תגובה: כיסא נהג גימני חדש
תתחיל בבדיקה האם אתה יושב נכון / מכוון נכון את הכסא.
מרחק מההגה, זוויות, גובה ..
נשלח מהנייד
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
תתחיל בבדיקה האם אתה יושב נכון / מכוון נכון את הכסא.
מרחק מההגה, זוויות, גובה ..
נשלח מהנייד
מה זה אומר נכון?
איפה אפשר לקרוא על זה?
תודה!
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
כמו כל דבר אחר, תתחיל ביוטיוב :)
הראשון שעלה בחיפוש
https://youtu.be/4IjURp-dv7c
אבל יש הרבה.
אתה אדם גבוה? דרור ברלי הרבה להעיר בנושא.
נשלח מהנייד
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
כמו כל דבר אחר, תתחיל ביוטיוב :)
הראשון שעלה בחיפוש
https://youtu.be/4IjURp-dv7c
אבל יש הרבה.
אתה אדם גבוה? דרור ברלי הרבה להעיר בנושא.
נשלח מהנייד
תודה!
גובה 1.80
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
תנוחת נהיגה זה הא'-ב' של ג'-ד'.
תנוחת נהיגה נכונה/לא נכונה, היא משהו שמשפיע לא רק על נוחות הנסיעה והנהיגה, אלא גם על יכולת שליטה ברכב.
רוב הישראלים סוגדים ל"ישיבה גבוהה" בגלל אופנה ובורות ונוטים להתעלם מהבעיתיות שכרוכה בזה.
אבל בני אדם אינם זהים זה לזה במידותיהם הפיזיות ומסתבר שגם ב-2022 יש עדיין כלי רכב שלא מתאימים לכל אחד.
זה לא סוד שהבעייתיים בנושא הזה, כאלה שניכר עליהם שתוכננו ע"י גמדים עבור גמדים, מגיעים בעיקר מיצרני המזרח הרחוק, אבל לא רק. לכן אין תחליף לנהיגת התרשמות ולא של כמה דקות אלא של חצי שעה עד שעה לפחות. בהחלט יש מצב שאחרי נסיעה כזו, יהיו מכוניות שתפסלו ולא תרכשו רק בגלל זה.
בג'ימני אין כוונון גובה למושב הנהג. המושב עצמו מאוד קטן, שטוח וקשה ולא תומך ומותקן גבוה מדי.
גלגל ההגה נמוך מדי ומתכוונן רק לגובה בטווח מאוד מוגבל. גבוהי קומה ימצאו שהוא מונח להם בין הברכיים.
המושב וכל תנוחת הנהיגה לא מתאימים לאורך זמן לאנשים שמעל 1.70, כמקובל בהרבה יצירות מופת מיפן.
אין הרבה מה לעשות בעניין חוץ מלהחליף מושב למושב ספורטיבי-אורטופדי גרמני שלא רק נוח ותומך הרבה יותר אלא גם מותקן נמוך ונכון יותר. רקארו או שלמן. מושב חדש כזה זו חתיכת הוצאה.
מצד שני זה הגב שלך וזה מושב שילווה אותך בהמשך לכלי הרכב הבאים שלך.
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
תנוחת נהיגה זה הא'-ב' של ג'-ד'.
תנוחת נהיגה נכונה/לא נכונה, היא משהו שמשפיע לא רק על נוחות הנסיעה והנהיגה, אלא גם על יכולת שליטה ברכב.
רוב הישראלים סוגדים ל"ישיבה גבוהה" בגלל אופנה ובורות ונוטים להתעלם מהבעיתיות שכרוכה בזה.
אבל בני אדם אינם זהים זה לזה במידותיהם הפיזיות ומסתבר שגם ב-2022 יש עדיין כלי רכב שלא מתאימים לכל אחד.
זה לא סוד שהבעייתיים בנושא הזה, כאלה שניכר עליהם שתוכננו ע"י גמדים עבור גמדים, מגיעים בעיקר מיצרני המזרח הרחוק, אבל לא רק. לכן אין תחליף לנהיגת התרשמות ולא של כמה דקות אלא של חצי שעה עד שעה לפחות. בהחלט יש מצב שאחרי נסיעה כזו, יהיו מכוניות שתפסלו ולא תרכשו רק בגלל זה.
בג'ימני אין כוונון גובה למושב הנהג. המושב עצמו מאוד קטן, שטוח וקשה ולא תומך ומותקן גבוה מדי.
גלגל ההגה נמוך מדי ומתכוונן רק לגובה בטווח מאוד מוגבל. גבוהי קומה ימצאו שהוא מונח להם בין הברכיים.
המושב וכל תנוחת הנהיגה לא מתאימים לאורך זמן לאנשים שמעל 1.70, כמקובל בהרבה יצירות מופת מיפן.
אין הרבה מה לעשות בעניין חוץ מלהחליף מושב למושב ספורטיבי-אורטופדי גרמני שלא רק נוח ותומך הרבה יותר אלא גם מותקן נמוך ונכון יותר. רקארו או שלמן. מושב חדש כזה זו חתיכת הוצאה.
מצד שני זה הגב שלך וזה מושב שילווה אותך בהמשך לכלי הרכב הבאים שלך.
ראיתי מושב ריקארו אבל הבנתי שזה מבטל כרית אוויר וזה פחות מתאים לי.
אני 1.80 אבל רזה ונסעתי כל החיים שלי במכוניות יפניות קטנות כמו טויוטה יאריס ישנה בלי בעיה. גם נהגתי על ג'ימני דגם ישן בחו"ל במשך שבועיים כל היום בלי בעיה.
מקווה שיש איזשהו פתרון מספק עם המושב הקיים
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
לפני שתוציא כסף/אנרגיה מיותרים , היית ממליץ לך לנסות מחרוזות . אני כבר 30-40 שנה מחזיק אותן בכל הרכבים שלי בו זמנית . חלקן קניתי ב-ACE וחלקן בואדי ג'וז י-ם . אותי הן משמשות לבעיה אחרת , מניעת הרדמות בנהיגה אבל לפחות לי הן מקלות מאוד על כל אברי גב עליון/תחתון וישבן . גם על סמוראי 87 , קפיצי עלים עם כסאות מזדה 3 , המחרוזת מביאות לפחות עבורי את נוחות הישיבה לסבירה/סבילה .
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
jeep777
גם נהגתי על ג'ימני דגם ישן בחו"ל במשך שבועיים כל היום בלי בעיה.
תבדוק שוב אם זה עדיין נכון לך, יש סיכוי סביר שמושב נהג של ג׳ימני דור קודם יתאים גם לנוכחי, אולי בהתאמות קלות...
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הירשפלד יובל
לפני שתוציא כסף/אנרגיה מיותרים , היית ממליץ לך לנסות מחרוזות . אני כבר 30-40 שנה מחזיק אותן בכל הרכבים שלי בו זמנית . חלקן קניתי ב-ACE וחלקן בואדי ג'וז י-ם . אותי הן משמשות לבעיה אחרת , מניעת הרדמות בנהיגה אבל לפחות לי הן מקלות מאוד על כל אברי גב עליון/תחתון וישבן . גם על סמוראי 87 , קפיצי עלים עם כסאות מזדה 3 , המחרוזת מביאות לפחות עבורי את נוחות הישיבה לסבירה/סבילה .
תודה, אבדוק
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
תבדוק שוב אם זה עדיין נכון לך, יש סיכוי סביר שמושב נהג של ג׳ימני דור קודם יתאים גם לנוכחי, אולי בהתאמות קלות...
תודה!
אם בסוף אתייאש מהמושב שיש עכשיו אז אבדוק
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
לי אישית, המושב בג'ימני דור קודם היה קצת יותר נוח.
אבל את נושא תנוחת הנהיגה היפנית-בעייתית לגבוהים, זה לא פותר. המושב עדיין גבוה מדי.
אבל אם חיית בשלום עם יאריס, אחת המכוניות הכי בעייתיות לגבוהים מבחינת תנוחת נהיגה... אז מה הבעיה בג'ימני?
בדור החדש יש כרית אויר במושב. אכן בעייתי.... החלפת מושב אכן כרוכה בויתור על הכרית הזו.
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
יאריס אוטו נוראי מבחינה זו.
ג'ימני זה תענוג לעומתו.
אבל בסמוראים לדורותיהם הבעיה היא שההגה בגובה הביצים. ואת זה אי אפשר לפתור רק להתרגל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
באותה מידה , אני תוהה מה האפקט האנטי בטיחותי של מחרוזות בגב ( או כל תוסף מושב תומך חימום/ עיסוי וכו) במקרה של תאונה. בעיקר פגיעה מאחור
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
1 קבצים מצורפים
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
מוזמן להסתכל ולראות/לומר מה מסוכן בזה. זו מואדי גו'ז , בשנות ה-70 הרבה מהמרצדסים מוניות בי-ם ואחרות , השתמשו בהן , אותי לפחות שימשו למיניהן עשרות שנים ברכבים שונים כולל כאלו שחוו תאונות ואף אחת מהן לא פגעה בי . ( מי שיוכל לסובב ב-90° , מוזמן )
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
כיסויי החרוזים אכן מוכר לכולנו מהמוניות.
נהגי מוניות, יושבים כל היום באוטו, מוכרחים שיהיה להם נוח. הם "נהגים מקצועיים", נוהגים מאות ק"מ ביום.
מילא הדרגשים בטויוטה או בדאצ'יה (עוד לא ראיתי מונית ג'ימני...), אבל עד היום אני רואה את כיסויי החרוזים הנוראים האלה גם על מושבי הנהג הסדרתיים הכי טובים שתעשיית הרכב יודעת להציע, אלה של מרצדס..... ואם לנהגי המוניות זה מה שנוח, מי אנחנו שנתווכח איתם?.... אפילו יצרני הרכב שעיצבו את הכסא, מה הם מבינים?.... מסתבר ששום דבר. איך, איך אין להם בצוות הפיתוח איזה נהג מונית שיהיה אחראי על פיתוח ועיצוב של מושב הנהג האולטימטיבי, ויעמוד על כך שמושב נהג יהיה מכוסה בחרוזים.... כל זה נכתב בציניות, כן?
בשורה התחתונה, אם זה מה שנוח לך, אז אין ויכוח. זה הגב שלך. אתה יודע מה נוח לך ומה לא. וזה כבר ברצינות מלאה.
אבל מושב של מכונית זה לא כורסא בסלון שהיא סטטית, לא נמצאת בתנועה.
מושב של רכב מתוכנן ואמור גם לתמוך ולהחזיק אותך בתנועה.
כל דבר ששמים על המושב, בין אם ריפוד/כיסוי ובין אם כל מיני ד"ר גב ומחרוזות למיניהן, גורם לך לשבת על הכסא ולא בתוכו.
יכול להיות שעכשיו "נוח לך" (ושוב - מי אני שאתווכח) אבל המושב כבר לא תומך אותך. הגוף שלך סתם מונח עליו ותו לא.
אז נכון שהג'יפים שלנו אינם מכוניות ספורט ואנחנו לא מתגרזנים איתם בפיתולים ולא זקוקים לאותה "תמיכה צידית" שכתבי רכב חובבי נהיגה ספורטיבית אוהבים להתפלפל עליה, אבל דווקא בנהיגת שטח יש הרבה יותר מצבים, גם במהירויות זחילה, בהם המושב צריך לתמוך במשקל הגוף שלנו ולא לאפשר לו לטייל קדימה ואחורה ושמאלה וימינה. יש לזה גם משמעות בטיחותית כבדה.
אני, שבהרבה מכוניות ממש לא נוח לי ואני מוכרח למצוא פתרון לעניין תנוחת נהיגה ונוחות ישיבה, לא הייתי חושב אפילו על הדבר הזה.
בג'יפ שלי אני יושב על מושב ריקליינר ספורטיבי של ספרקו (כנראה חיקוי ספרקו, לא התעמקתי). הוא לא "מושב נוח" בהגדרתו. הוא נמוך, הריפוד שלו די מינימלי. כרית המושב צרה ועם שוליים מוגבהים וחובקת את התחת שלי מאוד הדוק. אבל אני יושב בתוכו ולא עליו. ולמרות שהוא לא מוגדר כ"כורסא נוחה", גם בסוף יום ארוך של מאות ק"מ נהיגה כולל בשטח, אני יוצא ממנו ללא כאבי גב. כשהג'יפ נמצא כל מיני זויות מטורללות, אין את התחושה הלא נוחה של "נפילה מהכסא". קפיצות וטלטולים לא מכדררים אותי כמו כדורסל, כפי שקורה לי בג'ימני או בכלי רכב אחרים עם מושב גבוה, צר ושטוח (כמו מושב הסופה המקורי) שהגוף מונח עליו ולא בתוכו. כנראה יש משהו מאוד נכון בתפיסה הזו של תמיכה צידית חובקת לגב ולישבן ולירכיים.
לא סתם אני חושב שמעבדת הפיתוח הטובה ביותר לכל מה שקשור למכוניות היא מסלול המירוצים. שם לכל שגיאה/טעות/פרט קטן שלא שמו לב אליו, יש מיד מחיר מוחשי בזמני הקפה. לא סתם הקוקפיט של כל מכונית מירוץ - לכביש ולשטח - נבנה בקפידה רבה סביב הנהג המיועד שלה וסביב מידות גופו. ואם נדמיין לרגע שאני נהג מירוצים ואני בגובה 1.90 אבל הנהג השני בקבוצה הוא 1.60, אנחנו לא יכולים סתם ככה להחליף מכוניות בינינו, למרות שהן מאותו דגם בדיוק. לו יש את המכונית שלו ולי יש את שלי. כי זה לא נגמר בסתם להזיז את המושב אחורה/קדימה ולהנמיך/להגביה אותו קצת.
אז נכון שבמציאות, המכוניות שלנו אינן מכוניות מירוץ. הן מוצר מסחרי שמיוצר באלפי/מאות-אלפי/מיליוני יחידות, נמכר בחנות לכל אחד, צריך להתאים למנעד גדול של מידות גוף ולנוע על דרכים ציבוריות ובמהירויות שמוגבלות לפי חוקי תנועה. מושב מירוצים אמיתי (באקט) לא יהיה פרקטי לנו ביומיום. אבל מסתבר שחלק גדול מכללי הישיבה הנכונה מול הגה שמגיעים מעולמות הספורט המוטורי, נכונים מאוד וישימים גם במכוניות רגילות. ולכן לומר "ישיבה כמו במכונית מירוץ/ספורט" זה לא הכרזה לשלילה אלא בדיוק להיפך - משהו נכון וחיובי שאתם צריכים לשאוף אליו - פשוט כי ככה קל יותר לנהוג נכון ולשלוט טוב יותר במכונית. המשמעות של זה במירוץ היא זמנים יותר טובים, אבל במציאות היומיומית שלנו וגם בשטח, היא שבסופו של דבר זה כנראה גם יותר נוח.
זו רק דעתי. בסוף זה הגב שלכם וכל אחד יעשה כהבנתו.
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
בלי קשר לתנוחת נהיגה, שהיא כמובן הפאקאור העיקרי,
אני יכול להעיד שמושב של מרצדס (דגם זהה למוניות) גרם לי לכאבי גב בסוף יום נהיגה הרבה יותר מרכבים אחרים נחותים בהרבה ומכל היבשות. לפני ההטפה על כיוון נכון, אציין שהכיוון היה זהה לרכבים אחרים עליהם נהגתי באותה תקופה. הייתי מסיים יום נהיגה על איזו יונדאי אפרורית, או האנטר מטלטל הרבה יותר רענן.
ויום נהיגה זה יום של 6-7 שעות נהיגה עם הפסקות לפיפי או קפה (קניית קפה בלבד. את הקפה שותים תו"כ נהיגה). כל מיני גרמניות גםהיו חוצפניות כדי להדליק לי מנורות בלוח שעונים על כך שאני נוהג יותר מדי שעות רצוף (אמיתי לגמרי, נדלקת הודעה עם ציור של כוס קפה שאומרת לך לעשות הפסקה).
אז כבודם של מהנדסי מרצדס במקומם מונח, אבל הם לא אלוהים. וזה כאמור בנהיגת כביש. לא בנהיגת שטח או מסלול,שם אני מבין את ההגיון בבאקט.
ואם לאמל"ק לכם, ומתחום אחר,
אני מעדיף להקשיב תמיד למסגר טוב, מאשר למהנדס.
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
jeep777
יש למישהו טיפים איך לשפר את נוחות כיסא הנהג ג'ימני חדש?
אני מרגיש כאב גב תחתון אחרי הישיבה בכיסא גם כשהאוטו לא נוסע אפילו אחרי כמה דקות ישיבה.
זה מפתיע כי הכיסא נראה תומך ובהתחלה מרגיש נוח. גם אנשים אחרים שיושבים באוטו לא מתלוננים.
יכול להיות שלוקח זמן להתרגל אבל אשמח לשמוע אם מישהו מכיר איך לשפר נוחות של זה
תנסה לשנות את תנוחת הנהיגה שלך - אולי גב זקוף יותר (או פחות), אולי קרוב יותר לדוושות (או להיפך), כוונון הגה. רוב הסיכויים שבתוך טווח הכוונונים שאפשרי ברכב שלך אתה יכול למצוא תנוחה טוב יותר.
תגובה: כיסא נהג גימני חדש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
כיסויי החרוזים אכן מוכר לכולנו מהמוניות. נהגי מונית, יושבים כל היום באוטו, מוכרחים שיהיה להם נוח. הם "נהגים מקצועיים", נוהגים מאות ק"מ ביום. מילא הדרגשים בטויוטה או בדאצ'יה (עוד לא ראיתי מונית ג'ימני), אבל עד היום אני רואה את כיסויי החרוזים הנוראים האלה גם על מושבי הנהג הסדרתיים הכי טובים שתעשיית הרכב יודעת להציע, אלה של מרצדס..... מרצדס ומונית אלה שני מונחים שהולכים ביחד כבר עשרות שנים רבות. ואם לנהגי המוניות זה מה שנוח, מי אנחנו שנתווכח איתם?.... אפילו יצרני הרכב שעיצבו את הכסא, מה הם מבינים?.... מסתבר ששום דבר. איך, איך אין להם בצוות הפיתוח איזה נהג מונית שיהיה אחראי על פיתוח ועיצוב של מושב הנהג האולטימטיבי, ויעמוד על כך שמושב נהג יהיה מכוסה בחרוזים.... כל זה נכתב בציניות, כן?
בשורה התחתונה, אם זה מה שנוח לך, אז אין ויכוח. זה הגב שלך. אתה יודע מה נוח לך ומה לא. וזה כבר ברצינות מלאה.
אבל מושב של מכונית זה לא כורסא בסלון שהיא סטטית, לא נמצאת בתנועה. מושב של רכב מתוכנן ואמור גם לתמוך ולהחזיק אותך בתנועה.
כל דבר ששמים על המושב, בין אם ריפוד/כיסוי ובין אם כל מיני ד"ר גב ומחרוזות למיניהן, גורם לך לשבת על הכסא ולא בתוכו.
יכול להיות שעכשיו "נוח לך" (ושוב - מי אני שאתווכח) אבל המושב כבר לא תומך אותך. הגוף שלך סתם מונח עליו ותו לא.
אז נכון שהג'יפים שלנו אינם מכוניות ספורט ואנחנו לא מתגרזנים איתם בפיתולים ולא זקוקים לאותה "תמיכה צידית" שכתבי רכב חובבי נהיגה ספורטיבית אוהבים להתפלפל עליה, אבל דווקא בנהיגת שטח יש הרבה יותר מצבים, גם במהירויות זחילה, בהם המושב צריך לתמוך במשקל הגוף שלנו ולא לאפשר לו לטייל קדימה ואחורה ושמאלה וימינה. יש לזה גם משמעות בטיחותית כבדה.
אני, שבהרבה מכוניות ממש לא נוח לי ואני מוכרח למצוא פתרון לעניין תנוחת נהיגה ונוחות ישיבה, לא הייתי חושב אפילו על הדבר הזה.
בג'יפ שלי אני יושב על מושב ריקליינר ספורטיבי של ספרקו (כנראה חיקוי ספרקו, לא התעמקתי). הוא לא "מושב נוח" בהגדרתו. הוא נמוך, הריפוד שלו די מינימלי. כרית המושב צרה ועם שוליים מוגבהים וחובקת את התחת שלי מאוד הדוק. אבל אני יושב בתוכו ולא עליו. ולמרות שהוא לא מוגדר כ"כורסא נוחה", גם בסוף יום ארוך של מאות ק"מ נהיגה כולל בשטח, אני יוצא ממנו ללא כאבי גב. כשהג'יפ נמצא כל מיני זויות מטורללות, אין את התחושה הלא נוחה של "נפילה מהכסא". קפיצות וטלטולים לא מכדררים אותי כמו כדורסל, כפי שקורה לי בג'ימני או בכלי רכב אחרים עם מושב גבוה, צר ושטוח (כמו מושב הסופה המקורי) שהגוף מונח עליו ולא בתוכו. כנראה יש משהו מאוד נכון בתפיסה הזו של תמיכה צידית חובקת לגב ולישבן ולירכיים.
לא סתם אני חושב שמעבדת הפיתוח הטובה ביותר לכל מה שקשור למכוניות היא מסלול המירוצים. שם לכל שגיאה/טעות/פרט קטן שלא שמו לב לאליו, יש מיד מחיר מוחשי בזמני הקפה. לא סתם הקוקפיט של כל מכונית מירוץ - לכביש ולשטח - נבנה בקפידה רבה סביב הנהג המיועד שלה וסביב מידות גופו. ואם נדמיין לרגע שאני נהג מירוצים ואני בגובה 1.90 אבל הנהג השני בקבוצה הוא 1.60, אנחנו לא יכולים סתם ככה להחליף מכוניות בינינו, למרות שהן מאותו דגם בדיוק. לו יש את המכונית שלו ולי יש את שלי. כי זה לא נגמר בסתם להזיז את המושב אחורה/קדימה ולהנמיך/להגביה אותו קצת.
אז נכון שבמציאות, המכוניות שלנו אינן מכוניות מירוץ. הן מוצר מסחרי שמיוצר באלפי/מאות-אלפי/מיליוני יחידות, נמכר בחנות לכל אחד, צריך להתאים למנעד גדול של מידות גוף ולנוע על דרכים ציבוריות ובמהירויות שמוגבלות לפי חוקי תנועה. מושב מירוצים אמיתי (באקט) לא יהיה פרקטי לנו ביומיום. אבל מסתבר שחלק גדול מכללי הישיבה הנכונה מול הגה שמגיעים מעולמות הספורט המוטורי, נכונים מאוד וישימים גם במכוניות רגילות. ולכן לומר "ישיבה כמו במכונית מירוץ/ספורט" זה לא הכרזה לשלילה אלא בדיוק להיפך - משהו נכון וחיובי שאתם צריכים לשאוף אליו - פשוט כי ככה קל יותר לנהוג נכון ולשלוט טוב יותר במכונית. המשמעות של זה במירוץ היא זמנים יותר טובים, אבל במציאות היומיומית שלנו וגם בשטח, היא שבסופו של דבר זה כנראה גם יותר נוח.
זו רק דעתי. בסוף זה הגב שלכם וכל אחד יעשה כהבנתו.
אם הבטיחות שלך חשובה לך... ממליץ לך להחליף את החיקוי של ספארקו, בזמן אמת הוא עלול לשפד אותך..
ומעבר לזה לרקארו יש כיסאות עם כריות אוויר. לא צריך לוותר על בטיחות... רק על "קצת" כסף.
נ.ב מישהו פעם אמר... לא חוסכים בבטיחות.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk