פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
אהלן חברים, לאחרונה חזרתי להתחבט ברעיון לעלות שוב על פראדו. ( האחרון נמכר לפני יותר משנתיים כי גמר לי את הכיס )
כדי לא לחזור על טעויות העבר חשבתי שהכי נכון יהיה למצוא רכב "סטנדרטי" במחיר נכון ולשדרג אותו.
מנגד, לאחר שאני בוחן את עלות השדרוגים אני מגיע למחיר של אותו רכב - כבר משופר.
בתחושה הכללית נראה לי כי רכב סטנדרטי "סטוק" לא קרעו בשטח וכי רמת האמינות שלו תהיה גבוהה מזה שכבר עבר שדרוגים .
מה דעתכם?
הייתם קונים סטוק או משופר?
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
מבחינה הגיונית, משתלם לקנות רכב משופר רק אם הנוסחה הבאה תקפה:
רכב סטוק + עלות שיפורים + עלות זמן והשקעה > עלות רכב משופר.
מנגד, יותר "סביר" למצוא רכב סטנדרטי מטופל ושמור יותר ובעל פחות צלקות מאשר רכב משופר.
וגם כשאתה משפר בעצמך - אתה יודע בדיוק מי שם, מה ומתי.
בכל מקרה, הייתי הולך להתחיל לראות רכבים. ורואה איפה אני מוצא את הרכב במצב הטוב ביותר במסגרת התקציב שלך.
אם הוא משופר - מה טוב.
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
מבחינה הגיונית, משתלם לקנות רכב משופר רק אם הנוסחה הבאה תקפה:
רכב סטוק + עלות שיפורים + עלות זמן והשקעה > עלות רכב משופר.
מנגד, יותר "סביר" למצוא רכב סטנדרטי מטופל ושמור יותר ובעל פחות צלקות מאשר רכב משופר.
וגם כשאתה משפר בעצמך - אתה יודע בדיוק מי שם, מה ומתי.
+1
ובנוסף כשאתה משפר אז כל השיפורים חדשים ללא בלאי משימוש קודם.
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
מצד שני,
הרבה רכבים שלא היו ה"בייבי"של הבעלים, טופלו בתחזוקת שבר ונחסכו עליהם הרבה שקלים (המון רכבים של קבלנים).
רכב משופר הרבה פעמים טופל באהבה.
מכיוון שאין הרבה מציאות בחוץ (יש המון כלים טובים המחיר בד"כ מוגזם), לא הייתי מגביל את עצמי מראש לאחת מהאופציות.
אם תמצא אחד סטוק מאיזה פדנט, או סתם מישהו שטיפל רק במרכזי, לך על זה.
אם תמצא אחד משופר שנראה טוב, לך עליו.
מבחינת מחיר, בסוף יהיה יקר יותר לשפר בעצמך. אבל,ישלזה את היתרונות שכבר ציינו.
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
שאלה לא פשוטה, אבל התשובה מאוד פשוטה.
הכל תלוי במצב הרכב ובמחיר.
אסביר, עד היום כל הרכבים שקניתי (למעט אחדלפני 15 שנה) היו סטוק.
את כולם שיפרתי בשבוע הראשון כמעט בכל שיפור אפשרי (לא מעט כסף).
הרכבים כולם היו זהב טהור, ומי שלא היה כזה (האחרון לדוגמא האכיל אותי מרורים בתחילת הקשר שלנו, למרות שהיה סטוק, עם קילומטראז נמוך ושייך לאישה שרק הקפיצה איתו את הילדים) הפכתי אותו לכזה!
טיפלתי באהבה כמעט בכל בורג וחוט, נסעתי לא מעט בשטח, אבל שמרתי עליהם ותיחזקתי אותם בתחזוקה מונעת.
כל מי שרכש ממני עד היום רכב ( 7 - 8, אולי יותר..) היה מאושר וגם כשדיברנו חודשיים אחרי וחצי שנה אחרי הם היו מאושרים.
הרכבים היו מתוחזקים ברמה גבוהה וללא תקלות.
קוריוז קטן, היה לי דיסקברי בנזין דור ראשון, שנה וחצי אחרי שנמכר מתקשר אלי הרוכש, "תגיד, אולי אתה יודע איפה אני יכול למצוא מודול הצתה לרכב?"
כמובן שאמרתי לו שבארגז החלפים שהוא קיבל עם הרכב יש מפלג עם מודולו....
שאלתי אותי איך הרכב, אמר לי - אני נוסע לא מעט כבר שנה וחצי, תקלה ראשונה.
מה שמחזיר אותנו לבדוק מצב הרכב ללא קשר לתוספות.
דבר נוסף, תוספות כמו בולמים וצמיגים, יש להם מתישהו פג תוקף, הם מתיישנים, אז אם הגבהתי את הרכב בקיט הכי יקר בשוק, אבל זה היה לפני ארבע שנים, אתה בא לקנות ממני, מבחינתך אתה צריך להתייחס לזה כאל הגבהה שיכול להיות שבקרוב תצטרך להחליף...
סליחה על החפירה.
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
אתה מדבר על רכב בן עשרים שנה, ככל הנראה עם 400 אלף ק"מ על השעון.
הרבה יותר חשוב לטעמי למצוא אקסמפלר שמור ומטופל באהבה (תחזוקה מונעת ולא תחזוקת שבר), היסטוריית טיפולים וכו'.
זה יחסוך לך, אולי, הרבה תסכול ומרירות. אם צריך לשפר - משפרים עם הזמן.
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
התשובה "זה תלוי" תמיד תהיה נכונה בכל מקרה...לא רק ברכישת רכב.
אני צריך לקחת גם בחשבון שמחירים עלו. ערכת מתלים בולמים שעלתה 6000 ש"ח עד לא מזמן עולה היום 7500 ש"ח..
אני מסכים לחלוטין שכל רכב צריך לבדוק לעומק. בסופו של דבר כל רכב שלא יהיה אם הוא בן 20 ונסע בכבישי ארצנו ( אומר כבישים כי רוב הזמן אנחנו על כביש...) ובילה במוסכי ארצנו שסליחה אם אני מכליל אבל אין באמת מוסכים טובים והמעט שיש יודעים זאת ועושקים בהתאם.
בסופו של יום אני מנסה להחליט אם ניתן למצוא היום פרדו "סטוק" שמור במחיר שווה נפש.
מה המחיר הנכון? תגידו לי אתם... פרדו ארוך 2002
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
אתה מציג מצב בו אתה רוצה רכב שיתן לך קצת שקט,
ואז אתה מחפש לנדקרוזר 2002?
שכח מזה.
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
הייתי עונה לך בשתי אותיות, אבל זה נוגד את חוקי הפורום [emoji6]
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
אני מכיר פראדו 2002 סטוק לחלוטין, שום תוספת, הכל מקורי, שמור ויפה, פנים+סלון במצב חדש, עוד מעט 400K ק"מ, של חבר טוב שמחזיק בו שנים רבות.
אבל עם כל הכבוד לאמינות המפורסמת של טויוטה, זה רכב שכבר האכיל את בעליו צרות בצרורות בסכומים שיכלו לרכוש רכב נוסף....
אם הוא היה למכירה הייתי אומר לך לקפוץ עליו ללא היסוס, כי הוא כבר עבר כמה וכמה השקעות גדולות (גיר, טורבו, מזרקים, צמיגים חדשים ועוד ועוד ועוד)
אבל הוא לא למכירה - בעליו ממש אוהב אותו וגם לא יכול להוסיף כרגע את ההפרש ללנדקרוזר 120/150 חדש יותר (הרכב היחיד שהוא חושב ורוצה שיחליף את הפראדו הזה). מצד שני שום דבר לא מבטיח שמחרתיים המנוע לא יודיע "עד כאן" וירים ידיים. או דיפרנציאל כלשהו, או... או... כי זה אוטו בן 20 שעוד מעט חוגג 400K עם כל מה שמשתמע מזה.
שקט נפשי מרכב בן 20? עם ק"מ כזה?.... אפילו מטופל ושמור?... אפילו טויוטה?.... שכח מזה.
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
הייתי עונה לך בשתי אותיות, אבל זה נוגד את חוקי הפורום [emoji6]
אני מריץ בראש כבר חצי שעה צירופים של שתי אותיות ועוד שינגדו את חוקי הפורום ולא מצליח לנחש...
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
נסה לענות להודעה בשתי אותיות בלבד ...
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
תוסיף 3 רווחים
או 3 נקודות
נשלח מהנייד
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
נדב היקר..
גם לא מצליח להבין למה התכוון המשורר ( ממתי הפכת לאחד כזה? )
בכל מקרה, כשאתה רכשת אי שם את הצרוקי שלי ( עבר יד לפני שהגיע אלייך ) רכשת רכב ישן ( 96 ) משופר במצב מכני מדהים ( גיר מנוע ) . אני טוען שאפשר למצוא רכב בן 20 שמור יחסית. עדיין מתלבט אם עדיף סטוק או משופר.
ואשמח שתסביר את עצמך
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivviz
אני טוען שאפשר למצוא רכב בן 20 שמור יחסית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
+1
Sent from my SM-J510H using Tapatalk
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivviz
נדב היקר..
גם לא מצליח להבין למה התכוון המשורר ( ממתי הפכת לאחד כזה? )
בכל מקרה, כשאתה רכשת אי שם את הצרוקי שלי ( עבר יד לפני שהגיע אלייך ) רכשת רכב ישן ( 96 ) משופר במצב מכני מדהים ( גיר מנוע ) . אני טוען שאפשר למצוא רכב בן 20 שמור יחסית. עדיין מתלבט אם עדיף סטוק או משופר.
ואשמח שתסביר את עצמך
ואני טוען שעדיף XJ ...
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
חחח עכשיו מבין…
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
אני אחזיר בשאלה ...
כמה משופר אתה רוצה אותו?
וכמה זמן אתה מעריך שתחזיק אותו?
למה אני שואל?
לשפר יכול לעלות יותר מעלות הכלי.... ואז מתחילים לעשות קיצורי דרך... אם עשו קיצורים..אתה תאכל את השיט הנלווה לכך.
ואם אתה מתכוון לשפר .. ולשפר המון.. אתה עלול לעבור את עלות הרכישה..כאמור.
כל רכב יש לבחון היטב... ורכב משופר יש לבחון היטב×4.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
אולי סליחה על השאלה המפגרת, אבל מה כבר אפשר לשפר בפראדו חבוט ומרוט חוץ מהגבהה ומיגון?
ואני לא מתכוון לתוספות של איבזור שזה כל אחד לטעמו.
אז סרנים לא, מתלים לא, מנוע לא, גיר לא. נשארת עם כל החרא ששרד 20 שנה.
אז תקנה רכב "משופר", כל השאר כבר עבר 400k , אם הוחלפו דיפ' וכו'כנראה הוחלפו בכאלה מפירוק מקומי שגם עברו ק"מ דומה... אז מה הקטע?
מי שיש לו כלי טוב לא מוכר, כלי טוב- כשהולך דיפ' הוא שם חדש בניילון, כהולך הגיר ל"טיול" הוא עושה שיפוץ מקיף ויקר, כנ"ל טרנספר וכו' וכו'.
ד"א- מכיר רק אחד כזה, 2002, המון שנים אצל אותו בעלים, כשהלך לו דיפ' קידמי הוא שם קומפלט חדש אצל היבואן (שמתי פה תמונות פעם איפשהו)בעלות של 13 אלף! כנ"ל האחורי, וכנ"ל הגיר עוד 12 אלף, אז הוא לא מוכר.
תגובה: פראדו 2002 - התלבטות בין משופר מול "סטוק"
זאת שאלה טובה מה נקרא שיפור ומה לא. לדעתי כל רכב בן 20 סטוק או לא סטוק חייב לעבור ישור קו החלפת מסננים , שמנים, חיזוקים וגירוזים.
לאחר מכן טיפול במה שמקרקש פלסטיקים , חלונות, חשמל רופף. רק אחר כך שיפורים מהותיים יותר מיגונים הגבהות ניהול מצברים גגון ומני ברזלים, מטבח, מיכל מים וכו השמיים הגבול.
כשבונים רכב אוברלנד בן 20 שלא עבר כל שינוי זה באמת בור ללא תחתית.
רכב שכבר שודרג צריך להעלות שאלות מתי שודרג ועל ידי מי. ובאיזה צורה השתמשו בו מה שמחזיר שוב לשאלת הבסיס מה עדיף סטוק או משודרג.
Sent from my iPhone using Tapatalk