריים משהו לדעתי נחוץ בימים חמים ושיש ילדים מאחור , התרעות סטיה , התרעות עייפות וכו שקיימים ברכבים אחרים שהוזכרו פה ולא נמצאים בפורסטר ומאמין שגם לא באאוטבק (אלא אם מדברים על הדגמים האחרונים 2020 ומעלה) וחבל
האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
באוטבק x בשנים האחרונות (2018 בה נתקלתי) יש מזגן מאחור
Asaf-a
אסף.א
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yochaytzur
צירוף מקרים... פורסם לפני כמה שעות:
https://youtu.be/odxFRBXzmyI
כמעט מילה במילה עם מה שכתבתי קודם (לפני שראיתי את הסרטון).
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
עוד אחד שחושב שהוא מבין. גם ניכר שהוא צריך דיאטה.
תגובה: האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
עוד אחד שחושב שהוא מבין. גם ניכר שהוא צריך דיאטה.
בטח רק הקריא מה שאמרו לו להגיד ….
אבל אם תראה אותו. תגיד לו שינשום טיפה בין המשפטים ;)
נראה שהיה לו כיף אותו היום.