צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
שלום לכולם!!!
לפני כמה ימים סיימתי לבנות קורקינט על מנוע, המנוע הוא של משור שרשרת סביב ה 30 40 סמ"ק (לא יותר מ3 כוח סוס אני חושב,אם זה משנה) בלי הקלאץ' הצנטרפוגלי שלו, היחס ששמתי בין המנוע לא היה מתאים וכתוצאה מכך כשהתנענו את המנוע והורדנו את הגלגל האחורי של הקורקינט לכביש כשהוא מסתובב (הנעה ישירה עם גלגלי שיניים) חלק מהציר (קראנק) של המנוע נשבר .
למזלי החלק השבור הוא רק בציר היציאה ולא בתוך המנוע, מה שקרה הוא שכל החלק של ההברגה בציר אפשר לומר נחתך ונשאר רק החלק בציר בלי ההברגה .
עכשיו השאלה שלי מה אפשר לעשות כדי להחזיר את הציר השבור או לעשות משהו אחר כדי שהמנוע ישוב להיות כמו שהיה והכוונה שלי ציר בהמשך עם הברגה עליו ובנוגע ליחס נכון אני כבר יודע מה לעשות .
מקווה שתוכלו לעזור לי,
תודה,
אבי .
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
יש סיכוי שמישהו יוכל לעזור לך, הסיכוי יגדל בהמון אם תצלם את הבעייה מכל הכיוונים ותעלה כאן תמונות.
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
אני ינסה להשיג מצלמה כדי לצלם את זה אבל אני חושב שהסברתי דיי טוב...
בוא נגיד הציר הוא ככה:
========----
= זה הציר החלק שיוצא מהמנוע
- זה המשך הציר אבל החלק שיש בו הברגה...
החלק של ה= יוצא מהמנוע
הכוונה שלי זה שנשאר לי עכשיו ========
החלק שנשבר ממש נחתך...
הכוונה שלי היא אולי אפשר לעשות לחלק מהציר שנשאר הברגה ואז בעזרת אום רחב לחבר גם את ההברגה שנשברה מהציר ומקסימום לחזק בפיק או ממש לרתך אותו שלא יזוז...
השאלה אם אפשר לעשות הברגה לציר שנשאר ואם זה בכלל יחזיק...
או שבכלל יש פתרון יותר טוב ?
שוב, אני מקווה שאני יוכל להשיג מצלמה ואז כל העניין יהיה יותר ברור...
אבי .
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
לא, אי אפשר.
הציר שנגזר לא ניתן לריתוך בלי טיפול אח"כ, והוא אף פעם לא יהיה חזק כמו המקורי.
בכל מקרה יהיה צורך לפרק את הציר מהמנוע, כך שכבר עדיף להחליף אותו בחדש.
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
להחליף את הציר בחדש זה לא כל כך כדאי כי קראנקשפט כזה עולה לא מעט...
הנה התמונות:
הציר הגזור:
החלק עם הגלגל שיניים שהתברג על הציר (באמצע הציר עם ההברגה שנחתך...):
2 קבצים מצורפים
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי trance_master
להחליף את הציר בחדש זה לא כל כך כדאי כי קראנקשפט כזה עולה לא מעט...
הנה התמונות:
הציר הגזור:
החלק עם הגלגל שיניים שהתברג על הציר (באמצע הציר עם ההברגה שנחתך...):
אני רואה שאין אפשרות עריכה אז הנה התמונות ...
הציר הגזור:
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tachmentid=967
החלק שנחתך:
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tachmentid=968
תודה לעוזרים,
אבי.
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
אפשר לתקן את זה, לפחות באותו חוזק נמוך שהיה לזה לפני כן... תגיד לי, הדבר הזה הוא מקורי או שזה כבר עבר קצת עבודה? החלק שאתה מחזיק ביד, שנראה כמו ספייסר בין ציר הקראנק לגלגל השיניים אני מתכוון, גם ככה החיבור בינו לבין הקראנק די עלוב ולא מפתיע שנשבר...
יש הרבה כיוונים לתיקון, למשל, לחרוט הברגות חדשות נוספות על ציר הקראנק, ולחרוט שוב את החלק שמחזיק את גלגל השיניים כך שיהיה ארוך יותר בהתאמה. תגיע לאותה איכות (לא גבוהה כאמור) שהיתה שם לפני זה.
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
החלק שהחזקתי ביד זה קסטה שפורקו ממנה כל הגלגל שיניים חוץ מה2 ההכי קטנים שהם תפוסים בנפרד , זה ארוך כי לא רצינו לחתוך שלא יאבד מהאיזון .
החלק בעל שלוש הצלעות וחור באמצע הוא חלק שמתלבש בהברגה הפוכה לציר המנוע ומה שרואים בתוכו זה ההברגה שנשברה...
הציר עצמו לא עבר כל טיפול או משהו, הציר היה אורגינלי ולא עברו בו שינויים .
מה שאני חושב כדי להקטין את הלחץ זה לעשות במקום גלגלי שיניים והנעה ישירה, לעשות קלאץ' רצועה(העברה ע"י פולים ורצועה קצת יותר גדולה ולמתוח אותה ע"י מותחן שנשלט ידנית)
יחס טוב אני ישיג ע"י בניית פולי מפרזול ובמקרה שלי חשבתי ואחרי ייעוץ עם חבר שמבין זה או ללכת על שני שייבות קונוסיות מה שייצור מין צורה כזאת >< או לעשות שייבה אום שייבה ולרתך את כל זה לציר המנוע...
החלק שנשאר מהציר שבמנוע הוא בסביבות ה3 סנטימטר ככה שלפי דעתי כדאי לחרוט לו הברגה ולהאריך אותו...
מה אתם אומרים על כל הרעיון שלי ?
תודה על העזרה ,
אבי .
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
"קסטה" ???
בעוונתי, לא ברור לי על מה אתה מדבר...
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
קסטה זה הגלג"שים האחוריים באופנים עם הילוכים.
אני חושב שלזה הוא התכוון
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי nirzi3
קסטה זה הגלג"שים האחוריים באופנים עם הילוכים.
אני חושב שלזה הוא התכוון
כן לזה התכוונתי בדיוק .
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
יש לי עוד שאלה- האם מחרוקות יעשו הברגה על ציר מהחומר הזה או שאני יהיה חייב ללכת לחרט ?
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי trance_master
יש לי עוד שאלה- האם מחרוקות יעשו הברגה על ציר מהחומר הזה או שאני יהיה חייב ללכת לחרט ?
אף אחד לא יכול לעזור לי בקשר לרעיון הזה ?
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי trance_master
יש לי עוד שאלה- האם מחרוקות יעשו הברגה על ציר מהחומר הזה או שאני יהיה חייב ללכת לחרט ?
אכן כן, מחרוקת יכולה לעשות את העבודה...
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
תודה על העזרה !
עלה לי עוד רעיון כשראיתי באחד השרשורים פה על להשיג או לחרוט שרוול שיתלבש בול על הציר ולרתך אותו לציר ולהוסיף לו את ההברגה...
מה נראה לכם יותר עמיד ? הרעיון עם השרוול או ליצור הברגה ?
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
ככל הנראה הבעייה היא בסיסית ולא מקומית ואם תפתור אותה במקום השבר, יש סיכוי שהציר ישבר במקום אחר.
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי רפי אבידן
ככל הנראה הבעייה היא בסיסית ולא מקומית ואם תפתור אותה במקום השבר, יש סיכוי שהציר ישבר במקום אחר.
מה שגרם לשבירה הוא יחס לא נכון בכלל והייתה העברה של גלגלי שיניים בלי קלאץ'...
מה גם שאני מתכנן עכשיו לעשות עם פולים ורצועה, דבר שיפחית את העומס על המנוע והפעם גם ביחס טוב שלא יווצרו בעיות....
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
הקפצה...
בבקשה עזרו לי עם העניין הזה...
אתם הפורום הטכני היחידי שאני תופס ממנו...
האופציות שעומדות לפני הם :
-לרתך פולי על הציר כמו שהוא (נאמר לי שצריך אלקטרודה ליציקה) .
-לרתך/לחבר שרוול על הציר הזה ועל השרוול לרתך פולי .
-ליצור הברגה על הציר ולחבר לו ציר מאריך או משהו בסגנון .
איזו אופציה תהיה יותר חזקה ?
יש אפשרות יותר טובה שלא הזכרתי ?
רוב הסיכויים שהציר לא ישבר שוב, הוא נשבר כתוצאה מהיחס העברה הלא נכון שהיה שם...
תודה,
אבי .
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
כדי לנסות למנוע את השבר פעם נוספת
וכדי לנסות לחזק את הציר ( לא ברור מה יש לציר בתוך החיבור לממסרה )
ומאחר ויש לך אורך ציר מספיק
אני הייתי מאריך את הציר על ידי ציר חלול שיתלבש על הציר הקיים הציר יהיה מספיק ארוך
כך שניתן יהיה לעגן אותו על ידי תושבת ומיסב שיש לבנות מהצד ולחבר אותו לגוף המנוע (לא לשילדה )
את קדח הציר יש לעשות באפיצות ( ההפרש בין הקטרים ) כך שאת ציר המנוע ( השבור )
יש לקרר על ידי התזת CO ( מטף כיבוי CO יעשה את העבודה )
ואת הציר המאריך יש לחמם ( על פלאטה חימום כ 250-300 מעלות )
ואז מלביש אותם אחד בתוך השני
כאשר הם יתקררו ( כמה דקות )
לא ניתן יהיה להפריד בינהם יותר .
****
בהצלחה
****
איציק
חוזר: צריך עזרה בנוגע לציר מנוע שנשבר...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי איציק - 4X6ZH
כדי לנסות למנוע את השבר פעם נוספת
וכדי לנסות לחזק את הציר ( לא ברור מה יש לציר בתוך החיבור לממסרה )
ומאחר ויש לך אורך ציר מספיק
אני הייתי מאריך את הציר על ידי ציר חלול שיתלבש על הציר הקיים הציר יהיה מספיק ארוך
כך שניתן יהיה לעגן אותו על ידי תושבת ומיסב שיש לבנות מהצד ולחבר אותו לגוף המנוע (לא לשילדה )
את קדח הציר יש לעשות באפיצות ( ההפרש בין הקטרים ) כך שאת ציר המנוע ( השבור )
יש לקרר על ידי התזת CO ( מטף כיבוי CO יעשה את העבודה )
ואת הציר המאריך יש לחמם ( על פלאטה חימום כ 250-300 מעלות )
ואז מלביש אותם אחד בתוך השני
כאשר הם יתקררו ( כמה דקות )
לא ניתן יהיה להפריד בינהם יותר .
****
בהצלחה
****
איציק
תאמת זה קצת מסובך לי ואני מעדיף להתעסק עם כמה שפחות דברים חמים ליד המנוע בכל זאת זה דלק...
אבל הרעיון של המייסב יכול להיות טוב .
כנראה שאני יקח ציר חלול כמו שאמרת שישב בדיוק על הציר ונצמיד אותו בעזרת חבק כל שהוא (יש לך ררעיון?) ובסוף הציר החלול יהיה מייסב .
תודה על העזרה,
אבי.