-
דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
מעביר את השאלה למקום הראוי לה: עד איזה מהירות אתם מרגישים בנוח לנסוע בLOW לאורך זמן?
בדיוק היה לנו את הדיון הזה בטיול האחרון, אשמח להבין יותר את הטיעון של בלאי מוגבר בטרנספר.
מנוע דיזל TDV6 ביריון שאוהב לחיות ב2000 סל"ד, ותיבת 8 הילוכים שמאפשרת נסיעה נעימה בLOW עד 50 קמ"ש ואפילו מעבר.
בכל שביל שבו יש צורך להאט מדי פעם כדי לעבור איזה ערוץ או עליה קטנה, אני שם LOW על ההתחלה ומחזיר לHIGH רק ביציאה - זה חוסך את הקטע של לעצור לפני ואחרי מעברים כאלה כדי להכניס ולהוציא מ LOW.
הלוגיקה היא שהLOW מקל על הגיר וממיר המומנט בקטעים האיטיים, ובקטעים המהירים המנוע מפמפם לו בנחת סביב ה2000 סל"ד בזכות האוברדרייב של ההילוכים העליונים. ובתור בונוס בלאי מופחת במנגנון השילוב החשמלי של הLOW.
תכלס יש טיולים שלמים שאני מעביר לLOW במכשול הראשון ומחזיר לHIGH רק ביציאה לכביש - נוח להפליא ומייצר נסיעה זורמת.
ואז זרקו לי את הטיעון הזה של בלאי מוגבר בטרנספר.
האם בהינתן סיגנון הנהיגה האמור למעלה הטרנספר "מתבלה יותר" בLOW לעומת HIGH, ואם כן באיזה אופן בדיוק?
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
אתה 100 אחוז.. הנסיעה ב low בשטח לדעתי עדיפה, גם לגיר, חוץ מקטעים מהירים ארוכים כמובן.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
אין בלאי בlow. סתם מיתוס.
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכה100
עד איזה מהירות אתם מרגישים בנוח לנסוע בLOW לאורך זמן?
תכלס יש טיולים שלמים שאני מעביר לLOW במכשול הראשון ומחזיר לHIGH רק ביציאה לכביש - נוח להפליא ומייצר נסיעה זורמת.
ואז זרקו לי את הטיעון הזה של בלאי מוגבר בטרנספר.
האם בהינתן סיגנון הנהיגה האמור למעלה הטרנספר "מתבלה יותר" בLOW לעומת HIGH, ואם כן באיזה אופן בדיוק?
נניח שהמהירות הסופית / הממוצעת ברוב הזמן היא סביב 40 קמ"ש. (סתם הנחה, יכול להיות גם 30 או 50)
סל"ד מנוע סביב 1600 / 1800.
בהינתן ששני אלה זהים - ברור שנסיעה במצב LOW עדיפה. השליטה ברכב קלה ומדויקת יותר, אין שום צורך בהעברה ל - HIGH אם המהירות הסופית מושגת בהילוך גבוה לכאורה. אז תיסע ברביעי LOW ולא בראשון או שני HIGH. המהירות בין 0 ל - 40 מחולקת ליותר קטעי הילוכים. זה הכל.
אין שום בלאי 'מואץ' לטרנספר. כל הסיפור הוא התאמה של מצב התיבה למהירות הנסיעה בשדה וסגנון הנהיגה.
ברור שבשבילי קק"ל / דרכים כבושות / נסיעה מהירה, יותר מתאים מצב תיבה HIGH כי המהירות הסופית והממוצעת גבוהה יותר מזה שמושג בהילוך הגבוה במצב LOW וכמובן השליטה ברכב קלה יותר מבשטח טכני.
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
אין בלאי בlow. סתם מיתוס.
נכון למעט בטרנספרי TOD, שם יש בלאי מוגבר ב-low (כי ב-high הפרונט לא משולב אם אין החלקה/התחפרות, וב-low הפרונט משולב, כלומר הקלאץ לא נשלט על ידי המחשב ומשולב תמיד).
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכה100
עד איזה מהירות אתם מרגישים בנוח לנסוע בLOW לאורך זמן?
?
כל עוד המנוע לא צורח..
בגד״ש ״לימדו״ שאם הגעת להילוך הכי גבוה, אז היית צריך לעבור לתחום הגבוה בתיבה.
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
grand
אתה 100 אחוז.. הנסיעה ב low בשטח לדעתי עדיפה, גם לגיר, חוץ מקטעים מהירים ארוכים כמובן.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
+1.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
נכון למעט בטרנספרי TOD, שם יש בלאי מוגבר ב-low (כי ב-high הפרונט לא משולב אם אין החלקה/התחפרות, וב-low הפרונט משולב, כלומר הקלאץ לא נשלט על ידי המחשב ומשולב תמיד).
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אתה מערבב קצת, יש רכבים שהם 4x4 קבוע כמו הרכב הנ"ל(לנדרובר דיסקברי) ועוד כמוהו, ואז אין קשר בכלל לבלאי של הנעה קידמית כי היא קבוע משולבת והבחירה היא רק בין high ל low.
ועכשיו ל TOD, בתיבה של borgwarner בשילוב ל high השילוב מתבצע ע"י קלאצ'ים ודיסקיות ועוד כמה רכיבים, שגם שם יש שחיקה, בשילוב ל low הוא עובד על שרשרת וגלגל"שים, וגם שם תהיה שחיקה, אז באופן כללי אין הבדל במה תבחר לשלב בטרנספר tod כי בשתי המצבים הם ברי שחיקה ביחס הרבה יותר גבוה לטרנספר שהוא בנוי רק מגלגלי שיניים כמו בדיסקברי(לדעתי בריינג' יש טרנספר tod).
היו אצלי 2 כאלה TOD מפורקים על השולחן, באחד הלך הקויל אלקטרומגנטי שהמחיר שלו עלה אז כמו טרנספר מפירוק, ובשני הלכה שרשרת והיה קופץ ב low תחת עומס.
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
אולי לא הייתי ברור,
התייחסתי לאמירה הגורפת של חנן, שנכונה באופן כללי, כמובן גם ב-4×4 קבוע. אבל בטרנספר TOD, שבו ב- high 4×4 ההנעה הקדמית משולבת כשיש הפרש מהירויות בין דרייבשאפט קדמי לאחורי, המשמעות היא שלמרות שה-4×4 לכאורה משולב, בפועל הוא משתלב רק כשיש צורך, על ידי הקלאץ'. המשמעות היא שמסלול כמו נניח נקרות, של עשרות ק"מ בשביל קל, ההנעה הקדמית בכלל לא משולבת ביותר מ-90% מהדרך (למרות שלכאורה הרכב ב-4×4) כלומר חסכון בבלאי של ההנעה הקדמית, כי אין עומס. לעומת נסיעה של אותו מסלול ב-low שהמשמעות היא שילוב תמידי והבלאי בהתאם.
לגבי השרשרת, אותו עיקרון. גם ב-low וגם ב-high השרשרת מעבירה את הכוח לדרייבשאפט הקדמי, הבלאי שלה יהיה יותר גדול ב-low בגלל אותה סיבה: ב-low הקלאץ' משולב כל הזמן, כלומר השרשרת נושאת בעומס רצוף. ב-high, השרשרת מסתובבת כל הזמן אבל אין עליה עומס כשהקלאץ' לא משולב.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
מסלול כמו נניח נקרות, של עשרות ק"מ בשביל קל, ההנעה הקדמית בכלל לא משולבת ביותר מ-90% מהדרך (למרות שלכאורה הרכב ב-4×4) כלומר חסכון בבלאי של ההנעה הקדמית, כי אין עומ
כוונה מובנת הדוגמא לא מייצגת..
טעות נפוצה להניח שזה מסלול קל למערכת ההנעה.
תשתית הוואדי, החומר סחף, לא מלוכד, מה שמוביל להחלקה מתמשכת בין ימין-שמאל, ואם ההינע הקדמי אינו מחובר קשיח/דיפ מרכזי פתוחה אז גם קדימה אחורה.
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
כוונה מובנת הדוגמא לא מייצגת..
טעות נפוצה להניח שזה מסלול קל למערכת ההנעה.
תשתית הוואדי, החומר סחף, לא מלוכד, מה שמוביל להחלקה מתמשכת בין ימין-שמאל, ואם ההינע הקדמי אינו מחובר קשיח/דיפ מרכזי פתוחה אז גם קדימה אחורה.
++1
לרכבים מסויימים, בקצבים גבוהים, הנקרות מאוד קשה וגורם להתחממות של הרכב.
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
יש פיצ'ר מובנה ב dna של הגיפאי הגברי המסוקס שלא צריך low הרכב חזק וגיבור עושה הכל ב high.. נשבע לכם נתקל בזה כל הזמן..
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
העיקר שהכוונה מובנת [emoji16]
וקצבים גבוהים כמובן לא רלוונטיים לנסיעה ב-low, אני מדבר על טיול שיוט נינוח.
לגבי ההתחממות, יש כמה גורמים אפשריים, השביל הוא לא אחד מהם [emoji4]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
אהוד, מה שניסיתי להסביר זה ש tod משולב יש בלאי מובנה כתוצאה מקלאצ'ים ודיסקיות ב high וב- low בשרשרת, שלא כמו טרנספר סטנדרטי.
גם אם אתה משלב high וחושב שהמערכת לא משלבת את הפרונט, אז תרשה לי- היא כן משלבת, כי כשאתה יורד מאספלט המערכת מזהה "החלקה" בין אחורה לקדימה מיידית.
בטרופר למשל יש נורות חיווי בשלושה מצבים- 15%/30%/50% שילוב.
כשהיה לי טרופר tod נעול קדימה אוטומטית הרגשתי את אחוזי השילוב יופי.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
grand
יש פיצ'ר מובנה ב dna של הגיפאי הגברי המסוקס שלא צריך low הרכב חזק וגיבור עושה הכל ב high.. נשבע לכם נתקל בזה כל הזמן..
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
+1
תעשה כמוני- תגיד להם שיקנו "suv אמיתי"
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
נדב אני מסכים איתך, הקלאץ' כמובן מוסיף מורכבות ופוטנציאל לבלאי. למרות שאצלי לא נתקלתי בבעיה מעולם (יש לי כמה רכבים עם TOD, עם מעל 400k קמ כל אחד).
אבל אני באמת נוסע מאד עדין, אז אולי אני לא דוגמא.
אצלי אין מנורות אחוזי שילוב וזה מעניין, ברכב היומיומי שלי יש לי נעילה קדמית אוטומטית ואני בהחלט מרגיש הבדל בשילוב הקדמית בין high ל-low, ב-low ההגה כבד תמיד, ב-high לא. אבל אין לי מושג לגבי האחוזים, ואם אתה אומר שאיך שאתה יורד מהכביש מיד יש שילוב, אני כמובן מאמין לך. לא חשבתי שזה קורה בכל נסיעה בשביל קל או קק"ל.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
העיקר שהכוונה מובנת [emoji16]
וקצבים גבוהים כמובן לא רלוונטיים לנסיעה ב-low, אני מדבר על טיול שיוט נינוח.
לגבי ההתחממות, יש כמה גורמים אפשריים, השביל הוא לא אחד מהם [emoji4]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
כל הכוונה היתה לחזק את מה שדורון כתב, מבחינת רכבת ההנעה, הנקרות הוא לא מסלול קל , והרבה טועים בזה.
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
נדב ואהוד,
דווקא בטרופר עם TOD אני ממליץ לא לנסוע בשטח ב HIGH.
פשוט הקלאצים בטרנספר כל הזמן תחת חיכוך משתנה (בהתאם למשיכה של האלקטרומגנט).
ב LOW יש נעילה מכנית לכל הקלאצים .
לגבי השרשרת,
לדעתי ב LOW היא פחות נשחקת כי אין לה את כל שינויי העברת הכוח שמבצע האלקטרומגנט בעזרת הקלאצים.
רענן
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
ברכב עם TOD אין לתיבה אפשרות לחיבור מלא כמו נעילת דיפ מרכזי?
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
תודה לכל המגיבים ולדיון המעניין שהתפתח, שיהיה סופ"ש מעולה!
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
העיקר לגבי ההתחממות, יש כמה גורמים אפשריים, השביל הוא לא אחד מהם [emoji4]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
העומס שתווואי השטח מייצר תורם לזה משמעותית.
וזה החידוד היה בהקשר לנושא השרשור.
משהו שחזר כאן גם בתגובות נוספות, של הטעות לחשוב ש״אני עובר כאן גם בהנעה אחורית/מצב גבוה״ ולהמשיך לנסוע כך מרחקים בשטח.
גם לא חייבים לנסוע מהר כדי שזה יתפתח.
בקיץ, בטווח אמצע היום, הקרקע משחררת חום רב כלפי מעלה, והגיר מתקשה לפנות חום.
אז הנעה במצב גבוה+עומס שלא מודעים אליו+קרינה מהקרקע=חימום הגיר/מנוע ובלאי.
-
תגובה: דיסקברי 4: LOW או HIGH, זו השאלה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
ברכב עם TOD אין לתיבה אפשרות לחיבור מלא כמו נעילת דיפ מרכזי?
החיבור מלא ב-low,
ב- high דרך הקלאץ'
Sent from my SM-J710F using Tapatalk