מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
שלום,
ברשותי רנגלר טורבו סטנדרטי תחת , כארבעה חודשים (נקנה כחדש מסמלת ) , במהלכם כבר עבר 10K,
הרכב משמש אותי כדיילי ,(אחלה מנוע לנסיעות בכביש ) בנוסף לטיולים בשטח כל סוף שבוע
לרוב הגדול של המסלולים שנסעתי , הרכב עושה את העבודה , ואפילו בצורה מרשימה
עד עתה נדרשתי לעזרה עם כננת פעם אחת בלבד.
אבל בהחלט היו מספר פעמים שבהם הרכב התאמץ על מנת לעבור את המכשול
כעת נשאלת השאלה , האם למכור את הרכב להוסיף עוד כ 100K או קצת יותר על מנת לקנות רוביקון קצר או ברונקו בדלנס קצר
או לנסות לשדרג את הרכב הנוכחי למשל על ידי הוספת נעילות והגבהה שלו
אני מניח שהשדרוג ידרוש כמחצית הסכום , שקיים ברשותי
את החלק השני אוכל לקבל ממכירה של אופנוע אספנות שברשותי .
כך שאני מאמין שאוכל לגייס את הכסף.
השאלה היא האם המהלך שווה לדעתכם ?
בתודה מראש לעונים
ירון
מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
תלוי מה אתה רוצה להשיג.
הגבהת 2 אינץ׳, צמיגי MT חוקיים 255/75R17 וקיט ניתוק מייצב יקחו אותך באלגנטיות לכל מקום שהוא לא קשה-אקסטרים.
זה יעלה כנראה הרבה פחות מהחלפה לרוביקון.
עניין של העדפה וכסף.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
איפה התאמץ? איזה סוג מסלולים?
הנעילות היו חסרות או גובה?
אני עם JK ספורט שנה + (מוגבה כמובן) ולא חסרות לי הנעילות.
יכול להיות שהגבהה וניתוק מוט מייצב קידמי יתנו לך את מה שחסר לך.
גיא
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ירון,
תגיד פשוט שאתה רוצה ברונקו או רוביקון וצריך אישור בביית...
וברצינות לרגע - אם ברמת קושי הנסיעות שאתה עושה עימו יש לך תחושה שהוא כבר לא גיבור מספיק, אבל ניתן לשדרג קלות (יחסית) - הייתי כנראה פועל בכיוון הזה (נזה אולי קודם לבדוק רכב דומה שעבר שדרוג כזה, בטוח יש כאלו באתר שישמחו לסייע).
קצת משונה לכתוב זאת על רנגלר חדש בן 4 חודשים, אבל אם אם אתה מתכנן לעבור לטיולי עבירות פרופר (מוצא עצמך מדי שבוע בכמריר ומקומות דומים) עם רכבים משופרים בכבדות - כנראה צריך לעשות שינוי כיוון ולהצטייד ברכב גיבור יותר.
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
בגלל שאתה עם קצר: צמיג 33 אינץ', הגבהה 2.5 אינץ' לינקים פריקים למוט מייצב ונעילה אחורית.
אתה מוכן לטייל עם הגדולים:D
כל קפיצה אחרת בשידרוגים כבר לא משתלמת ועדיף לעבור לרוביקון..
לדוגמה: לעלות לצמיג 35 אינץ' כבר יש עניין של החלפה של סרן לדנה 44
המחיר של התענוג הזה באזור 30 אלף לפני עבודה, ואז אתה צריך לשנות יחסי העברה בסרן האחורי שיתאים
לסרן החדש(עולה באזור 6000 עם עבודה) בקיצור אין לזה סוף..
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
הגבהה 2.5 תיקנית
מנתקים למוט מייצב קידמי
צמיגי שטח טובים
2 נעילות נשלטות
יחסי העברה להחליף ל 4.1
זה לפי סדר העדיפויות הרצוי, ככל שתוסיף מהאפשרויות ככה הרנגלר יקח אותך יותר רחוק
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
העזרה עם הכננת היתה בעליה להר אודם מכיוון המחצבה , בשלג/בוץ
התמונה הגיעה ישר לפנתיאון :cool:
הוא גם התאמץ קצת למשל במעלה זירון ,
כאשר רוביקון שעלה אחרי נראה שעלה ללא מאמץ.
אני חושב שגם הגובה וגם הנעילות היו חסרות
או כמו שרבים אמרו , חסר לי רק עוד כמה ס"מ בודדים.
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
להפוך את הספורט לרוביקון יעלה יותר מלשדרג לרוביקון. אבל היתרון הגדול של רוביקון הוא הסרנים ויחס העברה קצר - מה שצריך כדי לעלות ל35".
מהצד השני אם אתה נשאר בצמיגים 33 חוקיים של רוביקון - תתמקד בנעילה אחורית בתור התחלה אם אין, ניתוק מייצב וצמיגי שטח. עדיין לא שם? הגבהה חוקית, נעילה קדמית.
בשלב הזה אתה תהיה עם קצר מוגבה נעול כפול על 33 - ואם זה עדיין לא יספיק לך אתה בכיוון של 35 כלומר רוביקון משופר....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
ירון,
תגיד פשוט שאתה רוצה ברונקו או רוביקון וצריך אישור בביית...
וברצינות לרגע - אם ברמת קושי הנסיעות שאתה עושה עימו יש לך תחושה שהוא כבר לא גיבור מספיק, אבל ניתן לשדרג קלות (יחסית) - הייתי כנראה פועל בכיוון הזה (נזה אולי קודם לבדוק רכב דומה שעבר שדרוג כזה, בטוח יש כאלו באתר שישמחו לסייע).
קצת משונה לכתוב זאת על רנגלר חדש בן 4 חודשים, אבל אם אם אתה מתכנן לעבור לטיולי עבירות פרופר (מוצא עצמך מדי שבוע בכמריר ומקומות דומים) עם רכבים משופרים בכבדות - כנראה צריך לעשות שינוי כיוון ולהצטייד ברכב גיבור יותר.
כפי שאמרתי , אם יהיה שדרוג , התקציב יבוא על חשבון ההרלי שלי , שלמען האמת נזנח מאז שיש לי את הגיפ. ואם אני מוכר אותו , הכסף לא חוזר לתקציב המשפחתי , אלא חוזר לצעצועים שלי. (שקל משוחרר לא יוחזר )
ולא אני לא עושה טיולי עבירות , אבל שמח שהרכב עובר את הדרך ללא בעיות וללא שפשופים מיותרים מהתחתית.
ועם כל הכבוד ל TC , זה נראה ונשמע שעובד פחות טוב מנעילות שאני רואה ברכבים אחרים.
וכאן בדיוק באה השאלה שלי , האם שווה להשקיע ולשפר את הקיים או שחבל על הכסף ועדיף לעבור לדגם יותר משופר מראש.
בפורום המקביל , ברכבים משופרים , יש את עשרת הדיברות למשפר, והדיבר הראשון אומר שאם קיים דגם משופר מהמפעל , עדיף לעבור אליו. פשוט תוהה האם זה גם כאן תופס.
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
להפוך את הספורט לרוביקון יעלה יותר מלשדרג לרוביקון. אבל היתרון הגדול של רוביקון הוא הסרנים ויחס העברה קצר - מה שצריך כדי לעלות ל35".
מהצד השני אם אתה נשאר בצמיגים 33 חוקיים של רוביקון - תתמקד בנעילה אחורית בתור התחלה אם אין, ניתוק מייצב וצמיגי שטח. עדיין לא שם? הגבהה חוקית, נעילה קדמית.
בשלב הזה אתה תהיה עם קצר מוגבה נעול כפול על 33 - ואם זה עדיין לא יספיק לך אתה בכיוון של 35 כלומר רוביקון משופר....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
האם אפשר לעלות ל 33 באופן חוקי ? כיום אם אני זוכר נכון אני על 32
לגבי צמיגי שטח , הרכב משמש גם כרכב הרגיל שלי , וכמה שאני מטייל ,
עדיין את רוב הגדול של הנסועה הוא על כביש.
גם אם נוסע בסוף שבוע 100 קמ בשטח , עדיין ההלוך וחזור זה בקלות יכול להגיע ל 300 ק"מ
ועוד לא דיברנו על הנסיעה במהלך השבוע.
האם זה לא מעלה את מרחק הבלימה יותר מדי ? ומוריד אחיזה , גם ככה הרנגלר לא מצטיין במבחני בטיחות.
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ההבדל העיקרי והמהותי בין להתקע בבוץ המושלג לבין להדרש לכננת הוא צמיגי mt. אם על זה אתה לא מוכן להתפשר, אין טעם להשקיע כל כך הרבה במעבר לרוביקון.
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
במכוניות שיפור 'כמו שצריך' בהספק, המתלים, הבלמים - ואז נכון. חבל על המאמץ.
כאן ה'נקודת עבודה' היא גודל צמיגים ומספר נעילות.
נכון שרוביקון הוא על 33 ועם שתי נעילות אבל יש בו עוד המון יותר והוא מכוון לשיפורים יותר מזה. ג'יפ רנגלר 'רגיל' יכול מראש בהשקעה קטנה להגיע ל33 ושתי נעילות גם בלי להפוך לרוביקון. זה ההבדל. והמחיר יהיה מחצית מהשידרוג לרוביקון.
מצד שני ... אם יש לך ... ואתה רוצה להשקיע- לך על זה. בתאוריה ברור לי שבשימוש שלך (דיילי+ טיולים בלי אקסטרים) עדיף ברונקו. אבל זה בתאוריה. או בייבוא אישי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
הי ירון
לדעתי אתה בכלל לא שואל איזה רכב עם עבירות טובה יותר, אלה איזה רכב יותר מדליק.
והתשובה לזה היא לחלוטין הברונקו החדש !!
בהצלחה
יואב
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaron.nahum
האם אפשר לעלות ל 33 באופן חוקי ? כיום אם אני זוכר נכון אני על 32
לגבי צמיגי שטח , הרכב משמש גם כרכב הרגיל שלי , וכמה שאני מטייל ,
עדיין את רוב הגדול של הנסועה הוא על כביש.
גם אם נוסע בסוף שבוע 100 קמ בשטח , עדיין ההלוך וחזור זה בקלות יכול להגיע ל 300 ק"מ
ועוד לא דיברנו על הנסיעה במהלך השבוע.
האם זה לא מעלה את מרחק הבלימה יותר מדי ? ומוריד אחיזה , גם ככה הרנגלר לא מצטיין במבחני בטיחות.
אתה על 245/75R17, קצת יותר גדול מ 31.
לא חוקי לדעתי לעלות ל 33, אלא אם יש תקדימים של יביא אישי שאני לא מכיר.
כן חוקי לעלות ל 255/75R17, שזה למעשה 32.
זאת המידה שאיתה מגיע הרוביקון בייבוא הרגיל.
הרכב שלך, קצר ללא הגבהה, צמיגי כביש קטנים הוא בתצורת רכב סטודנטיות בארה״ב.
עם הגבהה 2״ וצמיגי 255 MT, בלחץ נכון בשטח ומייצב מנותק, אתה לא תכיר את הרכב שלך.
אם אתה לא מחפש עבירות לצורך עבירות, לדעתי תתחיל בזה.
למכור תמיד תוכל, תוך דקה וחצי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaron.nahum
האם אפשר לעלות ל 33 באופן חוקי ? כיום אם אני זוכר נכון אני על 32
לגבי צמיגי שטח , הרכב משמש גם כרכב הרגיל שלי , וכמה שאני מטייל ,
עדיין את רוב הגדול של הנסועה הוא על כביש.
גם אם נוסע בסוף שבוע 100 קמ בשטח , עדיין ההלוך וחזור זה בקלות יכול להגיע ל 300 ק"מ
ועוד לא דיברנו על הנסיעה במהלך השבוע.
האם זה לא מעלה את מרחק הבלימה יותר מדי ? ומוריד אחיזה , גם ככה הרנגלר לא מצטיין במבחני בטיחות.
לגבי 33״, היות ואתה עם JL, כנראה שאפשר לשדרג חוקית (ל 32״, שזו מידה יותר גדולה ממה שיש לך כעת, אפשר בוודאות).
לגבי צמיגי שטח, בפרופיל השימוש שלך, הייתי שוקל צמיגי at (50/50) שזו פשרה טובה לכביש ולשטח.
את הספורט רוכשים או לעבירות בינונית או לעבירות אקסטרים (ששם מעיפים הכל: סרנים, מוטות וכו׳ ולכן לא כדאי רוביקון).
בספורט, שדרוג של מידת וסוג הצמיגים יחד עם הגבהה חוקית (2״) באמצעות מתלים איכותיים ישדרגו את יכולות השטח בצורה משמעותית.
בשלב הבא אתה יכול לשקול נעילות, שחרור מוט מיצב וכו׳.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
את ההתלבטות שלך אני ביצעתי מייד קניתי שקניתי את הרכב .
הרכב מוגבה נעילות חשמליות קדימה אחורה
חיזוק סרן קידמי
את כמריר הוא או טיפוסים קיצוניים לא ניתן לבצע איתו
לזה דרוש שינויים הרבה יותר גדולים ויקרים
לטיולים בכול הארץ גם במסלולים הקשים הרכב עביר בצורה מדהימה
השיפורים צריכים לעלות בין 30K ל 40K תלוי מה תעשה ויש לך
כמעט רוביקון
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
תודה לכולם על התשובות.
בהחלט השכלתי.
לפי דעת הרוב , נתחיל בלחפש הגבהה ונעילות.
ירון
Sent from my..
מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
השיפורים צריכים לעלות בין 30K ל 40K תלוי מה תעשה ויש לך כמעט רוביקון
לא באמת. נשאר עם סרני דנה 35 (לעומת 44 ברוביקון) וטרנספר 1:2.72 (לעומת 1:4 ברוביקון).
אלו הבדלים משמעותיים וסיבות מספיק טובות לרכוש רוביקון מלכתחילה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaron.nahum
תודה לכולם על התשובות.
בהחלט השכלתי.
לפי דעת הרוב , נתחיל בלחפש הגבהה ונעילות.
ירון
Sent from my..
ויזואלית, אחרי הגבהה מיד תראה שהרכב ״צריך״ צמיגי 255 קרביים או חצי קרביים [emoji12]
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaron.nahum
.... והדיבר הראשון אומר שאם קיים דגם משופר מהמפעל , עדיף לעבור אליו. פשוט תוהה האם זה גם כאן תופס.
לדעתי בהחלט כן, במקרה הזה זה תופס ובגדול.
אם אתה יכול להרשות לעצמך תזרימית להחליף רנגלר ספורט חדש ברוביקון, זה חד משמעית עדיף ונכון גם כלכלית לטווח הארוך כי הערך של הרוביקון ישמר יותר טוב מהספורט.