עד שברונקו יהיה זמין לרוב האנשים פה, יש מצב שדוושה אחת תעלם :-)
https://www.thedrive.com/news/44163/...a-clutch-pedal
Printable View
עד שברונקו יהיה זמין לרוב האנשים פה, יש מצב שדוושה אחת תעלם :-)
https://www.thedrive.com/news/44163/...a-clutch-pedal
אי שם בשנות ה-80 היה לנו טרקטורון סוזוקי גיר רגיל בלי ידית קלאצ'..
מה חדש?
היה חיפושית עם גיר חשמלי. בלי רגלית מצמד.
אפילו בג׳אווה של שנות השמונים הקלאץ׳ היה אופציונלי (לפחות ידית הקלאץ׳...)
באמת ניסיתי להזכר באיזה אופנוע היה לי את זה ;)
תודה.
בחיפושית לא היה גיר חשמלי, זה היה ממיר מומנט עם מצמד מכני.
באופן כללי זה נקרא גיר חצי אוטומט, נציגים בולטים היו: חיפושית, סיטרואן ,DS, GS pallas, ועוד רבים.. במכוניות האלה לא היתה דוושת מצמד.
בג'אווה שאני מכיר (דגם 639) זה דווקא לא היה קיים, היה גיר רגיל (והייתה ידית מצמד). אבל, היה מנגנון שבלחיצה קלה על דוושת ההילוכים הקלאץ היה מתנתק לפני העברת ההילוך ולכן ניתן היה להעביר הילוכים ללא לחיצה על ידית המצמד. בזינוק מעמידה היית חייב ללחוץ את הידית כמו בכל גיר רגיל.
היסטוריה..
זה לא נקרא גיר רובוטי?
אוטובוס ליילנד משנות ה-50
https://www.egged.co.il/%D7%94%D7%99...%92%D7%93.aspx
גם בסאאב שהיה לנו היה גיר חצי אוטומט ,
שנות השמונים המופלאות :-)
אוטו של יצרן אוניות ...
סאאב ייצרו מטוסים, לא אוניות.
גם לנו היה 95 ו 96 (שנת ייצור 73 72)
הוא התכוון יצרן טנקים....
אני חי בזכות סאב כזה (משאית בטון נכנסה בנו ב1973.... והדביקה אותנו לעמוד) שרדתי, גם אמא ואבא שלי
היתה לנו רנו טווינגו מודל 93' או 94', חמישה הילוכים, בלי דוושת קלאץ'.
היתה לי סיטרואן פאלאס 3 הילוכים ללא קלאצ חושב שהיתה 84
אני חושש שקצת התבדרנו ואיבדנו את הנקודה. כולם פה התחילו לספר מה היה ב 48....
אבל עובדה, שפורד כתבו פטנט(ים) חדש(ים).
אז מי שזה באמת מעניין אותו, ו \או רוצה ללמוד, אני שמתי את זה פה, כדי להראות שיש רעיונות חדשים.
מעניין אם למי שיש רשיון רק לרכב אוטומטי
יוכל לנהוג ברכב כזה.
מישהו יכול לתת תקציר איך הגירים שהזכרתם עבדו ?
בסאאב היה מן ראצ'ר בגיר, כל עוד ציר היציאה בגיר מהיר מציר הכניסה לגיר יכולת להעביר הילוכים בלי קלאצ, תחילת תנועה ועצירה חייבו קלאץ.
וגם הייתה ידית קטנה ליד דוושא הגז "לנעול" את הרצ'אר לקבל בלימת מנוע, נגיד בירידה, ואז כל העברת הילוך חייבה קלאץ.
במצב לא נעול, יכולת להרפות מדוושא הגז להעביר הילוך ולתת גז שוב.