4 קבצים מצורפים
החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
בשרשור הזה אשתף בפרויקט של השמשת כננת ישנה והתקנה סמויה בפגוש מקורי של היילקס מודרני.
על הג'יפ שאני משפץ הגיעה כננת וורן M8000 ישנה, כננת עם גשר. היא יושבת על המדף כבר כמה שנים. רצה הגורל ולאחד מגולשי הפורום הזה, ישבה כננת וורן ישנה, בלי גשר, על המדף. עשינו את הדבר המתבקש - עסקת חתולים וכלבים. הוא לקח את הנבלה במצב לא ידוע שלי ואני לקחתי בתמורה את הנבלה במצב לא ידוע שלו, מתוך כוונה להתקין אותה בהתקנה סמויה בטנדר שלי.
בחיבור ראשון למצבר, הכננת כמובן לא הגיבה. לא באמת מפתיע בשביל משהו בן לפחות 20 שנה, שעמד במחסן פתוח במשך פרק זמן לא ידוע. כדי לראות איפה הבעייה, קודם כל בדיקה של הכננת עצמה:
https://www.youtube.com/shorts/Xt8taY54CMY
חיבור מינוס למצבר. חיבור הדק A (עוגן) לאחד משני ההדקים F1 או F2. פלוס מהמצבר להדק השני. הכננת עובדת. והחלפה, גם בכיוון השני עובדת. לפי המומחה, שאתם מכירים כYoavR, זה טוב, ואין יותר מדי מה להתעמק בכננת מעבר לזה.
השלב הבא, פרוק תיבת הפיקוד ובדיקה של כל סולנויד בנפרד:
https://youtube.com/shorts/CV6bkJqMH-8?feature=share
עם מגעים טובים ונקיים, כולם עובדים.
שלב הבא, ניקוי כל המגעים, שיוף גשרי הנחושת, וכו.
לפני:
קובץ מצורף 142803
באמצע:
קובץ מצורף 142805
ובסוף כולל צבע חדש לבסיס של הקופסא:
קובץ מצורף 142804
בשלב הזה, העסק כמעט עובד - מה שמזייף זה הקונקטור המקורי של השלט. גם זה לא מפתיע את המומחה. השלט עצמו גם שחוט, הכבל עם הרבה קרעים ואיזולירבנד. את הבעיה הזאת אני מתכנן לפתור יותר מאוחר בשלב ההתקנה.
קובץ מצורף 142806
12 קבצים מצורפים
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
ברכבים מודרניים כמו ההיילקס המדובר, בחזית הרכב יש פגוש פלסטיק גדול מאד שרובו נפח אויר ריק. הסיבה לעיצובים האלו היא למזער את הנזק בעת פגיעה בהולכי רגל. אפשר וחוקי להחליף את הפגוש המקורי בפגוש מתכת יעודי שיכיל את הכננת. אפשר ומקובל באותה מידה להתקין את הכננת מאחורי הפגוש הקדמי, מקום לא חסר שם.
התקנה "סמויה" בתוך פגוש מקורי משמרת במידה רבה את התכנון הבטיחותי המקורי בפגיעה בהולכי רגל. כנראה פחות בפגיעה חזיתית של ממש, שאז מאחורי החזית בכל זאת נמצאת כננת. אבל כן בפגיעה צידית איפה שהגמישות של הפגוש המקורי נשמרת. התקנה סמויה זולה יותר מבחינת חלקים - מגש תקני להתקנה כזאת עולה סדר גודל של 1800-2000 שקלים. פגוש מתכת תחליפי שלם עולה יותר, סדר גודל של 4000-5000 שקלים. שיקול נוסף הוא אסטטי - אפשר לשמור על המראה המקורי, לטוב ולרע. ואפשר לחדש במראה של פגוש מתכת חדש. לצערי, לא נתקלתי לא בארץ ולא ברחבי הרשת בפגוש תחליפי לטויוטה היילקס מהדגם שלי שנראה טוב. אז בנוסף לזה שהתקנה סמויה נראית טוב יותר, היא גם זולה יותר, וגם בטיחותית יותר עבור הולכי הרגל - זה מה שהחלטתי לעשות.
כאן נכנס עניין של מורכבות ההתקנה, ואחרי שגמרתי את העבודה, אני יכול להגיד שמדובר על כלבת. לא הכננת, ולא המתקן הדי סטנדרטי שמחבר אותה לשלדה - זה קלי קלות. אבל פגוש הפלסטיק המקורי, שנתפס עם כל מיני קליפסים וטאבים וחתיכות פלסטיק - זה חרא אמיתי. אני בהחלט מבין למה מתקינים יעדיפו תמיד לתלוש אותו להתקין פגוש מתכת חליפי - רווח גדול יותר על הפגוש עצמו, והרבה פחות עבודה. זה יהיה בולט און. ומסקנה נוספת - גם אם אתם הולכים על התקנה סמויה - עדיף ללכת לסדנא או פחח שביצע את זה כמה פעמים. הפגוש המקורי לא סלחן לטעויות, ולא אוהב לעבור פרוק והרכבה יותר מדי פעמים. זה נגמר בעזרה של כמה ברגי פח-פח.
קובץ מצורף 142825
קובץ מצורף 142826
קובץ מצורף 142828
המתקן הוא מודולרי מתוצרת מקומית וקניתי אותו מהמלאי בהנפלד. זהה לו נמכר באספיר. יש מתקנים כאלו גם בהזמנה מאיביי מארופה אבל המשלוח הופך את הקנייה בארץ לכדאית יותר, ויותר חשוב, מאפשרת קבלת אישור מתקין מסודר בלי קומבינות.
קובץ מצורף 142827
פרוק הפגוש כליל המקורי קליל, יש הוראות וסרטוני יוטיוב רבים. הרכבת המגש קלה - המגש מתחבר עם ברגים לחורים מקוריים בשלדה, לא צריך לקדוח או לגעת בשלדה בכלל. נתקלתי בבעייה של ממשק עם מיגון ARB שמותקן אצלי, שהתחרה על כמה מהחורים עם המגש שבא עם פלטת מיגון בילט-אין. זה אילץ אותי להשתמש בדיסק פעם ראשונה אבל בקטנה . בעייה רצינית יותר הייתה עם הממשק של חזית המתקן עם הפגוש. זה איפה שההתקנה מתחילה להסתבך ואני מניח שלסדנא שעשתה את העבודה כמה פעמים הבעיות ידועות מראש. לא צילמתי יותר מדי כי אכלתי לא מעט חרא. אני בסופו של דבר קדחתי חורים חדשים שהזיזו את הכננת 17 מ"מ אחורה יותר מאשר המקוריים, וקיצרתי את האף של המגש ב20 מ"מ על ידי חיתוך וריתוך מחדש. אני מניח שזה לא הכרחי אבל רציתי חור מינימלי לfairlead. יתכן שפתח מלבני גדול שיתן לכל האף של המגש לבלוט קדימה היה אפשרי ואולי זו כוונת מי שתכנן את המגש. בכל מקרה, אחרי שמסדרים את עניין הפגוש כולל החור לfairlead, שאר העבודה ישירה יותר.
קובץ מצורף 142830
קובץ מצורף 142831
יש כאמור הרבה מקום לכננת, ויש מקום נוח גם לקופסת הפיקוד. אלתרתי פלח שיחבר אותה לשני הברגות מקוריות במרכב, אחרי שהזזתי את הצופר מצד נוסע לצד נהג. את הכבלים העבים של הזרם הגבוה העברתי מאחורי הפנס השמאלי של הרכב למצבר. על כבל הפלוס הוספתי הגנה של שרשורי וגם מגה-פיוז 400 אמפר, למקרה של קצר בתאונה חזיתית.
קובץ מצורף 142836
הבעייה היחידה בכננת הישנה הייתה בשקע-תקע ובשלט. החלפתי אותם בשקע ושלט של כננת רמזי עוד יותר ישנה, אבל שהיו במצב חדש. את המינוס לפיקוד העברתי מהקבינה דרך מתג, כך שקיצור של השקע על ידי עובר אורח וונדל לא יפעיל את הכננת.
קובץ מצורף 142829
קובץ מצורף 142833
הדבר האחרון היה לחתוך תריס פלסטיק אחד בשבכה התחתונה של הפגוש כדי להכניס יד לקלאץ':
קובץ מצורף 142832
קובץ מצורף 142834
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
יפה, שאלת קיטבג לחובבי ה-diy.
רישוי?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
הכל תקני, נרכש בארץ ונבדק על ידי מתקין מורשה.
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
החלפתי אותם בשקע ושלט של כננת רמזי עוד יותר ישנה, אבל שהיו במצב חדש
איזה טעות עם הרמזי...
(אפילו את הסקוץ אני מזהה)
פדיחה
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
הרמזי הקלאסית תמצא את מקומה על הCJ בעסקה הסיבובית הזאת.
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
ווואו איזה פרוייקט מגניב.
אשמח לשאול שאלות של הדיותות.
1.כננת רצה על מצבר רגיל ועובדת פשוט עם שלט חיצוני?(תוכל לפרט?)
2.מבחינת המגש,הוא תפוס משני צידי השלדה או על הקורת תאונה הקדמית?
3.שוקל לשים כננת אצלי גם אבל אני אהיה חייב לייצר מגש מ-0 מה הרציונאל שלו ומה הדברים שחייב שהוא "יעשה" כדי לתמוך בכננת ובעומסים שלה?
פרויקט אש.
רועי
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
קובץ מצורף 142833
הדבר האחרון היה לחתוך תריס פלסטיק אחד בשבכה התחתונה של הפגוש כדי להכניס יד לקלאץ':
קובץ מצורף 142832
במקום להרוס את הגריל אפשר להגיע לקלאצ מלמעלה, כשמכסה המנוע פתוח.
נכון כבל סנטטי לא מצליף וכו, אבל עדיף לא?
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
או בכלל לרתך איזו ידית שמתחברת למנוף המקורי בגובה שעובר בלי לחתוך.
אבל אחלה גם כך.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
RoyiBaum12
1.כננת רצה על מצבר רגיל ועובדת פשוט עם שלט חיצוני?(תוכל לפרט?)
2.מבחינת המגש,הוא תפוס משני צידי השלדה או על הקורת תאונה הקדמית?
3.שוקל לשים כננת אצלי גם אבל אני אהיה חייב לייצר מגש מ-0 מה הרציונאל שלו ומה הדברים שחייב שהוא "יעשה" כדי לתמוך בכננת ובעומסים שלה?
1. כן וכן.
2. בהיילקס כמו שלי, המגש תפוס גם וגם.
3. על איזה רכב מדובר? למה אתה צריך לייצר מגש? אני לא מכיר רכב שטח שאין לו שום מגש זמין. אבל אם יש אשמח לסייע, בשרשור נפרד.
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
1. כן וכן.
2. בהיילקס כמו שלי, המגש תפוס גם וגם.
3. על איזה רכב מדובר? למה אתה צריך לייצר מגש? אני לא מכיר רכב שטח שאין לו שום מגש זמין. אבל אם יש אשמח לסייע, בשרשור נפרד.
תודה [emoji123]
חושב לשים כננת לסמוראי :)
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
לסמוראי יש שפע של פתרונות מדף. בדקת בסדנאות ומוסכים?
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
לסמוראי יש שפע של פתרונות מדף. בדקת בסדנאות ומוסכים?
תכלס הרצון שלי הוא לשמור על הפגוש המקורי.
קיימים פגושים אפטר מרקט אבל עוד לא מתאתי פתרון
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
3 קבצים מצורפים
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
RoyiBaum12
תכלס הרצון שלי הוא לשמור על הפגוש המקורי.
קיימים פגושים אפטר מרקט אבל עוד לא מתאתי פתרון
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
להתקין כננת בתוך, או מאחורי, פגוש מקורי של סמוראי, לא נראה לי אפשרי, פיזית.
בכל מקרה, הפיניש האחרון שהגיע לפני שבוע זה מתג בגודל תקני להפעלת הפיקוד של הכננת. למי שמחפש, הגודל הנכון להיילקס דור 8 כמו שלי הוא 1.28" על 0.87". זה שונה משל היילקס ישן יותר. כל מתג כזה עולה בערך 10$, שווה בשביל המראה המסודר בקבינה. לא מצאתי כזה שכתוב עליו winch, אז Power מספיק טוב. לצידו מתג זהה שמפעיל את הקומפרסור. נשאר מקום לעוד אקססורי אחד.
קובץ מצורף 142923
ותמונות של ההתקנה בשני הטיולים האחרונים. יצא לכננת גם לעבוד, אבל זה היה בלילה קר ומאוחר אז אין תמונות.
קובץ מצורף 142922
קובץ מצורף 142921
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
איפה הלכה הסגירת ברזנט המפוארת?!
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
אצלי מותקן מתג דומה, מנתק את המינוס של הפיקוד לממסר - כך גם המקלט האלחוטי (שצורך כמה מיליאמפרים) מנותק.
ניתוק על המינוס חוסך חוט אחד.
אסף.
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
להתקין כננת בתוך, או מאחורי, פגוש מקורי של סמוראי, לא נראה לי אפשרי, פיזית.
בכל מקרה, הפיניש האחרון שהגיע לפני שבוע זה מתג בגודל תקני להפעלת הפיקוד של הכננת. למי שמחפש, הגודל הנכון להיילקס דור 8 כמו שלי הוא 1.28" על 0.87". זה שונה משל היילקס ישן יותר. כל מתג כזה עולה בערך 10$, שווה בשביל המראה המסודר בקבינה. לא מצאתי כזה שכתוב עליו winch, אז Power מספיק טוב. לצידו מתג זהה שמפעיל את הקומפרסור. נשאר מקום לעוד אקססורי אחד.
קובץ מצורף 142923
ותמונות של ההתקנה בשני הטיולים האחרונים. יצא לכננת גם לעבוד, אבל זה היה בלילה קר ומאוחר אז אין תמונות.
קובץ מצורף 142922
קובץ מצורף 142921
נראה נהדר!
כניראה שבאמת אין מנוס מפגוש לא מקורי אצלי..
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
נשאר מקום לעוד אקססורי אחד.
יפה מאוד. ולגבי המקום שנשאר, זה בדיוק כמו בטווין סטיק של הדנה 300. הכפתור הימני זה לנעילה בסרן הקדמי;)
תגובה: החזרה לחיים של כננת וורן HS9500
יש נעילה בסרן הקדמי. אוטומטית בשביל לחסוך את הכפתור [emoji3]