-
פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
היי חברים;
שוקל בזהירות את הרעיון לקנות את הנ"ל, או דומה לו. רעיון מטופש?
מיועד לשימוש כביש ושבילים מתון, לא תחליף לדיסקו.
נראה לי שרבע מיליון קילומטרים זה הרבה מאוד, אפילו לסובארו מתוחזק היטב. מה דעתכם?
באופן נורמלי לא הייתי קונה אוטו כזה, אבל אחרי דיסקברי עם 375, זה כמעט נחשב לאוטו חדש...
האמנם הם אמינים גם אחרי 200,000 ק"מ?
ואם הולך מנוע; כמה עולה להחליף מפירוק?
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
אמנם דיברנו בפרטי (וגילוי נאות, המוכר חבר שלי) אבל אשתף כאן:
מה צפי השימוש המיועד אצלך? כמה קשה הרכב יעבוד וכמה קמ בשנה?
אם הרכב כחבילה במצב טוב ומרגיש מטופל ואהוב, והמנוע נבדק על ידי מוסך אמין עליך (לא מעון גנרי) - לא הייתי מודאג אם המחיר הוגן, מנועים בימינו כמעט לא הולכים על בלאי אלא על כשל במערכת מסביב (קירור) ואבחון מאוחר, או בעייה של תכנון הנדסי לוקה שמתגלית די מוקדם.
Asaf-a
אסף.א
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
בעיני השאלה הנכונה יותר היא כמה עולה אוברול, לא כמה עולה מנוע מפירוק ...
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
235 זה לא מעט, זה גם ממש לא כזה הרבה.
בחיאת, ה"אנגלי הלא-אמין" שלך כבר עם 375,000 והכל טוב. אז למה לפחד מיפני? הרי "ידוע" לכל חכמי הפייסבוק שיפנים לא מתקלקלים לעולם?...
כן, הם אמינים. אם כבר לפחד ממשהו, זה מהגיר הרציף....
אם הרכב מטופל והמחיר אטרקטיבי והאוטו אשכרה מיועד לשימוש ולא כדי למכור ברווח אחרי שעתיים, ממש לא הייתי חושש ממנו.
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
היי אסף;
אני מודע למה שכתבת (ואמנם דיברנו על זה), אבל השאלה שלי הייתה מה ניסיונם של חברי פורום.
הסיכויים שארכוש עכשיו רכב כזה (או את זה...) לא גדולים, אבל אני חושב קצת קדימה.
השאלה היא מה רמת השלווה שיכולה להיות לי עם קילומטרז' כזה, כי אני משער שלא קשה למצוא ק"מ נמוך יותר - אם יש סבלנות, ולי לא בוער כלום. מצד שני, האוטו הסציפי נראה נקי וגם להמלצה שלך יש ערך...
ומה מחיר הטעות, עם מנוע דורש החלפה או שיפוץ.
- - - Updated - - -
תודה לאריות הפורום, אולי אנסה לעשות סיבוב באוטו, להרגיש דרך הישבן זה הכי טוב
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
רכב זה לא רק מנוע.
עוד הרבה מכלולים וברגים עברו את ה 235,000ֶ האלה, בלי קשר לאמינות ולחוזי עתידות.
אם זה מתאים לך,ֶ רק אתה יודע.
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
2012 רובם לדעתי לפני עידן הגיר הרציף
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
2012 זה דור 3 עם גיר פלנטארי. ב2013 היה החלפת דור לגיר רציף.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
למיטב זכרוני 2012 זה כבר דור 4 עם גיר רציף.
תן תמונה של האוטו ואגיד לך איזה גיר יש לו.
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
2011 ששווקו ב 2012 , היו עם פלנטרי.
לקראת סוף 2012 החלו לשווק את ה CVT
כך שב 2012 יש גם וגם.
בקיצור,
כמו שאמר דרור, לזהות חיצונית אם דור 4 או 5
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
3 או 4.
דור 5 זה הפורסטר הנוכחי. הגיע החל מסוף 2018
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
3 או 4.
דור 5 זה הפורסטר הנוכחי. הגיע החל מסוף 2018
צודק !
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רמי גלבוע
נראה לי שרבע מיליון קילומטרים זה הרבה מאוד, אפילו לסובארו מתוחזק היטב. מה דעתכם?
האמנם הם אמינים גם אחרי 200,000 ק"מ?
ואם הולך מנוע; כמה עולה להחליף מפירוק?
אתן לך תשובה חלקית,
אומנם לא פורסטר, אבל אני מחזיק B4 מודל 2007 נושק ל 200 אלף קמ'.
המנוע והגיר מהזן הישן והטוב, אצלי מתנהגים כמו ברכב חדש.
חשוב מאד לבצע טיימיניג בזמן כולל החלפת מותחן.
למקרה הצורך,
המנועים הללו מאד נפוצים בפירוקיות , לכן מעריך שהם לא יקרים.
רענן
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
כמו שאמרו, המנוע זו הבעיה האחרונה. אבל מדובר ברכב נפוץ מאד, בארץ ובעולם כך שיש הרבה ידע ושוק חלפים.
בכלל, מדובר ברכב שאמור להיות זול יחסית,
אז הנפילה לא גדולה ויש כמה גורואים טובים מאד בקהילה אם אתה לא רוצה/יכול לטפל בעצמך.
מבפנים הוא יחסית מרווח עם תא מטען נפלא
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
מדובר על דור3 , פלנטרי, גלגלי 16״.
זה הדגם המוצלח בעיני
Asaf-a
אסף.א
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
כל דגמי הפורסטר מודל 2012 הם עם גיר פלנטרי. הרציף נכנס ב2013, אם כי ניתן למצוא פורסטרים בודדים ממודל 2013 עם גיר פלנטרי. כנראה התבלבלתם עם דגמי סובארו אחרים, שם אכן הגיר הרציף קיים משנים מוקדמות יותר.
לגבי השאלה של פותח השרשור - אני אומנם עם מנוע קצת שונה מהדגם ששאלת עליו (בשנת 2011 המנוע הוחלף מדגם EJ לגם FB) אבל בגזרת המנוע לא היו לי הפתעות. כן היה לי נזק לשסתומים אבל זה בגלל מערכת גז שלא כוונה כראוי ולא נתקלתי בנזק כזה במנועים בלי גז.
הפורסטר דור 3 שלי עם 280,000 ק"מ, 110,000 מהם אני עשיתי.
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
חד משמעית, פורסטר דור 4 (גיר רציף) הושק בעולם ב-2012. מתי הגיע לישראל ו"עלה לכביש" - זה כבר סיפור שונה.
השתתפנו בהשקה שלו במכתש רמון. אי אז בימים שמעלה נוח היה שביל ג'יפונים לגיטימי. המבחן שפורסם כאן בג'יפולוג הוא מפברואר 2013 - אז מין הסתם האירוע התקיים כנראה כמה ימים קודם לכן. לכן בישראל הדגם נחשב ל"2013" גם אם יוצר ב-2012.
לגבי מנועי EJ מול FB - בגרסאות 2 ליטר, ההספק זהה (150 כ"ס) ה-EJ ידוע כזללן דלק, לעומתו FB (שנמצא בפורסטר דור 3 החל ממתיחת הפנים של-2011 וממשיך לדור 4) ידוע כזללן שמן....
בגזרת הגירים, 4 מהירויות פלנטרי אהבל שלא מפחד משטח, מול רציף CVT עם "6 מהירויות" מאוד חלק על הכביש, עם פוטנציאל לחסכון יחסי בדלק אבל גם להתחממות במאמצים בשטח והורדת כוח לגלגלים מאוד בעייתית (בלשון המעטה) במצבי אחיזה גבולית - תבחרו מה אתם מעדיפים.
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
אם אכן התקציב 55אש"ח והרכב הוא פורסטר, יש היצע טוב יותר (על הנייר) ביד 2.
יש בלוחות רכבים יד ראשונה ושנייה עם 130-150אק"מ משנתונים 2011-2012..
-
תגובה: פורסטר 2012 עם 235,000 קילומטרים - שווה להתעסק?
וכך גם אאוטבק, שזה הרבה יותר רכב..
אגב, היה ריקול לגיר בשנתונים הללו, חשוב לבדוק אם בוצע. זה יחסוך כמה גרושים
Sent from my HD1903 using Tapatalk