5 קבצים מצורפים
התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
הרכב נרכש אתמול בשעה טובה מהצפון, ועשה בהצלחה את כל הדרך ירושלימה.
הרכב קרוב מאד למצב "מושלם".
קודם כל, הוא 100K SUB על מחוון ורישיון.
מבחינת בעלים - עד 2020 שימש נכה מבוגרת שהוסעה בו כ 30K בלבד, והרכב בא כל שנה בקנאות למורשה סובארו לטיפולים שוטפים עם רשימה ארוכה של החלפות שמנים וחלפים.
ב 2020 התמונה די השתנתה כשהילד עבר מהמשפחה החמה שלו לאימוץ בפריפריה אצל משפחה לא אמידה במיוחד, כשניכרים מעט סימני הזנחה בחינוכו...
הטיפול היחיד במורשה סובארו מתועד לפני כחצי שנה, כאשר חור שחור משתרע לו באמצע, ולשווא, האבא המאמץ מנסה להלבינו בהצהרות על החלפת שמן פה ומסנן שם.
לא השארתי לו ברירה, והרכב הובל אחר כבוד לאורוותו של עיסאם בשפרעם קריה.
עיסאם הפשיל מכסה מנוע, הציץ כמה דקות מתחת לחולצה והחליט מיד שהילד בהחלט בריא.
הוא החליט לקחת את הילד לטיול קצר, ותוך שניות הוא נעלם כשגרגור הבוקסר נשמע חזק למדי...
לאחר כ 10 דקות הוא חזר הישר על זרועות הליפט כאשר תוך כדי הנפת הילד לכבוד יום הולדת ה 12 שלו [טוב.. לא ממש מדויק....] עיסאם מצהיר ללא כל היסוס שהרכב ממש מצויין.
לאחר בחינת תחתית הרכב. הנזילה היחידה הייתה טפטוף המזגן, ועיסאם סיכם שוב כנ"ל.
לבקשתי. עיסאם סרק מחשב, ראה שגיאה כלשהית, והזהיר שאסור בשום פנים ואופן, לתת "כבלים" מהרכב לטעינת מצבר אחר. [מישהו מכיר?? אולי עוד יבוא איזה ריקול. לאאוטבק זה בכלל לא מילה גסה...]
לסיכום: עיסאם המליץ על אי אלו פריטים, להחליפם במיידי. כשהוא מסרב בתוקף לקחת תשלום על יותר מחצי שעה מזמנו. האבא המאמץ נאלץ להתקזז על רשלנותו, והילד הועבר אחר כבוד למשפחתו החדשה אשר ב בירה.
המשך הסיפור בע"ה בשרשור הזה, ואתם יותר ממוזמנים לקחת בו חלק !
וכמובן החברים לא ממש קונים סיפור כשהוא לא מצויר... אז הנה לכם כמה תמונות.
קובץ מצורף 143277קובץ מצורף 143278קובץ מצורף 143279קובץ מצורף 143280קובץ מצורף 143281קובץ מצורף 143277קובץ מצורף 143278קובץ מצורף 143279קובץ מצורף 143280קובץ מצורף 143281
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
בשעה טובה, עוד סובארו בקרבת מקום.
מה התכנית מבחינתך? הגבהות? שטח? או לחיצות בכביש? [emoji16]
Sent from my HD1903 using Tapatalk
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
מה התכנית מבחינתך?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אם הייתי מגדיר את עצמי כנמשל לרכב, אז אני סה"כ בן 3 אבל עם קילומטר'ז סופני.
כלומר זה בעצם החיבור שלי לאתר ג'יפולוג.
כבר 3 שנים אני חורש פה כל תר'ד רלוונטי, כאשר התנודות לא מפסיקות לכל כיוון אפשרי.
כשפתחתי את היוזר שלי, הייתי חזק בעניין פאת'פיינדר עם מנוע VQ40DE [לכל התוהים....] [עדיין יש לי פינה חמה בלב לחלום הזה. אני יודע על לפחות אחד כזה שמסתובב בארץ, וחולם להביא אחד כזה ביבוא אישי.]
אז... מה התכנית מבחינתי???
אני עדיין שואף מאד לרכב גיבור עם הילוך כח. [הושפעתי בין השאר מקיצוניותו של דרור [דרור יש שכר לפעולתך... תמשיך!!] לא להתפשר על "פרייבטים מוגבהים".... ]
ב"שטעטל" היו אומרים: עד שמגיעים לבית המרזח, צריך עדיין איזה כוסית קטנה. [אחחח... באידיש זה יותר טוב...]
אז אם זה ילך כפי רצוני. מתישהו יגיע הרכב עם "הברזלים". ועד אז כנראה אסתפק בכוסית בירה קטנה. [היה ברכב בקבוק ריק. [דיברתי על "חינוך"... ]
כרגע התוכנית - בעוד זמן מה, לשים צמיגי AT.
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
שהקדמי לא זהה לאחוריים.
ברכב עם הנעה 4wd, יש לזה לפעמים משמעות.
מעבר לזה, מה בדיוק אתה רוצה לשמוע? אלו צמיגי כביש אפשר לנסוע איתם בדרכי קק"ל בדיוק כמו כל צמיג, בכל פרייבט.
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
VQ40DE
כרגע התוכנית - בעוד זמן מה, לשים צמיגי AT.
בתמונות של הצמיגים אם ראיתי נכון (?), התאריך על היוקוהמה הוא *2010*. כלומר צמיגים בני 13.
בהנחה שזה התאריך, אז שווה להחליף אותם אתמול ולא בעוד זמן מה..
בלי קשר לתאריך, הצמיגים סדוקים וגמורים לדעתי.
תתחדש
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
קובץ מצורף 143284
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
עכשיו שמתי לב שהרכב מודל 2010 אז זה מסתדר, אלה כנראה הצמיגים המקוריים. במקומך לא הייתי נוסע איתם יותר מהמרחק לפנצ'רייה [emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
הצמיגים סדוקים וגמורים לדעתי.
תתחדש
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
קובץ מצורף 143284
אכן צמיגים מקוריים. הזיה .....
איך הרכב עבר ככה טסט רק לפני 3000 K ולפני 9 חודש???
הקדמיים בני כשנתיים עם כ15 K עליהם.
אתה אומר בול את מה שעיסאם אמר לי.
אז יש לי התלבטות:
או שאני קונה עכשיו 2 צמיגים [עיסאם אומר שצורת החתך שלהם צריכה להיות דומה אבל לא חייב צמיג ממש זהה]
אז אני חוסך לפחות 50%. אבל זה הורס לי את תוכנית ה AT ...??
או לשים עכשיו 4 AT חדשים. אני חושב על BF טרייל טריין. אני מבין שהמידה חוקית, ואשמח לעזרתכם. למעשה השאיפה לשים KO2 שאין להם את המידה המקורית של אאוטבק, וזה באמת הסיבה העיקרית שאני רוצה לחכות זמן מה, פשוט כדי "ללמוד" איך בכל זאת הרכב יכול "להסתדר" עם מידה קצת יותר גדולה. כלןמר. חתך 65 או 70 במקום המקורי שהוא 225/60R17 ]
אולי תוכלו להמליץ לי על פנצ'ריה טובה באזור ירושלים שיכול לעשות לי טרייד אין על 2 הקדמיים בהפסד סביר, ואז אני יוכל כבר ללכת מיד על AT.
תודה!
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
מהכרותי הסבירה עם ירושלים הפאנצ'ריה היחידה שמוכרת דברים נורמלים (ולעיתים גם במחירים הוגנים) זה דודי נאסה בגבעת שאול. עם זאת, בפעם האחרונה שהייתי צריך רביעיית AT לפורסטר השתלם לי יותר לנסוע אל אנטון ביפו בגלל הפרש חסר פרופורציה.
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
אם הכוונה לנסוע עם הרכב בעיקר בכביש ומדי פעם בשבילי קקל, תחליף את ארבעת הצמיגים. לצמיגי הכביש הכי טובים שאתה יכול.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
50/50יש בשפע במידה. לא חייבים bf, בטח אם אתה בתחילת הדרך. הנכון זה כל הארבעה, אבל במינימום זה שניים על אותו הסרן.
טרייד? תנסה אולי למכור בקבוצות סובארו בפייס/וואצאפ, פחות פנצ'ריה.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
אולי לקנות 2 סינים דומים לקדמיים ב כ 400 ש"ח שיהיו "בנתיים" עד שנלמד את העניינים טוב יותר?
אם כן. תמליצו בבקשה על דגם וחנות. לא חייב בירושלים. אני יכול לבוא גם למרכז.
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
VQ40DE
אכן צמיגים מקוריים. הזיה .....
איך הרכב עבר ככה טסט רק לפני 3000 K ולפני 9 חודש???
הקדמיים בני כשנתיים עם כ15 K עליהם.
היוקוהמה לא נגמרים, נתקלתי בכאלה בני 14 שנים על רכב שקניתי בעצמי לפני שנתיים.
משהו לא מסתדר עם השנתיים ו-15k, אמרת שלפני 3 שנים לרכב היו 30k ק"מ, אם החליפו אותם לפני שנתיים ו-15k, ועכשיו אתה עם 100k ק"מ, זה אומר שהרכב עשה בשנה הראשונה מהשלוש שנים האחרונות 55k. ואז בשנתיים אחר כך רק 7.5k קמ בשנה בממוצע סה"כ? והכל אצל אותם בעלים?
תיאורטית זה אפשרי כמובן, אבל נשמע לא מאד סביר.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
לא רעיון טוב לחסוך בנושא צמיגים על חשבון איכות.
מדובר באביזר בטיחותי, הקשר שלך לכביש עם תרומה משמעותית למרחק הבלימה.
במקרה חירום זה עלול להיות קריטי אם מרחק הבלימה שלך מתאריך בעשרה מטרים.
תבדוק מה ניתן לרכוש, תשוה עלויות אבל התחשב גם באיכות.
נשלח מהנייד
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
היוקוהמה לא נגמרים, נתקלתי בכאלה בני 14 שנים על רכב שקניתי בעצמי לפני שנתיים.
משהו לא מסתדר עם השנתיים ו-15k,
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הרכב הרבה מתחת ל100 K.
נסע רק 30 K עד 2020
בסביבות 2021 הוחלפו "רק" הקדמיים, והן אלו שהם בני 2 ו 15 K.
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
עלות צמיגים, כפי שהסבירו כאן בפורום לא פעם, נפרסת על פני השנים שהם אמורים לשרוד - שנתיים - ארבע, כמובן תלוי אלימות וק"מ. לכן 400 ש"ח לזוג זה על גבול החשוד. כשצמיג לרכב כזה אמור לעלות 300-400 ליחיד. בטח 50/50 וצפונה. צמיגי כביש טהורים יכולים להיות זולים יותר אבל עדיין נשמע לי מוזר ל200 ש"ח לצמיג בלי קשרים לחנות / צמיג מאיכות ירודה.
אשמח להתבדות.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
הבנתי. כשכתבת SUB 100 זה היה נשמע בשכונה [emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
תבדוק מה ניתן לרכוש, תשוה עלויות אבל התחשב גם באיכות.
נשלח מהנייד
בדיוק בגלל זה שאלתי את השאלה.
אם אני קונה סינים אז זה במחשבה תחילה שעוד חצי שנה אני ממילא יעיף אותם לטובת רביעיית AT דנדשה.
אז מתוך הסינים, אני רוצה משהו דומה בחתך כמו שיש עכשיו בחדשים מקדימה, ובעיקר לאזן בין מחיר לאיכות.
אז אשמח להמלצות.
יש לי תקלה להעלות פה תמונות. אז אני שולח לינק עם תמונה של הגלגל הקדמי החדש [יחסית]
https://drive.google.com/file/d/1pwI...ew?usp=sharing
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
400 ש"ח לזוג זה על גבול החשוד.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
התכוונתי 400 ש"ח פר צמיג.
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
אני רק מרחיב קצת את התגובה הקודמת שלי - כבעלים לשעבר של אאוטבק, זה אחד מהרכבים שהכי נהנתי מהם - בכביש. זה לא שהוא ספורטיבי או משהו, אבל בסטנדרטים של ישראל הוא רכב שכיף לנסוע איתו רחוק והרבה. ורסטילי ורב יכולת בכל מובן.
אז אם הכוונה שלך להגביה, למגן, לבדוק מגבלות בשטח וכו' - תתעלם ממה שאני מציע.
אם זה הרכב היומיומי שלך, והכוונה לנסוע בו בעיקר בכביש, אני כמעט בטוח שתיסע מהר יותר ורחוק יותר ממה שנראה לך. שים צמיגי כביש ראויים, אתה תהנה מהם בכביש ובשבילי קקל הם לגמרי מספיקים.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
תגובה: התכשיט בחצר האחורי: Outback 2010 בצבע זהב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
VQ40DE
אם אני קונה סינים
אני משתדל לא להכליל. יש "סינים" טובים יותר ויש טובים פחות. צריך לדבר ספציפית על הדגם שאתה מתכוון אליו ולא באופן כללי על ארץ המוצא.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
VQ40DE
אז זה במחשבה תחילה שעוד חצי שנה אני ממילא יעיף אותם לטובת רביעיית AT דנדשה.
כנראה שמבחינה כלכלית עדיף לך לקחת הלוואה עם ריבית ולקנות כבר כעת את הצמיגים שאתה רוצה לקנות עוד חצי שנה, במקום לזרוק עוד חצי שנה את 800 השקל שאתה עומד להוציא כעת למספר חודשים בלבד.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
VQ40DE
אני רוצה משהו דומה בחתך כמו שיש עכשיו בחדשים מקדימה
אם אני זוכר נכון מה נכתב למעלה, גם הקדמיים שלך ממש לא חדשים, רק יחסית לאחוריים...
היה עוזר אם היית רושם איזה צמיג (יצרן, דגם) מורכבים אצלך.
בכל מקרה, כאשר אתה כותב "חתך דומה" אתה מתכוון לצורת הסוליה? אם כן, לא יודע אם דימיון כזה יבטיח איכות או יותר נכון, יבטיח התנהגות אחידה של צמיגים משני סוגים שונים.
כדאי להמתין לתגובה של מומחים גדולים ממני בנושא הצמיגים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
VQ40DE
יש לי תקלה להעלות פה תמונות
הקטן קודם את גודל התמונה, שיטה פשוטה הינה לשלוח לעצמך בווטסאפ ואז להוריד את התמונה מהווטסאפ (נשארת איכות סבירה מאד וגודל הקובץ קטן משמעותית). לאחר מכן תוכל להעלות לכאן את התמונה.