תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
מיותר לחלוטין
Sent from my HD1903 using Tapatalk
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
מיותר לחלוטין
Sent from my HD1903 using Tapatalk
זה לא יכול לאזן קצת את הרכב, או לתת התנגדות לנטיה הצידה? או שזה זניח ביחס לפעולת המתלים?
ואם כבר, מה זווית שיפוע הצד המקסימלית בלנדקרוזר?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
anery
זה לא יכול לאזן קצת את הרכב, או לתת התנגדות לנטיה הצידה? או שזה זניח ביחס לפעולת המתלים?
ואם כבר, מה זווית שיפוע הצד המקסימלית בלנדקרוזר?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
ראיתי שיואב קווה כותב ש "אפשר" להוריד לחץ אוויר בצד הגבוה...
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
נשמע הזוי.
כלומר עקרונית זה יאזן טיפה את הרכב אבל רבאק מי נכנס במודע לשפ"צ גבולי כל כך שהתרגיל הזה יכול לעשות את ההבדל?
ואפילו אם קרה המקרה, הייתי מעדיף להשאיר את הצמיגים בלחץ נכון ומאוזן כדי לאפשר לרכב ולי "לטפל" בשפ"צ בצורה דינמית מיטבית.
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
האמת שנראה לי שהתחושה הרבה יותר מלחיצה מאשר זוית ההתהפכות האמיתית.
יצא לי השבוע לנסוע פעמיים בשפצ, בשביל רגיל לגמרי, זה היה מלחיץ אבל בדיעבד נראה לי שהייתי רחוק מאוד מזווית בעייתית.
אבל פעם אחת בהר חמרן כמעט פרחה נשמתי מהשפצ, למרות שגם שם נסעתי לאט ורציף ב low והרכב לא נע ולא זע.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
מציע לך בחום לקחת הדרכה שתעזור לך להבין את יכולות/מגבלות הרכב שלך, ולא פחות חשוב את כללי הנהיגה הנכונה בשפ"צ כולל אימון רטוב.
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
anery
זה לא יכול לאזן קצת את הרכב, או לתת התנגדות לנטיה הצידה? או שזה זניח ביחס לפעולת המתלים?
ואם כבר, מה זווית שיפוע הצד המקסימלית בלנדקרוזר?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
בנושא הזווית שפ"צ המקסימלית-
אתה מסתובב עם מד זווית ופלס ועוצר למדוד כל נקודה ואבן בשטח שאתה עובר? כנראה שלא.. ולכן זה פחות חשוב הנתון המדויק היבש שנמדד בתנאי מעבדה . אלא כמו שכתבו מעליי, הדרכת נהיגה תעזור לך הרבה יותר להבין את זוויות הרכב
Sent from my SM-A526B using Tapatalk
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכה100
נשמע הזוי.
כלומר עקרונית זה יאזן טיפה את הרכב אבל רבאק מי נכנס במודע לשפ"צ גבולי כל כך שהתרגיל הזה יכול לעשות את ההבדל?
.
בד"כ כשנכנסים לשפע"צ חריף זה לא בכוונה. ברוב המקרים החלקה מהשביל או קבלת זווית בעליה שהסתבכה.
זה לא הזוי, וכשמקפיאים מצב עד הגעת עזרה זה עוד כלי שאפשר להשתמש בו (אלא אם בא לך להתלות על הצד של הרכב כמה שעות).
תרגלתי את זה פעם, אבל "בכאילו" בשפע"צ חריף, אך לא כזה שהרכב באמת עוד שניה מתהפך, ורק בשביל הדגמה.
הבעיה העיקרית, היא אחר כך בחילוץ, שיש לך צד אחד מנופח וצד אחד מרוקן.
ושכחתי להוסיף, ברוב הsuv עם הצמיגי חתך גבולי, זה לא באמת יעשה הבדל. אבל על רכב גבוה עם צמיגי 32-35 דווקא כן.
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכה100
מציע לך בחום לקחת הדרכה שתעזור לך להבין את יכולות/מגבלות הרכב שלך, ולא פחות חשוב את כללי הנהיגה הנכונה בשפ"צ כולל אימון רטוב.
קודם כל כבר אין לי רכב. נגנב.
שנית לא כל מי ששואל שאלה או מספר סיפור הוא איזה אהבל שהרגע ירד לשטח ו"מומלץ לו בחום לקחת הדרכה".
אני למעלה מ 20 שנה בשטח.
לא ספצ, לא מומחה, אבל בהחלט מנוסה.
ועברתי הדרכה עם הרכב שלי ז"ל.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
שפ"צ
רגל וכתף שמאל צמודים לדלת,שרירי בטן מקווצים, פה יבש
ותפילה קטנה.
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יובל48
שפ"צ
רגל וכתף שמאל צמודים לדלת,שרירי בטן מקווצים, פה יבש
ותפילה קטנה.
בולללל!
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
anery
קודם כל כבר אין לי רכב. נגנב.
שנית לא כל מי ששואל שאלה או מספר סיפור הוא איזה אהבל שהרגע ירד לשטח ו"מומלץ לו בחום לקחת הדרכה".
אני למעלה מ 20 שנה בשטח.
לא ספצ, לא מומחה, אבל בהחלט מנוסה.
ועברתי הדרכה עם הרכב שלי ז"ל.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
לא היתה לי שמץ של כוונה לזלזל או לפגוע, מתנצל שכך זה הובן.
פשוט כתבת על תחושות שהיו לך וציינת הורדת אויר כפיתרון אפשרי.
התשובה שלי ניסתה להגיד שהדרכה עם הרכב הספציפי תיתן לך כנראה יותר שקט מהורדת אויר.
מאחר ואתה כבר מנוסה ומתודרך אז ההמלצה פחות תקפה עבורך - תתעלם.
אגב אנשים חדשים בתחום ששואלים כאן שאלות הם בהגדרה לא 'אהבלים', עובדה שיש להם שכל לשאול.
"השאלה הטיפשית היחידה היא השאלה שלא נשאלה".
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכה100
לא היתה לי שמץ של כוונה לזלזל או לפגוע, מתנצל שכך זה הובן.
פשוט כתבת על תחושות שהיו לך וציינת הורדת אויר כפיתרון אפשרי.
התשובה שלי ניסתה להגיד שהדרכה עם הרכב הספציפי תיתן לך כנראה יותר שקט מהורדת אויר.
מאחר ואתה כבר מנוסה ומתודרך אז ההמלצה פחות תקפה עבורך - תתעלם.
אגב אנשים חדשים בתחום ששואלים כאן שאלות הם בהגדרה לא 'אהבלים', עובדה שיש להם שכל לשאול.
"השאלה הטיפשית היחידה היא השאלה שלא נשאלה".
מקבל ותודה.
אנסה לחדד ולהרחיב את השאלה שלי:
אני חושב שברוב המקרים השפצ מלחיץ ויוצר תחושה לא נוחה (אותה התכווצות בבטן שהוזכרה לעיל..) הרבה הרבה לפני שהוא מתקרב לתחום המסוכן.
האם יש דרך לדעת שלמרות התחושה זה בסדר, ואם תיסע לאט ורציף אין סכנה.
סתם אני זורק- שיפוע של 30 מעלות לא קרוב לסיכון.
איך למדוד? אפשר להעריך בעין.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
anery
מקבל ותודה.
אנסה לחדד ולהרחיב את השאלה שלי:
אני חושב שברוב המקרים השפצ מלחיץ ויוצר תחושה לא נוחה (אותה התכווצות בבטן שהוזכרה לעיל..) הרבה הרבה לפני שהוא מתקרב לתחום המסוכן.
האם יש דרך לדעת שלמרות התחושה זה בסדר, ואם תיסע לאט ורציף אין סכנה.
סתם אני זורק- שיפוע של 30 מעלות לא קרוב לסיכון.
איך למדוד? אפשר להעריך בעין.
כן, יש דרך, והערכה היא אכן בעין, מחוץ לרכב: מכוון חיצוני.
ולגבי הורדת אוויר, אפשר להתכתב על זה כמה שרוצים, אבל תכלע'ס, זה לא מעשי.
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
anery
מקבל ותודה.
אנסה לחדד ולהרחיב את השאלה שלי:
אני חושב שברוב המקרים השפצ מלחיץ ויוצר תחושה לא נוחה (אותה התכווצות בבטן שהוזכרה לעיל..) הרבה הרבה לפני שהוא מתקרב לתחום המסוכן.
האם יש דרך לדעת שלמרות התחושה זה בסדר, ואם תיסע לאט ורציף אין סכנה.
סתם אני זורק- שיפוע של 30 מעלות לא קרוב לסיכון.
איך למדוד? אפשר להעריך בעין.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
יש בעיה עם זה
בכל אופן כשהשפצ לא נקודתי.
בעברעם גימני כל זווית היתה פחד אלוהים, לא פחות.
היום עם פגרו ארוך על גאנטים מעט רכבים הרבה פחות רגיש תחושתית. הרכב בהגדרה לא מטלטל לצדדים כמו הגימני.
אם מסתכלים על סיטואציות מפחידות אז עובדתית כן יש עוד 10 ואף 15 מעלות למגבלה התאורטית.
אבל הפחד זה טוב ולמה?
כי שבילים במציאות הם לא מעבדה, מספיק שגלגל עולה על אבן, או מפרפר ומייצר בור נקודתי כדי להוסיף כמה מעלות טובות באופן פתאומי.
לאחסר סרטונים כאלה.
ולכן בעיני תחושות הפחד שלי די מכוילות.
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
השפצ בחמרן למשל, כשעולים מצפון לדרום ומקיפים את הפסגה משמאל לפני האמבטיה.
מפחיד מאוד, אבל להבנתי לא באמת מסוכן.
אולי אני טועה...
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
anery
סתם אני זורק- שיפוע של 30 מעלות לא קרוב לסיכון.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
30מעלות שפצ סטאטי/נסיעה על משטח אחיד/חול/אדמה?…
כל אחד מתי אתגר שונה לשפצ,וסיכונים מתגברים אפשריים.
אגב,זה שפצ די חריף.
אני בספק רב מאד מי בכלל יתקרב לשפצ כזה בכוונה תחילה ולא כתקלה.
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר
תגובה: נסיעה בשפ"צ - לחץ אוויר