יפיוף אמיתי.
אבל
תראו את הסקירה של דאג....
וגם, רק לי ברור שרכב השטח הבא שלי הוא חשמלי? הרי החשמליים עברו במסלולים שרכב עם מנוע בעירה רק יכול לחלום עליהם...
Printable View
יפיוף אמיתי.
אבל
תראו את הסקירה של דאג....
וגם, רק לי ברור שרכב השטח הבא שלי הוא חשמלי? הרי החשמליים עברו במסלולים שרכב עם מנוע בעירה רק יכול לחלום עליהם...
4XE הוא היברידי ולא חשמלי מלא. וגם זה בקושי. הטווח החשמלי שלו הוא 40 ק"מ מוצהר על המצבר, בפועל יגיע אולי ל-30. זה לא נותן כלום. רק מוסיף 260ק"ג של משקל קבוע לרכב גם אחרי שהמצבר מתרוקן. (כמו 3 אנשים נוספים ברכב קבוע).
זה אולי מתאים למי שמשתמש בג'יפ יום יום לנסיעות קצרות לעבודה וחזרה ורוצה לחסוך את הדלק.
למי שבעיקר מטייל עם הרכב ועושה שטח אמיתי, הטווח החשמלי לא נותן כלום והמשקל הנוסף מפריע.
המסקנה היא אבולוציונית נטו. מנועי בעירה שייכים לעבר.
כן, זה ייקח עוד כמה שנים, אולי עשרות שנים, כי יש לא מעט שחושבים שמנוע בעירה זה הכי אחי
אבל בתכלס, אין מה להשוות, אין מנוע בעירה קונבנציונלי שיודע להגיע לרמות של מנוע חשמלי... זו אגב, עובדה.
ועוד אני לא מדבר על שאר היתרונות שיש...כמו היעדר הצורך במיגון גחון ועוד
מה זה העדר הצורך במיגון גחון?
מכות במצבר זה בסדר?
ונניח שהרכב החשמלי יהיה עם 4 מנועים, מנוע לכל גלגל. בלי סרנים בלי ביצים ובלי טרנספר. אז על המנועים שמחוברים ישירות לגלגל לא צריך להגן?
דווקא ברכב חשמלי אתה חייב מיגון גחון, ועוד מלא.
בכל הרכבים החשמליים שאני מכיר , מערך המצברים הוא על רצפת הרכב.
וברובם המצבר מכיל ליתיום , (לפחות בטסלה מדובר על מצברי LFP )
חומר שלא אוהב חשיפה לחמצן אשר באוויר.
פגיעה במצבר עלולה להפחית מאוד את הטווח או במקרה הגרוע לגרום לשריפה של הרכב
ומבלי לדבר שמיגון כזה יפחית את הטווח , היות שהקירור של הסוללות יפגע. (אין זרימה של אוויר מלמטה , המיגון חוסם)
אז כן , למנוע חשמלי יש יתרון של מומנט מסלד נמוך , התחזוקה שלו הרבה יותר קלה ,
ואפשר באמצעות בקרים להמנע מכל העניין של טרנספר , נעילות וכד'.
אבל כמו לכל דבר בחיים , יש לו גם חסרונות .
או בץ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגיד לי בכנות נולי, ראית את הריביאן במציאות ולא בתמונות?
שכבת מתחתיו וראית מה קורה שם? איך זה בנוי מלמטה? איפה הסוללה ועד כמה היא באמת מוגנת?
נסעת עליו? נסעת על משהו שדומה לו? שמזכיר אותו במשהו? בשטח?
אל תענה. התשובות הן לא ולא ולא ולא ולא.
אתה עוד לא יודע כלום עליו וגם אני לא.
כל מה שאנחנו יודעים עליו זה לדקלם נתונים ומספרים מרשימים שקראנו ברשת.
כל מה שקראת ברשת, נדחף לשם ע"י יחצ"נים. ותרשה לי לגלות לך (אחרי 22 שנים בעיתון יומי ו-23 שנים בעיתונות הרכב. מקצוע נפסד) שיש הבדל קטן (באנדרסטייטמנט) בין הצהרות יחצ"ניות בומבסטיות לבין מה שקורה אחר כך בפועל. הריביאן באמת מרשים, אבל אני מבטיח לך בץ, וגם מוכן לשים על זה כסף שאין לי (:rolleyes:... כי עיתונות רכב היא כאמור מקצוע נפסד, כזה ששכרו אינו בצידו. אני עדיין בשלב ההתאוששות הכלכלית ממנו), שעין קצת יותר מנוסה תמצא גם בו שלל טעויות יסוד שפוסלות אותו כרכב שטח עוד לפני שנסע מטר אחד בסלעים/חולות/בוץ, אבל נעזוב את זה עכשיו. תאמין לי שזה יגיע כשהריביאן יגיע - אם וכאשר תהיה לי הזדמנות להשתטח מתחתיו ויותר מזה, לקחת אותו ל-48 שעות, אני מבטיח לך שהוא לא יהיה שמן זית זך כמו שאתה מפנטז, ולא כי יש לי משהו כנגד האוטו הזה או כנגד רכב חשמלי בכלל, אלא כי העולם של היום מונע על ידי שקרים, פנטזיות, מצגי שווא ובעיקר הצהרות יח"צניות - כלומר בעיקר פייק אחד גדול. ולפעמים אין שום קשר בין כל אלה לבין המציאות.
ואכן העתיד הוא חשמלי ומנועי הבעירה מתקרבים לסוף דרכם. וזה לא כי חשמל זה טוב ובעירה פנימית זה רע או להיפך, אלא כי זה עניין שמוכתב על ידי רגולציות = בכפייה. בדברים כאלה מה שחשוב זה מי צועק יותר חזק ולא האמת, במיוחד כשיש יותר מאמת אחת.
עכשיו כל המכורים לטכנולוגיה יקפצו ויספרו שוב שפעם היו רק עגלות וסוסים ומנועי קיטור ובכלל שכל נסיון לומר משהו רע על הנעה חשמלית בפרט ונגד טכנולוגיה בכלל, זה דמגוגיה. בוא נספור - 10...9...8...7...6...5...4...3...2...1.. .
בעולם של היום אין ממש חשיבות ללכת ולראות ולהרגיש בידיים. פעם הייתי דופק על אבטיחים, היום אני פשוט מזמין אותם אונליין.
לענייננו, תחתית הרכב מוגנת ע"י פלטה משוריינת, הרכבים כבר נוסו ע"י עשרות אולי מאות נסיינים ש"קרעו" אותם בשטח, שככל הנראה בארץ לא תגיע לרמות כאלה של מאמץ.
צריך לזכור, הרכב מסוגל לעבור כמעט כל שטח שתזרוק בפניו, אבל הוא לא מיועד לקריעה, אלא פשוט לעבור מכשולים בדרך ל...
הנה כמה קטעים שיעשו שכל (אפילו הבאתי לנקודה הספציפית, אבל כדאי להקשיב להכל)
https://youtu.be/qdaC-HVd9Ww?t=111
ועוד אחד שבדיוק מדבר על הטענה שלך לגבי המכות בגחון
https://youtu.be/KGqexebCcUo?t=176
כל הסימנים מראים שזה הולך להיות להיט
להיט. מה גודל הגלגל? משום מה הביקורות שראיתי לא מופיע. אולי כי הנסיינים לפחות בכל הראשון של נסיעות המבחן היו כולם בלוגרים מתחום הרכב החשמלי והגאדג'טים ולא אנשי רכב. והאם הגודל הוא פולסייז או מיד ביחס? זה לא מיני טראק בטוח. ואם זה כמו f150 זה אולי יהיה להיט אבל בישראל הגודל כן קובע. דרגת רשיון למשל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
פנטזיה מעניינת. 80 אלף דולר בארה"ב = 800 אלף ש"ח בארץ. לא חושב שלחכות שיגיע זה באמת רלוונטי למישהו.
הגלגל דווקא גדול. רובו כמובן מורכב מג'נט 20 אינץ' = צמיג חתך נמוך. בדיוק מה שצריך בשטח... בדיוק כמו אבטיחים במשלוח אונליין.
מזכיר לי שיחה בין שני בעלי פורסטר. "בוא'נה, הוא עובר הכל אחי. זה כמו ג'יפ".
עוד מעט יתחילו נסיעות המבחן של הברונקו בארץ. תוכלו לקרוא אחלה מבחנים של כל מיני בלוגרים שמתמחים בשטח.
לקרוא?
אתה מתכוון לצפות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עוד לא התחילו.
אלה הסרטונים של המרכז הישראלי לסיור של יקי שקרל (עוד יש דבר כזה, מסתבר, הם מבינים משהו בשטח בלשון המעטה, והיום הם עוסקים בהפקת אירועים) שמתאמנים/לומדים את האוטו לקראת ההשקה הישראלית לעיתונאים שהם מפיקים אותה.
אני לא יודע מי זה דאג ומי זה דג ומי זה שו-איסמו כזה או אחר ואיך קוראים לצמד-חמד הזה, אבא ובן או משהו וכל מיני כוכבי יוטיוב אחרים. לא רוצה לזלזל באף אחד, חלקם כן יודעים מה הם עושים. אבל עובדה שריביאן הזמינו קודם כל את הבלוגרים האלה, כל מיני גיקים של טכנולוגיה ורכב חשמלי שהם סוג של קהל שכבר נמצא בכיס של היצרן הזה שעוד לא קיים בתכל'ס ועוד לא מכר מכוניות בכלל, כדי לחוות דעה - כאלה שאפשר לדחוף להם סיסמאות יחצ"ניות ולהרשים אותם עם שפריצים של בוץ, ולא את עיתונות הרכב הסו-קולד "מקצועית" שאולי תשאל שאלות קשות מדי? ותצביע על חסרונות שבטוח התפלקו?..... זה אומר משהו. הרכב מאוד מרשים ועם נתונים שומטי לסת, אבל אני לא ממהר להתלהב מהסרטונים לפני שאניח יד על אחד כזה וארגיש אותו בעצמי או לכל הפחות שאיזה שם מפורסם שידוע כמקצועי בתחום, יגמור עליו את ההלל.