קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
חשבתי שזה כבר מאחורי אבל החיידק הזדחל חזרה...
פעם הייתי עכבר שטח עם רזומה אישי של מגנום, סיקס וג'ימני אבל לפני 15 שנים פרשתי מתחום ה-4*4.
עדיין טועם שטח עם אופנוע אדוונצ'ר ואופניים מדי פעם.
עכשיו מרגיש שהגיע הזמן לחזור אבל אני אבוד בין האפשרויות. הכי הייתי רוצה ג'ימני מהחדשים אבל הוא לא מתאים ל-5 אנשים.
מנסיונכם, מה יכול להתאים לי?
הדרישות שלי מהרכב:
*השקעה - 80-120 אלף שקל כולל איבזור ושידרוגים הכרחיים.
*שיתאים לחמישה אנשים.
*אמין - לא הייתי מתנגד לדיסקברי אבל מפחד שהוא ינקנק אותי בתחזוקה.
*יכולת עבירות - המטרה היא טיולים עם המשפחה. שיהיה מסוגל להיכנס למדבר ולצאת, לא חייב לנצח כל מעלה וכל מדרגה. יותר חשוב שיהיה נח למשפחה.
*הוא ישמש כרכב בעיקר לטיולים (ביומיום יש רכב משפחתי ואופנוע). צריכת דלק ושימושיות יומיומית פחות מעניינים.
*לנד קרוזר נראה מתאים אבל המחירים לא הגיוניים. חשבתי על פאג'רו כאופציה - יש מי שיעיד עליו שהוא מתאים לטיולים אחרי סט מתלים כמובן?
מה דעתכם על גראנד צ'רוקי מהדגמים המרובעים? אולי טנדר יפני? פאתפיינדר? רקסטון?
אשמח לדעות ורעיונות מכם.
התמונות כדי להזכיר לעצמי שפעם הייתי ממש פעיל פה בפורום...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f248523f45.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...20755beb56.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...33c6f0c364.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...ea2125ff59.jpg
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
בימינו אלה תקציב כמו שלך(ושל עוד הרבה) נחשב "גבולי" משהו...
אם בכיוון של לנדקרוזר אתה מתפשר על שנתון נמוך יותר מהשאר ותמצא קושי בלמצוא אחד עם נתונים טובים, ואלה עם הנתונים מבקשים הרבה מעל ל"מחירון" לעיתים אפילו ללא קשר אליו כלל.
דיסקברי 3 ו- 4 כנ"ל, אין הרבה, ההיצע די נמוך ומפה זה ניגזר כנראה. לגבי אמינות- הדיעות חלוקות, הזמנת חלפים מקוריים כדאי מחו"ל, תחזוקה עצמית קצת בעייתית, אבל אפשרית לדעתי.
לגבי פג'רו- bk לטיולים פלטפורמה טובה לדעתי, אחרי הגבהה ומיגון, סט צמיגים נורמלי, נישאר נוח ויעשה את רוב המסלולים בלי בעיה.
תחזוקה- קח בחשבון 4 מתלים ניפרדים(בדומה לדיסקו), קיים מסרק הגה כמו בכל שאר המותגים באותו שנתון לדעתי, ולא תיבה שהיא כנראה יותר עמידה.
חלקי חילוף בארץ לדעתי עדיין די יקרים.
גילוי נאות- מחזיק bk שמפורסם כרגע למכירה כאן בפורום.
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
אהלן.
הייתי ממש לא מזמן באותה הדילמה...
רק ל3 אנשים ולא חמישה... ורכב שיתנהג יפה על הכביש ונוח לשימוש יומיומי..
התחבטתי בין ג'ימיני חדש (גבולי לתקציב) לגראנד ויטארה (עד 2015) ... שיכולים להכנס בתקציב שלך .. הגימיני כמובן נותן ביצועי שטח עדיפים אך נוחות נסיעה מופחתת ובוודאי לא מתאים ל5..
בסוף מתחתי תקציב כלפי מעלה ורכשתי פג'רו bk קצר (2015).
מאד מרוצה מהנוחות והעבירות (אחרי הגבהה ושדרוגי צמיגים וכו) ויתאים ל5 אם כי בקצר נפח המטען מוגבל..בדגם הארוך זה סבבה...
העבירות מצוינת ביחס לנוחות הנסיעה (לא כמו מה שהיהצלך בעבר..אבל בהחלט סביר) ונראה שעלויות התחזוקה לא יהיו בשמים אם תמצא רכב מטופל ותעזר בפורום/קבוצות למבצעי חלקי חילוף וכו...
רק שתצטרך למתוח את התקציב שלך מאד למעלה לקבל משהו במצב סביר ומשנתון לא רחוק מידי..
לנד קרוזר אין מה לדבר בכלל בתקציב כזה...או שתצטרך ללכת מאד אחורה ולהסתכן ביחידה שחוטה...
בהצלחה..
גל
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
זה מה שאני חושב:
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3946
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
מישהו מחברי האתר מוכר כעת bk 2008.
שווה בדיקה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
עם כל הכבוד לחברי האתר.
suv בן יותר מעשר הוא רכב שדורש תשומת לב ותחזוקה.
אם המחירים היום לא מספיקים לאוטו כזה, צריך להתפשר, או באמינות, או ביכולות (אני בכוונה לא כותב עבירות), או בכמות האנשים שאפשר להסיע.
לצערי במחירים האלו באמת קשה למצוא. אחרת מזמן הדיסקברי שלי היה עובר למוטי טויוטה.
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
קשה למצוא, נקודה.
אבל, לגבי התפשרות בבחירה זה עיניין של כל אחד עם עצמו.
זה לא סוד שאני שוקל לחזור לדיסקו 2, ואם זה אכן יקרה אני יודע שאני הולך לשים עוד 20k-30k ואולי יותר חוץ ממחיר הקניה על יישור קו ושיפורים כמו שאני רוצה ואוהב(ואם זה יהיה דיסקו 3 או 4 אני כבר נתון לחסדי אלוהי המחשבים והאלקטרוניקה), אבל בסוף אני יודע שברכב הזה אני שם מפתח ונוסע לאן שבא לי בלי לחשוש מכלום כמעט, כמו בכל רכב שהיה לי עד היום. אז זה לדעתי גם עיניין אישי של מי שבוחר לקנות רכב בן מעל 7-10 שנים.
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
נדב, אשמח שתסכם כאן אולי עדיף בשרשור נפרד, את נקודת מבטך במעבר מדיסקו 2 לראם ול BK ולמה אתה רוצה לחזור לדיסקו,, תודה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
5 אנשים בוגרים או 2 מבוגרים ו-3 ילדים?
אני שואל כי המושב האחורי הטנדר זה סבבה עד גיל מסויים.
בתקציב שלך יכנסו מיצובישי ודי מקס.
לא מכיר את הדי מקס אבל עד לא מזמן החזקתי האנטר 2014.
אם תחפש ידני תקבל אוטו שהוא תמורה מעולה לכסף ושכיף לטייל איתו.
את הטריטון שבא אח"כ אני פחות מכיר אבל השמועות מספרות על מנוע פחות מוצלח.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
נדב, אשמח שתסכם כאן אולי עדיף בשרשור נפרד, את נקודת מבטך במעבר מדיסקו 2 לראם ול BK ולמה אתה רוצה לחזור לדיסקו,, תודה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
לא רוצה לעשות פה מחטף, סיכום על המעבר מדיסקו לראם ועל הראם כבר יש בפורום.
לגבי החזרה לדיסקו, יהיה גם...
נקשקש בפרטי על השאר.
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
5 אנשים בוגרים או 2 מבוגרים ו-3 ילדים?
אני שואל כי המושב האחורי הטנדר זה סבבה עד גיל מסויים.
בתקציב שלך יכנסו מיצובישי ודי מקס.
לא מכיר את הדי מקס אבל עד לא מזמן החזקתי האנטר 2014.
אם תחפש ידני תקבל אוטו שהוא תמורה מעולה לכסף ושכיף לטייל איתו.
את הטריטון שבא אח"כ אני פחות מכיר אבל השמועות מספרות על מנוע פחות מוצלח.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אני זוכר מהמגנום שהיה לי שלשבת מאחורה לא היה נח ואחרי שעה באוטו כבר היו תלונות (וזה היה עוד שהיינו צעירים וגמישים...). האנטר טוב יותר?
טנדר בהחלט יכול להיות רכב טיולים אולטימטיבי.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
קשה למצוא, נקודה.
אבל, לגבי התפשרות בבחירה זה עיניין של כל אחד עם עצמו.
זה לא סוד שאני שוקל לחזור לדיסקו 2, ואם זה אכן יקרה אני יודע שאני הולך לשים עוד 20k-30k ואולי יותר חוץ ממחיר הקניה על יישור קו ושיפורים כמו שאני רוצה ואוהב(ואם זה יהיה דיסקו 3 או 4 אני כבר נתון לחסדי אלוהי המחשבים והאלקטרוניקה), אבל בסוף אני יודע שברכב הזה אני שם מפתח ונוסע לאן שבא לי בלי לחשוש מכלום כמעט, כמו בכל רכב שהיה לי עד היום. אז זה לדעתי גם עיניין אישי של מי שבוחר לקנות רכב בן מעל 7-10 שנים.
מפחד מלנד רוברים ישנים. נשמע קצת כמו הרפתקה גדולה עלי. אם כן LR, אז דיסקו 2.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
בימינו אלה תקציב כמו שלך(ושל עוד הרבה) נחשב "גבולי" משהו...
אם בכיוון של לנדקרוזר אתה מתפשר על שנתון נמוך יותר מהשאר ותמצא קושי בלמצוא אחד עם נתונים טובים, ואלה עם הנתונים מבקשים הרבה מעל ל"מחירון" לעיתים אפילו ללא קשר אליו כלל.
דיסקברי 3 ו- 4 כנ"ל, אין הרבה, ההיצע די נמוך ומפה זה ניגזר כנראה. לגבי אמינות- הדיעות חלוקות, הזמנת חלפים מקוריים כדאי מחו"ל, תחזוקה עצמית קצת בעייתית, אבל אפשרית לדעתי.
לגבי פג'רו- bk לטיולים פלטפורמה טובה לדעתי, אחרי הגבהה ומיגון, סט צמיגים נורמלי, נישאר נוח ויעשה את רוב המסלולים בלי בעיה.
תחזוקה- קח בחשבון 4 מתלים ניפרדים(בדומה לדיסקו), קיים מסרק הגה כמו בכל שאר המותגים באותו שנתון לדעתי, ולא תיבה שהיא כנראה יותר עמידה.
חלקי חילוף בארץ לדעתי עדיין די יקרים.
גילוי נאות- מחזיק bk שמפורסם כרגע למכירה כאן בפורום.
פאג'רו זה כיוון שחשבתי עליו. הייתי שמח לדעת אם הוא לא יאכזב בטיולים.
איך שדרגת את שלך לטיולים?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
igal.s
אני זוכר מהמגנום שהיה לי שלשבת מאחורה לא היה נח ואחרי שעה באוטו כבר היו תלונות (וזה היה עוד שהיינו צעירים וגמישים...). האנטר טוב יותר?
טנדר בהחלט יכול להיות רכב טיולים אולטימטיבי.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
כן, האנטר הרבה יותר טוב (גם די מקס והיילקס 2007+) אבל זה לא פאג'רו.
הילד שלי לא התלונן (להפך) אבל הוא בן 5.5
תעיף פה מבט: https://www.jeepolog.com/forums/show...%98%D7%A8-2014
זה הרכב הקודם שלי
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
כשהם יושבים בכסא בטיחות /בוסטר המושב המקורי פחות רלוונטי, אבל אח"כ כבר כן
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
igal.s
פאג'רו זה כיוון שחשבתי עליו. הייתי שמח לדעת אם הוא לא יאכזב בטיולים.
איך שדרגת את שלך לטיולים?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הגבהה ומיגון זה חובה ברכב הזה.
בדגם הדאקר מגיע עם ג'אנט 18", אז צריך צמיג טוב ובשרני כמה שאפשר במסגרת המגבלות של המידות(אצלי גודייר דוראטרק), מודה שחיפשתי לרדת לג'אנט 17"... זה חוקי ומאושר לפי היצרן כמו בדגם הפשוט יותר הדזרט.
כל השאר זה תוספות ואיבזור לפי הטעם שלך.
בינתיים הרכב לא אכזב באף טיול, כולל קצת מעלות פה ושם, הטרקשן נותן עבודה וכשצריך גם הנעילה אחורית נכנסת לפעולה.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
igal.s
מפחד מלנד רוברים ישנים. נשמע קצת כמו הרפתקה גדולה עלי. אם כן LR, אז דיסקו 2.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ברור, 2. או אחיו הגדולים ןהצעירים יותר 🤠.
ללנדרובר צריך להיתחבר, קח בחשבון(לדעתי) שהזמנת חלקים בעיקר מחו"ל ודגש על איכות גבוהה או שידרוג מעל שקיים כמעט לכל בורג.
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
אני אמנם חצי משוחד (יש לי רקסטון, אבל בשנתון ישן יותר ממה שרלוונטי עבורך)
ממה שראיתי בטיולים משותפים, רקסטון דור 3 ( מ2013 אם אני לא טועה) יכול להתאים לך.
עונה על כל מה שביקשת, זול מהמתחרים, קהילה גדולה, יש מיגונים / הגבהות ואולי גם נעילה( מלבד הטרקשן המקורי) ובסהכ ממה שמעתי מהחבר'ה שמחזיקים אותו, דיי מבסוטים.
אם יעניין אותך אחקור יותר לעומק איזה מנוע עדיף בשנתונים האלו, יש 2.0 ו2.2
בחיפוש ראשוני, לדוגמא
מצאתי מודעה ביד2 שחשבתי שתעניין אותך:
*סאנגיונג|רקסטון|2016*
https://www.yad2.co.il/s/c/e6r17x3f
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי טויוטה
אני אמנם חצי משוחד (יש לי רקסטון, אבל בשנתון ישן יותר ממה שרלוונטי עבורך)
ממה שראיתי בטיולים משותפים, רקסטון דור 3 ( מ2013 אם אני לא טועה) יכול להתאים לך.
עונה על כל מה שביקשת, זול מהמתחרים, קהילה גדולה, יש מיגונים / הגבהות ואולי גם נעילה( מלבד הטרקשן המקורי) ובסהכ ממה שמעתי מהחבר'ה שמחזיקים אותו, דיי מבסוטים.
אם יעניין אותך אחקור יותר לעומק איזה מנוע עדיף בשנתונים האלו, יש 2.0 ו2.2
בחיפוש ראשוני, לדוגמא
מצאתי מודעה ביד2 שחשבתי שתעניין אותך:
*סאנגיונג|רקסטון|2016*
https://www.yad2.co.il/s/c/e6r17x3f
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
מעניין מאוד. יש קהילה לרכב הזה? מידע ושיפורים?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
היי
כן, שלח לי בפרטי מספר ואקשר אותך עם כמה שיכולים לעזור / בעלי רכב כזה שיכולים ממקור ראשון לחוות דעתם, לצערי הם לא כאן בפורום.
קהילה לא קטנה בכלל, פחות ממוקדת ב2.9 הישן והפשוט שלי אבל בחדשים יותר כן. עוזרים המון אחד לשני באחוות אנדרדוגים משותפת.
מחפש לך במקביל הודעת סיכום שרשם אחד החבר'ה על ההבדלים הגדולים בין המנועים ושאר הרכיבים.
למיטב ידעתי יש נעילה יש לאחד מהמנועים, 2.0 או 2.2, יש כמה שנוסעים איתה כבר.
רוב האחרים נטולי הנעילה, ביצעו עדכון לטראקשן לאחרונה במורשה.
ציר ראשי בטרנספר נוטה להיגזר בנהיגה אגרסיבית / לא מותאמת לרמת העבירות של הרכב.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
תגובה: קאמבק ל-4x4 אחרי 15 שנה. מה לקנות?
אף אחד כאן לא התייחס לשאלה שלך על הגראנד שירוקי.
גילוי נאות, אני נוסע כבר על השני, ומטייל איתו (לא מספיק). עם הקודם (2012) טיילתי הרבה כולל קטעי מסלולים טכניים ומאתגרים
אתן את ה 2 גרוש שלי:
הרכב הנוח והחזק ביותר מכל הSUV שבשוק.
בתקציב שלך תוכל גם לעלות מעבר למרובע, עד מודל 2011/12 לעניות דעתי.
הדיזל פחות מומלץ, בנסועה שאתה מציג - בנזין יהיה נפלא, שקט וחזק מאוד (שתיין לא קטן).
נסיעת כביש נוחה ונעימה לאין ערוך מכל היפנים.
בשטח לא נופל מהם.
חייבים, כמובן הגבהה ומיגון מלא.
אין צורך בנעילות, מנגנון בקרת המשיכה עושה עבודה מעולה.
אמינות, בניגוד לדעה הרווחת וזו המופצת ע"י חובבי פולחן האישיות של טויוטה, לא נתקלתי בבעיות אמינות ובתקלות שונות ומשונות באוטו (סקר של משרד התחבורה הצביע על כך שאחזקת גראנד שירוקי בהיבטי מוסכים וחלקי חילוף זולה מאחזקת לנד קרוזר).
יש המוני רכבים שמעולם לא ירדו לשטח...
חשוב לוודא שאתה קונה אחד עם 4X4 והילוך כוח (תופתע, יש כאלו שאין להם).
חשוב מאוד לוודא שלא ג'אנט 20 (וגם לא ג'אנט 17 שהגיע ביבוא אישי או מאוטומקס - להם קשה למצא צמיגים) אלא ג'אנט 18.
בולמי זעזועים מכריות אוויר - הדעות חלוקות. רמת נוחות שאין שנייה לה מול אפשרות לתקלות מאוד יקרות. שיקול שלך.
אם יש לך מתבגרים בבית, עם רשיון או אוטוטו רשיון - ייבוא אישי עלול להיות בעיה בהיבט הביטוח (לא ניתן לבטח לנהג צעיר או פרמיה מאוד גבוהה).