ומסכנות החיות..
העיקר שהצד של המנוע נשאר נקי
קובץ מצורף 143213קובץ מצורף 143214קובץ מצורף 143215קובץ מצורף 143216
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
Printable View
ומסכנות החיות..
העיקר שהצד של המנוע נשאר נקי
קובץ מצורף 143213קובץ מצורף 143214קובץ מצורף 143215קובץ מצורף 143216
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
להחליף. לא לנקות.
ואני חוזר וממליץ על שימוש באינדיקטור
אסף.
אני יודע שיש כאן דעה נחרצת נגד (דוסקס כבר פעם או פעמיים בפורום) ואני לא טוען שהיא לא מוצדקת, קטונתי. אבל אני עם K&N רב פעמי כבר 80K, מנקה אותו כל 10K ו/או אחרי סופות חול, ובינתיים נשאר איתו..
האינדיקטור זה אחלה פטנט. אבל לי הוא לא יעזור. כי גם כשהייתי עם פילטר נייר, אין אצלי מצב שהפילטר יחזיק יותר מ-10k, בתנאים שבהם אני נוסע. (מכיר שהפילטר מקבל בטן?..)
ולהחליף כל פחות מ-10k לא יקרה..[emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אחרי טיול מאובק, תמיד שווה להחליף / לנקות.
אישית, עדין מתלבט מה יותר טוב:
פילטר רב פעמי של kn ודומיו שעובר ניקיון יזום
או פילטר נייר של להשתמש ולזרוק.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מוכח יותר מפעם אחת שהכי טוב מקורי חד פעמי.
טוב - מבחינת סינון אבק.
אסף.
מקורי למוסו - כמעט משימה בלתי אפשרית.. או אולי משימה לטוני ודאג..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
זה לא עניין של דיעות.
זה עניין של עובדות.
הפילטר הזה נחות משמעותית מפילטר נייר איכותי באיכות וכמות הסינון.
אם פילטר נייר נסתם לך תוך 10k אז או שאתה עובד במחצבה, או שהפילטר לא משהו(שטח סינון).
אינדיקטור+פילטר איכותי זה השילוב המנצח.
פילטר תחליפי פשוט עולה כמו שמינית מיכל סולר.
מי שמטייל במקומות מלאים בחול/אבק.
יכול להחליף כל חודש כמעט
מצטרף לבקשה להעלות שוב נתונים/הוכחה שפילטר נייר איכותי (מקורי) טוב יותר מה k&n
תודה
דורון כנראה מתכוון ללהודעה הזו - https://www.jeepolog.com/forums/show...l=1#post853726
דורון,
אתה צודק, התוצאות של הבדיקה שהבאת אז הן אמינות וכמו שאמרתי אני לא מתווכח איתם.
אבל!
אלו הן תוצאות של מבחן ה-iso-5011, שהוא תקן סטנדרטי לבחינת פילטרים.
ה-iso-5011 בוחן סוג מסוים של חלקיקים שנקראים אבק אריזונה מסוג fine על פי תקן iso-12103/1.
אבק אריזונה בדרגת fine כולל חלקיקים בתחום גדלים עיקרי 1-90 מיקרומטר, שזה מקטע הסילט הידוע לשמצה.
עכשיו, קרקעות הערבה מכילות לכל היותר 10% סילט (וגם זה בהגזמה, קרקעות רבות לא מכילות יותר מ-2% סילט). רוב המסה היא חול במקטעי גודל שונים (50-90% ממשקל הקרקע) שאינם נכללים כלל (!) בבדיקת ה-iso5011, והשאר, שייך למקטע החרסיתי שמיוצג באופן מינימלי בבדיקת ה-iso 5011.
זאת אגב בניגוד לאזורים אחרים בנגב שאבק אריזונה יכול לייצג אותם בהחלט.
עכשיו תגיד לי אתה האם לדעתך הבדיקה רלוונטית למי שעיקר מקטעי הגודל של החלקיקים שהפילטר שלו רואה כלל אינם נכללים בבדיקה זו. למשל עבורי [emoji16]
התשובה כמובן ברורה. לכן, העובדות נכונות ככלל אצבע ועל מנת להשוות פילטרים בתנאים "כלליים"
אבל מי מעוניין באמת לרדת לעומק הדברים צריך להבין שנקודת התורפה בבדיקת ה-iso5011 היא בדיוק זו: הכלליות שלה. אבק אריזונה אינו דומה למה שרואים הפילטרים בערבה.
וזו עובדה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אתה לא בוחר איזה סילט אתה פוגש.
החרסינות של צפון הנגב/רמת/נגב ועוד..
החרסיות נישאות באויר.. אז גם בערבה אתה פוגש אותן בכל סופת אבק, בכל אמבטיית פודרה.
זה לא ״אבק אריזונה״ , זה הגדרת גוגל גרגר.
וסילט סיליקטי זה החרא הכי קשה שעובר ושוחק.
נכנס לשמן מנוע והופך אותו למשחת שחיקה שעובדת ועובדת עד שתחליף שמן.
10% זה המון.
הדראק של K&N לא מסנן גם דברים גדולים יותר.
אם אני נוסע בעיקר באזורים בהם אין כמעט סילט בקרקע, כי שם אני חי/עובד אז iso5011 לא מאד רלוונטית עבורי. האם נכון להסיק ממנה על מקטעי גודל גרגר שכלל לא נבחנים בה? לדעתי לא.
אבק אריזונה הוא הבסיס לתקן iso12301/1. ברור שהוא מייצג גודל גרגר, כמו שתארתי.
ובכל מקרה לא מתווכח על איכות הפילטר, כאמור קטונתי. אבל באופן כללי חשוב להבין מה התוצאות מייצגות.
ואכן הבדיקה הזאת רלוונטית ביותר לצפון הנגב ורמת נגב. שם קרקעות רבות מכילות בסביבות 70% סילט.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אין דבר כזה.. סילט הוא הגודל בלאי אבק בכל מקום.
אתה גר במדבר, לא בשוויץ.
בחרת לשים פילטר דראק, זה בחירה לגיטימית.
אבל זה לא הופך את זה לנכון מבחינת המנוע.
זו דעתך.
אבל דוגמה מהיום- בית הפילטר אצלי. תסתכל רגע בתמונות האלה,
החול הזה, זה לא סילט. אלה סילקטים קשים, שמספיק שמעט מאד מהם כדי להחריב מנוע מהר מאד.
הבדיקה iso5011- כלל לא בודקת את הסינון שלהם.
אז זה שסילט הוא גם בלאי של מקטעי גודל גדולים יותר, לא אומר שהמקטעים הגדולים בעצמם לא מגיעים לפילטר.
זאת גם עובדה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
קובץ מצורף 143219קובץ מצורף 143220
הסיליקטים עוברים את הפילטר.. מה שאתה רואה זה מה שנעצר.
ואת מה שלא נעצר אני לא רואה..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk